Forum Machete,Modelism,Hobby: Problema aerograf BD-180 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Problema aerograf BD-180

#1 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 27 July 2013 - 07:16 PM

Buna seara

Am un aerograf BD-180 pe care l-am scos de la "naftalina" (nu a fost folosit de aproape un an) si l-am testat putin cu niste apa. Problema este ca "scuipa" cam odata pe secunda daca duza este deschisa peste un anumit nivel. Daca iau jos capacul care protejeaza acul merge perfect, asa ca problema poate fi numai la acel capac.

M-am uitat atent la el si am observat ca avea ceva vopsea intarita depusa. Desi l-am curatat bine, nu a ajutat prea mult. Cred ca o parte a capacului atinge "conul" jetului. Il pot repara cumva?

Multumesc in avans.

#2 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 27 July 2013 - 09:44 PM

In mod normal inelul de protectie al varfului de ac nu are cum sa intersecteze cu jetul de vopsea.Decat daca duza e paradita rau , sau garnitura de la duza ...pulsatiile acelea au o alta cauza .E ceva infundat cu vopsea .Ar fi bine daca ai putea curata aerograful intr-o cuva cu ultrasunete.Precis e ceva vopsea intarita ...Tre' curatat lacrima....

#3 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2013 - 10:02 PM

Am patit si eu asta tot cu un 180. Verifica daca duza (cea mica-mica) este insurubata pina la capat, corect. nu forta, foloseste cheita.

#4 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 28 July 2013 - 08:35 AM

Nu cred ca duza e de vina. Dupa cum am spus, daca dau capacul de protectie al acului (sau cum ii spune) jos merge perfect.

Nu cred ca duza e de vina. Dupa cum am spus, daca dau capacul de protectie al acului (sau cum ii spune) jos merge perfect.

#5 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 28 July 2013 - 10:14 AM

Parerea mea este ca aerograful taubate intr-o parte astfel vopseaua (in cazul tau apa) se acumuleaza in interiorul capacului pentru protectie al acului. Aceasta situatie o am si eu cu BD 130 dar cind vopsesc dau jos capacul si numai am surprize. Desigur sunt foarte atent cum manevrez aerograful dar pina acum m-am descurcat.

#6 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 28 July 2013 - 07:12 PM

Astazi l-am desfacut complet si l-am mai curatat odata, desi nu prea era nevoie. Parca e un pic mai bine (pot deschide duza un pic mai mult), dar tot scuipa.

Ca sa fiu sigur am si strans duza cat am putut de bine.

tibi, s-ar putea sa ai dreptate. Stiu ca-l pot folosi si fara capac, dar as prefera sa nu risc.

Capacul acela are doar rol de protectie sau conteaza si in formarea "conului" de vopsea? Daca are doar rol de protectie, oare nu l-as putea ajusta cu o pila?

Multumesc

#7 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 28 July 2013 - 07:29 PM

Capacul este numai pentru protectie. Dupa cum spui, fara capac nu ai probleme. Deci este clar ca se acumuleaza apa/vopsea in interior si cind se aduna suficient este "scuipat" de aerograf. Cunosc situatia, am si eu aceasta problema. Vorbesc in cunostinta de cauza altfel nu m-as complica sa dau niste sfaturi aiurea.

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 28 July 2013 - 07:31 PM


#8 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 465
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:151124
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 28 July 2013 - 08:20 PM

Tot in cunostinta de cauza vorbesc si eu......Tibi are perfecta dreptate


Imagine atasata: ac.jpg
se pate vedea clar cum duza e descentrata


asa am rezolvat eu problema
Imagine atasata: cu capac.jpg
Am pilit capacul aproape pana la nivelul acului

#9 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 28 July 2013 - 09:58 PM

Sau cumperi o alta duza .....

#10 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 28 July 2013 - 11:54 PM

corsar, ai pilit capacul doar pe lungime sau si in interior? Poate e doar lumina, dar in a 2a poza mi se pare ca se vede alama de sub crom.

#11 Useril este offline   corsar 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 465
  • Inregistrat: 07-February 05
  • Location:151124
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 29 July 2013 - 01:15 AM

Practic eu am scurtat acel capac.....dupa care bavurile ramase de la pilit le-am cu o piatra de freza tip conica. Lucru normal ca o data cu scoaterea acelor bavuri sa-mi ia si din crom ceva, asta e motivul de se vede alama in poza, nu am plilit nimic la interior

Bafta !

#12 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 29 July 2013 - 08:37 AM

Am doua aerografe Fengda, un 180 si un 203, ambele au aceeasi problema, eu lucrez fara capac.
Este posibil sa fie din cauza ca e crestat, vopseaua se strange in degajarile respective, iar cand se acumuleaza mai multa nu mai poate fi retinuta de forta de capilaritate.
Cred ca e o solutie si cu pilirea capacului, o sa incerc si eu.

Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 29 July 2013 - 08:38 AM


#13 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 29 July 2013 - 09:08 AM

Multumesc pentru sfaturi. Voi incerca si eu sa-l pilesc.

#14 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 29 July 2013 - 01:07 PM

Am pilit capacul si acum merge fara probleme. Din pacate n-am fost atent si l-am pilit un pic prea mult si acul iese cam cu 1 mm in afara. O sa trebuiasca sa am grija sa nu-l lovesc de ceva.


Partial off-topic: Doar de curiozitate, voi cum stati cu garniturile? Ma refer bineinteles la chinezariile BD. Am inteles ca diluantul nu le face prea bine (folosesc emailuri).

#15 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 29 July 2013 - 03:34 PM

Eu bag in el de vre-o 4 ani tot felul de diluanti ( nitro ) si n-am probleme de loc.Crios , de vre-o 7 ani ....Ia-ti , de la Parcmodels -Hobbyx un set de garnituri de rezerva -chiar si un ac si o duza- ca prinde bine.Niciodata nu stii cand te lasa ceva.Si de regula , te lasa cand ti-e lumea mai draga...

Aceasta postare a fost editata de busila: 29 July 2013 - 03:34 PM


#16 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 30 July 2013 - 10:40 AM

Eu tin pe capul aerografului in permananta o protectie din cauciuc sau plastic moale - fund de pipeta de la picaturi sau capac de la bixtonim.
Chiar daca ajunge sa cada in bot, nu pateste nimic.
La toate problemele mele la aerograf, a ajutat spalarea si demontarea si remontarea atenta a ansamblului. Asa reparam si radiouri prin anii '80.
Mi-am facut singur garnitâuri din teflon care nu reactzioneaza la nici un solvent.

P.S. Cand lucrez scot protectia Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de wurger: 30 July 2013 - 10:41 AM


#17 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 01 August 2013 - 08:26 PM

Citeaza

Eu tin pe capul aerografului in permananta o protectie din cauciuc sau plastic moale - fund de pipeta de la picaturi sau capac de la bixtonim. <br style="color: rgb(93, 93, 93); font-family: tahoma, arial, verdana, sans-serif; font-size: 13.333333015441895px; line-height: 20px; background-color: rgb(250, 251, 252);">Chiar daca ajunge sa cada in bot, nu pateste nimic.


Cand nu-l folosesc nu-i problema pt. ca trag acul inapoi, pt. orice eventualitate. Preoblema e ca am scurtat capacul un pic prea mult si iese acul in afara cu ~1 mm. Va trebui sa am grija.


Citeaza

Mi-am facut singur garnitâuri din teflon care nu reactzioneaza la nici un solvent.



Parca am citit mai demult pe alt topic despre asta. Din cate imi amintesc, sunt niste fasii de teflon care se gasesc la magazinele de sanitare. Gresesc?



Si inca 2 chestii oarecum off-topic:

1, Diluantul (nitro d209 mai exact) chiar expira? Eu am o sticla de anul trecut si dupa termenul de pe dop e expirat din iunie. Mie mi se pare inca ok...

2. Dupa ce termin de vopsit pot turna vopseaua nefolosita din aerograf si sa o pastrez intr-un borcanel pana a 2-a zi?




Multumesc.

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 August 2013 - 09:03 PM

1. Ar fi un termen de garantie, in sensul ca unii din constituienti, mai volatili, se pot evapora in timp. Dar nu e o problema prea grava, se poate folosi fara probleme.
2. Da, poti pastra vopseaua, chiar mai mult timp. Nu este bine, insa, sa o torni inapoi in sticluta originala.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi