Forum Machete,Modelism,Hobby: Intrebari vopsele - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Intrebari vopsele

#21 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 22 May 2013 - 06:42 PM

Eu ma gandeam un compresor pana pe la 3-4 mil si aerograf cam 1,5 - 2 mil adica in total vreo 5-6 mil !

Ala care era trecut ca nou, era postat din a 11 a 2012 deci ......s-a dus. Ok ca pret ca zicea ca este cu tot cu aerograf !
Multumesc de linkuri !
Zicea bogy de future! Din ce am citit cam nu este nimic echivalent in ro si se aduce doar din state. Este in esenta un lac lucios. Deci de unde se poate face rost pana la urma ?

Nu cred ca are rost sa iau aerograf de 5 mil ca sa-l infund sau sa-l stric in vreun fel de neimaginat pentru utilizatorii vechi !

#22 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 May 2013 - 07:39 PM

Citeaza

Deci de unde se poate face rost pana la urma ?
Pai...din America. Se gasesc si echivalenti europeni Klear de exemplu, dar nu la noi in tara. Poate daca se mai aduna citva baieti si aduc din America, incerci sa te lipesti si tu cind se intimpla asta. Alfel...nope!
http://www.swannysmo...leteFuture.html (nu te mai intreb daca l-ai citit :whistle: )

Citeaza

Eu ma gandeam un compresor pana pe la 3-4 mil
Te mai intreb o data, ai citit rubrica de vinzari - cumparari????????
Se gasesc aerografe bune si la preturi mai mici, in jur de 200 lei. Doar ca trebuie sa cauti nitel. Ti-as recomanda ceva de genul acesta http://www.hobbyx.ro...espre.8049.html urmareste site-ul, poate mai aduc.

Citeaza

sa-l stric in vreun fel de neimaginat pentru utilizatorii vechi
http://www.cartula.r...n-6-lectii.html ( in josul paginii)

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 May 2013 - 07:42 PM


#23 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 22 May 2013 - 09:22 PM

M-am uitat si la rubrica de vanzari. Am vazut ca Viop face compresoare la comanda si este apreciat.

Lectiile de lucrat cu aerograf le-am citit de mai multe ori, inclusiv cand m-am jucat cu niste vopsea la spray. Pacat ca nu am aerograf :sorry: .

La un BD din ala m-am uitat, dar apare peste tot epuizat. Daca tot m-am uitat la vanzari am vazut acest aerograf http://www.cartula.r...graf-neo-iwata/ apare ca rezervat.
In legatura cu future, pronto de la noi s-a incercat ?

#24 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 May 2013 - 09:51 PM

Citeaza

In legatura cu future, pronto de la noi s-a incercat ?
Nu este acelasi lucru!

Citeaza

apare ca rezervat.
Da-i omului un telefon, si vezi care e situatia!

#25 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 23 May 2013 - 04:46 PM

Am vorbit cu el si a zis ca este dat ! :sorry:

Deci mai caut !

#26 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 24 May 2013 - 05:59 PM

Deci peste tot fara stoc !

Am gasit pe okazii urmatoarele :

http://www.okazii.ro...tion-a127049519 care are 2 duze

http://www.okazii.ro...graf-a127203580 o duza fara furtun

http://www.okazii.ro...2-mm-a127199768 acesta are doar 1 duza nu vad in poze si descriere de furtun nimic

Toate sunt dubla actiune si Gravity feed.

Ce tip de duza mi-ar trebui mie si care ar fi recomandat din cele de mai sus !

Multumesc !


#27 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 24 May 2013 - 10:27 PM

Sau ar mai fi acesta pe stoc:

http://www.andreea-a...a-actiune-ab130

Desi are doar 1 duza si nu zice nimic de furtun.

#28 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 May 2013 - 08:01 AM

Ti-l recomand pe acesta http://www.okazii.ro...tion-a127049519 desi este o clona, dar ai la ea doua duze, si furtun. Nici celelalte nu sunt de la mama lor, dar nu au accesorii.

#29 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 27 May 2013 - 05:53 AM

Multumesc de sfat !

L-am comandat si sper sa-l puna azi si poate pe miercuri sa-l am.

De acest compresor ce ziceti http://www.tocmai.ro...u-10510719.html

Proprietarul zice ca este silentios. Acu intrebarea este daca e mai silentios decat un motor de frigider din cele care le face viopa .
Stie cienva acest tip de compresor, ce parere aveti ?
La pret e cam la fel doar ca este facut de fabrica/firma.

Aceasta postare a fost editata de Maveriick: 27 May 2013 - 05:54 AM


#30 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 May 2013 - 08:03 AM

Nu e zgomotos, dar mei silentios e cel cu motor de frigider.

#31 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 30 May 2013 - 06:33 AM

Gata am primit aerograful ! :dribble:
Era sigilat in tipla!

L-am desfacut bucata cu bucata, studiat de ce functioneaza si am cateva intrebari !

Am la el 3 ace si 3 nozzle (0.2 0.3 0.5 dupa cum scrie pe cutiuta) desi ele arata dupa instructiuni ca nozzle cap.
1 ac cu nozzle si nozzle cap, montate pe el.
Exista pe instructiuni 2 elemente nozzle care se refera la piesa mica prin care iese vf de la ac, si nozzle cap piesa care se infileteaza peste ac si nozzle.

Acu in cutiute separat am doar acele nozzle cap de dimensiuni diferite si acele de dimensiuni diferite. Nu trebuia sa am si acea piesa mica prin care iese acul tot asa pentru fiecare dimensiune? Sau ea este universala si dimensiunea este data de nozzle cap ?

In partea din spate are un surub cu filet fin care regleaza cat de mult pot trage maneta de actionare in spate (cat de mult pot retrage acul din nozzle), care probabil influenteaza cantitatea de vopsea care o las sa treaca.
Daca desfac capatul negru mai am un surub de reglaj fin care am remarcat ca apasa pe un arc. Acesta nu am inteles ce regleaza. Am vazut ca se modifica doar cat de greu se trage de maneta. Oricum merge ff usor si cu el la maxim si cu el mai liber.
L-am lasat mai desfacut ca sa mearga maneta mai fin.

Deci imi trebuie sau nu acele nozzle (piesa mica fina prin care iese vf de la ac) pentru fiecare ac ?
Cele 2 reglaje din coada ce efecte au?
Cand schimb acul cu nozzle cap cat de mult il introduc in nozzle fara sa o largesc sau stric ?

Multumesc !

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 May 2013 - 08:34 AM

Citeaza

Acu in cutiute separat am doar acele nozzle cap de dimensiuni diferite si acele de dimensiuni diferite. Nu trebuia sa am si acea piesa mica prin care iese acul tot asa pentru fiecare dimensiune? Sau ea este universala si dimensiunea este data de nozzle cap ?
Bun, hai sa lamurim problema, pe romaneste.
Tu ai acolo ceva de genul acesta:
Imagine atasata: aero.jpg
Acul, care trece prin corp si duza, duza, capacul duzei, care poate fi din una sau doua bucati.
Acuma, fiecare duza vine cau acul ei, adica ai trei duze, 0,2, 03, 05, trebuie sa ai si trei ace, pentru fiecare duza unul. Ai grija sa nu le amesteci, ca ai stricat toata treaba.
Apoi, ai trei cite capace de duza 1 si 2 (daca sunt separate, daca nu, ai cite un singur capac) pentru fiecare din cele trei perechi duza-ac. Atentie, si aici e valabil, nu le amesteca, strici toata treaba. Adica, nu merge duza de 0,2, cu ac de 0,3 si capac de duza de 0,5.

Citeaza

Am vazut ca se modifica doar cat de greu se trage de maneta
Exact asta face!

Citeaza

Deci imi trebuie sau nu acele nozzle (piesa mica fina prin care iese vf de la ac) pentru fiecare ac ?
Normal, trebuie sa ai trei ace, trei duze si trei capace de duza!

Citeaza

Cand schimb acul cu nozzle cap cat de mult il introduc in nozzle fara sa o largesc sau stric ?
Cind schimbi ansamblul duza-ac procedezi asa:
- eliberezi surubul din spate care tine strins acul
- desfaci, cu grija duza,
- scoti acul
- pui noua duza, o stringi coret, nu prea tarea, sa nu o rupi
- bagi acul, prin spate, pina cind astupa corect gaura din duza. NU FORTA (eventual ia un ciocan mai mare :-P ), poti crapa duza. Atentie, trigherul trebuie sa fie in pozitia zero.
- cu acul in aceasta pozitie stringi surubul din spate
- tragi de triger si urmaresti miscarea acului si faptul ca acesta sa vina in pozitia initiala. Dara totul e OK, pui capacul duzei corespunzator duzei alese.

#33 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 31 May 2013 - 07:35 AM

Multumersc de explicatie !
:dribble: Ramane sa caut un ciocanel sa pun acu :dribble: si un patent mic sa strang bine duza :diablo:

Initial nu am gasit decat capacele de duza si acele. Nu gaseam Duza. Una din sticlutele cu duze era deschisa si la o cautare atenta prin toata cutia am gasit si duza corespunzatoare, iar cealalta era blocata in capac duza in sticluta. Deci acu e clar, am 3 ace, 3 duze si 3 capace (1 si 2).

Am luat si compresorul de pe tocmai, linkul de mai sus. Am gasit un coleg care era in delegatie pe la Cluj si mi-l aduce ca sa scap de transport, si are si garantie 12 luni (acu sper sa nu am nevoie de ea).

Pentru teste (lectiile de pe cartula), deoarece nu am inca vopsele, pot folosi doar apa cu acoarele ca sa am ceva nuanta? Ca asa doar apa nu lasa urma, doar uda !
Acoarele pe baza de ulei sau apa. Sa fac o dilutie cam ce vascozitate ar trebui sa aiba?

Ce presiune trebuie sa setez pe compresor ?

#34 Useril este offline   Poetuldinlighean 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2389
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 31 May 2013 - 09:04 AM

Pentru inceput foloseste cu incredere cerneala/tus sau orice altceva pe baza de apa/alcool izo, etc. NU pune in aerograf vopsele pe baza de ulei.

Inca ceva, desi am observat ca nu iti plac astfel de raspunsuri .
Dilutia e specifica pentru fiecare tip de vopsea cu care vei lucra, iar presiunea e specifica in raport de ceea ce vrei sa reprezinti pe suportul de vopsit. Toate astea le aflii prin varii incercari si teste efectuate cu aerograful si evident cu compresorul tau.
De-asta am scris ca e indicat la inceput sa folosesti cerneala sau orice altceva pe baza de apa, in felul asta descoperi cum functioneaza cel mai bine aerograful tau, la varii modele de vopsire.
Liniile subtiri au nevoie de presiune mica ( 0.5-0.8 ), iar pentru suprafete mari e ok o presiune undeva in jurul a 1.5.

In principiu, vopselele date cu aerograful (acrilice/emailsau de alta natura) se dilueaza la consistenta laptelui, iar dilutia se regleaza "la fata locului", prin testari/urmarirea rezultatelor pe suportul de vopsit.Depunerea vopselei pe suport se face in straturi succesive, nu intr-un singur strat, baltit.

Presiunea in butelia compresorului o setezi undeva la 3/4 din presiunea maxima indicata de producator, iar presiunea la iesirea spre aerograf o reglezi din regulator, la valorile pe care le-am scris mai sus, valori care sunt orientative.

@AlexandruUn sfat, daca nu cumva te-ai gandit si tu deja la asta :Pentru ca te-ai erijat intr-un fel de "ultim samaritean" , ti-as sugera sa-ti salvezi undeva toate raspunsurile date pe topice similare cu cel prezent, in felul asta iti va fi mai usor sa-ti indeplinesti "rolul" fata de colegii ce se afla mai la inceput de drum si doresc raspunsuri cat mai complete, dar care necesita varii cautari prin topicele dedicate.
@Maveriik - ce am scris pentru Z-Mare nu reprezinta o aluzie la dorintele/doleantele tale, dezvoltate pe parcursul acestui topic.

Spor la toata lumea.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 31 May 2013 - 09:11 AM


#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 May 2013 - 10:08 AM

Da, primele lectii, ca sa zic asa, merg cu tus, pe hirtie. E de preferat o hirtie mai grosa, semilucioasa. De ce zic asta, cind vei trece la vopsea reala, pe plastic, lucrurile se cam schimba. De ce? Hirtia se comporta altfel decit o suprafata de plastic sau de vopsea, in sensul ca suge repete tusul, si ti se pare ca treburile merg OK. De aceea reglajele dilutie/presiune/duza se fac pe suprafata de plastic sau vopsite, nu pe hirtie.
AdiP, buna sugestia ta, numai ca pina la urma tot eu o sa fiu ala care ...cauta! :whistle:

#36 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 02 June 2013 - 05:57 PM

Multumesc AdiP de raspuns. Normal ca o sa incerc diferite presiuni sa vad cum ma descurc, dar valorile care mi le-ai dat sunt orientative si am de unde pleca cu testele fara sa risc sa stric vreo duza la presiune prea mare.

O sa merg pe cerneala sau tus. O sa caut prin oras sa vad ce gasesc si o sa incerc direct pe machete de plastic de la avioanele vechi. Sa vedem daca tine ceva tus pe plastic sau se spala apoi ! Curatate bine si apoi teste. O sa fac si lectiile de aerografie pe hartie intai si apoi o sa incerc ceva pe dvduri stricate.

#37 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 21 December 2013 - 10:31 AM

Imagine atasata: a102520.jpg

Imagine atasata: b102531.jpg

Revin cu alte nelamuriri !

Am incpeut sa asamblez o machete 1/72 Italeri Chinook.

Totul a mers OK inclusive cu partea de vopsire (mici exceptii, inca imi formez mana). Am termiant de asamblat si vopsit tot, pus decaluri, si am trecut la lac. Am lac Tamiya X22 lucios, Am dat pe palate elice ca test si a fost OK. Apoi am trecut la corp elicopter unde a fost un dezastru !!! La lacuire apare pe suprafata de lacuire ca o pulbere fina alba fara sa insist cu aerograful pe locatie. Am zis ca dureaza sa se aseze lacul dar dupa uscare a ramas la fel ca sa nu zic ca toata machete parca este data cu pudra alba !!!

De la ce apare aceasta problema si cum as putea remedia ! Ce am gresit ? Sa mai dau o mana cu dilutie mai mare ? Ca dilutie am alcool izopropilic 90% din ce scrie pe sticla !

Aceasta postare a fost editata de Maveriick: 21 December 2013 - 10:34 AM


#38 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 December 2013 - 09:26 AM

Prima cauza ar fi dilutia prea mica a lacului. A doua cauza ar fi efectul de acumulare. Am mai vorbit despre asta. http://www.cartula.r...ch__1#entry1653 Cind vopsesti in locuri cu suprafete in inghiuri in jur de 90 de grade sau mai mici, vopseaua/lacul sare de pe o suprafata pe cealalta si se intimpla ce ai patit tu. Inca o cauza ar fi ca ai tinut aerograful prea aproape de macheta.
Vad ca ai si silvering la decaluri, suprafata pe care l-ai pus, nu este lucioasa???

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 December 2013 - 09:27 AM


#39 Useril este offline   Maveriick 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 15-May 13
  • Location:Galati

Postat 22 December 2013 - 04:01 PM

Vezi postareaZ-mare, la 22 December 2013 - 09:26 AM, a spus:

Vad ca ai si silvering la decaluri, suprafata pe care l-ai pus, nu este lucioasa???


Nu era lucioasa ! Era mata si cand se usuca apare asa!

Cum as putea sa mai corectez ca sa nu se mai vada asa,, mai ales ca are si lac pe deasupra acu !

Pudra alba vad ca se corecteaza prin slefuire si revopsire !

Daca as incerca cu pasta de polish! Am vazut ca sunt 2 modele fine si coarse.

In mare parte am dat cu o periuta fina pe machete si am mai scapt din ele(cele mai mari). Cele fine inca sunt. Am banuit ca dilutia a fos to problema si am mai dat o mana cu dilutie mai mare si de la distana mai mare, dar tot au mai ramas !

Deci care e pasul urmator recomandat pentru decaluri (daca se mai paote face ceva) si restul ! Sau cum trebuia sa procedez cu decalurile.

Am incercat sa le lipesc cu solutie de acid acetic 25% (facuta din apa distilata si acid acetic 99%), dar raman pete pe langa decal.

Aceasta postare a fost editata de Maveriick: 22 December 2013 - 04:18 PM


#40 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 December 2013 - 09:26 AM

Maveriick, decalurile se pun pe suprafata lucioasa. Verzi si http://www.cartula.r...pe-macheta.html
Prafula acela alb este agentul de matuire, parafina de exemplu, peste care dai cu lac ramina ...acolo. Deci, se slefuieste totul, daca mai poti, si se da un alt strat de lac, diluat corespunzator, cu presiune mai mica si de la o distanta pe care o determini din experienta, nici prea departe, nici prea aproape! Nu exista retete farmaceutice pentru asa ceva. :whistle:

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi