Forum Machete,Modelism,Hobby: Big Boy - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Big Boy

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 26 September 2011 - 08:00 PM

Salutare,
am purces la constructia unei serii de kituri cu tematica feroviara, unele luate de pe la noi, altele de pe net. De altfel am fost surprins de multitudinea de posibilitati online, producatorii oferind pe langa clasicele machete scara H0 si kituri 1:35 cu posibilitati de upgrade prin piese photodecupate. Kitul Big Boy este cel clasic, Revell, de foarte buna calitate. Nu prea sunt bavuri, piesele se imbina corespunzator fara nevoia de adausuri. De altfel, sunt multe piese mobile, fixate in mod elastic, care sa asigure machetei mobilitate, corespondenta cu scara feroviara functionala H0 sau 1:87 fiind astfel posibil de obtinut.

Pentru detalii, la partea de vopsire am studiat indicatiile tehnice din kit, enciclopedia tiparita pe care o am la dispozitie "The Ebcyclopedia of Trains and Locomotives" autor fiind David Ross, precum si vasta sursa care este netul. Wikipedia duce la o multitudine de date tehnice si descrieri, iar o simpla cautare pe google duce la imagini de buna rezolutie, de dimensiuni mari, americanii avand obiceiul de a-si conserva istoria in acest mod, spre deosebire de noi care sunem deficitari din acest punct de vedere.

Masinaria este una cu schema rotilor 4-8-8-4, deci tractiunea este asigurata de doua randuri a cate 8 roti, precedate de 4 roti directoare si alte 4 de sustinere spate (cazan). Datele tehnice sunt numeroase, de remarcat fiind diametrul rotilor de 1726 mm si presiunea boilerului de 300 psi. Clasa 4000 din care face parte Big boy a purtat acest nume care i-a fost dat de un lucrator anonim impresionat de dimensiunile locomotivei inca din faza de constructie. Este cea mai mare si mai puternica locomotiva construita, Union Pacific utilizand de altfel tractiunea cu aburi pana in 1947. Din seria 400 au fost conservate 4 masinarii care fac parte dintr-un muzeu stationar american.

Schema de vopsire este una foarte simpla, negru cu argintiu. Am optat pentru un wheatering dur, poate prea agresiv. Scopul este acela de a prezenta ulterior masinaria intr-un mediu de remizare, pregatita pentru reparatie. Am cumparat deja kiturile aferente, depozite si remize, pompe de apa, pentru a scapa demonotonia prezentarii modelului pe o sina din plastic, eventual cu o eticheta de prezentare. Macheta este mare, avand peste 45 cm, deci probabil baza de lucru va fi si ea de dimensiuni destul de mari. Dupa asamblare, o sa postez si imagini cu "produsul finit". De altfel si celelalte masinarii de sorginte europeana probabil ca vor beneficia de un tratament similar casi expunere, mai putin partea de wheatering care va fi mult mai discreta, discriminandu-i astfel pe americani :whistle:

#2 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 26 September 2011 - 08:06 PM

Cateva imagini din timpul constructiei si de final. Am folosit pentru imaginile de ansamblu forex alb cafundal, fara pretentii, sperand ca pentru prezentarea modulului in ansamblu sa termin si pozitionarea surselor de lumina pentru o minisesiune foto mai acceptabila, sau in caz de sincronizare fericita sa folosesc lumina naturala.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#3 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 26 September 2011 - 08:27 PM

Mie imi pare rau de un singur lucru -faptul ca nu este motorizata si ca in ultima instanta nu te poti juca cu ea pe o diorama.
Caut si eu un kit pe care sa il pot motoriza, probabil o ludmila pentru care am un sasiu de locomotiva americana cu tot angrenajul.

In rest salut cu bucurie subiectul si realizarea in sine.

#4 Useril este offline   kamov 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 11-July 11
  • Location:timisoara
  • Interests:blindate

Postat 27 September 2011 - 07:41 AM

frumoasa lucrare! la ce scara e 1/35 sau 1/87?

#5 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 27 September 2011 - 08:51 AM

andrei_nsts, nu se poate motoriza, este foarte dificil mai ales la vehiculele feroviare cu abur, pentru ca aici numarul rotilor motoare este mare

Pentru locomotive mai simple cred ca s-ar putea face aceasta, dar in final nu stiu daca se merita. Si eu am in lucru o ludmila, o voi utiliza la fel, statica. Daca vrei sa le rulezi pe o macheta feroviara poti eventual incerca sa folosesti de exemplu 2 locomotive identice, una functionala si alta kit, pentru a avea o dubla tractiune.

Insa cu greutatea redusa a modelului si rotile din plastic vor fi intotdeauna probleme.

Voi incerca sa abordez si modele scratch build, deja studiez planuri la cateva dintre ele, am si demarat timid unele actiuni. Acestea insa vreau sa le realizez la un grad mare de detaliere permis si de scara la care voi lucra: G, o scara mare, generoasa.



kamov,

scara este 1:87, nu am mai pus poze ale cutiei kitului

Majoritatea modelelor feroviare produse de exemplu de Revell sau Italeri sunt la aceasta scara, probabil imprumutata de la feroviari cu modele functionale.
Asa cum am spus am vazut insa (in premiera) si modele scara 1:35, produse de firme consacrate de modelism, precum si ceva modele 1:80, realizate de japonezi. Unul dintre aceste modele este un kit care se poate motoriza (andrei s-ar putea sa te intereseze varianta). Kiturile sunt extrem de ieftine, pe la 20 - 30 dolari, insa si transportul este undeva la 12-15 dolari din japonia pana pe la plaiurile mioritice.




#6 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 27 September 2011 - 04:11 PM

Eu ziceam ca merita sa preiei detaliile din belsug de la kit si sa le grefezi pe un sasiu functional (carcasa si fete boghiuri).
La o Ludmila cred ca merge sa faci operatiunea asta. Nu stiu daca e mai eficient sa iei detaliile si sa le adaugi la modelul functional sau invers.

1/80 sau 1/87 legat de japonezi?


Esti detinator de G?
Nu de alta, dar poate facem un schimb de experienta. Eu am facut sa fac un sasiu din pvc cu ceva vreme in urma si un vagon american de calatori din lemn de balsa.

Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 27 September 2011 - 04:13 PM


#7 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 27 September 2011 - 10:50 PM

Da, asa este mai mult decat ok, sa folosesti detalii din kit pentru o imbunatatire a unui model functional.
Ma gandisem initial la motorizarea kitului, lucru destul de complicat, cel putin pentru mine :rolleyes:

Da, scara 1:80 am vazut-o la niscaiva kituri japoneze, pe ebay, eram cam aceleasi garnituri personalizate pentru diferite linii private, in general loko diesel.
Acolo am vazut si un kit motorizat.

Nu am material rulant G, dar sunt in curs si studiu de realizarea de masini G de la zero. Ma bate gandul de a incerca scratch build, care mie mi se pare baza modelismului indiferent de domeniu, asa ca am chibzuit la o scara mai mare care sa fie satisfacatoare din punct de vedere al detaliilor si posibilitatii de executie fara scule automatizate pentru inceput. Momentan studiez planurile si fac calcule, urmand ca dupa obtinerea de putin timp si terminarea a vreo 4 kituri aflate in lucru sa demarez. Am decupate cateva bucati de material, vreau sa lucrez cu forex, tabla, placaj, cartoane si ce mai este cazul.

#8 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 03 October 2011 - 01:54 PM

Sa sti ca merita la G. Gasesti linii la bucata si poti confectiona tu terasamentul. Traversele le poti face din sipci gata taiate de care gasesti la magazinele de bricolaje.
Prinderile le faci cu cuisoare si adeziv (cel din urma inaintea cuisoarelor).

Este o scara unde nu iti "rupi" ochii ca la HO. Daca stai la curte va fi si mai bine.

#9 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 October 2011 - 08:34 AM

Ai acolo un pic de silvering, la decal. Incearca sa pensulezi cu foarte putin alcool izopropilic (asta daca nu ai dat inainte cu solutii de fixat decaluri), dupa ce, in prealabil, ai intepat usor, cu un ac, zona ce "straluceste". Atentie insa, pensula trebuie doar umezita cu alcool.

#10 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 07 October 2011 - 02:09 PM

Salut Z-mare,

mersi de idee, voi incerca metoda cu alcoolul, nu am dat cu nimic inainte, nu am folosit la nici o macheta pana acum solutii ante si post decal. Este posibil sa fie si din cauza lacului, nu stiu cum interactioneaza cu gelatina decalului, am folosit lacuri pentru acrilice lucios si ulterior mat.

Sa vad ce iese dupa treaba cu izopropilicul.



#11 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 07 October 2011 - 02:16 PM

andrei_nsts,

da, scara G este exceptionala pentru constructia in regim home made, la scara H0 sincer nu prea reusesc sa fac detalii pe materialul rulant lucrand doar din "pila" adica fara vreun CNC ceva.

Din pacate spatiule ste dusmanul nr1, stau la bloc si am dificultati cu o simpla macheta H0, de 2.5 X 1.2 m, care imi ocupa o buna bucata din living si este inca in constructie.

Pentru ceea ce voi construi de la zero scara G este insa cea care o voi folosi datorita bogatiei detaliilor.





#12 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 07 October 2011 - 10:13 PM

Vezi postareastageexp, la 07 October 2011 - 02:16 PM, a spus:

andrei_nsts,

da, scara G este exceptionala pentru constructia in regim home made, la scara H0 sincer nu prea reusesc sa fac detalii pe materialul rulant lucrand doar din "pila" adica fara vreun CNC ceva.

Din pacate spatiule ste dusmanul nr1, stau la bloc si am dificultati cu o simpla macheta H0, de 2.5 X 1.2 m, care imi ocupa o buna bucata din living si este inca in constructie.

Pentru ceea ce voi construi de la zero scara G este insa cea care o voi folosi datorita bogatiei detaliilor.



Acum depinde cum privesti lucrurile. Incerc si eu la HO mai multe variante, atit pentru spatiu mare cit si pentru spatiu mic.
Pentru spatiu mic ti-as recomanda cu caldura o diorama de tip "butaforie" cu citeva linii paralele si macaze. Practic iti poti cauta din realitate o frintura dintr-un triaj sau o gara mica.
Daca ai jucat Comandos gasesti si niste triaje prin misiuni.

De curind am demarat o lucrare cu fabrica Persil. Practic are undeva la 0,30m latime (cladirea putin in relief si restul fundal) si cam 3,5m lungime si va avea si citeva macaze (sursa de inspiratie privind fabrica http://lenoxsthesaur...kel-herent.html ).

Totul a plecat de la o garnitura cu 2 vagoane si o locomotiva (cu vapori saturati) cumparata in vara asta din Cluj cu trenul Persil.

Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 07 October 2011 - 10:15 PM


#13 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 26 December 2011 - 04:12 PM

Asa cum am promis, revin cu baza de expunere a masinariei americane.
Scopul a fost de a creea ceva care sa se dezvolte vizual putin mai amplu decat o sina lunga, care creea un cadru ingust de expunere pentru o macheta mare ca si lungime. Nu am incarcat excesiv aceasta baza de expunere, scopul fiind doar de aduce ceva in plus fata de weatheringul de pe macheta.

Am plecat de la o baza din polistiren extrudat cu un suport din carton. Am folosit sina livrata in kit, imbinata din doua segmente. Cladirea este una de tip american, ca si macheta, folosind o sursa de inspiratie, respectiv o revista de modelism feroviar, fara insa a incerca a copia integral structura. Am debitat fetele laterale si tavanul din carton de tip mucava, dupa care am debitat inca un rand de laterale pe care le-am folosit in a creea structura grinzilor aparente. Aici erau posibile doua metode, de a folosi un perete plan pe care sa ma grefez cu fasii din carton, respectiv varianta aleasa de mine. Am preferat aceasta varianta pentru a nu lucra suplimentar la chituirea si slefuirea liniilor de imbinare a suprastructurilor. De altfel acest carton este ieftin, iar resturile rezultate din debitare au si ele utilizarea lor. Ca sigle am folosit cele care se preteaza companiei de exploatere a machetei. Usile de acces si geamurile provin din kituri dedicate, scara H0. Am optat pentru un weathering moderat al cladirii.

Cladirea am imaginat-o ca fiind un depozit de piese de schimb, eventual de defrisare a masinariilor care se caseaza, de aceea la intrare se gaseste platforma fara cabina de conducere care transporta alte doua boghiuri.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#14 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 28 December 2011 - 11:21 AM

Off topic: Sti ca si nemtii aveau un proiect de "Big Boy"?
Era o locomotiva asemeni lui BR52 (cred ca br53) insa cu 6 osii motoare, tot cu 4 pachete de biele si 4 cilindrii. Din cite stiu eu au ramas in stare de proiect.

http://forum.3rail.n...p?topic=13949.0

#15 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 29 December 2011 - 11:09 AM

Salut,
nu stiam de proiect, oricum in ciuda marimii sunt fanul masinariilor nemtesti fata de cele americane. De altfel si tractiunea moderna diesel din State se face cu loko extrem de urate pentru gustul meu, acestea fiind construite doar pe baza considerentelor de forta.

Nemtii au avut oricum proiecte marete in domeniu, incluzand aici si tunurile de mare calibru tractate pe calea ferata. De altfel si la Muzeul Militar Bucuresti exista cateva jucarii de acest tip, pe linie, gare s-ar preta foarte bine la un scratch.

#16 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 29 December 2011 - 02:44 PM

Referitor la Statele Unite cred ca e o chestiune de gust pina la urma. Mie imi plac locomotivele lor, insa ca sa faci ceva realist iti trebuie o suprafata extrem de mare pentru tot trenul.
Plus ca auavut si modele deosebite cum a fost expresul Zephir de exemplu.

Cum ziceai si tu nemtii erau mari fauritori de material rulant. Un exemplu in sensul asta era si un tren cu ecartament de 3 m si cu 2 niveluri ale vagoanelor. Era practic 2 trenuri alaturate ca si constructie iar unul din trasee rebuia sa treaca si pe la noi prin Bucuresti.

Pe gustul meu sunt in general garniturile (pina la urma nu conteaza neaparat epoca) cit mai aproape de realitate, sau la limita realitatii (trenurile blindate).

#17 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 30 December 2011 - 09:52 AM

Sigur, este evident o chestie de gust, la fel ca in toate domeniile. De altfel daca as fi pasionat de modele americane, probabil ca as fi bucuros, deoarece preturile acestora au fost intotdeauna mai mici decat ale modelelor europene. In general in state se poate cumpara material rulant de buna calitate, cu multe detalii, la preturi apropiate de cele ale machetelor mai slabe, de pret redus, europene.

Eu oricum sunt de parere ca piata se bazeaza pe exploatarea acestei pasiuni, deoarece de multe ori kituri care nu implica mult material sau tehnici deosebite sunt extrem de scumpe, la fel ca majoritatea accesoriilor pentru modelism feroviar. De aceea varianta home made reprezinta un atu. Insa si penru aceasta e nevoie de scule si masini care nu intotdeauna sunt ieftine.

#18 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 30 December 2011 - 01:24 PM

Aminteai de scule scumpe pentru manufacturare. Nu trebuie sa ai neaparat asa ceva ca sa manufacturezi ceva.
Eu ma multumesc cu niste cartele de telefon, putin superglue si vopsea. Distractia se vede la final, iar daca vei dori sa cumperi asa ceva gata fabricat va costa imens de mult, asta in conditiile in care vei gasi pe piata asa ceva.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi