Forum Machete,Modelism,Hobby: neglijenta boeing :)) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

neglijenta boeing :))

#1 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 23 December 2005 - 11:43 PM

uitati-va ca nici macar cei de la boeing nu se mai chinuie sa chituiasca/smirgheluiasca dunga aia urata de pe mijlocul fuselajului !!! nici astia nu mai stiu sa construiasca kituri :lol: ce a ajuns lumea asta :whistle: :-o
http://www.airliners....file/979218/L/

Aceasta postare a fost editata de MiG: 23 December 2005 - 11:44 PM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12687
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 December 2005 - 10:35 AM

Nu, acolo este altceva! Si eu am patit uneori chestia asta. Este cauzata de o combinatie lipici/plastic, ca sa zic asa, mai putin potrivita!
Ce se intimpla: plasticul se inmoaie nitel de la solutia de lipit. Dupa slefuire, locul arata OK dar, in timp, lipitura"lucreaza" in sensul ca "evaporarea" in continuare a adezivului duce la aparitia acelei "dungi" in zona de lipire. Singura solutie in acest caz este, nu un chit obisnuit, ci, cu asa cum a spus Cartula, folosirea pe post de chit a superglue-lui cu nitel accelerator.
Partea proasta e alta: nu sti din timp ca se poate intimpla acest fenomen :whistle:

#3 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 26 December 2005 - 06:11 PM

Partea si mai interesanta este ca fotografia reprezinta un "model" scara 1:1. Nu prea se foloseste lipici de palstic sau CA cu accelerator la astfel de scari... Oricum, La Multi Ani tuturor,

Happy modeling,

ict

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12687
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 December 2005 - 06:32 PM

:-?

#5 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 26 December 2005 - 07:12 PM

1. da, initial am vrut sa fie o gluma dar informatia data de Z-mare e ff utila, ii transmit multumiri cu ocazia asta, chiar pot spune ca mi-a scos niste peri albi o macheta de concorde care mai lucra si la vreo luna dupa ce am lipit-o cu un adeziv Bison Plastic (dadeam cu smirghel si parea bun...peste o saptamana ma trezeam cu sant)

2. in legatura cu boeingul, ne-am entuziasmat puternic la serviciu cand am vazut ca fuselajul "regelui" 747 e impartit in 2 jumatati simetrice precum un kit de plastic, lumea fiind "fana" a "vrasmasului" airbus

3. Cu avionul ala s-ar putea sa fie ceva ciudat totusi..nu am gasit documentatie dar din poze de pe airliners vad ca nici Boeing-urile in general nu au panourile de invelis delimitate pe axa de simetrie. Particularitatea asta o avea Mosquito care era prefabricat cam ca un kit urias din ce am vazut.

Aceasta postare a fost editata de MiG: 26 December 2005 - 07:13 PM


#6 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 26 December 2005 - 07:29 PM

Initial am crezut ca e scara 1:1, pozat din terminalul de imbarcare. Pe urma cand a inceput Z cu explicatiile mi-am zis ca nu a vazut el bine. Dar m-am uitat iar si am vazut ca e prea curata, ca liniile alea de vopsea pe pista sunt prea noi si curate, dalele simetrice si am inclinat sa cred ca e vorba de o macheta. Acum iar nu e macheta.. Ce e pana la urma?
Am vazut ca saitul e al unei companii de avioane dar ma intrebam daca nu cumva e o macheta a lor pentru reclama.

#7 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 26 December 2005 - 07:34 PM

e un avion adevarat, in carne si oase daca se poate spune asa :) pozat din terminal probabil... foarte curat ce e drept

situl nu e a unei companii de avioane.. e o baza de fotografii cu avioane, facute de amatori

Aceasta postare a fost editata de MiG: 26 December 2005 - 07:35 PM


#8 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2976
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 26 December 2005 - 08:09 PM

site-ul este www.airliners.net si este site-ul cu cel mai mare numar depoze. cateva milioane!

#9 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 27 December 2005 - 12:35 AM

MiG, la Dec 26 2005, 07:34 PM, a spus:

e un avion adevarat

ZMare, zi-le dom'le sa-l mai murdareasca un pic ca nu asa arata avioanele. :whistle: :-o :lol:
De acum chituirea dungii de imbinare la tipul asta de avion e optionala, ba chiar se recomanda sa nu o faceti ca sa fie cat mai aproape de realitate.

#10 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 27 December 2005 - 03:06 AM

Mig,

Legat de adezivi pentru machete (avioane) din plastic, recomand TENAX-7R. Nu lipeste, ci sudeaza piesele. Sudura (lipirea) se petrece cam in 10 minute. Este un lichid de consistenta apei. Daca lasi sticla deschisa, dispare pina la urma... Se depune cu un asa numti aplicator care este un tub de sticla terminat cu un tub metalic foarte subtire. Am si un web site:
www.tenax7r.com
Nu am avut ocazia sa vad deformari dupa lipire, nici dupa 2 ani. Incearca-l, vei ramine placut impresionat.

ict

#11 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 27 December 2005 - 07:10 AM

Cam de 'fo zece ani nu mai folosesc adezivi "modelistici" pentru polistiren !
Folosesc diluant "STANDOX EXPRES", care face exact acelasi lucru ca si TENAX 7R: topeste plasticul si il sudeaza. Si nu lasa nici o urma, pentru ca, fata de adezivi dedicati de la firmele de modelism, nu are in compozitie nici un material de umplutura.
Il aplic prin capilaritate cu o pensula 000 si se usuca in cam 10 minute.
De fapt, orice NITRODILUANT face acelasi lucru.
Se poate folosi cu succes si pe post de mastic, daca topiti in el bucatele de plastic din culeea kitului la care lucrati. Trebuie doar sa aveti rabdare la aplicare/uscare. Dupa slefuire, nimeni nu poate spune ca acolo a fost o inbinare.
Si metoda cianoacrilat/accelerator, prezentata de Cartula este de mare succes. Doar slefuirea este mai dificila, deoarece densitatile materialelor sunt diferite...

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12687
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 December 2005 - 01:34 PM

Model Master cod 3999 (pe care il folosesc cu succes la muuuuuuuulte aplicatii-chiar si pentru ...decaluri :lol: ) este tot un lichid ca ...apa ( :-o ), ce se usuca destul de repede. Daca bagi pensula in el si o lasi in aer, nu se intimpla nimic, se evapora fara a lasa vre-o urma! Probabil e "ruda" cu TENAX-7R, care oricum nu se gaseste pe la noi :lol:
Problema, insa, nu tine de, ci de combinatia lipici/plastic, ceea ce este cu totul altceva! Cu 3999 am lipit plastic care s-a comportat foarte bine, pe cind un altul, lipit tot cu 3999 (cu altceva nu mergea!) dupa o luna a facut niste "ripe" de toata frumusetea! Dar, cum va spuneam, nu poti sti dinainte ce te asteapta :whistle:
Partea interesanta este ca tocmai dizolvarea plasticului in zona de lipire face uneori neplacerile!

#13 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 27 December 2005 - 05:30 PM

Dragos,

Imi pare bine ca ai prezentat o alternativa la TENAX. Poate ca se gaseste si in Romania, moment in care, inca o data, va incurajez sa-l folositi. Nu stiu de Model Master 3999, dar stiu ca TENAX este cu adevarat bun. Inca o precizare: metoda de a umple eventualele santulete cu CA urmat de accelerator este CU adevarat foarte buna. Am folosit-o si a functionat excelent de fiecare data. Singura precautie este ca slefuirea sa se faca imediat, altfel CA-ul se intareste si slefuirea dureaza mai mult decit e necesar. Am folosit drept umplutura tot felul de materiale mai mult sau mai putin celebre. Nici unul nu s-a comportat la fel de bine ca CA.

Z-mare,

Mai spun inca o data: dizolvarea plasticului de catre TENAX si sudarea celor doua parti ESTE partea bune, orice-ai spune tu! Daca nu l-ai folosit, incearca-l, inainte de a da verdictul!!! Inca ceva: Exista mai multe stari de agregare: solida, lichida etc. Apa este in stare de agregare lichida, precum si vinul, berea si multe altele. Consistenta unui lichid poate fi ca a apei, sau a berii...

ict

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12687
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 December 2005 - 05:49 PM

Da Ict, a dreptate, mai raminea sa precizez ca apa e uda! :whistle: "Apa" a fost folosita ca termen de comparatie pentru viscozitate, adica 3999 este "ca apa", nu ca stare de agregare, ci ca viscozitate, spre deoasebire de alte lipiciuri care, desi sint lichide, nu sint ca apa ci ca mierea :-o. Sau vorba, celebra de acum, a lui Basescu: Iarna nu-i ca vara!
Cit despre TENAX, nu-i neg deloc calitatile si nu-i dau nici un verdict...pina la proba contrarie :lol:

#15 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 December 2005 - 06:39 PM

ict, la Dec 27 2005, 04:06 AM, a spus:

Am si un web site:
www.tenax7r.com

M-am uitat si eu pe site si am vazut ca ...... este de vanzare (domeniul www.tenax7r.com).
Dupa descrierea ta Ict, tenaxul ala pare sa fie dicloretan. Pe vremurile acelea apuse se mai gasea prin laboratoarele de chimie. Acum dai cu tunul dupa asa ceva si nu mai gasesti in Romania.
Eu mai am extrem de putin (cred ca 50ml. maxim) si va trebui sa ma orientez spre altceva.
Bafta!

#16 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 27 December 2005 - 09:37 PM

Crios,

Poate vreo unul din importatori se gindeste sa-l aduca la raft...

An nou bun,

ict

#17 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 28 December 2005 - 12:15 AM

Eu tocmai sunt in tratative pentru niste cloroform ca e pe terminate in sticluta mea.

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12687
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 December 2005 - 01:08 PM

Nu as recomanda lipirea cu cloroform:
- toxic
- lipitura cedeaza in timp (proprie experienta :whistle: )

#19 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 28 December 2005 - 05:06 PM

Z-mare, la Dec 28 2005, 01:08 PM, a spus:

lipitura cedeaza in timp

In cat timp?

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12687
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 December 2005 - 06:38 PM

In vre-o 10 luni materialul din jurul lipiturii incepe sa devina "casant", dupa vre-un an jumate, doi devine "fainos" si lipitura cedeaza la orice soc.
Recomand dicloretan (da si asta are probleme cu ...toxicitatea!) sau urmati sfaturile lui Dragos (din pacate nici cu nitro nu stam prea bine la capitolul toxicitate. Ca sa parafrezez o cunoscuta butata: tot ce lipeste bine plasticul, este fie toxic, fie nu face bine la sanatate :whistle: ) !

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi