Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#1154 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2011 - 02:25 AM

@KIT Nu a fost o afirmatie ci mai mult o parere personala, asa cum am mentionat la sfarsitul acesteia. Am studiat link-urile si m-am uitat si la definitia indicata, insa am o rugaminte. Daca esti bun, ajuta-ma cu traducerea textului subliniat:

"Main deck: The principal deck of a vessel; in some ships the highest deck of the hull, usually but not always the weather deck; in sailing warships often a deck under the upper deck."

#1155 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 24 April 2011 - 08:27 AM

HRISTOS A INVIAT !!!

Ok KIT, recunosc ca afirmatia mea a fost pripita intelegandu-se ca toate galioanele au mai mult de 3 punti.
Chiar in Mari Corabii nr.2 (pg.18) este o clasificare a galioanelor dupa numarul de punti. Banuiesc ca este vorba de punti continue, ca altfel nu ar avea sens. Dupa acel regulament, clasificarea se opreste la galioane cu trei punti. Dar tot in reviste sunt si imagini cu galioane avand mai mult de 3 punti.
Acum daca pentru galioanele cu doua punti, coverta este si punte principala, daca la cele cu mai mult de trei punti, puntea de sub coverta este principala, cum ramane la galioanele cu fix trei punti.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 24 April 2011 - 08:32 AM


#1156 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2011 - 08:46 AM

"la navele de razboi cu panze, de multe ori o punte sub puntea superioara".
de multe ori =/ intotdeauna

#1157 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2011 - 09:09 AM

ADEVARAT A INVIAT Leo!!!
referitor la revista, in afara de faptul ca imi sustine afirmatia ca galioanele pot avea mai multe sau mai putine punti, in rest, nu ma incalzeste cu nimic din ce spune acolo.
consider mult mai potrivita cartea pe care v-am recomandat-o eu.
iar daca am fost inteles gresit, vreau sa fac o precizare: sunt de acord ca ce spune traian, pana la punctul in care se poate spune ca exista si alte situatii. adica, la inceputul epocii galioanelor, acestea erau mai mici si nu aveau asa multe punti. si spun asta pentru ca deja in sec. XVII, un galion tipic (care nici nu era foarte mare) avea in jur de 450 tone si un echipaj de aprox. 200 oameni. la dimensiunile existente, fiecarui om ii revenea aprox. 1,4 mp.
pt cine nu gaseste acea carte pe torente si o doreste, sa-mi dea un pm cu adresa de email.

#1158 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 April 2011 - 11:48 AM

Vezi postareaKIT, la 24 Apr 2011, 10:09, a spus:

........ sunt de acord ca ce spune traian, pana la punctul in care se poate spune ca exista si alte situatii.....


Bineanteles ca exista si alte situatii dar daca le dezbatem pe toate ajungem sa uitam despre ce e vorba initial.

#1159 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 24 April 2011 - 12:06 PM

Salut. Am intampinat si eu prima problema. Am baituit si asamblat chila si am observat ca varful etravei are o deviatie de vreo 3-4 mm. Am atasat si o poza, dar nu stiu daca se vede. E grav? Va afecta montarea bordajului si a bompresului? Am inteles ca se poate corecta cu aburi si presare. E vreo problema daca e deja data cu bait?

Multumesc si Paste Fericit!!!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1010408.JPG


#1160 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 April 2011 - 01:14 PM

Nu e nici o problema, oricum portiunea o sa fie astupata cu alte repere. Dealtfel odata cu montarea acestora se remediaza si situatia.

#1161 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 24 April 2011 - 03:35 PM

Problema este ca portiunea buclucasa incepe cu fanta coastei 5. Ma gandesc ca pana la coasta 2 va fi rezolvata de rigiditatea puntii, dar ce ma fac cu coasta 4 (prima din fata)?. Daca o montez perpendicular pe chila cum ar trebui in mod normal bompresul(care din cate am inteles va veni in gaura din centrul coastei) va iesi un pic stramb. Nu va fi vizibil?

Problema este ca portiunea buclucasa incepe cu fanta coastei 5. Ma gandesc ca pana la coasta 2 va fi rezolvata de rigiditatea puntii, dar ce ma fac cu coasta 4 (prima din fata)?. Daca o montez perpendicular pe chila cum ar trebui in mod normal bompresul(care din cate am inteles va veni in gaura din centrul coastei) va iesi un pic stramb. Nu va fi vizibil?

#1162 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 April 2011 - 06:12 PM

Uita-te pe topicul lui Kit si vezi modelul de cala de montaj facut de el. Cu asa ceva rezolvi problemele de liniaritate a chilei.

#1163 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 24 April 2011 - 07:02 PM

Am vazut modelul lui KIT, dar chiar nu am materiale si nici spatiu pentru asa ceva.

Ma gandesc sa incep sa montez coastele si sa sper ca teuga si celelalte punti vor tine coasta 4 (si prin extensie etrava) la locul lor. Sper sa nu fac vreo prostie.

#1164 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 25 April 2011 - 09:19 AM

Vezi postareatraian, la 23 Apr 2011, 09:31, a spus:

(...) puntea de jos e puntea principala iar cea de sus e coverta.

La acest galion așa știu și eu că este.

Coverta = puntea continuă cea mai de sus.
Puntea principală = puntea de rezistență (puntea cea mai rezistentă, puntea care asigură rezistența cadrelor formate de coaste).
De obicei (și la toate navele moderne) puntea principală este coverta.

Natural (intuitiv structural pe vremuri, inginerește astăzi), puntea de rezistență este cea de lățime maximă. La majoritatea navelor lățimea maximă corespunde covertei, dar nu la acest galion. Ținānd cont că era vorba de o navă de lemn de dimensiuni relativ mari și că coastele erau făcute din bucăți (inferioară, genunchi etc.), nu ca macheta, dacă puntea de rezistență ar fi fost coverta rezulta un cadru coastă-traversă de rezistență aproape circular, puțin rezistent la solicitări laterale. Puntea de rezistență trebuia să fie cea din mijloc.

Īn privința numărului de punți al acestui galion, a se vedea scara și statura omului. Nu cred că īncăpeau și alte punți decāt coverta, principala și paiolul.

#1165 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 27 April 2011 - 06:46 PM

Asa arata dupa nr. 13.

Imagine atasata: DSCF0359.JPG

Nimic demn de semnalat.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 27 April 2011 - 07:44 PM


#1166 Useril este offline   meleaca 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 09-February 11
  • Location:Calarasi

Postat 29 April 2011 - 11:42 AM

Pentru cei care au probleme cu scaritele, am gasit la magazin de tehnica medicala "apasatoare de limba" din lemn. 7 lei cutia de 100. au 1 mm grosime, 150 mm lungime si 17 mm latime. Lemnul e destul de dur. Ies niste laterale de scarite super.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_04_2011/post-3390-1304070134.jpg


#1167 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2011 - 02:52 PM

pt cine vrea o cutie de 1000 de lopatele de cafea, sa caute pe la METRO. eu am una de acum 4 ani.

#1168 Useril este offline   george_s 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 09-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2011 - 05:20 PM

Vezi postareaKIT, la 29 Apr 2011, 15:52, a spus:

pt cine vrea o cutie de 1000 de lopatele de cafea, sa caute pe la METRO. eu am una de acum 4 ani.


:) eu mi-am procurat de la locul de munca, sunt aproximativ 700 de bucati si nu sunt ele foarte drepte dar iti faci treaba cu ele, iar pentru filat punti eu zic ca merg perfect chiar daca sunt duble ca grosime ca si latime si lungime merg perfect

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BTL_big.jpg


#1169 Useril este offline   george_s 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 09-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2011 - 10:44 PM

dimensiuni: 14cm lungime, 0,5mm latime si grosime 1mm, lemnul nu stiu ce esenta e dar e ceva esenta tare.

Seara buna!

#1170 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 30 April 2011 - 06:49 AM

Vezi postareageorge_s, la 29 Apr 2011, 23:44, a spus:

dimensiuni: 14cm lungime, 0,5mm latime si grosime 1mm, lemnul nu stiu ce esenta e dar e ceva esenta tare.

Seara buna!

Si la ce ar fi bune scobitorile astea, ca nu pricep?

#1171 Useril este offline   minime 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 03-March 11

Postat 30 April 2011 - 08:23 AM

Daca inlocuiesti 0.5mm cu 0.5cm sunt bune la filat puntea.

#1172 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 30 April 2011 - 09:22 AM

Aha. Acu' m-am luminat.
Da' de ce sa filam puntea cu betele alea cand avem in kit file suficiente tot nu pricep.
Pentru stelaje (laterale) de scari, hai, mai treaca-mearga, cu toate ca mi se par cam subtiri de 1mm. Poate cate doua lipite intre ele si apoi modelate lateralele pentru scari.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 30 April 2011 - 09:29 AM


#1173 Useril este offline   george_s 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 09-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2011 - 09:28 AM

Vezi postareaminime, la 30 Apr 2011, 09:23, a spus:

Daca inlocuiesti 0.5mm cu 0.5cm sunt bune la filat puntea.

exact, eu am facut ceva teste si au iesit destul de ok, e doar o alternativa ieftina pentru filat puntea la alte proiecte, inafara de faptul ca sunt ceva mai groase (1mm grosime) se rezolva destul de usor cu niste smirghel!

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi