Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#2214
Postat 13 July 2011 - 03:41 PM
Am citit ca puntea era inundata cu apa inaintea luptei in jur de 10-15 cm ... asta ca sa nu ia foc ... deci si rama gratarului era mai sus de punte cu aceiasi marime ... R.Hoeckel scrie ,ca pe timp ploios gratarele erau scoase si puse capace (sau panze ...) in locul lor ... acu gandesc eu ... daca erau scoase,unde erau puse ...si daca e furtuna le mai gasesti ,ca sa le pui la loc? ... rezulta ca gratarele ramaneau pe locul sau ... si pe ploaie doar erau acoperite cu capace ... da ...si cu posibilitatea sa poate fi scoase si capacul si gratarul atunci cand incarci marfa si ai nevoie de mai mult spatiu ...
#2216
Postat 13 July 2011 - 05:42 PM

"...Le nom d'origine du navire était Wasen ou Wassen (« La Gerbe »), en référence à la gerbe qui occupe la partie centrale du blason de la dynastie Vasa, qui était aussi, à cette époque, celui de la Suède. Puis on préféra le nommer du nom même de la famille Vasa."
http://fr.wikipedia.org/wiki/Vasa
Aceasta postare a fost editata de staric: 13 July 2011 - 05:53 PM
#2217
Postat 13 July 2011 - 05:55 PM
In privinta directiei traverselor, pe lung sau pe latul navei cu cantul necrestat e luat in primul rand in calcul tezistenta la rupere a unei traverse si expunerea suprafetei la lovituri care ar putea cauza deteriorarea. Daca in privinta rezistentei la rupere sub greutate diferentele nu sunt prea mari in schimb expunerea la lovituri e mai mare din lateral decat axial ori majoritar loviturile pe punte sunt laterale. Canturile necrestate a traverselor sunt rezistente la astfel de lovituri pe cand cele crestate isi pierd din rezistenta si se pot rupe chiar si la o lovitura de bocanc mai puternica. La navele de lupta gratarele erau la fek de circulate ca si puntea in timpul bataliilor practic toata suprafata devenind un camp de lupta. Si in urma si ca design arata mai bine.
Asa ca staric ai cujetat bine
#2218
Postat 13 July 2011 - 06:20 PM

Aceasta postare a fost editata de pelly67: 13 July 2011 - 06:28 PM
#2223
Postat 13 July 2011 - 07:04 PM
- bobby - la colivia pentru papagalul comandantului ar merge desi e cam moderna, la altceva in cazul SIB nu. Poate cand o sa mesteresti o nava moderna.
Imi cer scuze, observ cand mai recitesc din cele scrise ca se mai strecoara cate o greseala de tipar. Nu stau grozav cu vederea insa ce ma necajeste cel mai mult e contrastul de culori in actuala forma a forumului. Cel putin fondul pe care scrie cu alb e inebunitor, doar intuiesc ce e scris. Daca nu deranjeaza o sa incerc sa scriu mai mare si sa mai adaug ceva cuntrast.
#2224
Postat 13 July 2011 - 07:07 PM
traian: merci pentru observatie, o sa imi aduca john unul original si o sa fac copie dupa el
l.e. pelly : am vazut ca butoaiele DEA sunt cam naspa, daca faci unu misto la strung il pot multiplica
Aceasta postare a fost editata de bobby: 13 July 2011 - 07:15 PM
#2225
Postat 13 July 2011 - 07:31 PM

Reiterez intrebarea referiroare la catarge si velatura....stie cineva vreo sursa, indiferent de scara.?
Aceasta postare a fost editata de pelly67: 13 July 2011 - 07:35 PM
#2226
Postat 13 July 2011 - 07:41 PM
http://mellpapa.lolipop.jp/BP001.html
#2229
Postat 13 July 2011 - 08:35 PM
pelly67, la 13 July 2011 - 08:22 PM, a spus:

ca sa ti-l stric definitiv, desi nu imi doresc asta... tot el a facut si "flying dutchman" care e si mai si http://mellpapa.lolipop.jp/FD-001.html
si pt ca tot se vorbea de gratare mai devreme, asa le face japonezul in cauza : http://mellpapa.lolipop.jp/FD-030.htm
Aceasta postare a fost editata de bobby: 13 July 2011 - 08:45 PM
#2232
Postat 13 July 2011 - 09:33 PM
bobby, la 13 July 2011 - 08:51 PM, a spus:

Ti-ai intrebat ajutoarele daca sunt de acord? Cum ii cheama pe cei doi scumpici?