Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4715
Postat 24 April 2012 - 05:11 PM
Am gasit o resursa interesanta: http://www.modelshipwrightsdatabase.com
#4718
Postat 26 April 2012 - 06:37 AM
#4723
Postat 26 April 2012 - 11:23 AM
Sipca lipsa si la mine dar pana la urma cred ca asta ar fi fost si nr corect(in poza de la revista in rusa apar 2+2) si oricum sunt suficiente. Eu cel putin am folosit pt balustrade doar sipca nr 2, nr 1 am folosit doar la galbion. Am o intrebare insa si eu, manerele alea de punte...au vreo noima in asezarea lor? Sau mai exact unde ar trebui pozitionate si la ce folosesc(in instructiuni arata pozitia doar a 2 din ele)?
#4724
Postat 26 April 2012 - 11:37 AM
Cred, dar nu sunt sigur, ca folosesc sa se tina marinarii de ele in caz de tangaj, furtuna, etc
Eu le-am pus 4 pe fiecare parte, la distanta egala, intre saborduri, la jumatatea inaltimii parapetului. Diseara pun si poze.
La mine piesele au fost complete: sipci 2+3, 12 "ochi", sarma, 8 rame+9 manere.
Eu le-am pus 4 pe fiecare parte, la distanta egala, intre saborduri, la jumatatea inaltimii parapetului. Diseara pun si poze.
La mine piesele au fost complete: sipci 2+3, 12 "ochi", sarma, 8 rame+9 manere.
Aceasta postare a fost editata de TomaGabrielAndrei: 26 April 2012 - 11:40 AM
#4725
Postat 26 April 2012 - 12:22 PM
Citeaza
Sau mai exact unde ar trebui pozitionate si la ce folosesc(in instructiuni arata pozitia doar a 2 din ele)?
Singurele poze pe care le-am gasit cu aceste inele sunt cele de la Nr 98e si 99p. Parca s-ar lega ceva parime de ele. Doua la babord si doua la tribord. Dar restul unde or fi........
O zi buna
#4728
Postat 26 April 2012 - 08:03 PM
Și eu am primit 2 + 2 șipci.
Din cele de 4 x 1,5 x 300 din una se pot face aproape toate balustradele.
- Varianta DeA: 2 x 90 + 64 la teugă + 52 + 2 x 16 la dunetă = 328 mm. O baghetă ajunge pentru tot, mai puțin 2 x 16, care trebuie dintr-a doua.
- Varianta mea: eu am îmbinat colțurile în „jumătate lemn”, așa că am folosit 2 x 90 + 72 la teugă și 52 + 2 x 20 la dunetă. O baghetă a ajuns pentru tot, mai puțin bucata de 52 mm, tăiată dintr-un rest de 5 x 1,5 x 300, așa că mi-a rămas o baghetă 4 x 1,5 x 300 întreagă.
Cele două baghete 3 x 1,5 x 300 sunt pentru galbion, dar una ajunge, că bucățile necesare sunt ceva mai scurte de 150 mm. Poate folosesc și eu aici bagheta 4 x 1,5 x 300 rămasă, că nu-mi place cum a ieșit cu 3 x 1,5, deoarece am filat galbionul și pe interior.
„Scorul” la mine la „mânere” vs. „inele” (care numai inele nu sunt) este de 7 : 10
Într-adevăr, DeA arată unde se pun doar două într-un bord, deci în total 4. Celelalte nu știu unde vin. Dacă 6 ajung, am scăpat ieftin, iar dacă trebuie 8-10 o să le confecționez dintr-un dop de cola, nu e mare lucru și nici nu mă gândesc să cumpăr vreo dublură. Singura dublură cumpărată a fost nr. 62, că voiam 19 saborduri, nu 17, cum zice DeA. Și pe mine mă interesează culoarea în care pot vopsi mânerele și „inelele”, aș prefera negru dacă merge.
Pentru Traian pun și poza: „mânerele” sunt nr. 3, iar „inelele” nr. 4.
Din cele de 4 x 1,5 x 300 din una se pot face aproape toate balustradele.
- Varianta DeA: 2 x 90 + 64 la teugă + 52 + 2 x 16 la dunetă = 328 mm. O baghetă ajunge pentru tot, mai puțin 2 x 16, care trebuie dintr-a doua.
- Varianta mea: eu am îmbinat colțurile în „jumătate lemn”, așa că am folosit 2 x 90 + 72 la teugă și 52 + 2 x 20 la dunetă. O baghetă a ajuns pentru tot, mai puțin bucata de 52 mm, tăiată dintr-un rest de 5 x 1,5 x 300, așa că mi-a rămas o baghetă 4 x 1,5 x 300 întreagă.
Cele două baghete 3 x 1,5 x 300 sunt pentru galbion, dar una ajunge, că bucățile necesare sunt ceva mai scurte de 150 mm. Poate folosesc și eu aici bagheta 4 x 1,5 x 300 rămasă, că nu-mi place cum a ieșit cu 3 x 1,5, deoarece am filat galbionul și pe interior.
„Scorul” la mine la „mânere” vs. „inele” (care numai inele nu sunt) este de 7 : 10
Pentru Traian pun și poza: „mânerele” sunt nr. 3, iar „inelele” nr. 4.
#4730
Postat 27 April 2012 - 08:54 AM
Diferitele accesorii de bord au aparut si evoluat pe parcursul evolutiei navelor si a experimentarii utilitatii. Cavilele si cavilierele nu au fost primele inventii, inaintea lor si in multe cazuri chiar dupa aparitie s-au utilizat in paralel si alte anexe necesare legarii manevrelor curente, unele flote chiar incapatanandu-se a pastra pe cele vechi iar spaniolii au excelat in sens. Pozitionarea si numarul difera de la o nava la alta dar sunt pe interiorul bordajului si inaintea si inapoi de pozitia arborilor, pereche pe cele doua borduri, servind in special voltarii bratelor (manevrele care actioneaza pentru pozitionarea velelor in vant)


Ajutor

Sus




