Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#4661 Useril este offline   dansandu 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 14-March 12

Postat 14 April 2012 - 08:03 PM

Paste fericit si multa sanatate tuturor.

#4662 Useril este offline   TomaGabrielAndrei 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 03-March 12
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2012 - 12:24 AM

Hristos a Inviat !

#4663 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 15 April 2012 - 12:41 AM

Adevarat a Inviat!

#4664 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 15 April 2012 - 02:49 AM

Hristos a inviat!

#4665 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 15 April 2012 - 07:20 AM

ADEVARAT A-NVIAT!

#4666 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 15 April 2012 - 12:06 PM

Adevarat a inviat dar asta s-a intamplat acum 2000 de ani iar evenimentul cuprinde atat invierea cat si viata si moartea lui Isus. Din pacate de atunci in fiecare zi ne-am departat tot mai mult de realitate, transformand totul in traditie de care ne amintim cateva zile pe an cand de fapt fiecare zi din viata ar trebui sa se ghideze dupa asta, pentru ca:
Atat de mult iubeste Dumnezeu oamenii incat a jertfit pe singurul Sau fiu pentru a deschide calea spre mantuire
Isus ne-a invatat: Iubiti-va unii pe ceilalti asa cum si eu va iubesc pe voi
Petrecere cat mai placuta a sarbatorilor traditionale cu bucurie in suflet si liniste in cuget.

#4667 Useril este offline   vio 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 03-August 11
  • Location:c-s
  • Interests:tot ceea ce te ajuta sa nu ramai un om limitat

Postat 15 April 2012 - 06:46 PM

Traian ,ai perfecta dreptate ,dar ...vezi tu...personal ,cu cat cunosc mai bine oamenii,cu atat iubesc mai mult animalele...Sarbatori fericite tuturor !

#4668 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 16 April 2012 - 11:49 AM

Am montat juma' de rama si un oblon la tribord. Are si parama de manevrare da' nu se vede. Asa vor arata toate.

Imagine atasata: DSCF0001.JPG

#4669 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 16 April 2012 - 02:29 PM

Toată lumea a observat că pe teugă balustrada este prea înaltă. Figurina din prima poză este de 35 mm, adică bună pentru scara 1:50 și balustrada cu bastoanele originale vine ca în prima poză. Această balustradă are și funcția de cavilieră.

De bastoane vin prinse diverse saule, cum se vede în a doua poză, deci forma bastoanelor nu este dictată de estetică, ci de funcționalitate. În a treia poză este bastonul. Baza trebuie să fie lată, ca să se poată fixa bine de parapetele teugii. Apoi vine un canal în care saula este ghidată bine, nu alunecă în sus și în jos pe baston. Apoi vine o zonă subțiată, care lasă loc pentru manevrarea saulelor și cavilelor. Apoi, vine din nou o parte lată, pe care se fixează solid balustrada-cavilieră. Cu cotele din prima poză, înălțimea cavilierei este la (15 + 10 + 1,5) x 50 = 1325 mm, cam mult. Dacă bastoanele ar avea doar jumătate din înălțime, înălțimea cavilierei ar fi (15 + 5 + 1,5) x 50 = 1075 mm, ce pare mai rezonabil.

Întrebarea mea dacă merge să scurtăm bastoanele. Și dacă da, care jumătate s-o folosim, A sau B din poza a treia? A este mai funcțional, iar B mai elegant. Bineînțeles, vor trebui scurtate și cavilele, căci cele date de DeA par foarte lungi, se pare că de la nivelul cavilierei în jos au 8 mm, iar în sus 5, adică 400 + 250 = 650 mm la scară reală. Pe net, prin magazinele online, cavilele par mult mai scurte.

@Leo2003: :good: Pui și bucățica de sabord și oblonul din dreptul sarturilor arborelui mare? Ce fel de nod faci la saulele de manevră ale obloanelor? Crezi că erau matisite, sau doar o „jumătate de ochi”, dublu? Sau altfel?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-balustrada.jpg
  • Imagine atasata: SIB-balustrada2.jpg
  • Imagine atasata: SIB-baston.jpg


#4670 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 16 April 2012 - 03:28 PM

Nu, acolo nu pun. La mine acea zona este dreapta, continua si nu merge nici rama si nici oblon. Stiu la ce te referi cand ti-a dat cu unul in plus la numaratoarea obloanelor fata de cat mi-a dat mie. As fi pus daca sabordul din acea zona era cat de cat evidentiat.
Cred ca manevra oblonului era si ea matisata. Cu toate astea, zona fiind foarte putin vizibila, am preferat un nod dublu iar capatul liber, cam pe 2mm, l-am lipit cu un strop de cianoacrilat parand intr-un fel patronat.
Pentru parama am folosit fir "macrame" de 0.35mm.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 16 April 2012 - 03:31 PM


#4671 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 16 April 2012 - 05:25 PM

Vezi postareape_dos, la 16 April 2012 - 02:29 PM, a spus:


De bastoane vin prinse diverse saule, cum se vede în a doua poză, deci forma bastoanelor .............

Întrebarea mea dacă merge să scurtăm bastoanele. Și dacă da, care jumătate s-o folosim, A sau B din poza a treia? A este mai funcțional, iar B mai elegant. Bineînțeles, vor trebui scurtate și cavilele, căci cele date de DeA par foarte lungi.......
....... Ce fel de nod faci la saulele de manevră ale obloanelor? Crezi că erau matisite, sau doar o „jumătate de ochi", dublu? Sau altfel?


De regula, bastoanele sunt bastoane, fara alte functii inafara sustinerii balustrazii asa ca daca se vrea scurtarea lor e indiferent care portiune e redusa. Mergand pe principiul de pana acum e cum da mai bine. Cavilele nu au un stass, dimensiunile sunt date de functionalitate si sunt adaptate la grosimea cavilierei pentru a avea suficient in jos necesar voltarii manevrei. Plus ca o cavila scurta nu e utila in cazul unui caft.
Peste tot unde o manevra e legata de un ochi si ramane legata acolo permanent, legatura e matisita. de obicei se foloseste si o rodanta dar dat fiind dimensiunile se poate sari peste ea.

#4672 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 16 April 2012 - 10:28 PM

Salutare tuturor. Eu am fost mai puturos si sunt muuuult in urma voastra. Acum m-am apucat de filarea cu furnir. Imi cer scuze daca intrebarea mea s-a mai pus, dar thread-ul e cam mare. L-am rasfoit in graba, dar n-am gasit un raspuns.

Dupa ce ati terminat furniruirea ati slefuit? Daca da, cu ce granulatie? Intreb pentru ca am observat ceva cam ingrijorator: daca slefuiesc filele de furnir acestea isi pierd culoarea aceea frumoasa si textura, devenind mate si de un maroniu mai "prafuit". Mi se pare ca arata chiar urat. Nici sa nu slefuiesc nu mi se pare o idee prea buna, pentru ca in mod inevitabil apar imperfectiuni (diferente de nivel, pete de aracet intarit etc).

Voi cum ati slefuit furnirul ca sa-si pastreze aspectul?

Multumesc in avans.

#4673 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 17 April 2012 - 01:05 AM

Vezi postareabubba_000, la 16 April 2012 - 10:28 PM, a spus:

Voi cum ati slefuit furnirul ................


Mahonul e o esenta ceva mai pretentioasa fata de celelalte datorita structurii fibrei. Aparent, la prelucrare, pare sa isi piarda din calitati datorita aspectului matasos, de ,,mocheta'' care retine mult din praful rezultat al finisarii. Daca inlaturi praful respectiv aspectul iitial revine. Se poate sterge suprafata cu o carpa foarte slab jilavita cu apa, cu ulei de in tot foarte putin umezita carpa, cu pronto pentru mobila sau chiar cu mana libera proaspat spalata. Remedieri locale cu smilgher normal iar slefuire finala, pe suprafata mare si cu smilgher fin

Aceasta postare a fost editata de traian: 17 April 2012 - 01:06 AM


#4674 Useril este offline   catalins 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 02-July 11

Postat 17 April 2012 - 06:42 AM

[quote name='traian' timestamp='1334617505' post='148362']


Eu am curatat numai cu o carpa foarte usor umezita, insistand in zonele in care mai erau pete de aracet. Si-a recapatat aspectul.

Acum mi-am mai cumparat un flacon de aracet (rezerva, deh) dar pe asta scrie ca este rezistent la apa. Am ezitat sa-l folosesc pentru ca nu stiu daca eventualele pete ar mai iesi sterse cu o carpa umeda (daca stie cineva ....). Ambele tipuri de aracet erau Moment, primul D2 si al doilea D3.

#4675 Useril este offline   TomaGabrielAndrei 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 03-March 12
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2012 - 07:38 AM

Cei care le-ati facut deja, puteti pune poze cu nodurile sau matisirile de la saulele de manevra ale obloanelor ?

