Me (IAR) 109
#23
Postat 15 May 2006 - 05:09 PM
DRAGOS, la May 15 2006, 03:43 PM, a spus:
Grozave piese Radu !
Sa-ti dea Overlordu' sanatate, ai reusit cu Blue-Max, ceea ce io cu Bill complotam de mult, fara sa ne dam prea mari sanse de succes.
Si noi care ne credeam Belzebubi... ne-ai luat !
Sa-ti dea Overlordu' sanatate, ai reusit cu Blue-Max, ceea ce io cu Bill complotam de mult, fara sa ne dam prea mari sanse de succes.
Si noi care ne credeam Belzebubi... ne-ai luat !
Recunosc ...

Dar nu va grabiti inca sa ziceti "hop", pana nu ma vedeti lucrand la un kit 1/48 ...

Multumesc Radu, acum imi amintesc si eu de poze ....
#25
Postat 15 May 2006 - 08:59 PM
Mersi Dragos,
Tot voua va apartine gloria. Voi ati pus "fundatia". Eu zic ca asta a fost doar o ultima picatura pentru Blue Max...
Apropo, de ce nu e entuziasm pentru 1/32? Kitul Hasegawa se gaseste si in cutie Revell (109G4) si nu e excesiv de scump - in jur de 25-30 euro. In plus, kitul Hasegawa se gaseste si in cutie Monogram ProModeller (tot 109G4) - am luat unul de pe Ebay pe 9 dolari plus 10 dolari pe posta. (Kitul "109G4" este perfect pentru modelul asta de 109 facut la IAR.)
Spre deosebire, kitul FineMolds la 1/72 costa 20 de euro iar kitul Hasegawa la 1/48 e si ala cam 25 de euro.
In conditiile astea, versiunea la 1/32 ofera cea mai buna valoare de genul "plastic contra banii cheltuiti", zic eu.
Inca nu am terminat bulele la 1/48, si s-ar putea sa le termin peste ceva timp pentru ca acum acord prioritate instructiunilor de vopsire la 1/32 care iau foarte mult timp.
Radu
Tot voua va apartine gloria. Voi ati pus "fundatia". Eu zic ca asta a fost doar o ultima picatura pentru Blue Max...

Apropo, de ce nu e entuziasm pentru 1/32? Kitul Hasegawa se gaseste si in cutie Revell (109G4) si nu e excesiv de scump - in jur de 25-30 euro. In plus, kitul Hasegawa se gaseste si in cutie Monogram ProModeller (tot 109G4) - am luat unul de pe Ebay pe 9 dolari plus 10 dolari pe posta. (Kitul "109G4" este perfect pentru modelul asta de 109 facut la IAR.)
Spre deosebire, kitul FineMolds la 1/72 costa 20 de euro iar kitul Hasegawa la 1/48 e si ala cam 25 de euro.
In conditiile astea, versiunea la 1/32 ofera cea mai buna valoare de genul "plastic contra banii cheltuiti", zic eu.
Inca nu am terminat bulele la 1/48, si s-ar putea sa le termin peste ceva timp pentru ca acum acord prioritate instructiunilor de vopsire la 1/32 care iau foarte mult timp.
Radu
#26
Postat 15 May 2006 - 09:08 PM
Hmmm... Eu le vreau la 32. Ca veni vorba, ai idee ce modificari, daca e cazul, trebuiesc facute unui cockpit de G6 de la MDC pentru conversie?
32 nu e popular in primul rand din motive de spatiu si timp pe la noi. Pretul nu cred ca e o problema chiar asa de mare. Desi daca stau sa ma gandesc bine, mai stiu inca 3-4 persoane in Bucuresti care lucreaza in mod curent la 1/32. Doar ca nu prea intra pe forum.
32 nu e popular in primul rand din motive de spatiu si timp pe la noi. Pretul nu cred ca e o problema chiar asa de mare. Desi daca stau sa ma gandesc bine, mai stiu inca 3-4 persoane in Bucuresti care lucreaza in mod curent la 1/32. Doar ca nu prea intra pe forum.
#27
Postat 15 May 2006 - 10:23 PM
Salut Cartula,
Eu prefer 1/32 pentru detaliu. Spatiul nu e o problema in cazul lui 109 ca e destul de micut, mult mai mic decat un FW190D sau Hurricane la aceeasi scara.
Setul G6 al MDC este pentru versiunea "tarzie" a lui G6 - cea mai semnificativa diferenta este colimatorul. Pentru cockpiturile tuturor G-urilor romanesti trebuie sa folosesti setul MDC pentru G2/G4 care are colimator Revi 12 (nu cred sa fi fost vreun G romanesc cu colimator Revi 16). Scrie-le celor de la MDC si cere-le un colimator Revi 12, sunt sigur ca te vor ajuta.
In rest, modificarile care trebuie facute kitului Hasegawa sunt marunte: trebuie eliminate suporturile pentru parasol (redundante oricum), admisiile de aer de sub parbriz trebuie pilite si iesirea tevii stergatorului de parbriz trebuie mutata spre interior.
HTH
Radu
Eu prefer 1/32 pentru detaliu. Spatiul nu e o problema in cazul lui 109 ca e destul de micut, mult mai mic decat un FW190D sau Hurricane la aceeasi scara.
Setul G6 al MDC este pentru versiunea "tarzie" a lui G6 - cea mai semnificativa diferenta este colimatorul. Pentru cockpiturile tuturor G-urilor romanesti trebuie sa folosesti setul MDC pentru G2/G4 care are colimator Revi 12 (nu cred sa fi fost vreun G romanesc cu colimator Revi 16). Scrie-le celor de la MDC si cere-le un colimator Revi 12, sunt sigur ca te vor ajuta.
In rest, modificarile care trebuie facute kitului Hasegawa sunt marunte: trebuie eliminate suporturile pentru parasol (redundante oricum), admisiile de aer de sub parbriz trebuie pilite si iesirea tevii stergatorului de parbriz trebuie mutata spre interior.
HTH
Radu
#28
Postat 15 May 2006 - 10:35 PM
Evident ca 32-ul e rege la detalii...
Si intr-adevar 109-le e rezonabil si ca dimensiuni.
Revenind, din cate stiu exista diferente intre G2/4 si 6 cel putin la seturile MDC, legate de suportul de harti, si de prizele de aerisire de pe lateralele cockpit-ului. Diferentele de colimator sa zic ca n-ar fi dranjante, iau un set de Revi12 si am rezolvat-o... Ce ma intereseaza e in rest daca e vreo diferenta fata de un cockpit de G6. Pe care-l am
Referitor la prizele de aer de la parbriz, sa inteleg ca nu avea nici una?

Revenind, din cate stiu exista diferente intre G2/4 si 6 cel putin la seturile MDC, legate de suportul de harti, si de prizele de aerisire de pe lateralele cockpit-ului. Diferentele de colimator sa zic ca n-ar fi dranjante, iau un set de Revi12 si am rezolvat-o... Ce ma intereseaza e in rest daca e vreo diferenta fata de un cockpit de G6. Pe care-l am

Referitor la prizele de aer de la parbriz, sa inteleg ca nu avea nici una?
#29
Postat 15 May 2006 - 10:59 PM
Salut Cartula,
Setul MDC pentru G2/G4 are de fapt doua perechi de pereti laterali (4 pereti laterali in total) care aacopera toate versiunile, fie ca aveau aerisiri or porthart.
La setul de G6 pe care il ai tu iti trebuie doar un colimator Revi 12 si sa folosesti podeaua "grilaj," restul e la fel.
G-urile de la IAR cu bule alungite aveau doar o admisie de aer pentru cockpit, sub geamul lateral de pe partea dreapta a parbrizului (vezi piesele facute de mine la inceputul threadului) unde de obicei era iesirea pistolului de rachete de semnalizare pe G-urile obisnuite. Nu se vede clar in pozele pe care le am la dispozitie, dar cred ca unele aveau pistolul de semnalizare pe partea stanga.
HTH
Radu
Setul MDC pentru G2/G4 are de fapt doua perechi de pereti laterali (4 pereti laterali in total) care aacopera toate versiunile, fie ca aveau aerisiri or porthart.
La setul de G6 pe care il ai tu iti trebuie doar un colimator Revi 12 si sa folosesti podeaua "grilaj," restul e la fel.
G-urile de la IAR cu bule alungite aveau doar o admisie de aer pentru cockpit, sub geamul lateral de pe partea dreapta a parbrizului (vezi piesele facute de mine la inceputul threadului) unde de obicei era iesirea pistolului de rachete de semnalizare pe G-urile obisnuite. Nu se vede clar in pozele pe care le am la dispozitie, dar cred ca unele aveau pistolul de semnalizare pe partea stanga.
HTH
Radu
#33
Postat 16 May 2006 - 11:34 AM
Mersu, ai dreptate. "Deschizaturile" mitralierelor trebuie modificate daca se foloseste kitul G4, dar nu e mare lucru. Daca se foloseste kitul G6, nu e nevoie.
Z-Mare, sincer sa iti spun, cu cat ma gandesc mai mult la o versiune la 1/72, cu atat ma indoiesc ca se poate face. Am mai explicat si mai sus. Problema e ca kitul "etalon" la 1/72 este prohibitiv. Eu nu le voi face decat pentru un kit corect, care este cel de la FineMolds. Nu am nici o intentie sa imi pierd timpul cu Italeri sau Hasegawa/Academy - sunt prea eronate. Numai ca acest kit e foarte scump, cam 25 de euro, uneori si mai mult, atat de scump incat mi se pare obscen si nu prea sunt dispus sa dau bani pe el. In plus, in intreaga lume putini au acest kit, iar multi dintre acestia nu sunt interesati de subiect, deci sunt si mai putini clienti potentiali. In astfel de conditii, nu se amortizeaza cheltuielile iar marja de profit/pierdere pentru decaluri este foarte precara oricum chiar si pentru colile de mare succes. De exemplu, tipografii de decaluri scot cateva sute de coli o data, iar astia trebuie platiti imediat - ce faci daca ai doar 40 de clienti?
Cred ca pentru 1/72 o sa scot o serie limitata de decaluri tiparite cu imprimanta ALPS, la cerere, fara bule in rasina, iar modelistul va trebui sa isi faca propria modificare in functie de kitul pe care il are la indemana.
O sa va tin la curent.
HTH
Radu
Z-Mare, sincer sa iti spun, cu cat ma gandesc mai mult la o versiune la 1/72, cu atat ma indoiesc ca se poate face. Am mai explicat si mai sus. Problema e ca kitul "etalon" la 1/72 este prohibitiv. Eu nu le voi face decat pentru un kit corect, care este cel de la FineMolds. Nu am nici o intentie sa imi pierd timpul cu Italeri sau Hasegawa/Academy - sunt prea eronate. Numai ca acest kit e foarte scump, cam 25 de euro, uneori si mai mult, atat de scump incat mi se pare obscen si nu prea sunt dispus sa dau bani pe el. In plus, in intreaga lume putini au acest kit, iar multi dintre acestia nu sunt interesati de subiect, deci sunt si mai putini clienti potentiali. In astfel de conditii, nu se amortizeaza cheltuielile iar marja de profit/pierdere pentru decaluri este foarte precara oricum chiar si pentru colile de mare succes. De exemplu, tipografii de decaluri scot cateva sute de coli o data, iar astia trebuie platiti imediat - ce faci daca ai doar 40 de clienti?
Cred ca pentru 1/72 o sa scot o serie limitata de decaluri tiparite cu imprimanta ALPS, la cerere, fara bule in rasina, iar modelistul va trebui sa isi faca propria modificare in functie de kitul pe care il are la indemana.
O sa va tin la curent.
HTH
Radu
#35
Postat 20 July 2007 - 05:03 PM
Pai e la fel cum a fost dintotdeauna. Sunt gata din februarie anul trecut si pot fi tiparite in o luna. Piesele din rasina pot fi copiate intr-o saptamana. Dar nu e cerere. Am nevoie de o comanda ferma ca sa pot justifica investitia.
Asa cum am mai zis si in cazul cu coala "Cantacuzino", am nevoie de un distribuitor in Romania, cineva cu care sa pot discuta preturi, reduceri, volum, etc.
Mai am si alte cateva coli "la sertar", gata de tiparit...
Radu
Asa cum am mai zis si in cazul cu coala "Cantacuzino", am nevoie de un distribuitor in Romania, cineva cu care sa pot discuta preturi, reduceri, volum, etc.
Mai am si alte cateva coli "la sertar", gata de tiparit...
Radu
#36
Postat 20 July 2007 - 06:31 PM
Citeaza
Eu nu le voi face decat pentru un kit corect, care este cel de la FineMolds