Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 81 C No. 320 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 81 C No. 320 Kit lcaerodesign scara 1/48

#21 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 26 July 2013 - 09:34 AM

arata foarte bine!
Parca imi vine si mie sa ma apuc de al meu...

#22 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 26 July 2013 - 04:36 PM

Vezi postareapaul, la 26 July 2013 - 09:14 AM, a spus:

Arata bine pana acum. Intrebare care mi-a venit cand alegeam varianta de mansa pt al meu. Nu trebuia si la acest avion mansa sa fie ovala? Bafta!


Salut Paul, am avut o discutie astazi cu Z-mare. Ai multumesc ca si-a facut timp pentru mine si a cautat printre altele si documentatie despre mansa despre care spui tu. A reiesit ca mansa respectiva a fost folosita la foarte multe IAR-uri, chiar si la al meu! Nu retin sa fi vazut vreo poza cu acest tip mansa, care seamana mult cu cel de la Spitfire. In cartea lui Radu Brinzan apare intr-un coltisor un desen cu mansa vazuta din fata si lateral. In principiu, trebuie sa tai manerul dar dispare si acel levier. Am sa vad daca in cutia cu resturi am o mansa de Spitfire si eventual sa-l inlocuiesc. Din documentatia lui Z-mare (revista Modelism) sunt enumerate si care avioane aveau acele manse "Late type". Revine Z-mare separat cu informatii.

@michi-ro : erai entuziasmat pina sa apara kit-ul. Credeam ca te apuci de lucru, nici acum nu este tirziu! :-)

Asa, am mai lucrat putin la cockpit. Am reusit sa fac furtunul pentu oxigen. La inceput am vrut sa folosesc sirma de plumb de 0,5 mm pe care sa infasor lita de 0,1 mm de cupru. La inceput, a mers bine dar pe urma am observat ca sirma de plumb de deforma. Am cautat niste fir de cupru de 0,5 care a fost cu mult mai bun, adica se lucreaza cu mult mai usor. Acesta este rezultatul.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#23 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 July 2013 - 05:18 PM

Cum ziceat Tibi, vin cu precizari. Deci, mansa gen Spitfire, a fost pe avioanele cu numerele 181 - 230 si 241 - 461. In cartea lui Radub, nu sunt date numerele avioanelor, dar se precizeaza ca:
Late-type control "spade grip" for all aircraft fitted with electrically - fired armament and retrofitted to all early tipe aircraft re-armed with cannons Va las pe voi sa traduceti pentru a nu crea confuzii.
Tot in dicutia cu Tibi am atins si forma partii superioare a jambelor - adica partea dintre aripa si locul de prindere al verinului- care are o forma hexagonala, adica are 6 laturi, chiar daca hexagonul nu este corect. In kit ete un patrat oarecum rotunjit.

#24 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 31 July 2013 - 08:50 PM

M-am uitat in carte sa inteleg exact ce spui. Intradevar partea superioara ar fi hexagonala, asta dupa desene. Fotografiile de la pagina 105 sunt so so, greu de spus. Oricum este un detaliu minor. Consider ca nu merita sa ne batem capul acolo.

Am mai lucrat putin la macheta, acum la motor. Am debavurat si gaurit toti cilindrii, doresc sa lipesc si firele pentru buji. Aici cartea lui radu este de mare ajutor. Motorul este in mare ansamblat si vopsit.

Imagine postata

Imagine postata

Am folosit vopsea tamiya XF 16. Este o vopsea pe care de regula o urasc dar pentru motoare am observat ca este foarte ok. Deci nu se va usca in borcanel :-) Urmeaza sa vopsesc niste mici detalii cu negru dupa care urmeaza un wash. Voi folosii un wash de la AK interaktiv - Engine grime. Este nemaipomenit!

Imagine postata

Imagine postata

La pale am depistat niste mici probleme de printare care sau transpus in piesele de rasina. Ieri am chituit si astazi am si grunduit palele. Acum sunt netede si fine ca un fundulet de bebelus! Din pacate astazi am doar poze cu ele chituite... dar cu atit mai bine pentru ca vedetiu unde trebuie sa fiti atenti.

Imagine postata

Tot ieri am lucrat si la roti. Am vrut sa fac un truc folosind diverse materiale foarte calde pentru a deforma rotile ca si cum ar fi lasate de la greutate. Nu mi-a reusit asa ca am mers pe a doua varianta : le-am aplatizat, am regravat profilul si am aplicat chit diluat cu pensula. Am slefuit in asa fel incit sa fie o trecere perfecta intre chit si rasina. In realitate arat bine (zic eu) .

Imagine postata

#25 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 01 August 2013 - 08:00 AM

Mult mai bine decat alea gata desumflate de la diverse firme, care in general sunt exagerate.
Eu faceam treaba asta (la plastic ce-i drept) cu un fier de calcat pus la nivelul mesei.
Bechia si o roata stau pe masa, pe fierul pus cu placa in sus se pune o hartie siliconica si se lasa roata sa atinga hartia. Dupa un timp se apasa putin.
Se repeta pentru cealalta roata.
Daca nu se asteapta nu se mai umfla lateral.
La altele, unde cauciucul e mai ingust pileam doar portiunea de contact cu solul.
La rasina nu am incercat dar cred ca ar merge bine avand in vedere ca rasina reactioneaza mai bine si mai uniform la incalzire.

Imi place cum a iesit furtunul. Banuiesc ca nu ar fi mers (din cauza grosimii) sa infasori sarma de plumb pe miez de cupru.

#26 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 01 August 2013 - 08:24 AM

Excelent Tibi eu unul iti multumesc pentru pionierat :friends:
Cand o sa-l fac si eu voi stii deja multe metehne si voi fi pregatit sa le corectez.
Spor,
Bill :drinks:

#27 Useril este offline   LiviuMaff 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 08-December 09
  • Location:Bacau
  • Interests:istorie, aviatie militara, modelism

Postat 01 August 2013 - 10:27 AM

Vezi postareatibi22, la 31 July 2013 - 08:50 PM, a spus:

M-am uitat in carte sa inteleg exact ce spui. Intradevar partea superioara ar fi hexagonala, asta dupa desene.


Daca vorbim de desenele aparute in Modelism 2/85, mie mi se pare ca profilul jambei e mai degraba octogonal decat hexagonal, de unde si impresia de patrat tesit. Tehnic vorbind, e mai usor de realizat.

#28 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 01 August 2013 - 10:48 AM

In planurile din Modelism pe care le stiu eu jamba este hexagonala in sectiune in partea de sus.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: jamba.jpg

Aceasta postare a fost editata de paul: 01 August 2013 - 10:49 AM


#29 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 01 August 2013 - 11:01 AM

http://www.cartula.r...-81-walkaround/

Imagine atasata: 2tren.jpg


#30 Useril este offline   LiviuMaff 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 08-December 09
  • Location:Bacau
  • Interests:istorie, aviatie militara, modelism

Postat 01 August 2013 - 12:17 PM

Eu faceam referire la desenul de mai jos.
Imagine atasata: iar-80.jpg

#31 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 01 August 2013 - 08:12 PM

Va multumesc ca dezbateti tema jambelor, este bine pentru cei care vin din urma si gasesc lucrurile clare si sper, aranjate. Asa trebuie sa fie, asta este rostul forumului! Nu?! :drinks:
Din pacate eu nu mai am vechile reviste modelism, stiu ca ajunsesera odata in pivnita dar de atunci nu mai stiu nimic de ele. Singurele surse pe care le detin sunt in primul rind cartea lui Radu Brinzan si topicul lui Cantacuzino despre IAR 80... Jamba este deja vopsita si dupa cum am spus prefer sa o las acum asa.

@ wurger - daca infasuram cel mai subtire fir de plumb pe care al am (0,2 mm) as fi avut mult de furca, in primul rind se rupe foarte usor iar in al doilea rind furtunul ar fi fost putin mai gros. Am preferat firul de cupru.
Legat de aplatizarea rotilor, tehnica descrisa de tine imi este teoretic cunoscuta, am vrut sa o aplic aici, la rotile de rasina dar nu a mers, nici nu am fortat nota este drept. Vazind cum stau lucrurile am ales o solutie mai sigura unde am mai mult control.

@ Mr. Bill - tu fati frumos Hausafgaben-ul si sper sa ne surprinzi cindva cu un IAR 81 C bomba! :friends:

Revin maine sau simbata cu noi progrese!

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 August 2013 - 08:24 AM

LiviuMaf, acele desene nu sunt planse de proiectare, ca sa zic asa, ci niste desene cu piesele de schimb, desene ce pot fi mai mult sau mai putin exacte.
Oricum, numarind fetele, eu nu gasesc mai mult de 6.
In privinta turtirii pneurilor sub greutatea avioanului...am mari indoieli.Uitati-va la masini, au greutati similare cu avioanele sau chiar mai mari, au pneurile lasate??? Nu! M-am uitat si la poze cu avioane la sol. Nu am vazut asa ceva. Si ar fi si normal, soferii stiu ce inseamna un pneu moale. E drept, da bine, dar... atit! :whistle:

#33 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 August 2013 - 09:42 AM

Vezi postareaZ-mare, la 02 August 2013 - 08:24 AM, a spus:

In privinta turtirii pneurilor sub greutatea avioanului...am mari indoieli.Uitati-va la masini, au greutati similare cu avioanele sau chiar mai mari, au pneurile lasate??? Nu! M-am uitat si la poze cu avioane la sol. Nu am vazut asa ceva. Si ar fi si normal, soferii stiu ce inseamna un pneu moale. E drept, da bine, dar... atit! :whistle:


Z-mare, ce ai vazut poate a fost pe teren de iarba, normal ca nu vezi. Te rog sa te uiti la pagina 53, IAR-ul 80 nr. 257 pe suprafata betonata. :drinks:

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 02 August 2013 - 09:43 AM


#34 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 03 August 2013 - 01:15 PM

Motorul este aproape gata, poate mai trebuie bibilit pe ici pe colo dar in mare este ok. Am tras si firele de aprindere (bujii). Pentru wash am folosit wash-ul de la AK interaktive - Engine Grime. Poate vi se pare prea murdar dar eu asta vreau sa fac - un avion cit mai folosit in lupta.

Imagine postata

Imagine postata

De asemenea am vopsit rotile. Poate am sa mai fac putina uzura maine si incerc sa le murdaresc putin.

Imagine postata

Imagine postata

Toate cele bune! Pe data aviatoare ! :-)

#35 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 03 August 2013 - 09:50 PM

Ti-au iesit foarte bine, atat rotile cat si motorul. Daca te hotarasti sa-l faci cu capota inchisa, este pacat de efortul depus, caci nu o sa se mai vada mare lucru.

Florin

#36 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 04 August 2013 - 08:22 AM

Salut Florine, motorul va fi vizibil, asa cum ai facut si tu. Sper ca saptamana viitoare sa imi termin cockpitul si sa inchid fuselajul. Sa vedem daca se pupa bine toate piesele angrenate in joc.

#37 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 08 August 2013 - 12:24 PM

Va salut!
Caldura mare, este chiar greu sa mai lucrezi ceva pe asa o vreme. Dupa servici aproape ca nu iti mai arde de nimic ! :-( Totusi, asa printre picaturi am mai lucrat citeceva.
Interiorul cockpitului se apropie de final, mai am de montat suportul tabloului de bord si sa trag niste fire de la aparetele de masura.

Imagine postata

Imagine postata

Nu am fost prea sigur la o prima problema, dar acum cind fac probele sa inchid fuselajul cu aproape toate componentele lipite, jumatatile de fuselaj nu ajung sa se uneasca pe intrados! Butelia de oxigen ori nu este la scara ori altceva nu este in regula. Podeaua atinge butelia daca vrei sa inchizi jumatatile de fuselaj. Am fost nevoit sa dau jos butelia si sa tai pe dos si asta nu a fost destul, am pilit si din podea putin cu o pila rotunda. Acum jumatatile se unesc bine dar parca nu sunt multumit de ce am facut.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Tevile de esapament sunt si ele vopsite cu un amestec de vopsea care sa imite cit mai bine rugina. Am aplicat si pigment de rugina si le-am fixat cu alcool izopropilic suflat cu aerograful. Culoarea sa inchis putin mai mult decit am sperat. Astept o zi si aplic lac mat, poate reusesc sa ai mai deschid culoarea. Oricum, dupa ce voi monta motorul am sa mai aplic odata pigment de rugina.

Imagine postata

Elicea a fost vopsita cu grund Tamiya, apoi am aplicat un strat de Alclad Aluminiu. Pentru chipping am folosit sare si un cutit de modelism... Am accentuat mai mult bordul de atac al palelor. Palele au fost vopsite cu RLM 70 Schwarz Grün.

Imagine postata

Imagine postata

Acelasi tratament a avut si coafa ...

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Va urma. :-)

#38 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 08 August 2013 - 03:27 PM

Dupa culoarea coafei...sa inteleg ca o sa fie "comunist cu stelutze"? :rolleyes:

#39 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 08 August 2013 - 07:51 PM

Salut, nu, nu va fi unul cu stelute! Va fi primul avion de pe pagina asta cu cruci :

Imagine atasata: DSC06468s.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 August 2013 - 08:00 AM


#40 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 August 2013 - 09:08 AM

Doar niste mici progrese. Am dat de belele, in primul rind la inelul NACA. Ceva nu imi da bine deoarece in momentul in care doresc sa montez cele doua componente de rasina ( R6 si R4) care vin unite cu PE-urile in forma de V (PE 33) acestea par a fi putin mai scurte. Le-am montat asa cum a facut Florin dar el nu retin sa fi semnalat problemele astea. Ca avertisment pentru cei care vor cosntruii macheta baza acelor PE uri V -uri sa nu le taiati la semn, ci undeva mai jos cu aproximativ 1 mm! Eu le-am taiat la semn si nu imi da bine inca. Incerc sa imi construiesc un dispozitiv prin care sa centrez perfect piesele.

Imagine postata

Mai am o alta problema tot acolo pe care dupa instructiuni nu o intelege. Piese R 4 are infata o proemintenta cilindrica de aproximativ 1 mm care este mai mica in diametru decit restul cilindrului. Din fotografii, intre coafa elicei si acel cilindru nu vad sa existe acea "treapta". Ma intreb - dece a fost facuta asa? Trebuie pilita toata treapta aia? Please help!

Imagine postata

Cockpitul este aproape finalizat. Am reusit sa montez tabloul de bord, urmaza sa mai adaug niste fire in spatele tabloului de bord pentru a simula cablurile de la aparatele de masura si am sa mai adaug niste tije tot acolo. Lipirea am facut-o cu Gator Glue. Mai am de modificat mansa, deocamdata ma gindesc de unde sa tai si cu ce sa-l inlocuiesc...

Imagine postata

Imagine postata

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi