Forum Machete,Modelism,Hobby: Junkers F 13 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Junkers F 13

#1 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 06 April 2006 - 05:17 PM

Salut,

Urmatorul proiect de care as vrea sa ma apuc este Junkers F 13. Pentru aceasta am luat macheta de la Revell, varianta noua, care are si roti, nu numai hydro. Intentia mea ar fi sa il inmatriculaz romaneste. Stiu ca am avut si noi acest avion. Pentru a realiza acest proiest as avea nevoie de mai multe lamuriri.

Ce varianta am avut noi? Cu roti sau cu flotoare?
Avea cabina pilotilor inchisa sau deschisa?
Avea inmatriculare civila sau militara?
Cum era vopsit?

In cautarile mele de pe net nu am gasit nimic specific despre Junkers F 13 romanesc. Stie cineva ceva mai mult?
Exista poze?
:-D :-) ;-) :bang:

#2 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4974
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2006 - 06:30 PM

Imagine postata

Arhiva Dan Antoniu

Imi amintesc de un numar veeechi din Modelism care sigur are un articol despre F13, si S-AR PUTEA sa gasesti ceva prin TopGun...aveau niste articolase la sfirsitul fiecarui numar, despre avioane in culori romanesti...

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 06 April 2006 - 06:45 PM


#3 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4974
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2006 - 06:57 PM

aici e o lista cu codurile unor f13, incluzind cele romanesti...

http://www.geocities...s/ju_f13_p1.htm

Avind in vedere ce ele au fost in serviciu pina in '42 la noi, se poate ca la un moment dat sa fi purtat insemne militare.

#4 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 06 April 2006 - 06:58 PM

Au existat 5 aparate civile, ce apartinea de LARES, care au fost rechizitionate de armata ( vezi www.worldwar2.ro/arr ). Niciunul nu a fost hidro !
Atasez o poza obtinuta de la Denes Bernad.

Kitul de revell e intr-un fel un rework, unificand intr-un singur kit (hidro & terestru) cele 2 kituri separate mai vechi. O mica bijuterie !
Spor la construit ! :bang:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Ju_F13_2_75_.jpg


#5 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 06 April 2006 - 07:10 PM

1-0-9 are dreptate,
Modelism Nr. 1 din 2006 (10) are un articolas despre Junkers J13. Avioanele folosite in Romania sunt mentionate in text. Nu are imagini cu avioanele romanesti.
Radu

#6 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 06 April 2006 - 07:32 PM

radub, la Apr 6 2006, 07:10 PM, a spus:

Modelism Nr. 1 din 2006 (10) are un articolas despre Junkers J13. Avioanele folosite in Romania sunt mentionate in text. Nu are imagini cu avioanele romanesti.
Radu

O mica eroare s-a strecurat.
Este vorba de Modelism Nr.1/1986 (10)
Vezi si la:
http://cartula.net/m...m.php?itemid=54

#7 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 06 April 2006 - 08:44 PM

Touche. Asa e Blue-Max.
Radu

#8 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 07 April 2006 - 08:51 AM

Salut,

Multumesc tuturor de aceste informatii. Nu ma asteptam sa gasesc atat de multe, si mai ales dovezi fotografice.
Acum, daca facem un exercitiu al mintii, avionul era vopsit in mod uzual Aluminiu cu capota motorului neagra. Deasemenea, conform uzantelor timpului, literele de pe fuzelaj era trecute si pe aripi, pe ambele fete.
Este corect ce presupun eu?

#9 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 07 April 2006 - 09:03 AM

AlexPl, la Apr 7 2006, 08:51 AM, a spus:

Acum, daca facem un exercitiu al mintii, avionul era vopsit in mod uzual Aluminiu cu capota motorului neagra. Deasemenea, conform uzantelor timpului, literele de pe fuzelaj era trecute si pe aripi, pe ambele fete.
Este corect ce presupun eu?

Ar putea fi vopsit chiar alb ?!

Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 07 April 2006 - 09:05 AM


#10 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 07 April 2006 - 09:08 AM

Asa de curiozitate, poate sa-mi explice cineva de ce avionul asta nu avea "parbriz", ci doar 2 "geamuri" de protectie, asa ca la motocicleta :bang:

#11 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 07 April 2006 - 09:22 AM

Din cate am citit, asa a fost facut in prima varianta. Doar cabina pasagerilor era complet inchisa. Postul de pilotaj era complet separat si era deschis.
La variantele ulterioare s-a inchis si postul de pilotaj.
Pe www.aircraftresourcecenter.com este un articol depre realizarea unei astfel de conversii de catre un tip din Turcia

#12 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4974
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2006 - 09:29 AM

Cockpit deschis...spune-i moda, spune-i obisnuinta , se pare ca asa erau obisnuiti pilotii sa zboare....la italieni de exemplu mai multe monoplane moderne au avut la prima serie cabine inchise, ca apoi, la cererea pilotilor, sa fie refacute cu cockpit deschis (vezi mc-200 si fiat g50)

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 07 April 2006 - 09:46 AM


#13 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 07 April 2006 - 09:37 AM

AlexPl, la Apr 7 2006, 09:22 AM, a spus:

Din cate am citit, asa a fost facut in prima varianta. Doar cabina pasagerilor era complet inchisa. Postul de pilotaj era complet separat si era deschis.

Atentie Alex, din poza postata de mine se vede clar ca "ale noastre" erau cu geamurile sparte .. :bang:

#14 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 07 April 2006 - 09:41 AM

Asta este foarte bine, pentru ca asa este si kitul.
Mult mai problematic ar fi fost daca noi am fi avut modelul cu postul de pilotaj inchis. Ar fi trebuit sa muncesc o gramada la el sa il adaptez. :bang: :hammer:
Asa, pot sa il fac direct din cutie. Trebuie doar sa fac sabloane pentru litere

#15 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 07 April 2006 - 09:49 AM

AlexPl, la Apr 7 2006, 09:41 AM, a spus:

Trebuie doar sa fac sabloane pentru litere

Nici macar. Uita-te din nou la poza: literele sunt vopsite la mana libera ... :idea:
Libera, dar netremurata ... :bang:

Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 07 April 2006 - 09:51 AM


#16 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 07 April 2006 - 09:53 AM

Mai sigur fac sabloane :bang:

#17 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 02 October 2007 - 11:43 AM

Dupa lupte seculare, am reusit sa termin aceasta macheta. S-a folosit macheta Revell, la care a trebuit sa modific ampenajul vertical, pentru a il aduce la forma variantei folosite de noi.
Pentru inmatriculare am ales varianta YR-AAT. Acest avion a fost folosit de printul Ghika, in perioada in care era Ministrul Industriei si Comertului
Motivele pentru care am ales aceasta inmatriculare sunt:

1. Aceste litere sunt formate in principal din linii drepte, si deci se vopsesc mai usor.
2. Faptul ca nu sunt poze, mi-a permis sa fac si anumite licente artistice, cum ar fi de exemplu faptul ca am pus catargul antenei, in special din cauza ca gaura unde intra aceasta piesa este foarte greu de acoperit.

Literele sunt vopsite integral. Pe aripi am folosit masti facute din Tamiya tape. Pe fuzelaj, literele sunt pictata cu mana libera, pentru ca fiind prea mici, nu am reusit sa fac masti pentru ele.

Imagine postata

#18 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 02 October 2007 - 11:44 AM

Imagine postata

#19 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 02 October 2007 - 11:45 AM

Imagine postata

#20 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 02 October 2007 - 11:46 AM

Imagine postata

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi