Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#2834
Postat 11 August 2011 - 01:12 PM
Leo2003, la 11 August 2011 - 12:22 PM, a spus:
nu ma deranjaza parerea ta, cu toate ca nu as spune chiar "penal rau" - eu personal sunt foarte multumit de el si asta conteaza.
este exact ca cel oferit de DEA doar ca ala are postamentul cu mai multe briz-briz-uri
cand o sa-i pun si o placuta cu "sfantu ion... galion care nu a existat niciodata din secolul xvii" o sa arate chiar ok
Aceasta postare a fost editata de bobby: 11 August 2011 - 01:18 PM
#2835
Postat 11 August 2011 - 01:15 PM
Spunea un coleg ceva mai inainte ca modelismul, a constatat el, e o meserie. As complecta, e arta si meserie. Ca orice meserie, daca vrei ca rezultatul sa fie competitiv, trebuie bine stapanita. Aici incepe problema, modelismul nu e o singura meserie, e un complex de meserii care daca nu sunt uniform stapanite si aplicate, rezultanta e discutabila. Apreciez in numele meu dar sunt sigur ca si ceilalti ,,mai vechi'' au aceeasi parere, niciodata nu stii totul sau suficient iar cele stiute sunt urmare atat a acumularii teoretice din sursele accesibile cat si a practicii directe. Partea de arta e direct dependenta de aptitudinile genetice dar si de cultivare. Ambele laturi se pot armoniza doar in timp, cu rabdare si perseverenta. In modelism e o regula stricta ( dupa cum spuneau unii ) si anume ca nu sunt reguli stricte. Sunt doar cunostinte si aptitudini pe care fiecare si le adapteaza la mediul sau. Esential e doar rezultatul final iar el poate vorbi despre tot ceea ce tine de el.
Am mai spus, nu sunt de neglijat instructiunile insa urmand instructiuni nu va rezulta nimic mai mult decat limitele intre care se incadreaza instructiunile. Strict pe subiect, navomodelism nu inseamna doar urmarea unor instructiuni ci cunoasterea notiunilor de constructie a navei, istoric si evolutie, materiale si prelucrarea lor, scule si folosirea lor, geometrie plana si in spatiu si ochi format in vizualizare si inca mai multe altele. Depinde de fiecare pana la ce nivel vrea sa duca activitatea in domeniu insa zic eu dupa cum ma repet, zice un coleg pe forum, daca tot faci un lucru, fa-l bine.
Nu e obligatoriu de luat in seama sfaturi sau pareri dar e bine de reflectat ca in general un sfat e dat ca urmare a unei experente anterioare. A gresi e inevitabil atat timp cat ai o activitate insa a invinovati pe altcineva pentru asta e ultima varianta discutabila.
Multi din cei care au inceput constructia modelului sunt la prima abordare, nu au mai facut in viata lor nici macar ceva asemanator. Daca s-a recomandat rabdare a fost si in ideea de a incepe impreuna si a lucra pe model in paralel si cu discutiile aferente. Nu cred ca cineva e dispus ( exceptand expertul de la ,,firul de urgenta'' ) sa reia aceeasi discutie de fiecare data cand apare aceeasi problema la interval de cateva zile. Nu cred ca cineva e dispus sa discute despre reparatii a deficientelor prezise de care nu s-a tinut cont. Asa ca eu cred ca cel mai bine e sa nu se mai caute vinovati pentru propriile greseli si nestiinte, sa se ia exemplu de la cei care se chinuie sa le iasa ceea ce au inceput si sunt, bobby, starik, radu ( chiar, ca mi-am adus aminte, Radu, e fain ce ti-a iesit pana acum da eu tot la parerea mea raman cu ramele de la usi si geamuri, nu te supara ) si nu numai ei si sa tinem cont ca instructiuni sunt cam la fiecare produs de pe piata dar limita e la cum se baga in priza si ce se face ca sa nu se strice pana iese din garantie. Cine e interesat de mai mult se documenteaza si la ceea ce e pana la bagat in priza.
Scuze pentru divagatie si daca am plictisit.
#2836
Postat 11 August 2011 - 01:32 PM
bobby, la 11 August 2011 - 01:12 PM, a spus:
este exact ca cel oferit de DEA doar ca ala are postamentul cu mai multe briz-briz-uri
cand o sa-i pun si o placuta cu "sfantu ion... galion care nu a existat niciodata din secolul xvii" o sa arate chiar ok
Salut bobby.
Ce se vede sub puntea principala si este de culoare roz?
#2837
Postat 11 August 2011 - 01:54 PM
iar referitor la cele discutate mai sus ... Slava Domnului ca Leonardo da Vinci nu a urmat orbeste canoanele bisericesti (instructiuni ...mai pe intelesul omului modern )ca alfel nu mai avea omenirea acuma o Mona Lisa ... iar modelismul, dupa parerea mea umila, e o ARTA si punctum!
#2838
Postat 11 August 2011 - 02:03 PM
OK bobby. Daca tie iti place... mie nu. Eu am fost convins ca este o "parafraza" la cavaletul oferit de DeA, care, nici ala nu-mi place. Stiind cat "iubesti" firma DeA asa am interpretat eu.
@gl_mmm E si bine, dar, cred ca e si rau. A se vedea atat montajul general coasta 3 prova, cat si cum arata filele la pupa. Mie mi se pare ca nu e OK.
#2840
Postat 11 August 2011 - 05:34 PM
Leo2003, la 11 August 2011 - 02:03 PM, a spus:
@gl_mmm E si bine, dar, cred ca e si rau. A se vedea atat montajul general coasta 3 prova, cat si cum arata filele la pupa. Mie mi se pare ca nu e OK.
Poti sa fii mai explicit si sa-mi spui ce e in neregula la coasta 3 prova? Iti spun sincer ca nu stiu ce-ar trebui sa vad si chiar as vrea sa stiu.
La fel la filele la pupa.
Multumesc!
Aceasta postare a fost editata de gl_mmm: 11 August 2011 - 05:38 PM
#2841
Postat 11 August 2011 - 05:55 PM
am cautat , m-am documentet si este un suport ca oricare altul, am vazut facute pe placa de marmura, cu "turnurile" strunjite din alama... fiecare cum poate, eu sunt multumit de el asa si pana imi vine o idee mai buna asa ramane.
pana atunci am mai facut un experiment:
#2843
Postat 11 August 2011 - 07:24 PM
La coasta 3 parapetul covertei trebuia sa fie la nivel cu exteriorul coastei, asa cum e catre pupa. Cum e acum nu prea vad cum se poate fila corect. Avand in vedere ca sunt montate celelalte elemente e mai dificil de corectat.
La pupa, asa cum a observat si john.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 11 August 2011 - 07:28 PM
#2851
Postat 12 August 2011 - 04:53 PM
Primul lucru care vreau să-l spun este că filele sunt mult prea rigide pentru a fi îndoite direct. Trebuie neapărat muiate în apă fierbinte. Prin înmuiere nu mai realizează frumosul și continuul „arc” al celor uscate, aplicarea pe coaste dând un „poligon funicular” în loc de arc, problema trebuind să fie rezolvată ulterior, prin șlefuire, completare, chituire. Însă decât file rupte, zic că mai bine așa. Ăsta este materialul, iar eu mă voi încăpățâna să lucrez cu el.
Filele trebuie examinate, iar cele care nu au fibra continuă (prima figură) nu se pot folosi în zone unde trebuie îndoite sau răsucite mult.
Eu am prelucrat simultan câte două file. Le-am pregătit capetele (a doua figură), apoi am verificat unde și cât trebuie răsucite (la îndoire e aceeași poveste), le-am marcat (ca să știu sensul răsucirii), debitat și încercat dacă calcă bine prin rulare ca un tampon (a treia figură). Dacă este cazul (n-a fost cazul aici) le șlefuiesc pe cant. Apoi le-am muiat în apă de mai multe ori, răsucind cu mâna puțin câte puțin. Filele s-au înmuiat suficient să fie răsucite și 180 de grade, dar nu este nevoie. Apoi le-am lăsat să se întărească puțin, răsucite (figura a patra, iată de ce-mi trebuie două). Apoi le-am lipit, până nu s-au uscat, ca să fie flexibile (figura a cincea). Neșlefuite, aspectul nu e grozav, dar verificând cu mâna, curbura este mai bună decât pare în fotografie, sper să le pot șlefui fără probleme exagerate.
NB: Nu am nevoie de indicații de genul „ești un prost că folosești materialele de la DeA”.


Ajutor

Sus



