Forum Machete,Modelism,Hobby: Alte module functionale H0 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Alte module functionale H0

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 31 January 2013 - 08:46 PM

Salutare,
am inceput constructia unor module functionale asemenatoare cu cele descrise in topicul ce poarta numele de "Module functionale H0". Am luat decizia sa creez un nou topic, din doua considerente: primul de natura functionala, si anume acela de a nu incarca excesiv paginile topicului anterior, deoarece am observat ca acesta se incarca uneori destul de greu, datorita numarului de imagini, iar un al doilea considerent se bazeaza pe conceptia acestei serii de module, care este putin diferita. In acest caz am optat pentru un grup de 4 elemente care sa formeze un circuit mic, sau mai bine spus un circuit minimal pe care se poate roti o garnitura, urmand ca pe langa cele 4 elemente sa poata fi atasate alte componente la extreme, circuitul fiind prevazut cu doua macaze care sa permita inserarea unor prelungiri. Este ceva asemanator cu ceea ce se face la machetele preformate, care se gasesc de vanzare, care beneficiaza de asa numitele extensii. Astfel, toate modulele care vor completa acest set se vor regasi pe viitor in acest topic, in timp ce restul de module pe care le voi construi, se vor regasi in primul topic deschis.

Voi denumi aceste module A, B, C, D. Evident exista anumite limitari, care se practica in toate machetele feroviare. Astfel, din considerente de exercitiu si evitare a fenomenului de monotonie, toate componentele vor avea tematica diversa, desi pe dimensiunile de 1X0.5 m nu se poate descrie intotdeauna complet un subiect.

Constructia modulelor este cea standard respectiv cea pe care am practicat-o in ultima vreme: un cadru din lemn peste care se fixeaza cu adeziv si cu suruburi o foaie de polistiren extrudat. Structura din lemn este evident rigidizata cu sipci pentru a evita deformarea de tip paralelogram, care in acelasi timp asigura si o masa redusa.

Peste polistiren se lipeste cu aracet un strat de servetele sau carton, dupa caz. Pentru a se asigura fixarea ulterioara corespunzatoare, modulele sunt prinse doua cate doua si se trec suruburi de cuplare cu piulita fluture. In colturi pe elementele de rigidizare se monteaza suruburi care sa permita ulterior montarea picioarelor.

In imaginile care urmeaza se vade modul de realizare a structurilor acelasi mod pentru toate, precum si debutul modulelor A si B. Modulul A, in acest moment definitivat este unul de tip rural, cu vile mici si niscaiva teren agricol pe langa.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Pentru a da baza modulul A, s-au asezat straturi de servete din hartie cu un amestec de apa si aracet, iar in unul din colturi, cel exterior evident, s-a creeat o colina.

Cele trei vile sau casute se monteaza pe baze din polistiren extrudat, dintr-o motivatie pe care am mai descris-o si anume aceea de a asigura mobilitatea lor. Casutele sunt iluminate, prin intermediul unor stalpi din plastic prin care trec firele de alimentare si pe care se lipesc cu plastic la cald ledurile. Daca se va dori interventia ulterioara la aceste leduri, casutele se pot ridica de pe soclurile din polistiren. Elementele de decor suplimentare, care au fost adaugate kiturilor Piko, constau in gardulete si figurine.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

In spatele vilelor se gaseste cate o bucata de teren de tip gradina, teren separat de calea ferata prin gard. Pentru a creea aceste terenuri am folosi hartie gofrata, care simuleaza suprafetele arate, care se completeaza ulterior cu nisip de granulatie corespunzatoare, care a beneficiat de vopsire in mai multe nuante de maro gri si negru, si adaugarea de vegetatie.
Accesul la vile se face printr-un drum asfaltat, ingust, cu bordura. Acesta a beneficiat la randul sau de niscaiva weathering.
Dupa montarea sinei si a terasamentului, acestea se trateaza similar prin aerografie, pentru efectul de rugina a sinelor si colorarea pietrisului.
Astfel, mobilarea modului a avut aceasta secventa de realizare: realizarea de teren cu servetele si aracet, realizarea colinei cu polistiren, bucati de ziar, si din nou servetele si aracet plus pensularea cu solutie de ipsos unde a fost cazul, realizarea pantei din polistiren si aplicarea sinelor, aplicarea terasamentului de cale ferata urmat de testele de rulare pe module. Initial, evident modulele A si B erau unite, apoi a urmat aplicarea de pietris si debitarea in zona de separatie, respectiv completarea cu pietris.
S-au montat casele, urmate de terenul agricol si vegetatie care consta in iarba aplicata electrostatic, tufisuri, copacei constriti cu un kit woodland scenic. S-au montat si doi stalpi de iluminat.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#2 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 31 January 2013 - 08:54 PM

Asa cum am spus, prima componenta a circuitului este deja gata, iata si cateva poze.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#3 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 31 January 2013 - 09:50 PM

Salut,
revin cu poze de noapte, facute tot pe viteza, fara prea multe reglaje, darceva mai spalate pentru ca le-am facut de pe trepied. Inca se mai vad reflexii de la filtru si alte componente nedorite de la iluminatul ambiental de pe strada. Cand tot ansamblul va fi gata, repet, voi face mai multe poze, pentru ca in partea industriala am de gand sa fie o bogatie de lumini :grin: .

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata





#4 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 01 February 2013 - 06:15 PM

Salut

Interesanta atmosfera propusa de tine. Cu citeva mici retusuri va iesi perfect (platformele unor case, trotuare de garda case etc.).
Cele mai cuindate sunt insa masinile. Parca meritau mai repede niste vehicule mai obosite de prin anii '60.
Poate merita sa incadrezi strada cu niste copaci mai inalti, sa fie mai multa vegetatie. Un stand de ziare ar face si mai multa atmosfera.

#5 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 22 February 2013 - 01:01 PM

Salutare,
revin cu detalii referitoare la constructia celui de-al doilea modul din serie, sa-i zicem modulul C.

Tamatica acestui modul consta intr-o remiza cu placa turnanta dezafectata, care este defrisata pentru fier vechi, activitate cotidiana a structurilor ceferistice de astazi. Evident, placa turnanta ar fi justificat o remiza circulara, insa din considerente de spatiu s-a optat pentru o remiza simpla. De asemenea, din considerente de gabarit, una dintre iesiri se considera blocata, iar o alta iesire se continua pe un modul alaturat. Structural, modulul este organizat din remiza in una din parti, impreuna cu acareturile adiacente, adica mormane de fier vechi, defrisari diverse, table si subansamble care au fost adunate de-a lungul timpuui, zona centrala a placii turnante, respectiv din considerente de umplere a spatiului, o platforma mai mica cu materiale. Accesul auto la remiza continua de pe modulul A, fiind accesul auto cu care se ajunge la zona de case, si ca continua pe modulul adiacent D, strada fiind curba. La fata locului avem o macara cu brat telescopic ce incarca deja bucati de sina, platformele de incarcare, tot din considerente de spatiu, se vor gasi pe modulul adiacent, si anume D. Macaraua este amovibila, face parte din modul, dar se transporta separat, fiind mai mare am considerat necesar sa dau libertate de pozitionare celui care pune in scena elementele respective.

Constructia modulului este similara celorlalte, descrisxa anterior. Se foloseste un cadru din lemn, pe care se monteaza prin lipire si rigidizare ulterioara cu suruburi o foaie de polistiren extrudat. Piese suplimentare asigura rigiditatea constructiei, care se pastreaza de asemenea usoara. Deoarece este un peisaj industrial se evita folosirea servetelelor cu aracet si in acest caz se opteaza pentru carton de diferite duritati si grosimi, lipit pe suprafata.

Deoarece trebuie sa existe o anumita cota demontaj a turnantei, care este fixa, fiind un kit static, se decupeaza un disc care se coboara si se rigidizeaza ulterior prin lipire cu adeziv pentru polistiren, la cota respectiva.

Se pozitioneaza fundatia remizei. Remiza este un kit Piko. Se asambleaza dupa regulile cunoscute, inainte de montaj se reliefeaza prin tehnica ce a mai fost prezentata mortarul caramizilor.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Pe interior remiza se vopseste in albastru, culoare care alaturi de gri cred ca s-a intalnit in majoritatea nuantelor de acoperire a peretilor cu vopsea in ulei. Nu am considerat necesar sa fac remiza amovibila, ea nu este iluminata, in schimb am montat la interior un sistem electronic cu LEDURI de culoare albastra, care functionand intermitent sugereaza cumva, in lipsa unui montaj dedicat care se gaseste de vanzare pe piata, activitatea de defrisare a sudorilor care recupereaza fierul vechi.

Asa cum am spus, turnanta este de asemenea un kit, imbunatatit pe alocuri. Dupa asamblare, preocuparea majora este aceea de a-i conferi un grad mare de uzura, care sa confere aspectul pe care il cautam, alaturi de buruienile din zona. Pentru aceasta s-a folosit tehnica fixativului, pe care am mai descris-o, folosita de altfel si la usile remizei, ca si nuanta de baza fiind un verde, pe langa care am folosit insa nuante de rugina metalizata vallejo, rugina mata revell, dry brushing si air brushing cu nuante de negru, maro, gri, fum de la revell si vallejo. Balustradele din sarma precum si podina mancata de vreme din lemn sunt completari home made ale kitului.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Dupa realizarea celor doua subansamble de baza, acestea au fost montate pe modul. Am confectonat platforma din beton de la marginea acestuia si zonele de depozitare adiacente remizei.
Gardul din beton este home made, realizat din forex. Piesele de fier vechi s-au lipit bucata cu bucata si s-au vosit individual respectiv in grup, urmand a omogeniza structurile astfel obtinute cu constructia. Mai pe romaneste, in loc sa lipesc cateva zeci sau sute de repere direct pe modul, am folosit niste bucatele de carton de suport, pe care am montat mormanele respective, apoi grupurile astfel realizate au fost lipite pe modul si omogenizate cu acesta.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata




#6 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 22 February 2013 - 01:06 PM

A urmat montarea stalpilor de iluminat, care sa confere o atmosfera mai interesanta pe timp de noapte, chiar daca in starea in care s-ar gasi o astfel de locatie, probabil ca acestia nu ar mai fi functionat de ceva vreme. Am adaugat si niscaiva lucratori, in pozitie de repaus, dupa o jumate de zi de munca.
Ceea ce a iesit per ansamblu iata in imaginile de mai jos.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2013 - 05:39 PM

Chiar ramii uimit! :hi: :hi: :hi:

#8 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 22 February 2013 - 11:25 PM

Multumesc pentru vizionare.
Am mai adaugat ceva, deoarece din fotografii mi-am dat seama ca arata un pic nerealist, un pic de rugina pe stalpii de iluminat, acestia fiind prea noi. Din considerente estetice vroiam sa lumineze toti, insa mi-am dat seama ca pot lumina si daca vremea si-a marcat trecerea timpului in ceea ce-i priveste.




#9 Useril este offline   catalinkat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 171
  • Inregistrat: 04-January 15
  • Location:Arloev,Sweden
  • Interests:modele CFR,camioane romanesti 1:87

Postat 10 January 2015 - 11:53 AM

In fotografii caramida de la cladirea remizei pare a fi mai mare decat cea la 1:87 (daca nu ma insel la 1:87 caramida este 2,6x1,4x0,7mm deci corectatima daca gresesc),sa fie doar efectul camerei? In rest fara carcoteli,doar felicitari maestre @stageexp!

#10 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 11 January 2015 - 12:01 AM

Pare mai degraba o zidarie din blocuri de piatra.

#11 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2015 - 12:46 AM

Buna seara,

Vezi postareacatalinkat, la 10 January 2015 - 11:53 AM, a spus:

In fotografii caramida de la cladirea remizei pare a fi mai mare decat cea la 1:87 (daca nu ma insel la 1:87 caramida este 2,6x1,4x0,7mm deci corectatima daca gresesc),sa fie doar efectul camerei? In rest fara carcoteli,doar felicitari maestre @stageexp!


Vezi postareaandrei_nsts, la 11 January 2015 - 12:01 AM, a spus:

Pare mai degraba o zidarie din blocuri de piatra.


Avand in vedere ca remiza este dintr-un kit caramizile sunt cum sunt.
Am spus de multe ori ca reprezentarea exacta la scara, in modelismul feroviar, este ok exclusiv pentru fotografiile macro iar in rest este o abureala.
De ce?
Faceti un calcul simplu.
Va uitati la macheta de la minim 1,00 - 1,50 m care, "tradusi" la scara, insemna nici mai mult nici mai putin de 87 - 130 m.
Cum vedeti voi caramizile unei cladiri de la 100 - 130 m? Nu le vedeti. Vedeti o culoare difuza si un contur.
Cand am construit macheta "Dupa 20 de ani", cred ca stiti despre ce vorbesc, beneficiarul a cerut, expres, ca detaliile sa fie supradimensionate ca sa le vada si nu sa vada macheta ca pe o chestie in care se intrepatrund culorile.
La un modul static am reprezentat pana si joantele sinelor si ... beneficiarul nu a vazut decat iarba si zidul de sprijin.
In concluzie ... pentru poze macro incercam sa facem detalii de exceptie, pe cat posibil, in scara de proportii iar pentru o macheta functionala daca elemntele sunt putin iesite din scara dau "bine" adica se vad. Detaliile, daca este cazul, le facem pentru noi si daca nu facem poze numai noi stim ca sunt acolo si sunt corecte.
La un concurs de modelism feroviar nu am vazut pe nimeni sa jurizeze cu lupa in mana.

Toate cele bune si spoor!

#12 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 11 January 2015 - 11:46 AM

Detaliile la scara dau farmecul machetei. Partea cu functionalitatea e o alta discutie. Intr-un final se poate gasi un compromis intre ambele.

#13 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 29 January 2015 - 09:48 AM

Salutare,
raspund mai tarziu, acum am vazut ca s-a scris in topic.

Problema cu modelismul feroviar este mai complexa decat in alte domenii de modelistica. Primul aspect care intervine este posibilitatea de a reprezenta la scara o situatie reala, gen gara, halta, depozit, din considerente de spatiu. Majoritatea celor care au cochetat cu modelismul feroviar stiu la ce ma refer. Este si cazul meu, renuntand deocamdata la acest tip de modele din lipsa de spatiu. Ca locatar la bloc sau chiar la o casa unde nu ai posibilitatea de a sacrifica o intreaga incapere sau podul pentru o macheta, nu ai spatiu sa reprezinti ceea ce vrei. Vagoanele de calatori sunt lungi, de cca 30 cm. Pe curbe stranse arata nerealist, pentru a reproduce o gara de dimensiuni medii, cu macaze si linii secundare, este nevoie de zeci de m pe care nu ai de unde sa-i obtii. mai putin situatia in care ai un club cu un spatiu generos, sau o alta forma de manifestare aducatoare de profit care sa-ti permita dezvoltarea intr-o hala. Nu ma refer la expozitiile temporare ci la o macheta permanenta.

Pe de alta parte, daca s-ar respecta intotdeauna scara reala, unele detalii nu ar arata ok. Kiturile feroviare fac din acest punct de vedere anumite compromisuri, intre o estetica acceptabila si o acuratete dimensionala de asemenea acceptabila. Exista posibilitatea de a lucra manual anumite detalii, uni prefera chiar realizarea de la zero a sinelor si macazelor, insa procesul este mare consumator de timp.

Personal nu ma deranjeaza dimensiunea caramizilor, este cea mai mica problema care poate sa apara pe o macheta, caramizile varieaza si ele ca forma si dimensiuni in functie de epoca si locatia geografica, deci la un anumit moment este irelevanta aceasta dimensiune. De multe ori am adaugat detalii care sa imi aduca un plus de valoare cromatica sau estetica, pentru a scoate un modul din monotonie. Nu s-a plecat de la reproducerea la scara a unei situatii geografice reale, unde fiecare element ar fi trebuit reprodus exact. Este deci cumva diferit de modelismul naval unde se jurizeaza dupa planuri exacte.

Daca se face in schimb o macheta statica in domeniul feroviar, este alta poveste. Mai ales daca se lucreaza la o scara generoasa, de exemplu G, sau chiar 1:25.

Este probabil o explicatie putin cam complexa, dar cine a facut macar o macheta feroviara stie despre ce este vorba.

#14 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 31 January 2015 - 01:21 PM

Salut

Din punctul meu de vedere nu iti trebuie o hala sa faci o macheta realista. Poti face o diorama de tipul shelf layout (sa-i spunem modul de raft) cu care sa te intinzi pe cei 4 pereti ai unei camere. Traseul poate fi vizibil integral sau il mai poti ascunde dupa elementele de mobilier. Referitor la curbe daca vrei sa fi realist pe R2 alegi niste vagoane scurte cu 2 osii. Nu va fi ca in realitate dar va fi mult mai realist in comparatie cu vagoanele de 30cm.
In concluzie, daca vrei sa faci traseul realist il adaptezi la spatiul pe care il ai si renunti la gari sau alte instalatii feroviare.

Am un exeplu cu un astfel de traseu facut unui client intr-o amenajare interioara. Traseul este amplasat pe peretii camerei iar pe latura lunga (aprox. 3,00m) am amplasat macheta garii Baneasa cu cele doua gari si porticul dintre ele (in marime naturala la scara 1/87). Cladirile sunt lipite de perete si nu au grosimea reala. Am mai lasat un spatiu de 1cm latime in care se vor amplasa citiva copacei. Cu o panorama in spate cu Vila Minovici in fundal si niste vegetatie in planul doi al garii nu cred ca va duce lipsa de realism.
Atasez citeva poze:
Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#15 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 03 February 2015 - 10:24 AM

Totul tine de ceea ce vrei sa faci.
In acest sens, nu pot sa spun decat ca fiecare are gusturi proprii pe care le pune in practica.
De exemplu, daca sunt pasionat de vagoane de calatori nu voi vrea niciodata sa pun vagoane cu 2 osii, de marfa, dintr-o alta epoca pe o macheta feroviara.
Daca sunt pasionat de un terminal naval, trebuie sa am loc pentru containere si o macara portuara.
Aceste discutii se pot intinde la infinit, dar repet, fiecare are gusturile proprii.
Eu unul am constatat ca intr-un spatiu de camera de bloc nu pot face ceea ce imi doresc la nivel de macheta feroviara, asa ca am mers mai departe. Am construit module facil de asamblat si transportat cu diverse tematici. Nu sunt adeptul lanturilor feroviare inguste, facute doar pentru a putea rula material rulant la expozitii. Din acest considerent, am mai spus-o, si o repet, imiplac machetele facute de nemti la Berlin respectiv Hamburg, cu alte costuri si pe un nivel de afacere deja. De la noi, imi place macheta din gara Sinaia, care este aproape de ceea ce vad eu intr-o macheta feroviara.

#16 Useril este offline   BFlorin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-December 14

Postat 20 February 2015 - 09:10 PM

Bravo! Frumoase lucrari! Felicitari!
Ca tot veni vorba intr-o postare anterioara, exista vreo nevoie de elemente de constructii la scara 1:87 (sau altele), de genul caramizi, piatra cubica, borduri (individuale sau relief pe placa), dale,etc ? As putea executa la dimensiunile specificate , un prototip si se pot scoate fie matrite dupa el, fie piesele in sine.
Spor la treaba!

#17 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 24 February 2015 - 08:58 AM

Salut,

nevoie in general probabil ca exista, insa nu stiu sigur daca aceasta nevoie este suficient de mare incat sa iti acopere costurile de productie. Domeniul modelismului feroviar nu este extraordinar de extins, pentru a nu fi inteles gresit, nu spun ca nu exista modelisti feroviari in tara, ci doar ca de exemplu fata de alte zone geografice puterea de cumparare nu este la fel de mare. Pe de alta parte, multe firme de machete feroviare vand astfel de produse, cum ar fi suprafete cu dale din piatra, tigle pentru case, ziduri din caramida. Preturile nu sunt chiar asa de mari, astfel incat trebuie sa poti scoate un pret foarte mic per reper pentru a cadea sub pretul pietei. Pentru a-ti putea face o idee, poti sa arunci o privire pe siteurile care vand componente de machete feroviare de pe la noi, pentru a vedea la ce scor sunt prezente acolo astfel de repere.

Ca o parere personala, este posibil sa ai mai mult succes cu altfel de repere, in care piata este destul de saraca la raportul pret calitate: stalpi de iluminat, pubele, butoaie, cutii in general tot ceea ce tine de acareturile necesare pe o macheta bine facuta. La ora actuala astfel de repere se produc in China si se gasesc pe ebay, daca reusesti sa faci serie la un pret accesibil cu posibilitatea de a fi cumparate in tara, este posibil sa ai succes.

Domeniul este insa unul strans oricum.

Spor, si bafta la astfel de initiative care oricum sunt de dorit pe piata romaneasca.

#18 Useril este offline   BFlorin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 16-December 14

Postat 25 February 2015 - 03:30 PM

Multumesc pentru precizari. Daca mi se casuna sa fac vreun prototip, o sa ajung.

O zi buna. 😊






#19 Useril este offline   pneu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 05-October 16

Postat 09 October 2016 - 11:39 AM

E absolut incredibil ce se intampla aici, si eu o sa lucrez la o diorama, deocamdata adun material, si bineinteles o sa ma inspir de aici, ai tehnica, solutii...

#20 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 07 November 2016 - 05:00 PM

Salutare,
multumesc pneu pentru vizualizare.

Pentru alte idei, daca cele vazute ti se par interesante, poti sa arunci o privire si aici,

https://www.facebook...48314125422732/

unde vei gasi cateva albume cu machete feroviare.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi