Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81C - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 19 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81C 1/72 Amodel

#41 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 January 2014 - 06:06 PM

Cantacuzino, ma tem ca ai inteles gresit, e vorba de "batul" mansei, care e montat putin in afara axului avionului, cum zicea 1-0-9, probabiul pentru a face loc axului palonierelor care era musai sa fie pe centru.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 063exp.jpg

#42 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 16 January 2014 - 07:20 PM

 Z-mare, la 16 January 2014 - 06:06 PM, a spus:

Cantacuzino, ma tem ca ai inteles gresit, e vorba de "batul" mansei, care e montat putin in afara axului avionului, cum zicea 1-0-9, probabiul pentru a face loc axului palonierelor care era musai sa fie pe centru.
IAR 81 C_446 063exp.jpg



Eu nu am inteles gresit. Poate nu am explicat destul . Este vorba de cursa pe care o face bratul actionand pe mansa . Atat la IAR 80 cat si la Bf 109 G cand inclini mansa spre stanga ai cursa mai mica, cand inclini mansa pe dreapta ai cursa mai mare.

Axul palonierului nu cred ca se intersecteaza cu sistemul de baleiere al mansei ( sunt departate) dar trebuie vazuta cinematica (inainte sa dam ca probabil) si oricum se putea modifica batul ca sa il aduci pe centru

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 16 January 2014 - 07:33 PM


#43 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2014 - 07:38 PM

Din niste dracovenii medicale de tortura am taiat trei bucatele de sirma si cu doua resturi de PE (gaici) am facut cele trei sine pe care culiseaza cupola (ce tare ar fi sa-mi iasa si mobila :devil: )

Imagine atasata: DSCF8917.JPG

Imagine atasata: DSCF8923.JPG

In legatura cu mansa, n-ar fi exclus sa fie o treaba de ergonomie. Sint convins ca nu erau fineturi prea fine pentru cei de la IAR. O chestie care m-a surprins ar fi treaba cu eleroanele sincronozate cu flapsurile la primele serii.

#44 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2014 - 09:12 PM

Mare supces, am reusit sa inchid fuselajul...in fine, cel posterior.
Partea din fata cockpitului nu e inca lipita:

Imagine atasata: DSCF8924.JPG

#45 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2014 - 10:34 AM

Unul din motivele pentru care mi s-a luat de machetit, seria de machete Amodel/Parcmodels pe subiectul asta Imagine postata

#46 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1884
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 17 January 2014 - 12:38 PM

 muggs, la 17 January 2014 - 10:34 AM, a spus:

Unul din motivele pentru care mi s-a luat de machetit, seria de machete Amodel/Parcmodels pe subiectul asta Imagine postata

Cam la fel patesc si eu.De-abea ce am reusit sa-l inchid.Urmeaza astupari santuri,piliri ,slefuiri,verificari,regravari ....mai mare dragul. Daca-i singurul mai acceptabil la '72 n-avem ce face....

#47 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2014 - 07:44 PM

Pe mine partea cea mai enervanta la kiturile short-run este alinierea imperfecta si asimetria ( aripilor, a ampenajelor etc) . Trebuie sa fi atent pe toate trei axele. Nu poti "merge pe incredere" ca la un kit normal de la revell sau hasegawa sau chiar matchbox, nu de putine ori te tezesti la final ca profundoarele sint la inaltimi diferite pe coada sau ca vazute de sus nu-s pe aceeasi axa. Asta e ce ma enerveaza cel mai tare. Pe linga asta, santurile si regravarile sint parfum.

Oricum, in momentul asta am in vitrina 60 de avioane, toate facute in ultimii 5-6 ani. Din ele o treime sint short runuri, alta treime conversii si doar o duzina kituri mai mainstream (zvezda, revell bla-bla-bla) . Vreo doua duzini dintre ele au fost regravate. Asa ca 6 IAR-uri chiar nu ma sperie , fie ele cu fuselajul din doua sau patru bucati :))

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 January 2014 - 07:44 PM


#48 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 17 January 2014 - 08:01 PM

 1-0-9, la 17 January 2014 - 07:44 PM, a spus:

Asa ca 6 IAR-uri chiar nu ma sperie , fie ele cu fuselajul din doua sau patru bucati :))


Mr. Big Shot...! :-P

:friends:



P.S.: imi place foarte mult ca te-ai ingrijit intr-un asemenea grad de interior! :good:

#49 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2014 - 08:23 PM

Multumesc Niki :) Nu toate vor fi la fel de detaliate. Trei sint deja "inchise", in afara astuia. Celelalte doua vor avea interiorul un pic mai "basic", caci vor avea cabina inchisa.

In alta ordine de idei, am facut un mic parbriz blindat, pe care as vrea sa-l montez in spatele celui vacuformat.
Am facut un test cu doua piese redundante, sa vad cum as putea sa le lipesc mai bine intre ele. FUTURE-ul clar nu se califica. Se contracta la uscare, lasind in loc bule dizgratioase.

Am vopsit placa de blindaj, intr-un oliv generic (revell 46) si am taiat cu cutterul un fel de semilune din banda de mascare, care odata vopsite cu negru vor deveni garniturile din cauciuc dintre blindaj si coama.

Imagine atasata: DSCF8933.JPG

Am mai vopsit o parte din coama intr-un medium gray de la Model Master, reusind la mascare sa rup ambele sine de glisare ale cabinei :(

Imagine atasata: DSCF8936.JPG

Pentru amatorii de whifuri, am incercat pe o aripa de Avia 534 un mix de vopsele pe post de olive romanesc.

Imagine atasata: DSCF8941.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 January 2014 - 08:25 PM


#50 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 January 2014 - 09:16 PM

Nu stiu conditiile de fotografiere, dar mie imi pare putin cam inchis. Parerea mea! :drinks:

#51 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2014 - 11:51 AM

Inca un hop si e gata cockpitul; Colimatorul.

GM2-ul de la quickboost e o buna baza de plecare.
Am taiat cu o preducea improvizata cele doua gemulete.

Imagine atasata: 01.JPG

Am lipit doua triunghiulete din plastic pe laterale , si doua fire jos la baza. Suportul primului geam difera in functie de varianta de colimator. Intr-o poza cu un 81C l-am vazut cu acesti pereti laterali mai masivi, asa ca am facut varianta asta.

Imagine atasata: 1.JPG

Dupa ce le-am vopsitt, am lipit primul geam apoi am improvizat suportul celui de-al doilea. Am vopsit si pernitza cu maro.

Imagine atasata: 1z.JPG

Pe partea dreapta am pus o manetuta pe care am vopsit-o cu alama, asa am vazut in exemplarul de la MMN. O nota, in poze si planuri manetuta asta apare cind pe dreapta, cind pe stinga. In poze cu 81c am vazut-o pe dreapta , asa ca am pus-o acolo.

Imagine atasata: 2.JPG


Am vopsit si suportul si am lipit al doilea geam. Gata:

Imagine atasata: 4.JPG Imagine atasata: 3.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 19 January 2014 - 11:56 AM


#52 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2014 - 05:02 PM

Niste mici imbunatatiri la priza de aer.
Am inlocuit filtrul din cutie cu cel din PE-ul de la Paul. L-am umplut cu plastic pentru a fi mai solid, i-am lipit un "acoperis", doua cleme de prindere si capacul din fatza , toate din foita de plastic..
Priza din kit era mai lata dar mai turtita decit ar tfi trebut, asa ca am mai ingrosat-o un pic cu foitza de plastic.

Imagine atasata: DSCF8961.JPG


In fine, am subtiat si gaurit carenajul din spatele prizei.

Imagine atasata: DSCF8966.JPG
Imagine atasata: DSCF8967.JPG

#53 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2014 - 08:12 PM

Prizele de aer de pe aripi.
Am lipit un pic de plasa de filtru de cafea pe banda de mascare, ca sa nu se desire la taiere
si am taiat doua dreptunghiuri mici carora le-am eliminat colturile. Le-am introdus in prizele de aer :

Imagine atasata: DSCF8969.JPG
Imagine atasata: DSCF8972.JPG

... dupa care am lipit cite doua placute di foitza de plastic, in fiecare din prize.
Cind se vor usca bine lipiturile le voi contura mai frumos.

Imagine atasata: DSCF8975.JPG
Imagine atasata: DSCF8976.JPG

#54 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 19 January 2014 - 09:08 PM

1000% nu vanez postari...

...dar nu am cum sa nu admir toata "chițibușeala" asta! Minunat!
Si multumesc pentru ideea cu filtrul de cafea (pentru proiecte viitoare) :good:

Aceasta postare a fost editata de niki: 19 January 2014 - 09:11 PM


#55 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 January 2014 - 09:47 AM

Am mai detaliat ceva prin baia trenului:
Imagine atasata: DSCF8994.JPG


Pe fuselajul anterior al IAR-ului exista trei balamale "de pian" pe care le-am facut in felul urmator.
In gravajul dintre panouri am lipit cu nitro un fir tras la cald:

Imagine atasata: DSCF8987.JPG

Am mascat lateralele cu banda:

Imagine atasata: DSCF8988.JPG

Am facut mai multe zgarieturi paralele cu fierastraul fff subtire de la RaduB.

Imagine atasata: DSCF8990.JPG
Imagine atasata: DSCF8991.JPG

Pe fuselajul posterior am trasat (cu verde se vede) cele doua capace corespunzatoare sistemului de deschidere de urgenta a cabinei.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 January 2014 - 09:49 AM


#56 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 January 2014 - 10:01 AM

Chiar chitibuseala!!!!. Colimatorul ala arata bestial, chiar mai bine ca la 1/48!!!
In privinta sitei, as face un comentariu, anume nu cred ca ea se afla acolo. Adica acolo era doar priza de aer, un tolcer simplu, sita aflindu-se, cred, chiar in fata radiatorului, astfel putea fi curatata/schimbata odata cu radiatorul. Nu am certitudine la ce spun, ci doar intuitie bazata chestii mecanice. In poze zona apare intunecata, asa ca e cam greu de distins detalii.

#57 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 January 2014 - 10:15 AM

Multumesc Z!

Sita aia am pus-o acolo de fapt ca sa acopar lipitura urita din interiorul prizei. Nu stiu, intr-adevar, daca era o sita acolo.

#58 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 20 January 2014 - 01:47 PM

Citeaza

Pe partea dreapta am pus o manetuta pe care am vopsit-o cu alama, asa am vazut in exemplarul de la MMN. O nota, in poze si planuri manetuta asta apare cind pe dreapta, cind pe stinga. In poze cu 81c am vazut-o pe dreapta , asa ca am pus-o acolo.



Manetuta apare cand pe dreapta cand pe stanga dintr-un motiv foarte evident. Erau fabricanti diferiti.

Tipul Goerz ( cu manetuta pe dreapta) apare pe IAR 80 de pe la nr 50 in sus (pana la IAR 80C inclusiv)
Tipul IOR Telereflex ( cu manetuta pe stanga) apare pe IAR 81 pt ca avea facilitati de ochire si pt bomb in picaj.

Avand in vedere ca tu faci un IAR 81C cel mai indicat era IOR romanesc cu manetuta pe stanga. Dar pt scara asat 1/72 nu stiu daca cineva poate sa observe diferenta dintre cele 2 modele.

Apropo cand te ai uitat in oglinda ultima data, cred ca ochii tai au devenit oblici ca prea faci numai chinezarii in boabe de orez. :crazy:

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 20 January 2014 - 01:50 PM


#59 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3996
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 20 January 2014 - 01:56 PM

Bah, I give up !Imagine postata

#60 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 20 January 2014 - 02:20 PM

 wurger, la 20 January 2014 - 01:56 PM, a spus:

Bah, I give up !Imagine postata


:wtf2: Bah,da' de ce sa renunti tu sau altii?Sa renunte el si sa ne lase-n pace ca deja ma enerveaza :angry2:
Acum,ignorand refularea de mai sus...toate scratch-urile si toata migala aia sunt certitudinea ca va fi cel mai bengos 80 la 72 ever!
Bravo boy-utzule,pentru rabdare si perseverenta!

Arata acest topic


  • 19 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi