Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 81 C, nr 446 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 81 C, nr 446

#41 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2767
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 05 September 2013 - 02:48 PM

Vezi postareaZ-mare, la 03 September 2013 - 11:48 AM, a spus:

Verinul trenului de aterizare
Este bine realizat, proportionat, perfect rotund. Ar fi o treaba de semnalat, si anume, corpul cilindrului pistonului este putin mai scurt, dar asta din considerente tehnico-modelistice. Nu-i problema.
Pentru a arata mai bine si a scapa de vopsit in corm silver, am inlocuit tijele/pistoanele cu ace de seringa de aceeasi dimensiune, adica 0,8 mm


Z-mare, ai pastrat capetele originale ale verinului? Vezi ca acolo mai erau niste detalii iar acele capete vin atasate de jeamba trenului de aterizare.
Daca vrei sa atasezi firele pentru bujii asa cum am facut eu, ar fi bine sa dai si gaurile inainte de vopsire, astfel scapi si de toate firele de praf de rasina ca oricum motorul trebuie spalata bine inainte de vopsire.

Succes! :drinks:

#42 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 05 September 2013 - 02:49 PM

Domnu busila, Dimensiunea de 52 mm a ramas aceeasi. Nimeni nu a dat nici o alta cifra care sa o contracareze. Am pus si un desen din manualul de intretinere care sprijina asta. Nimeni nu a pus nimic altceva care sa il contracareze. Am adaugat ca probabil teava se subtia spre varf, dar nu am nici o data concreta despre asta - este doar o discutie cu un restaurator din Norvegia. Apoi am corectat faptul ca de fapt la muzeul din Pipera este o piesa incorecta.
Te rog sa notezi ca toate aceste corecturi si adaugiri LE-AM FACUT EU nu tu. Nu ma trata de parca tu m-ai prins cu matza in sac. Am facut aceste corecturi pentru ca ajuta la clarificare. Tu intelegi din asta ca nu stiu ce spun? Pai faptul ca am spus aceste lucruri arata ca stiu. Poate ca aceasta logica iti scapa... Interesul meu aici este sa ajut si sa explic. Daca voiam doar sa ma ard im figuri si sa par ca sunt cel mai destept, nu faceam astfel de clarificari care pot fi interpretate de vreun tampit ca de fapt ma "corectam" pe mine insumi.
Pana acum, asa cum poate vedea oricine, tot ce ai facut tu a fost sa ma injosesti. Asta e toata contributia ta la acest subiect. Cu ce esti tu mai tare decat mine? Cu gura? Cu tupeul?
Nu are numeni nimic bun de zis in toata nebunia asta?
Asta e tot ce pot gasi aici? Numai mistouri. Acum chiar ca nu inteleg ce dracu caut eu aici!
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 05 September 2013 - 02:51 PM


#43 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1884
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 September 2013 - 03:08 PM

Domnu' radub
Propun o intrecere pe cifre -a lu' care-i mai mare...Eu zic 42,253 mmm. Si ma bazez pe o cifra dintr-un alt manual de la Ramet si din discutiile avute cu un restaurator din Yugoslavia. Oare dv. chiar nu auziti ce spun eu ? SECTIUNE TRANSVERSALA COTATA. E chiar asa de greu de aratat asa ceva ? Sau nu vreti sa va auziti decat pe dvs.Un desen necotat e egal cu ZERO. Chiar nu puteti recunoaste ( faptul e fara nici un dubiu) ca ati dat-o in balta cu avionul de la Pipera ? Cand v-a spus Tibi ca o sa mearga si o sa masoare , ati revenit in tr-un mod PENIBIL.
Bine ca macar ne-ati scutit de un drum. Piesa incorecta trebuia sa o mentionati INAINTE de a ne trimite sa o masuram.Nu DUPA ce s-a oferit Tibi si Alexandru sa mearga la locul crimei. Chiar vreti sa va spun ca vorbiti prostii de calibru 20 ? Pot sa fac si asta.
Si mai afirm o data , cu toata taria , daca cel mai mare expert in IAR-80/81 nu poate dovedi clar un rahat de diametru de tun , ma intreb : oare ce nu mai poate dovedi ? Restul afimatiilor dvs din ACEST topic mai mult au INCURCAT.
Chiar ca nici eu nu inteleg ce mai cautati...
Stima se cam duce....

Aceasta postare a fost editata de busila: 05 September 2013 - 03:08 PM


#44 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 05 September 2013 - 03:14 PM

Iti repet, nu ma mai lua la misto.
Unde sunt moderatori? Cu ce ajuta la vreo ceva aceasta umilire a mea?
Radu

#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 September 2013 - 03:23 PM

Citeaza

Asa cum am mai spus, eram convins ca pot ajuta.
RaduB, asta si speram! Ori, eu cel putin, nu m-am lamurit: e 60, e 52 sau e, iar 60???

Citeaza

Z-mare, ai pastrat capetele originale ale verinului? Vezi ca acolo mai erau niste detalii...
Tibi, singurele detalii pe care le vad eu acolo e un mic "mot" tirtit care se leaga de trenul de aterizare. Pot turti usor acul in acea zona, sau pot atasa acel mic detaliu acului de seringa, inca nu m-am gindit, vad eu cum fac.

#46 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 05 September 2013 - 03:26 PM

Vezi postareaZ-mare, la 05 September 2013 - 03:23 PM, a spus:

RaduB, asta si speram! Ori, eu cel putin, nu m-am lamurit: e 60, e 52 sau e, iar 60???



Am zis in mod repetat 52 de milimetri.
De ce e atat de greu de inteles.
Radu

#47 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2767
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 05 September 2013 - 03:31 PM

Vezi postareaZ-mare, la 05 September 2013 - 03:23 PM, a spus:

pot atasa acel mic detaliu acului de seringa, inca nu m-am gindit, vad eu cum fac.


Eu zic ca asa este cel mai bine! :friends:

#48 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 September 2013 - 03:43 PM

Bun, cu noile precizari, teva conica si conicitate pe interior, treburile incep sa se schimbe. In acest caz, da, poate se fie vorba de un diametru de 52 mm, la gura tevii, daca avem in vedere ca teava ar fi conica, desi, in pozele puse de mine, in topicul nr 15 (2, 3 si 4) nu as putea afirma asta. Totusi, o scadere de 4 mm la 1 metru, nu cred ca ar fi prea vizibila in poze.
Cit despre conicitatea de interior, ma intreb la ce ar folosi. Nu sunt armurier, nu ma pricep la tehnica si geometria tevilor de arme, asa ca nu ma bag. Stiu ca se punea la gura tevii un "tolcer" asta pentru a mai atenua din socul iesirii gazelor din teava armei. Poate o fi acelasi lucru si aici, desi o degajare de citva milimetri nu cred ca rezolva mare lucru.
Cit despre Busila, va rog pe amindoi, daca mai aveti ceva de discutat sau lamurit, sa o faceti via PM.
Si cu asta am incheiat capitolul teava de tun. Ori ce alta postare care nu vine cu o cota, care sa aduca lamuriri in discutie, va fi stearsa!!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 September 2013 - 05:32 PM


#49 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4239
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 September 2013 - 04:34 PM

Buun, consider ca s-au depasit niste limite in topicul asta.

Busila, sint curios; acum ca ai aflat dimensiunea exterioara la miime, cum te va ajuta asta sa faci o macheta mai buna.
Eu consider ca Radub doar a incercat sa ajute.
Eu unul m-am cam saturat. Avem 11 topicuri de constructie , din care 5 sint deschise de mine. Practic, se vede ca numai gura e de noi.
Din acest moment, voi sterge fara avertizare orice post al vreunui user care nu are build deschis si activ in Grupul de IAR 80/81 si nu se refera direct la acest avion.

Late edit :

Regulamentul spune clar :
e) Sunt interzise subiectele de discutie sau postarile care prin natura lor sunt menite sa produca scandal.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 05 September 2013 - 08:55 PM


#50 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 September 2013 - 06:09 PM

Gata, prin bunavointa lui Atro, multumiri, am lamurit problema. Da, teava este groasa in carne si tronconica. Cei 52 mm stipulati de RaduB sunt reali.
Imagine atasata: detaliu tun1.jpg
Nu va lasati inselati de cele doua parti luminoase, exterior si interior, care sunt niste "zencuri"
Si cu asta basta. Trecem mai departe.

#51 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 05 September 2013 - 07:16 PM

Deci... Tot ce am spus a fost corect.

Si cum ramane cu chestiile de genul:

"Nu era mult mai simplu si mai cinstit un raspuns de genul " nu cunosc exact , se pare ca avea x milimetri " ?
O demonstratie se face cu un plan cat de cat autentic,cote , si cu plasticul incriminat.Nu cu sentinte executorii..Alea sunt defapt deservicii."

"De aici mai rezulta o concluzie , anume : incep ( si nu numai eu) sa privesc cu circumspectie afirmatiile dvs. ,afirmatii neinsotite de poze, planuri tehnice autentificate. Un mare expert are asa ceva , si le poate pune la dispozitie."

"Si mai afirm o data , cu toata taria , daca cel mai mare expert in IAR-80/81 nu poate dovedi clar un rahat de diametru de tun , ma intreb : oare ce nu mai poate dovedi ? Restul afimatiilor dvs din ACEST topic mai mult au INCURCAT."

Toate aceste rautati mi-au fost spuse in mod complet gratuit. Si nici unul dintre voi nu ati iesit la rampa sa ma sprijiniti. Unora dintre voi chiar v-am scris cand va vedeam ca citeati aceste rautati.

Asa cum mi s- zis: "Stima se cam duce.... " Mesajul e clar, asta e stima cu care sunt tratat aici. Asta e ultima mea postare pe acest forum.

Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 05 September 2013 - 07:16 PM


#52 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2767
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 05 September 2013 - 07:18 PM

"Zencuri" - te referi la cuvintul german Senkung ?

Later edit :

Radu, tu nu vezi ce faci? Dece nu poti sa te abtii, vii mereu cu cite o hapsa! Nu te vrea nimeni dat deoparte, chiar dorim sa lamurim (si cu tine) chestii pierdute si date uitarii de timp, dar fi mai calm si nu mai provoca.

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 05 September 2013 - 07:26 PM


#53 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7088
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 September 2013 - 08:24 PM

Vezi postareatibi22, la 05 September 2013 - 07:18 PM, a spus:

"Zencuri" - te referi la cuvintul german Senkung ?

Later edit :

Radu, tu nu vezi ce faci? Dece nu poti sa te abtii, vii mereu cu cite o hapsa! Nu te vrea nimeni dat deoparte, chiar dorim sa lamurim (si cu tine) chestii pierdute si date uitarii de timp, dar fi mai calm si nu mai provoca.

:hi:

#54 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2809
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 05 September 2013 - 10:34 PM

Nu mai bine ati fi lucrat in timpul asta decat sa va certati? Chiar nu putesti trece peste acest detaliu fara valoare modelistica? Radu a dovedit ca stie ce vorbeste si cu alte ocazii, mai ales in legatura cu IAR80!

#55 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 September 2013 - 08:26 AM

Citeaza

"Zencuri" - te referi la cuvintul german Senkung ?
. Zenc, adica ma refer la acele tesituri, la 45 de grade, care au menirea, printre altele, de a inlatura muchia taioasa. Asa le invatasem, de prin clasa a saptea, la orele de atelier, asa le ziceau strungarii pe care i-am cunoscut. Daca gresesc, iertare!
Horia, de doua ori am rugat sa se inceteze discutia, iar 1-0-9 a facut la fel. Vad ca nu se intelege.
Si da, ai dreptate, multa vinzoleala s-a facut pina s-a deschis topicul, au ramas la lucru doar trei, nu-i mai nominalizez, ca se stiu ei.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 06 September 2013 - 08:27 AM


#56 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7088
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 September 2013 - 09:30 AM

Vezi postareaZ-mare, la 06 September 2013 - 08:26 AM, a spus:

. Zenc, adica ma refer la acele tesituri, la 45 de grade, care au menirea, printre altele, de a inlatura muchia taioasa. Asa le invatasem, de prin clasa a saptea, la orele de atelier, asa le ziceau strungarii pe care i-am cunoscut. Daca gresesc, iertare!

Fara sa vreau sa prelungesc o discutie ajunsa intre timp destul de penibila:
- doar ca sa dau o explicatie cu privire la acel "zenc" (Alexandru isi aminteste bine) sau ceea ce alti meseriasi ar denumi "shanfren", este de fapt un manson la gura tevii, facut dintr-un otel mai special decat restul (de regula se aplica prin infiletare, cu un filet cu pas marunt). Rostul acelei tesituri la gura tevii este sa atenueze forta si viteza de iesire a gazelor( pe cat posibil sa nu depaseasca viteza sunetului), cu scopul principal de a reduce forta de recul, forta care poate vatama,in timp,piesele in miscare ale armei, sau chiar toata structura in care arma este fixata (in cazul nostru aripa unui avion).
"Tolcerul" este de fapt o paraflama, instalata cam cu acelasi rol.
Este adevarat ca reducerea fortei si vitezei gazelor de iesire scade, in acelasi timp, si viteza proiectilului (de cele mai multe ori chiar si bataia efectiva si precizia) insa aceasta procedura reprezinta un compromis intre durata de exploatare a armei si acuratetea ei.
In cazul de fata, fara acel manson, un tun de 20 ar rezista cel mult vreo 200 de lovituri (sa zicem o serie de 5 secunde) dupa care ar ceda( de obicei primul care se rupe, este arcul recuperator, oricat de solid ar fi construit)
Aceasta regula constructiva este valabila(si cam obligatorie) in cazul armelor automate, mici si medii, care presupun o cadenta de tragere mare sau foarte mare.
In cazul armelor semiautomate sau a celor bolt action, de mare precizie, lucrurile stau putin diferit; din acest motiv nu veti vedea lunetisti care sa foloseasca arme prevazute cu surdina(de pilda), decat in filme, care oricum sunt cam rupte de realitate

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 September 2013 - 09:41 AM


#57 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 September 2013 - 10:28 AM

Bune precizarile, am mai invatat ceva!!! Multumiri.

#58 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 September 2013 - 03:29 PM

Printre moderari si gem de prune, sa continuam treaba.
Scaunul, podeaua su palonierul.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 012.JPG
Sunt bine turnate, corecte in forme, cu mici observatii, care urmeaza mai jos.
Scaunul are pe laterale doua intarituri, in forma de vinclu. Pentru a crea vinclul, in instructiuni se spune ca piesa PE 35 vine lipita peste o bara existenda deja, din rasina. Din considerenta tehnice, probabil, aceasta bara lipseste, asa ca vinclul nu mai apere, chiar daca piesa PE 35 este gravata in doua grosimi. Treaba nu da prea bine, avind in vedre scara destul de mare. Asa ca, din tabla de cupru de 0,12 mm, am purcest, intii, la realizarea vinclului, 0,4 x 04 mm.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 014.JPG
Dupa ce am taiat doua bucati de lungime corespunzatoare, le-am lipit in pozitie. Asa, de amorul artei, am mai figurat, partial, si tabla arcuita de la baza scaunului, tot din tabla de cupru 0,12 mm.
Cum s-a mai semnalat deja, piesa din rasina R 46, nu este ca in instructiuni, ci are doar partea superioara, adica minerul si clema de deblocare, restul fiind pe scaun. Pentru ca zona de lipire era foarte mica si riscam sa pierd partea de sus, am intarit zona cu o bucata de tabla de cupru. Nu da prea bine, dar...
Pina la urma, scaunul arata cam asa:
Imagine atasata: IAR 81 C_446 015.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_446 016.JPG
Aici mai este de facut o observatie. In kit, cutia pentru harta, piesa R 53, nu este data corect si nici nu este plasata corect. In (1) si (3) ea este mai mare si atasata, cel putin asa o vad eu, de vinclul scaunuli, pe partea stinga. Din pacate, in cele doua lucrari indicate mai sus, nu reiese exact felul in care este prins porthartul. Mai trebuie sa studiez problema, dar astept si pareile voastre. Daca nu-i secret de stat! :-P
Podeaua este corect facuta, cu observatia ca intre cele doua "tronsoane" (ca nu-mi vine altfel sa zic), trebuie sa fie gol, cu vedere la burta interna a avionului (ca la Spitfire), iar palonierul si mansa sa fie puse pe cele doua mecanisme de transmitere a comenzilor. Ma mai gindesc daca fac aceasta corectie, totusi e destul de simpla: se taie bucata in plus, dedesupt se pun doua bare una, transversala, pentru palonier si una longitudinala pentru mansa, si se trag firele ce duc comenzile.
Palonierul este OK, cu observatia ca cele doua bucati semirotunde, piesele PE 17, nu sunt corect facute, in sensul ca sunt prea scurte si prea late. Au fost inlocuite cu doua bucati de tabla de cupru de 0,12 mm, cu lungimea de 4,5 mm si latimea de 0,4 mm.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 017.JPG
P.S. Vad ca unul din semicercuri s-a dezlipit! :diablo: O sa se remedieze!!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 September 2013 - 03:31 PM


#59 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 September 2013 - 03:05 PM

Mansa, fuselajul, aripile, cala trenului de aterizare.
Mansa, dupa (1), (2) (3) pentru avioanele cu numerele 181 - 230 si 241 - 461 nu era stic, cum este data in kit, ci cu acea bucla, ca sa se poate tine cu ambele miini, cum e la Spitfire. Asa ca am taiat partea superioara, cam la jumate, am subtiat-o putin, iar din sirma de cupru decalit, ca sa se lucreze mai usor, am realizat bucla. In partea de sus am pus acea placuta cu butoanele de comanda tunuri/mitraliere. Sper ca am facut-o in scara!
Imagine atasata: IAR 81 C_446 018.JPG
Fuselajul este corect, atit in forme cit si in dimensiuni. Ramforsarile/nervurile din interior sunt bine pozitionate si corecte ca numar. Profilul fuselajului, vazut din fata, este de asemenea in regula, desi eu initial il suspectasem, cum am spus mai sus, ca ar fi prea ovalizat. Gravarile sunt la locul lor, poate putin cam groase, dar nu este o problema, cu exceptia celei de pe cocoasa, cum am aratat mai sus, ce sa va remedia.
Problema este la baia trenului, cum s-a spus si in posturile anterioare, acele gauri nu trebuiau figurate, ele nu exista, nu se vad.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 019.JPG
Asa ca am purces la umplerea lor cu chit,
Imagine atasata: IAR 81 C_446 020.JPG
dupa care am slefuit la ud. Eventualele imperfectiuni se vor astupa miine, mai las chitul sa lucreze, cu supergue.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 022.JPG
In privinta aripii, ar fi de facut citeva observati. In primul rind, in conformitate cu (1), aripa este mai lunga cu 1 mm. Interesat este ca alungirea provine din capatul de plan.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 021.JPG
De asemenea, zona flapsurilor si eleroanelor e mai lunga cu 1 mm.
Gravarile, capacele sunt la locul lor si formele corecte.
Capatul de plan, probabil de la turnare, nu are liniile pina la capat, asa ca trebuie regravat.
Problema mai spinoas, baia trenului de aterizare.
Profilul ei ar trebui sa fie cam asa
Imagine atasata: IAR 80 C_446 001.JPG
Apoi lipsesc o serie de alte detalii. Cum acestea sunt secret de stat :p , m-am tot uitat peste pozele pe care le am la dispozitie in (1) (2) si (3) precum si ce mai am eu prin documentatie. Pina una alta, in cala se vede o teava, pe peretele din spate, teava ce merge la racordul de frina. Tot in baia trenului ar trebui sa se vada si profilul nervirilor, corespunzatoare locului pe care le au acestea pe lonjeronul aripii. Ar mai trebui sa se vada furtunul de presiune ce actioneaza verinul trenului. Cam astea ar fi detaliile de care dispun acum.
Acuma, o sa vad daca se poate si se merita, mai ales, schimbarea profilului baii trenului.
In postul de mai sus am uitat sa mentionez ceva. Pe spatele placii pe care este prins palonierul, ca si pe spatele panoului cu instrumente ce vine pus jos, la nivelul picioarelor, sunt niste "buburete", parca ar fi nituri. Inainte de a lipi acele piese, zona trebuie slefuita bine, altfel lipirea nu e sigura, suprafata ne fiind plana.

#60 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 September 2013 - 09:01 AM

Ieri am mai uitat sa fac o observatie referitoare le fuselaj.
In (1) si (2) este aratat ca avioanele de la numerele 301 la 450 au fost desemnate sa fie bombartiere in picaj si ca multe avioane din serie, dar nu toate, au fost doatate, din fabrica, cu racul pentru lansarea bombelor. In (1), pagina 63, in legenda de la poza se spune ca numarul 446 a avut din fabrica lansatorul montat. Cu alte cuvinte, direct din kit, fara modificari in zona, numarul 446 nu poat fi reqalizat corect.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi