Forum Machete,Modelism,Hobby: Spitfire Mk Vb - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Spitfire Mk Vb Un inceput timid

#21 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 31 January 2006 - 05:57 PM

Salut Radu,
Asa am spus si eu ca acele capse sunt mari in realitate lucru care se vede bine in poza pe care am postat-o.
N-am vazut macheta in realitate, dar poza poate sa fie facuta si pe dunga, rareori ma insel la proportii chiar si cand este vorba de poze.
Ceea ce vreau sa subliniez este ca imi place cum a lucrat pana acum cu exceptia despre care am spus deja si sper ca Mykyb nu s-a suparat pe mine pentru critica.
Bafta!

PS Si pentru ca am primit o intrebare pe langa forum, iata si un link care poate folosi si altora:
http://home.earthlin...6/spitfire.html

#22 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 January 2006 - 06:01 PM

Mykyb imi place mult ce ai facut. Vad ca nu ai cazut in capcana scaunului metalic!
Atentie insa unde prinzi (sau ai prins deja?) centurile pentru uneri: se prind de un cadru din spatele partii vitrate, nu direct pe cadrul pe care e montat si scaunul (si eu am luat plasa aici, noroc cu Cartula) De acolo mai vine un cablu care se intoarce tot la scaun, detaliu minor insa, acest cablu oricum nu se vede!
Felicitari, frumoase detalii.
Iata si o fotografiue cu "copaia" cocpitului, poate te ajuta, referitor la observatia lui Radub.

Crios, intr-adevar capsele nu sint prea mari. Altceva cred ca e acolo, washing-ul prea le-a scos in evidenta. Poate daca era nitel mai discret :-? . Din pacate in modelism, mai ales la scara mica, trebuie sa faci un compromis intre posibilitatea tehnica de a realiza detaliul, marimea lui reala si ....vizibilitate dupa reducere la scara. Daca il faci exect la scara, ori intimpini dificultati tehnice (in primul rind fragilitate), ori ...nu se vede :-P

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: podeas.JPG


#23 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 31 January 2006 - 06:12 PM

Citeaza

Crios, intr-adevar capsele nu sint prea mari. Altceva cred ca e acolo, washing-ul prea le-a scos in evidenta. Poate daca era nitel mai discret smiles-unsure.gif

Scara este 1/32.
Orice ati spune, tot mari sunt :-P
Bafta!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: compara.jpg


#24 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 31 January 2006 - 06:34 PM

Crios,
Mai cauta si alte poze... Aia nu e cea mai reprezentativa - nu e cel mai indicat sa iti bazezi intregul argument pe o singura poza care e o exceptie. Ce ai gasit tu e o fotografie din manualul pilotului pentru Hurricane, retusata destul de mult.
Sunt si alte poze care te contrazic. Mai cauta.
In plus, ma reintorc la argumentul initial - e o macheta, si ca atare se permite ceva larghete. Da, capsele sunt un piculetz mai mari, la scara aia cred ca sunt cam cu un fir de par mai mari, iar washul le face sa para si mai mari. Dar, munca e superba. Ca sa iti dai seama de dimensiuni, latimea curelelor este de 1,8 mm. Capsele sunt un jur de 1 mm in diametru. Corect, ar trebui sa fie cam 0.9 mm. Eu sunt dispus sa accept ce a facut Mykyb acolo.

Ca o gluma, pana acum vreo ora nici nu stiai ce e ala un Sutton Harness - tare repede ai devenit "specialist" :-P

Radu

#25 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 31 January 2006 - 06:39 PM

Iata aici niste poze mai bune:
http://cgi.ebay.com/SUTTON-AIRCRAFT-PILOT-...1QQcmdZViewItem

Radu

#26 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 31 January 2006 - 06:48 PM

:-) :-D :-D Da! Gluma e buna! :-) :lol: :lol:

In ceea ce priveste macheta, nici eu n-am sustinut altceva.
Chiar am si spus:

Citeaza

Ceea ce vreau sa subliniez este ca imi place cum a lucrat pana acum
.
Am mai spus si cu alte ocazii, fiecare lucreaza cum considera, cu ce considera, etc. pentru ca o face din suflet si in primul rand pentru sufletul lui. Restul poate lua sau nu in considerare :-) .


Si tot ca o gluma : nu stiam pana acum o ora ce e ala un Sutton Harness pentru ca m-am apucat abia ieri de modelism :-P ;-) .

Bafta!

#27 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 31 January 2006 - 06:58 PM

Radu,
Link-ul tau m-a facut si mai "specialist" si am ajuns tot la ce am zis de la inceput lucru pe care l-ai recunoscut si tu:

Citeaza

Da, capsele sunt un piculetz mai mari
. :-P
Si eu am spus ca sunt mai mari. N-am zis ca nu accept ce a lucrat, ba dimpotriva, il admir pentru asta.
Bafta!

#28 Useril este offline   mykyb 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 27-December 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machetism de tot felul

Postat 31 January 2006 - 07:31 PM

Salut ,
Nu va mai certati!!!!!!!!!!!!! Toti aveti dreptate.
Radu.
In primul rind multumesc de aprecieri si de sfaturile di mailuri.
Am avut proasta inspiratie sa fac poze cu cele de la Eduard :-P .Cum ai subliniat si tu nu sunt cele mai bune si chiar ca au capsele putini cam mari si ca l-am vopsit in steel si nu in alama cum sunt cele reale.A fost un < hai sa vad cum arata panna vin celelalte>.DAR, nu sunt lipite si deja sunt pe drum celelalte"sper" de la MDC.
Nu vreau sa fac si fundul carlingi pentru ca nu se vede aproape nimic doar cele doua schinduri si pistoanele palonierelor si cablarai.Chiar atitia nervi nu am.

Crios.In primul rind multumesc de aprecieri si critici.
Nu sunt suparat deloc,am spus ca astept critici.Asta ai facut si este OK.Trebuia sa specific acest mic ( mare) detaliu despre centuri.Pe de alta parte sa sti ca chiar erau foarte mari,poza aia cum a zis si Radu nu este concludenta.Acum sap de nebun sa gasesc poze cu centurile Sutton reale din aproape 2 GB de poze si din carti ce am acasa(vreo 10) si eventual sa fac poza daca trebuie si sa o pun pe site.

Z-mare .
Multumesc pentru laude si aprecieri si pentru poze.Hal Domnului am o sumedenie de iele.

mykyb..................
Astea le montez numa sa ajunga.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_4_1121371194.jpg


#29 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 January 2006 - 08:02 PM

Mykyb, sti care e avantajul la scara 1/72? Ca nu te cauta nimeni la gaurile din curele :-P :-) :-D (da mai ...sti :-? ). Eu pun niste punctulete de vopsea si ...gata!
Cit despre copaie, sa sti ca nu e chiar greu: "doagele", pistoanele si cele citeva fire se pun usor, iar la scara asa mare dau chiar bine. Incearca, merita!
Succes pe mai departe si sa vedem...tot!

#30 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 31 January 2006 - 08:58 PM

Te cam salut cu respect, si-mi cam ridic si palaria (de as avea)... ca sa zic asa...

Bravissimo !

#31 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 01 February 2006 - 09:10 AM

mykyb, la Jan 31 2006, 07:31 PM, a spus:

Pe de alta parte sa sti ca chiar erau foarte mari,poza aia cum a zis si Radu nu este concludenta.

Salut Mykyb,
Ma bucur ca nu te-ai suparat. Asta dovedeste ca esti un tip valabil. Unii chiar se supara cand sunt criticati.
Dupa ce termini cautarile sa-mi spui daca am dreptate sau nu.
Dimensiunea de la marginea capsei pana la marhinea curelei este egala cu diametrul gaurii. Diametrul exterior al capsei este egal cu dimensiunea de la marginea curelei pana la marginea interioara a capsei. Vreau doar sa-mi verific cunostintele acumulate in ulimul sfert de ora :-P .
Abia astept sa-ti vad lucrarea gata cu toate ca sunt deja convins ca si la final va fi super.
Bafta!

#32 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 01 February 2006 - 09:20 AM

Excelent. Material de Hyperscale.

#33 Useril este offline   mykyb 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 27-December 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machetism de tot felul

Postat 01 February 2006 - 04:41 PM

Multumesc mult pentru aprecieri dar mai am foarte multe de corectat .Am sa mai postez poze cum progresez.

mykyb................

#34 Useril este offline   mykyb 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 27-December 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machetism de tot felul

  Postat 01 February 2006 - 09:58 PM

Salutate tuturor,

Uite Crios ca ai avut dreptate :-) Am gasit o poza care confirma cele sustinute de tine.Din pacate pentru mine nu am gasit poza care infirma cele spuse :-) :-D :-D dar sa stii ca exista undeva bine ascunsa in arhiva mea.Este o poza facuta unui pilot american care a zburat pe Spitfire in sudul Italiei.Poza arata centurile destul de bine si foarte aproape deci poza nu este discutabila,este ori asa ori asa.Nu ma las si am sa mai sap si am sa o pun pe post cind o gasesc,nu sunt absurd si recunosc ca tu ai dreptate.Astazi in schimb au sosit cele de care vorbea si Radu si am sa le folosec pe acelea,Sint identice cu ce a folosit Radu pe SUPERBUL Hurry Mk Ia.
deci.................................................................Te iert dar nu te uit :-P :-x :-? :-? :lol: :roll: :lol: ;-)

mylkb........................

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: floormkIX.jpg


#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 February 2006 - 08:39 AM

Mykyb, daca tot le schimbi, atentie le cele de spate unde le prinzi :-?

#36 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 02 February 2006 - 10:35 AM

mykyb, la Feb 1 2006, 09:58 PM, a spus:

Uite Crios ca ai avut dreptate :-P Am gasit o poza care confirma cele sustinute de tine.

Sincer nu ma bucura prea tare ca am avut dreptate.
Ma bucura insa faptul ca ai modalitatea de a remedia problema.
Eu n-am avut in mana harnasamentul pe care l-ai pus tu pentru poze, dar vorbind cu cativa dintre colegii nostri de forum pot sune ca Radub avea si el dreptate asupra faptului ca eroarea celor de la Eduard nu este atat de evidenta cum apare in poza.
Bafta!

#37 Useril este offline   mykyb 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 27-December 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machetism de tot felul

Postat 02 February 2006 - 12:16 PM

Salut,

Da, asa este.Eroarea nu este prea mare la prima vedere dar acum cand pot sa compar cele daua seturi ................As spune ca totusi...................Problema lor nu este neaparat marimea capselor ci latimea centurilor,sunt prea inguste fata de cele reale.Astea de la MDC care au sosit ieri sunt mult mai precise si mai convingatoare.
Z-mare,spunem concret cum crezi tu pentru ca eu sunt putin nedumerit.Am o sumedenie de poze dar prea putine sau mai precis una sau doua cu centurile dar nu se vede concret cum sunt prinse.In schimb am o carte " Aero Deteil nr8" si arata intr-o schta prinderea la Mk I si Mk V cam asa.Centurile superioare care prind umeri pilotului sunt alcatuite din doua parti ,una care este cea superioara si se prinde de structura printrun cablu subtire de otel si intra inspre spate printr-o fanta in partea de sus a blindajului capului iar cealalta care se prinde de cea superioara cam la inaltimea umarului pilotului se prinde de scaun in partea din spate jos.Problema este ca nu se vede pe unde ajung centurile la prindere ,pur si simplu peste scaun sau printr-o fanta sub perina de spate.Parerea mea este ca peste scaun ,cel putin asa pare ca reiese din schita.Orice sfat este binevenit. :-P


mykyb................

#38 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 02 February 2006 - 12:57 PM

Am pe undeva un link unde intr-una din poze se vede prinderea curelelor din spate. Cum dau de el il pun aici.
Problema mea ramane in continuare "catarama" care nu mai stiu cum arata exact si inca n-am gasit o poza din care sa ma lamuresc. Pentru mine nu este o problema stringenta, avioanele nefiind partea mea cea mai tare.
Am facut canva si avioane, dar majoritatea dintre ele nu erau nici pe departe ceea ce face marea majoritatea dintre voi.
Bafta!

#39 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 February 2006 - 01:09 PM

Din pacate nu am acum la mine documentatia. Dupa ce ajung acasa am sa incerc sa scot de pe pdf-uri (daca pot) imaginile necesare. Este ceva de genul: cele doua centuri se pind la un loc undeva in spatele pilotului, trec prin spatar/ blindaj si se agata in spatele partii fixe a cupolei. Sper sa pot a scoate imaginile necesare.

#40 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 02 February 2006 - 04:36 PM

Crios,
Harnasamentul Sutton (ma refer la cel de la inceputul razbouilui acum) nu avea catarama. Daca te uiti in poza cu harnasamentul pusa de mine (aia de pe Ebay) se vede sistemul de prindere. Harnasamentul este "inchis" in acele poze. Este pur si simplu un cui cu o perforatie perpendiculara la varf. Cuiul asta e trecut prin inelele necesare din fiecare curea (care acum se aduna ca un manunchi in poala pilotului). Prin gaura perpendiculara de la varful cuiului se trece o clama elastica trunghiulara (daca vrei - ca o clama de grenada). Clama asta tine tot manuchiul impreuna. Cand tragi de clama, asta elibereaza cuiul si curelele se desfac. Este de fapt acelsi sistem care e folost in zilele noastre de exemplu la prinderea caroseriilor de masini radiocomandate (sau chiar masini adevarate de raliu)

Harnasamentele de pe la mijlocul razboiului aveau o catarama rotunda cu eliberare rapida prin apasarea unui buton.

Z-Mare si Mykyb,
daca va uitati la schema pusa de Mykyb (scan al instructiunilor MDC), partea de jos a Y (partea 4) trece printr-o fanta in baza spatarului scaunului si se prinde de o bara in spatele scaunului. Partea de sus a V-ului intors (partea 5) este atasata de un cablu care trece prin tetiera, si este atasat la celalat capat de o bobina inertiala (cu arc) care permite pilotului sa se aplece inainte iar cand este tensionata se blocheaza (la fel ca si o centura de masina moderna). Cablul asta poate fi de asemenea franat in asa fel incat sa nu permita miscarea.

HTH
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 02 February 2006 - 04:39 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi