Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#2214 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 13 July 2011 - 03:41 PM

Rog sa ma corectati daca e gresit ceva in "cujetarile" mele la cum era gratarul ...

Am citit ca puntea era inundata cu apa inaintea luptei in jur de 10-15 cm ... asta ca sa nu ia foc ... deci si rama gratarului era mai sus de punte cu aceiasi marime ... R.Hoeckel scrie ,ca pe timp ploios gratarele erau scoase si puse capace (sau panze ...) in locul lor ... acu gandesc eu ... daca erau scoase,unde erau puse ...si daca e furtuna le mai gasesti ,ca sa le pui la loc? ... rezulta ca gratarele ramaneau pe locul sau ... si pe ploaie doar erau acoperite cu capace ... da ...si cu posibilitatea sa poate fi scoase si capacul si gratarul atunci cand incarci marfa si ai nevoie de mai mult spatiu ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled3.jpg


#2215 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 13 July 2011 - 04:14 PM

Staric esti genial cu explicatia ta! Eu asa le-am lasat (desigur intamplator) cu ideea ca in viitor sa le confectionez si capace.
PS. VASA nu WASA. In toamna trebuie sa duc cateva lucruri unui amic, voi reveni cu cativa Gb de fotografii.

#2216 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 13 July 2011 - 05:42 PM

E corecta si VASA ... si WASA ... sau nu e corect nici unul ... :rolleyes:

"...Le nom d'origine du navire était Wasen ou Wassen (« La Gerbe »), en référence à la gerbe qui occupe la partie centrale du blason de la dynastie Vasa, qui était aussi, à cette époque, celui de la Suède. Puis on préféra le nommer du nom même de la famille Vasa."

http://fr.wikipedia.org/wiki/Vasa

Aceasta postare a fost editata de staric: 13 July 2011 - 05:53 PM


#2217 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 July 2011 - 05:55 PM

Am mai discutat despre asta. Gratarele acopereau in special gurile bocaportilor care dupa cum am spus sunt deschideri mari in punti situate in special deasupra magaziilor, in cazul nostru deasupra unei alte punti unde se incarca materiale voluminoase. mai sunt cunoscuti si ca guri de magazie. Constructia in sine consta dintr-o decupare in punte care e inconjutara cu o rama ceva mai sus de nivelul puntii inaltimea variind functie de modelul constructiv. Rama e ptevazuta cu un ,,guler'' pe laturile interioare pe care se sprijina obloanele. Obloanele, iarasi functie de tipul de nava puteau fi simple capace din scandura de dimensiuni care sa le poata face usor manevrabil sau gratare deasemeni dimensionate pentru o facila deplasare. Gratarele se foloseau in marea majoritate a cazurilor dat fiind ca asigurau si aeresirea spatiilor de dedesubt. Suprafata capacelor nu trecea sub marginea ramei, pe vreme rea peste aceste capace se intindeau foi de vela (tenda) croite la dimensiuni si impregnate in seu sau gudroane numite musamale pentru a nu permite apei sa intre ori tocmai pentru a nu balti apa, suprafata obloanelor nu era sub cantul ramelor. Treaba cu inundatul puntilor e discutabila dat fiind multiplele saborduri ce trebuiau etansate ( saborduri sunt si orificiile din bordaj la nivelul puntilor care asigurau scurgerea apei de pe punte ), necesitatea unei suprafete facile pentru deplasarea echipajului ( nu vad o gasca de marinari lipaind prin balta de cativa cm ca sa isi ocupe urgent posturile de lupta } necesitatea unui mediu uscat in preajma tunurilor ( chiar si proiectilele moderne nu lucra sau prezinta pericol la utilizator daca sunt ude ) ingreunarea posibilitatilor de manevra a navei prin schimbarea centrului de echilibru intr-un moment cand asta era un lucru vital. Multi dintre noi am facut armata si stim cate reguli erau elaborate pentru pregatire in vederea pornirii la atac. Multe din ele erau absurde chiar si pentru un cretin si la fel de multe s-au dovedit practic in timpul razboaielor a fi ineptii dar pentru asta exista serviciile de strategii militare si trebuie sa isi justifice activitatea desi practic se tin foarte departe de campul de lupta. Cam asta ar fi si situatia cu inundarea puntilor.
In privinta directiei traverselor, pe lung sau pe latul navei cu cantul necrestat e luat in primul rand in calcul tezistenta la rupere a unei traverse si expunerea suprafetei la lovituri care ar putea cauza deteriorarea. Daca in privinta rezistentei la rupere sub greutate diferentele nu sunt prea mari in schimb expunerea la lovituri e mai mare din lateral decat axial ori majoritar loviturile pe punte sunt laterale. Canturile necrestate a traverselor sunt rezistente la astfel de lovituri pe cand cele crestate isi pierd din rezistenta si se pot rupe chiar si la o lovitura de bocanc mai puternica. La navele de lupta gratarele erau la fek de circulate ca si puntea in timpul bataliilor practic toata suprafata devenind un camp de lupta. Si in urma si ca design arata mai bine.
Asa ca staric ai cujetat bine

#2218 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 13 July 2011 - 06:20 PM

Ai inclinatii francofonifice :drinks: ambele sunt corecte, ai dreptate. Din majoritatea reproducerilor , banuiesc dupa scrierile din acea vreme, la 99% din galioane apare lestul format din bolovani.Ce zici Traiane, ar merge 2..3 randuri de "roca" in santina(zic bine?)

Aceasta postare a fost editata de pelly67: 13 July 2011 - 06:28 PM


#2219 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 13 July 2011 - 06:20 PM

as putea sa incerc sa fac copie dupa gratarul asta, ce ziceti s-ar preta la asa ceva ?

Imagine atasata: SDC12473.JPG

#2220 Useril este offline   johnreno36 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 542
  • Inregistrat: 27-February 11
  • Location:Bucuresti si Breaza

Postat 13 July 2011 - 06:26 PM

Daca ai putea sa-l faci asa ar fi super

#2221 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 13 July 2011 - 06:52 PM

Bobby ai incerca si niste butoaie?

#2222 Useril este offline   johnreno36 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 542
  • Inregistrat: 27-February 11
  • Location:Bucuresti si Breaza

Postat 13 July 2011 - 06:54 PM

Pelly pentru butoaie gasesti lemn rotund la diametrul butoaielor la Obi (7 lei 1 m)si le faci cum vrei tu.

#2223 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 July 2011 - 07:04 PM

- pelly - merge, ai putea folosi mozaic
- bobby - la colivia pentru papagalul comandantului ar merge desi e cam moderna, la altceva in cazul SIB nu. Poate cand o sa mesteresti o nava moderna.

Imi cer scuze, observ cand mai recitesc din cele scrise ca se mai strecoara cate o greseala de tipar. Nu stau grozav cu vederea insa ce ma necajeste cel mai mult e contrastul de culori in actuala forma a forumului. Cel putin fondul pe care scrie cu alb e inebunitor, doar intuiesc ce e scris. Daca nu deranjeaza o sa incerc sa scriu mai mare si sa mai adaug ceva cuntrast.

#2224 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 13 July 2011 - 07:07 PM

pelly: pot incerca orice piesa doresti
traian: merci pentru observatie, o sa imi aduca john unul original si o sa fac copie dupa el

l.e. pelly : am vazut ca butoaiele DEA sunt cam naspa, daca faci unu misto la strung il pot multiplica

Aceasta postare a fost editata de bobby: 13 July 2011 - 07:15 PM


#2225 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 13 July 2011 - 07:31 PM

John sunt de acord cu tine, ce nu se gaseste la OBI?...insa la mine in garnizoana nu este OBI, de fapt nu se gaseste nimic :angry:...este un Ambient expirat unde in afara de parchet si alune nu gasesti nimic. Cred ca voi incerca cu o coada de matura, sa vad poate gasesc dintr-o esenta mai moale.
Reiterez intrebarea referiroare la catarge si velatura....stie cineva vreo sursa, indiferent de scara.?

Aceasta postare a fost editata de pelly67: 13 July 2011 - 07:35 PM


#2226 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 13 July 2011 - 07:41 PM

eu am facut un catarg folosind modelul BP, e mai moderna decat SIB dar merge, macar are planuri detaliate.

http://mellpapa.lolipop.jp/BP001.html

#2227 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 13 July 2011 - 08:22 PM

Bobby mersi pentru link. Mi-ai stricat concediul cu japonezul ala :dribble:....nu este degeaba japonez!

Aceasta postare a fost editata de pelly67: 13 July 2011 - 08:23 PM


#2228 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 July 2011 - 08:29 PM

Cu modificari se poate adapta arborada de la Golden Hind

#2229 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 13 July 2011 - 08:35 PM

Vezi postareapelly67, la 13 July 2011 - 08:22 PM, a spus:

Bobby mersi pentru link. Mi-ai stricat concediul cu japonezul ala :dribble:....nu este degeaba japonez!



ca sa ti-l stric definitiv, desi nu imi doresc asta... tot el a facut si "flying dutchman" care e si mai si http://mellpapa.lolipop.jp/FD-001.html

si pt ca tot se vorbea de gratare mai devreme, asa le face japonezul in cauza : http://mellpapa.lolipop.jp/FD-030.htm

Aceasta postare a fost editata de bobby: 13 July 2011 - 08:45 PM


#2230 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 13 July 2011 - 08:48 PM

Da, este formidabil tipu'. Cred ca ma apuc si de "flying dutchman".....am ceva materiale din ce avea el pe acolo...cele 2 lazi de bere :punk:

#2231 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 13 July 2011 - 08:51 PM

eu, pentru ca tot sunt la refacut punti, as vrea sa incerc tehnica lui , paginile 36-37

Imagine atasata: SDC12474.JPG

Aceasta postare a fost editata de bobby: 13 July 2011 - 09:08 PM


#2232 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 July 2011 - 09:33 PM

Vezi postareabobby, la 13 July 2011 - 08:51 PM, a spus:

eu, pentru ca tot sunt la refacut punti, as vrea sa incerc tehnica lui , paginile 36-37

Atasament SDC12474.JPG


Ti-ai intrebat ajutoarele daca sunt de acord? Cum ii cheama pe cei doi scumpici?

#2233 Useril este offline   bobby 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 741
  • Inregistrat: 18-June 11
  • Location:campina
  • Interests:none

Postat 13 July 2011 - 09:38 PM

sunt 3, mishu, piciu si isterica (il cheama asa ca e cam salbatic si isteric)

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi