Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4094
Postat 19 February 2012 - 10:20 PM
Nu mi-a plăcut deloc soluția propusă de DeA, cu axul tăiat și centrat cu o sârmă. Voiam neapărat un ax continuu. Un timp m-a bătut gândul să fac clopotul de sub covertă lipind pe ax bucățică cu bucățică piesele introduse cu penseta, dar am renunțat, deoarece m-am temut de lipsa de aliniere. Azi am făcut un tubuleț de hârtie gros de 0,5 mm (inspirat din papermodels) lipit pe o șaibă de lemn, vopsit, apoi lipite piesele care formează clopotul. Axul intră fest în tubuleț. Rezultatul e în figură. Rămâne și demontabil.
#4095
Postat 20 February 2012 - 11:45 AM
Iata concluziile si planurile mele:
- e mai usor de construit toata structura galbionului complet separat si sa fie montat la barca dupa aceea.
- la coaste sinura problema pe care am intalnit-o a fost la coasta mare: perforatia din bucata de taie-val este cu 2mm prea sus. Se rezolva ingustand bucata din coasta ce intra acolo. Sectionarea coastei ca sa intre e evidenta.
- cu ajustarea de mai sus varful coastelor urmeaza curbura bordajului galbionului.
- am pilit muchiile coastelor oblic pentru a calca perfect pe bordajul galbionului.
- am am pilit tesit partea din fata si din spate a bordajelor astfel incat sa calce cu tesitura pe "nas" si pe bordajul navei.
- am trasat pe interiorul bordajului galbionului linii curbe care sa imite scandurile, folosind curba superioara a celuilalt bordaj ca sablon Latimea "scandurilor" e de 5mm spre corabie si scade la 1-2 mm la varf
- am lipit bordajul galbionului de coaste si l-am lasat sa se intareasca lipitura complet
- torsionarea bordajului galbionului mie mi-a fost necesara doar la partea spre nava, pentru a aduce inclinatia laterala la aceea a bordajului navei in zona de contact.
- am facut torsionarea dupa lipire umezind placajul acolo si lasandu-l apoi sa se usuce din nou. Asa s-a si cracanat la latimea barcii.
Urmeaza (cand voi avea timp)
- montarea structurii galbionului pe corabie (cuie si lipici)
- vreau sa prelungesc braul corespunzator pana in varful galbionului (se potrivesc la zona de intalnire perfect limitele superioare la brau si la bordajul galbionului)
- vreau sa filez cu furnir restul exteriorului bordajului galbionului, ca o prelungire a filelor de bordaj - scopul este ca la exterior galbionul sa fie o parte integranta a navei. fara sa se vada imbinarea.
- la sfarsit voi lipi dintii - vor fi ceva mai mici datorita braului.
- daca imi iese - vreau sa pun o bagheta curbata deasupra bordajului, care sa se prinda cumva curbat de castelul prova.
Spor la bibilit!
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 20 February 2012 - 11:49 AM
#4097
Postat 20 February 2012 - 06:15 PM
Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 20 February 2012 - 06:16 PM
#4099
Postat 21 February 2012 - 09:22 AM
Eu, deși n-am cumpărat niciodată vreun număr de două ori (doar la Bismark m-am „păcălit” la nr. 27), lucrez destul de economic, nu risipesc materialele, așa că mi-au rămas destule și am cu ce împerechea înainte de a face ceva (nu lucrez „la zi” ca Leo2003, am un decalaj de 2-4 săptămâni, tocmai datorită materialelor). Întotdeauna DeA a dat mai mult material decât a fost nevoie.
Însă sunt la un capăt de țară, nu e ușor să ajut pe cei în nevoie. Dar nu refuz.
#4100
Postat 21 February 2012 - 11:37 AM
#4101
Postat 21 February 2012 - 01:23 PM
Aceasta postare a fost editata de titishor: 21 February 2012 - 01:26 PM
#4102
Postat 21 February 2012 - 02:20 PM
Am rasfoit topicul si nu am vazut pe nimeni sa fi semnalat problema asta. Imi cer scuze daca m-am inselat si a intrebat cineva inaintea mea.
#4103
Postat 21 February 2012 - 02:35 PM
Referitor la fila centrala te asigur ca toti am avut aceasi problema!
Tot ce poti face este sa pui dedesupt cate un adaos de material ; spre exemplu bucatele de furnir alb ramase de la filarea puntilor !
Eu cel putin asa am procedat pentru ca alfel ar fi trebuit sa slefuiesc primul strat de bordaj (in zonele unde fila centrala era ingropata prea mult) pana nu ar mai fi ramas decat 0,8mm din el!
Din pacate asta este calitatea Dea , trebuie sa te descurci cu ce ai , si foarte important sa iei in calcul toate erorile care se pot acumula daca nu sunt inlaturate cumva!
In rest iti urez spor la modelit, curaj si mai ales sa te tina rabdarea cat mai mult! Bafta!
bubba_000
Si inca o chestie! ai slefuti canturile coastelor? Pentru ca dupa slefuirea pentru alinierea filelor de bordaj ar trebui sa se mai diminueze adancimea canalelor pentru fila centrala!
titishor
Bravo foarte frumos lucrat!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 February 2012 - 04:37 PM
#4104
Postat 21 February 2012 - 03:34 PM
Jpr: Eu am folosit la inceput un lac acrilic (pe baza de apa). E un lac pentru parchet pe care l-am luat de la Bricostore. Poti insa folosi ce vrei. Verifica insa ca prinde corect pe aracet.
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 21 February 2012 - 03:39 PM
#4105
Postat 21 February 2012 - 03:40 PM
@ bubba_000: problema am avut-o si eu. Probabil dintr-un exces de pilire. Am rezolvat problema desfacand braurile si bagand sub ele niste file ramase de la punte ca sa le ridice la nivelul dorit.


deci raspunsul final ...foloseste filele ramase de la punte ca sa ajustezi treaba. Oricare ar fi motivul

#4106
Postat 21 February 2012 - 03:42 PM
jack, la 21 February 2012 - 03:40 PM, a spus:


deci raspunsul final ...foloseste filele ramase de la punte ca sa ajustezi treaba. Oricare ar fi motivul

Lui i-a ramas canalul prea adanc si cu toata fila groasa ramane sant.

#4107
Postat 21 February 2012 - 04:52 PM
Si cat despre slefuire, nu stiu daca trebuia sa slefuiesc coastele mai mult doar pentru asta. E drept ca nu le-am slefuit foarte mult, dar filele "calca" pe aproape toata suprafata coastelor, ceea ce mi s-a parut suficient.
#4109
Postat 21 February 2012 - 07:03 PM
bubba_000, la 21 February 2012 - 04:52 PM, a spus:
Si cat despre slefuire, nu stiu daca trebuia sa slefuiesc coastele mai mult doar pentru asta. E drept ca nu le-am slefuit foarte mult, dar filele "calca" pe aproape toata suprafata coastelor, ceea ce mi s-a parut suficient.
Nu trebuie sa slefuiesti cantul coastelor excesiv! Doar atat cat sa calce pe toata suparata acestuia filele de bordaj! Insa daca ai slefuit prea putin atunci pe langa faptul ca fila centrala este aproape ingropata nici filele de bordaj nu vor calca cum trebuie pe coaste!
Ideea este ca orcum acele canale pentru fila centrala nu sunt aliniate cum trebuie ( defect de proiectare) !
Daca ai fixa fila centrala in acele canale ca atare atunci linia navei vazuta de sus va fi foarte stramba ( adica cu o adincitura undeva in zona centrala a navei)!
#4110
Postat 21 February 2012 - 07:04 PM
Informativ, eu am șlefuit coastele într-o veselie, doar în 2-3 locuri am „umplut” cu file de punte.
#4113
Postat 22 February 2012 - 12:01 AM

am pilit asa de mult incat a trebuit sa mai vin cu fila de bordaj pt. a aduce la nive in unele zone:

dupa care am pilit si am chituit si a iesit cam asa:


Si am facut si multe alte greseli de care rad cu pofta si le-am dres cum ma dus pe mine capul..... si am tinut cont si sfaturile celor experimentari.