Eu cam asa le fac : prind cu pensa o bucla din ata principala, care e de 0,6 (impletita din 2 fire de 0,3), apoi o matisez cu ata de 0,3 careia ii fac nod la capetele matisarii, pun cu o scobitoare "picatura" pe matisare si apoi ii tai mustatile...et voila :yahoo: !


Pareri ? ...e bine, nu e bine ?...seamana cat de cat cu realitatea ?
Imagine atasata: 2012-04-17-244.jpg
Imagine atasata: 2012-04-17-245.jpg

Aceasta postare a fost editata de TomaGabrielAndrei: 17 April 2012 - 08:33 AM


#4676 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 17 April 2012 - 08:36 AM

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Deci tot ce trebuie sa fac e sa sterg corabia cu o carpa umeda dupa slefuire.

Doar de curiozitate, ce intelegeti prin snirghel fin? De 800 e suficient de fin?

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Deci tot ce trebuie sa fac e sa sterg corabia cu o carpa umeda dupa slefuire.

Doar de curiozitate, ce intelegeti prin snirghel fin? De 800 e suficient de fin?

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Deci tot ce trebuie sa fac e sa sterg corabia cu o carpa umeda dupa slefuire.

Doar de curiozitate, ce intelegeti prin snirghel fin? De 800 e suficient de fin?

#4677 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 17 April 2012 - 08:58 AM

Mulțumesc lui Traian și Leo2003 pentru răspunsuri.
Într-adevăr, la scara 1:50 este foarte dificil de realizat o matisire, iar cum obloanele sunt deschise, iar lunginea vizibilă a saulei este foarte mică, de vreo 2 mm, deoarece vine și belciug, nu prea se merită complicația. Un pic de lipici pe „ața” puțin deșirată la capăt pare suficient. Fără nod, fără patronare.

Revin la dimensiunea bastoanelor teugii.
Să pornim de la situația că nu este vorva doar de o balustradă, ci de o cavilieră, deci trebuie să fie solidă și să ofere spațiu de manevră.
Cu bastoane de 6 mm lungime, spațiul real este de 30 cm. Dacă cavila are dedesubt 15 cm, sub ea rămân alți 15 cm pentru trecerea saulei la voltare. Aceste dimensiuni sunt plauzibile?

@TomaGabrielAndrei:
Vedeți diferite variante de matisire, cu sau fără patronare:
http://vapoare.blogs.../Marin%C4%83rie

@bubba_000:
După șlefuire (eu o fac chiar cu șmirghel mai brut, de 240) mahonul va veni lăcuit, recomandabil mat. Prin lăcuire aspectul prăfuit dispare. Praful dintre file nu cred că trebuie îndepărtat, ajută.

#4678 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 17 April 2012 - 11:06 AM

Hristos a-nviat! Seninatate si spor tuturor!

pe_dos: Eu am gasit alta solutie de compromis: Am ingropat discurile de sus si de jos ale balustrilor (betelor). Concret, in loc sa le lipesc simplu, inainte am dat pe copastie "gauri" cilindrice cu o freza de diametrul bazei balustrilor si adancimea discurilor de capat. Gaurile sunt toate la 12mm una de alta. Inca nu am pus bagheta de sus (balustrada si caviliera), dar planul este sa o perforez si sa lipesc peste ea o fila de furnir. In felul acesta se castiga 3-4mm in total (15-20-cm reali) iar forma balustrilor ramane aceeasi.

Contrastul de culoare intre balustrii si copastie face baza sa se vada in continuare. Practic operatiunea devine aproape invizibila.

Imagine atasata: SIB-baston.jpg

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 17 April 2012 - 11:10 AM


#4679 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 17 April 2012 - 11:24 AM

Acum am dat de alta dandana. Am observat ca daca furniruiesc dupa instructiunile DeA (alternativ coastele 7 si 8 ) unele file de furnir dinspre prova sunt prea scurte pentru a ajunge la etrava.

Voi cum le-ati completat ca sa nu se vada?

Aceasta postare a fost editata de bubba_000: 17 April 2012 - 11:27 AM


#4680 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 17 April 2012 - 11:55 AM

bubba: Lipesti asa cum sunt filele intregi. Spatiile goale ramase le umpli cu clini truinghiulari sau trapezoidali, dupa caz.
Alternanta 7-8 e o aireala. Scandurile de bordaj nu erau niciodata asa de lungi, asa ca imbinarile pe lungimea unei "file" erau multe.

Cel mai important este sa iti faci un plan cum vei acoperi bordajul cu file inainte de a le lipi. Daca vei cauta in spate pe forum vei gasi mai multe modalitati de filare din care sa te inspiri, cu tot cu poze.

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 17 April 2012 - 11:56 AM


Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi