Forum Machete,Modelism,Hobby: Fokker DVII dual combo...cu DH 9 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Fokker DVII dual combo...cu DH 9 1/48

#1 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 21 January 2013 - 11:52 PM

Am zis ca iau o pauza de la avioane WW I cu prea multe hobane de intins, dar cand iti intra in sange meseria de sforar e grau sa te lasi. Astfel ca voi combina o macheta fara hobane, in cazul de fata MAG Fokker D VII cu un DH 9 varianta civila, care pentru mine bate recordul de lungime in ceace priveste cablurilor vazute pe un avion, initial de vanzatoare, din acea perioada.

Sa le luam pe rand.

Fokker D VII (MAG)
Nu intru in detalii despre calitatea modelului exista deja recenzii aici:

http://www.hyperscal...7reviewrb_1.htm

Despre ele si cum am ajuns sa colaborez cu cei de la Eduard pe aceasta tema am mentionat deja aici
http://www.cartula.r...u/page__st__280
colaborare in urma carora pe langa multumiri m-am ales si cu o plasa de machete Eduard, ca cado’.
Atasez aici setul de imagini cu acest avion care apare si in brosura de prezentare editata cu ocazia lansarii kitului de catre cei de la Eduard. Pozele sunt din colectia mea. Din pacate, in general exista foarte putine poze cu aceste avioane la noi iat date cu aceste avioane luptand contra bolsevicilor in 1919 sunt si mai putine.
Cine stie de unde vor aparea poze noi intr-o zi?


Modelul pe care il voi construi eu va fii unul dintre cele 2 posibil romanesti. Coala de decal ofera 2 posibilitati de inmatriculare romaneasca, diferind doar numarul, in rest asezarea cocardelor este la fel.

Imagine atasata: Acci Stanescu Ioan, serg. Andreas C tin.jpg
Imagine atasata: Fokker D-7.01.jpg
Imagine atasata: F VII.jpg


DH-9

Roden 1/48

Recenzie si in constructie
http://www.aeroscale...topic_id=168998



Despre cum a ajuns acest avion in Romania (cu scandal) gasiti in cartea S-A FURAT AVIATIA
Din cele 10 avionae cumparate, 8 au fost trecute la civilie si TRANSFROMATE (amenajate) pentru a putea primi pasageri. Au trecut 8 fiindca probabil restul de 2 cazusera in primele saptamani de exploatare, avioanele venind in Romania intr-o stare avansata de degradare.

TRANSFORMARE s-a facut la SET si Arsenalul Aeronautic, cate 4 exemplare la fiecare. Nu stiu dupa ce proiect s-a facut transfromarea si daca proiectul a fost comun, nu am reusit nici dupa inmatriculare sa aflu care si unde au fost transformate.

In pozele publicate pana acum cu acest avion apare pe lateralul fuselajului si scrisul RENOVAT la.. ATELIERELE MECANICE FCS de exmplu. Aceasta RENOVARE nu e tot una cu TRANSFORMAREA mentionata deja. Chiar si dupa intrarea in exploatare civila avioanele au suferit destule incidente si accidente, ca de exmplu in imagina de mai jos cu DH 9 accidentat chiar in ziua inaugurarii zborurilor pe ruta Galati-Bucuresti. Au fost avioane cu viata scurta in aviatia noastra si nu retin evenimente deosbite (in sensul bun) referitoare la acest avion.

Imagine atasata: 43.jpg
Imagine atasata: dh.jpg
Imagine atasata: IMG (2).jpg
Imagine atasata: IMG.jpg

Aceasta postare a fost editata de horia: 21 January 2013 - 11:53 PM


#2 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 22 January 2013 - 12:10 AM

Spor Horia, asteptam cu placere proiectul!

#3 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 22 January 2013 - 12:20 AM

Pentru inceput motoarele. Nu am apucat decat sa le asamblez. Mai adaug ceva detalii si apoi ma apuc sa le vopsesc. Remarc pentru inceput calitate plasticului si a detalilor la motorul Mercedes -produs de Eduard. Nici motorul celor de la Roden nu este rau. Ca referinte pentru detalii si vopsire am luat ce am gasit pe net.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: AS_Puma.jpg
  • Imagine atasata: GLW-Mercedes-F-1466D-3A.jpg
  • Imagine atasata: MBDIIIfront.jpg
  • Imagine atasata: siddeleypuma209hp.jpg
  • Imagine atasata: silnik_chlodnica_new_0002.jpg


#4 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 25 January 2013 - 11:31 PM

Un mic up-date la motorul de DH si imediat e gata de vopsit.
Referitor la mototrul de D VII am gresit, varianta MAG avea motorul Austro-Daimler care difera de cel prezenatat de mine. Exact varainata din kit nu am gasit-o sa vad cum as putea sa o mai imbunatatesc, dar oricum calitatea modelului de la Eduard este foarte buna.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DH_9_siddely_puma.jpg
  • Imagine atasata: DH_9_siddely_puma_1.jpg
  • Imagine atasata: a.jpg
  • Imagine atasata: b.jpg
  • Imagine atasata: c.jpg
  • Imagine atasata: d.jpg


#5 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 27 January 2013 - 12:52 AM

Nu prea am avut lumina buna la ora asta pentru poze dar cam asa arata vopsite motoarele.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DH_9  MAG DVII_ 1.jpg
  • Imagine atasata: DH_9  MAG DVII_ 2.jpg


#6 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 10 February 2013 - 11:31 PM

La Fokker am luat-o putin inainte. Fiind o structura mai simpla merge mai repede. Am dat un strat de vopsea neagra si am slefuit zonele in relief, dupa care am vopsit un strat subtire cu nuanta Sail color.
Interiorul de asemenea a fost simplut. Singura corectura a fost la lateralele motorului unde am subtiat bine de tot plasticul ca sa se apropie de realitate.

La DH 9 se complica putin lucrul, asta si datorita lipsei de poze bune cu varianta de la noi.

In cutia avionului pe langa cele 2 variante, cea militara si sanitara, mai este o culee cu o capota pentru o varianta civila care nu se foloseste la acest model. Probabail este comuna cu matrita de la DH 4a http://www.decarloje...lland_DH4a.html si voi incerca sa adaptez acea capota la varianta romanesca. E putin cam cocosata dar are plasticul destul de gros si cred ca pot sa o indrept. Voi vede,

Deocamdata ma gandesc sa termin Fokker-ul si sa raman sa lucrez doar la DH. Cateva poze

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 0.jpg
  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: 7.jpg


#7 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 February 2013 - 10:51 PM

Am vopsit cu Sail color, si se vede destul de bine contrastul cu vopseaua neagra de dedesubt. Tocmai cand aveam nevoie de nuanta Aluminiu, acesta s-a gandit sa se ususce in sticluta si am facut o nuanta asemanatoare combinand Silver Crom cu Gun Metal. In realitate arata mai bine decat in poza. Pe aripi am hotarat sa vopsesc cu alb careul in care vine aplicata cocarda romaneasca chiar daca exista deja un decal cu aceasta zona alba.
In final o poza spre comparatie in care de vede cum nuanta Sail se poate schimba dupa ce i se aplica lac mat si wash cu uleiuri, in cazul de fata la Sopwith.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: z1.jpg
  • Imagine atasata: z2.jpg
  • Imagine atasata: z3.jpg
  • Imagine atasata: z4.jpg
  • Imagine atasata: z5.jpg
  • Imagine atasata: z6.jpg
  • Imagine atasata: z6.jpg


#8 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 14 February 2013 - 11:54 PM

Acum vreun an cand am studiat prima data macheta in mod detaliat am gasit o greseala. Am zis sa tin minte pe cand ma apuc de lucru. Zis si ...nefacut. Greseala este la vopsire. Desi au avut poza buna de la mine , cei de la Eduard au gresit amplasarea patratului alb pe care vine cocoarda tricolora. Est asezat prea spre capatul aripii. Am atasat un detaliu al pozei in care se vede bine ca este mai spre fuselaj. Azi noapte am stat si am refacut si nu sunt convins ca este chiar bine si potitia asta, dar nici poza nu e prea buna.(din cauza perspectivei pare ca nu sunt in aceeasi poztie pe fiecare aripa). Acum nu stiu ce sa fac la aripa superioara. Oare acolo cum vine? O poza de la acelasi accident dar vazut din partea opusa mai greu va aparea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: gr.jpg

Aceasta postare a fost editata de horia: 14 February 2013 - 11:56 PM


#9 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 15 February 2013 - 08:22 PM

Salut, Horia, felicitari pentru subiecte, foarte interesante :dribble: , felicitari si pentru ce ai lucrat pana acum, imi place.Bravo. Urmaresc topicul de la inceput si cu siguranta il voi urmari pana la sfarsit, spor. :hi:

Desi in ultima poza cu macheta ta, patratele albe sunt pozitionate mai bine, exista o mica scapare fata de poza de epoca. In poza de epoca patratele sunt pozitionate asimetric fata de fuselaj. Pe aripa dreapta patratul incepe din apropierea coastei 4 cu incepere dinspre exterior si se termina in apropierea coastei 3 dinspre fuselaj. Pe aripa stanga este invers, 3 dinspre exterior si 4 dinspre fuselaj. De observat si faptul ca aceste acoperiri nu sunt delimitate pe muchia coastelor, ci undeva intre acestea, iar dimensiunea acestor acoperiri este incadrata aproximativ pe lungimea dintre 6 coaste. Sper sa fiu inteles, daca nu am sa incerc o explicare pe poza.
Acum nu stiu daca acest lucru era prezent la toate asa, in acele vremuri cam tot se aplica, asa ..., la voia intamplari.
Cat despre extrados, m-am uitat in fuga prin cartile pe care le am cu subiect Aviatia Romana in WW1 si nu am vazut nimic, poate gasesti poze cu aceste avioane inmatriculate nemteste si observi cum aveau asezate crucile pe extrados si astfel aplici acoperirile in dreptul lor. Sau aplici aceeasi regula ca pe intrados 3 coaste pe o parte, 4 pe alta. Nu stiu, fara poze, e greu.

O intrebare am, daca imi permiti: Ce culoare ai folosit pentru nuanta de Sail color, vreun Producator - Cod sau amestec personal.

Spor pe mai departe. :friends:

#10 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 15 February 2013 - 08:51 PM

Salut. Am inteles ce zici tu. Asa am socotit si eu si chiar ma gandeam ca nu e greu de refacut patratul de pe aripa stanga, adica sa-l mut. Ma mai gandesc daca asa voi face.

Acest avion fiind MAG e deci facut in Ungaria (Austro-Ungaria) si are multe diferente fata de cele germane, iar pozele cu ele sunt destul de rare indiferent in tara au servit.

Mai exista in AirMagazin niste profile ale lui TLM ale acestor avioane inainte de a fi capturate de romani si sunt chiar foarte bune.

Sail color este MrHobby nr H85.

PS Tocmai mi s-a terminat vopseaua MrHobby nr H85 si mi-ar trebuie vreo 2 flacoane. Are cineva de vanzare/dat la schimb?

#11 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 15 February 2013 - 11:42 PM

Am refacut pana la urma aripa.
Nu am stat sa masor la milimetru sa vad daca marginea careului e pe nervura sau intre.
Oare cum o fii fost vopsit acest careu, a stat un nene pe spate sub aripa si a pictat cum a pictat Michelangelo Capela Sixtina? Sau au aplecat avionul in bot? Chiar sunt curios.

Cum ziceam mai sus am ramas fara vopsea, si a trebuit sa-mi aduc aminte cum faceam in generala la Liceul de Arta combinarea culorilor. Am reusit in proportie destul de buna sa imit culoarea originala.

Am revopsit initial cu aceasta nuanta nou obtinuta sa acopar albul gresit amplasat apoi i-am dat primul wash cu uleiuri. Urmeaza al doile strat dupa uscare.

Intre timp am pregatit si aripa pentru vopsire. Un strat subtire de negru si scoaterea nervurilor in evidenta folosind un smirghel foarte fin.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: v1.jpg
  • Imagine atasata: v2.jpg
  • Imagine atasata: v3.jpg
  • Imagine atasata: v4.jpg


#12 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 20 February 2013 - 10:02 PM

Am vopsit cocardele asa cum arata poza in care avionul poarta inmatricularea 93.12 insa decaluri din cutie nu dau aceasta inmatriculare, doar 93.07 / 93.16 / 93.18.
Avand la indemana si poza cu baietii aia care pozeaza langa 93.18 Pişta cu cizmele infundate in noroi, mi-am permis sa exagerez si eu putin cu noroiul pe macheta. Pentru noroi am folosit uleiuri si pudra de talc. E doar o prima mana nu-i definitiv.Il las sa se usuce si mai vad ce fac.
Deasemenea am incercat pe partea de sus a fuselajului sa scot cumva in evidenta partea dorsala care este de fapt o bucata de placaj peste care vine panza.
Pozele nu ies prea bine seara dar deocamdata asta sunt..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: s1.jpg
  • Imagine atasata: s2.jpg
  • Imagine atasata: s3.jpg
  • Imagine atasata: s4.jpg
  • Imagine atasata: s5.jpg
  • Imagine atasata: s6.jpg
  • Imagine atasata: s7.jpg


#13 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 20 February 2013 - 11:40 PM

Am uitat poza cu Pişta si nu zice nimeni nimic...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cls.jpg


#14 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 25 February 2013 - 11:07 PM

Una dintre marile intrebari la acest model este aripa superioara, mai exact cum vin pictate cocardele. Nu m-am luat nici de data asta dupa Eduard care dau patratul alb vopsit si peste eleroane. M-am uitat putin la profilele lui TLM din AirMagazin nr 19 si la ce poze am mai gasit si am vazu tclar ca pe eleron nu vine vopsit cu alb, cel putin la cele maghiare, si am tras concluzia ca i la noi tebuie sa fii fost la fel.

Deocamdata cateva poze si revin cu altele facute la lumina zilei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: aa1.jpg
  • Imagine atasata: aa2.jpg
  • Imagine atasata: aa3.jpg
  • Imagine atasata: aa4.jpg
  • Imagine atasata: aa5.jpg
  • Imagine atasata: aa6.jpg
  • Imagine atasata: aa7.jpg


#15 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 26 February 2013 - 10:03 AM

Mai sunt vreo 2 poze cu Fokker D VII in culori romanesti intr-un Modelism mai vechi. Nu stiu daca stii pozele si daca te ajuta foarte mult.

#16 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 27 February 2013 - 12:30 AM

Cunosc pozele si nu ma ajuta. Una dintre ele este chiar cu 93.16 dar nu se vede nimic concludent!

#17 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 27 February 2013 - 12:34 AM

Parca se apropie culoare panzei de avion ivechite de nuanta folosita de mine

http://www.ebay.de/i...K-/400417766190

#18 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 02 March 2013 - 11:21 PM

Ceva poze mai bine luminate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Eduard  MAG_F_VII_ romanian air force_1.jpg
  • Imagine atasata: Eduard  MAG_F_VII_ romanian air force_2.jpg
  • Imagine atasata: Eduard  MAG_F_VII_ romanian air force_3.jpg
  • Imagine atasata: Eduard  MAG_F_VII_ romanian air force_7.jpg
  • Imagine atasata: Eduard  MAG_F_VII_ romanian air force_6.jpg
  • Imagine atasata: Eduard  MAG_F_VII_ romanian air force_5.jpg
  • Imagine atasata: Eduard  MAG_F_VII_ romanian air force_4.jpg


#19 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 09 July 2013 - 09:45 PM

Am o nedumerire, poate ma ajuta cineva care s-a mai lovit de ea.
Nu am reusit sa gasesc o poza edificatoare in care sa vad cum vine imbinarea de sub radiator, si ma refer aici doar la varianta MAG.

Ciudat este ca si la box-art-urile celor de la Eduard apar doaua variante. Una cu imbinare intre radiator si placa de protectie a motorului si una cu radiatorul imbinat in tabla/placa de protectie a motorului care se prelungeste in partea de jos a fuselajului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: Fokker draw.jpg


#20 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 21 September 2013 - 12:21 AM

Nu am reusit sa aflu cum este cu dilema din postarea anterioara insa am zis sa elimin o eventuala imbinare si am chituit zona.
Am inceput sa adaug montantii pe care momentan nu i-am vopsit.
Am pus si radiatorul pe care nu l-am vopsit doar am slefuit cu un smirghel fin bucata de photo-eched, si si-a dat arama pe fata. In final voi folosi pasta metalica cupru pe grila si pe tot ansamblul radiatorului. Urmeaza elice si alte mici detalii dupa care in cursa dual combo ramane doar DH-9.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: s1.jpg
  • Imagine atasata: s2.jpg
  • Imagine atasata: s3.jpg
  • Imagine atasata: s4.jpg
  • Imagine atasata: s5.jpg
  • Imagine atasata: s6.jpg
  • Imagine atasata: s7.jpg


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi