"The Beast" - SB2C Helldiver 1/48, Revell inca in lucru...
#15
Postat 09 March 2005 - 01:22 PM
Intai, multumesc mult pentru aprecieri....
Ca sa raspund la intrebari:
- Kit-ul este Revell, 1/48, din pacate nu mai este de ceva timp in productie... De fapt, este kit-ul de la ProModeller in cutie de Revell. Vine si cu nitele piese PE, cele mai importante fiind flaps-urile...
- Baza pe care e pus avionul este produsa de firma Eduard, si costa cam 8$... Foarte ieftina, chiar. Mai produc si o punte de portavion japonez (pe care tocmai o vopsesc), si doua tipuri de baze PSP...
- Culorile folosite:
Camuflajul este ModelMaster (Dk.SeaBlue/IntermediateBlue/White)... Verdele este US Interior Green, de la WEM... Nu stiu codurile pe de rost, Grek, dar o sa le caut si le postez.
Pe burta este alb, toate interioarele la Helldiver sunt in Interior Green, conform standardului. La Corsair, Grek, mai difera (jambele erau vopsite in Dk.SeaBlue/White/Interior Green)... Daca ai nevoie, ma uit prin documentatii si iti spun cum erau la Corsair...
- Cu fumul la esapament, tot stau sa ma gandesc daca sa-i fac... Helldiver-ul are esapamentul la distanta maricica fata de fuselaj, si in poze n-am prea vazut sa fie urme... Mai caut poze.
- Vopsea sarita urmeaza, in special pe zonele din jurul cabinei... Desi la astea americane nu prea sarea vopseaua, cel putin asa vad in poze. O sa fac ceva, dar cu multa masura.
Ca sa raspund la intrebari:
- Kit-ul este Revell, 1/48, din pacate nu mai este de ceva timp in productie... De fapt, este kit-ul de la ProModeller in cutie de Revell. Vine si cu nitele piese PE, cele mai importante fiind flaps-urile...
- Baza pe care e pus avionul este produsa de firma Eduard, si costa cam 8$... Foarte ieftina, chiar. Mai produc si o punte de portavion japonez (pe care tocmai o vopsesc), si doua tipuri de baze PSP...
- Culorile folosite:
Camuflajul este ModelMaster (Dk.SeaBlue/IntermediateBlue/White)... Verdele este US Interior Green, de la WEM... Nu stiu codurile pe de rost, Grek, dar o sa le caut si le postez.
Pe burta este alb, toate interioarele la Helldiver sunt in Interior Green, conform standardului. La Corsair, Grek, mai difera (jambele erau vopsite in Dk.SeaBlue/White/Interior Green)... Daca ai nevoie, ma uit prin documentatii si iti spun cum erau la Corsair...
- Cu fumul la esapament, tot stau sa ma gandesc daca sa-i fac... Helldiver-ul are esapamentul la distanta maricica fata de fuselaj, si in poze n-am prea vazut sa fie urme... Mai caut poze.
- Vopsea sarita urmeaza, in special pe zonele din jurul cabinei... Desi la astea americane nu prea sarea vopseaua, cel putin asa vad in poze. O sa fac ceva, dar cu multa masura.
#16
Postat 09 March 2005 - 01:52 PM
Te contrazic putin: mediul sarat in care operau aparatele astea predispunea serios la uzura. In special cele vopsite in camuflajul in 3 culori (ca al tau) se murdareau puternic, abia dupa introducerea lui Glossy Sea Blue a mai scazut din uzura. Iar cat priveste esapamentul, chiar daca era la oarece distanta de fuselaj, curentul de aer de cateva sute de km la ora reusea sa devieze gazele de-a lungul fuselajului producand urme. Am vazut poze care sa dovedeasca asta dar nu le am la mana.
#17
Postat 09 March 2005 - 02:18 PM
Principial doar, ce spui tu e OK.
Insa pozele de epoca ale aparatelor in cauza arata foarte putina uzura... De uzat, se uzau puternic cele care operau de pe aeroporturi, cele ale US Marines... Cele de Navy erau chiar foarte curate.
Inca nu am gasit vreo poza cu un Helldiver operand de pe portavion care sa-l arate uzat... Mai ales ca au intrat in serviciu spre sfarsitul razboiului. Sau cu urme de esapament (cel mai probabil daca le-ar avea, ar fi destul de departe, pe burta, si asa nu se prea poate observa bine din poze)...
Uite o poza (si cam la fel de curate le-am vazut in toate pozele)...
Daca ai vreo poza cu un Helldiver cu urme de esapament, chiar mi-ar ajuta... Eu unul n-am reusit sa gasesc.
Insa pozele de epoca ale aparatelor in cauza arata foarte putina uzura... De uzat, se uzau puternic cele care operau de pe aeroporturi, cele ale US Marines... Cele de Navy erau chiar foarte curate.
Inca nu am gasit vreo poza cu un Helldiver operand de pe portavion care sa-l arate uzat... Mai ales ca au intrat in serviciu spre sfarsitul razboiului. Sau cu urme de esapament (cel mai probabil daca le-ar avea, ar fi destul de departe, pe burta, si asa nu se prea poate observa bine din poze)...
Uite o poza (si cam la fel de curate le-am vazut in toate pozele)...
Daca ai vreo poza cu un Helldiver cu urme de esapament, chiar mi-ar ajuta... Eu unul n-am reusit sa gasesc.
#18
Postat 09 March 2005 - 02:26 PM
De fapt, plusez...
Dau bere/suc daca gasiti poze cu 'inculpatul', e vorba de numarul 207 din VB-87, USS Essex.
Eu stiu de o singura poza, facuta la intoarcerea din misiune. E facuta pe 1 Aprilie '45, si prezinta avionul vazut de sus, cu aripile in curs de pliere, indreptandu-se spre lift. Parca e facuta in ciuda, e cea mai proasta poza pentru un modelist
Dau bere/suc daca gasiti poze cu 'inculpatul', e vorba de numarul 207 din VB-87, USS Essex.
Eu stiu de o singura poza, facuta la intoarcerea din misiune. E facuta pe 1 Aprilie '45, si prezinta avionul vazut de sus, cu aripile in curs de pliere, indreptandu-se spre lift. Parca e facuta in ciuda, e cea mai proasta poza pentru un modelist