Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-80 DB - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-80 DB Cu motor in linie 1/72 MPM.

#161 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 17 March 2014 - 11:41 AM

Vezi postareaRomi, la 17 March 2014 - 10:56 AM, a spus:

Edi initial si tu ai crezut in JUMO uite topicul din decembrie 2004 http://www.cartula.r...ch__1#entry9803 , de ce excluzi JuMo acum, hai sa le dam sanse egale:
JuMo-33%
DB-601-33%
DB-605-33%
MOTOR TERMONUCLEAR-1% Imagine postataImagine postataImagine postataImagine postata

ASGARD- ARATA BINE ACUM.



Eu as ceda cele 33% al lui Jumo in favoarea motorului thermonuclear, daca Edi da o bere :drinks: sa l scapam de grija lui Jumo :crazy:

#162 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2014 - 06:03 PM

Da Romi,

sigur ca ai dreptate. Macheta aia fusese facuta numai pe baza unor zvonuri , banuieli si artworkuri gasite pe net, asta era inainte de a avea acces macar la cartea lui Antoniu. initial il facusem cu nr.111, pentru ca asa il vazusem pe coperta unei cutii de kit din rasina de la Kora.

Eu nu am zis niciodata ca nu axistat vreun IAR cu motor jumo.
Eu ma refer strict la poza aia si in continuare intreb ce argumente solide exista, ca sa demonstreze fara echivoc ca in poza NU e cel despre care s-a vorbit in carte, respectiv Nr.13 cu motor DB din primavara-vara lui '41.
Adica de ce mergem sa cautam cai verzi pe pereti cind poate avem raspunsul in fatza ochilor.

Exista vreo informatie confirmata ca vreuna din datele referitoare la acest experiment evocat in cartea lui Antoniu e nefondata sau incorecta? ( mai pe romaneste - ca a supt din pix cind a scris paragraful ala?).

#163 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 18 March 2014 - 07:04 PM

Hai sa recapitulam un pic:

1. In carte scrie ca sa testat IAR80 nr. 13 cu motor DB-601 în aprilie 1941.
2. In 1943 sa testat cu succes IAR81C nr. 326 cu motor DB-605.

In fotografie nu este nici unul din aceste avioane enumerate mai sus.
1. Avionul are bot galben și Cruce, deci exclus aprilie 1941. (nu vreau sa aud nimic ca sa ținut motorul DB montat pana la sfârșitul lui iunie 41 !!!)
2. Avionul nu este IAR81C.

In afara de bănuieli dvs. mai aveți ceva sa susțineți ca în fotografie este unul din cele doua avioane despre care se scrie în carte?
Totusi, nu avem nici nimic ca s-ar fi putut testa un Jumo 211D pe IAR80.
Ce ne rămâne?
Sunt doar doua avioane.
1. Cel cu motor DB-601 testat în aprilie 1941 si au întâmpinat vibrații teribile.
2. Al doilea avion cu Jumo testat cu succes. Acest avion ia locul celui cu DB-605. Motorul DB-605 "a fost doar o propunere". Nemți (știind fiasco-ul primului experiment) au decis ca este mai simplu sa ne dea Me-109G.

Nu am nici un fel de dovezi. Este doar "logica pura"

Cu stima.

#164 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 19 March 2014 - 09:41 AM

Citeaza

Adica de ce mergem sa cautam cai verzi pe pereti cind poate avem raspunsul in fatza ochilor.



Adica, crede si nu cerceta :lazy: :lazy:

Am inteles ca ti place ideea de IAR cu DB, suna frumos, sunt documente, deci hai sa atasam singura poza la dosarul IAR cu DB.
Si atunci calul este alb frumos , nu mai este verde cocotat pe perete. :pint:

#165 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4942
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2014 - 10:28 AM

Pai despre ce cercetare vorbim? Eu zic ca poza asta a fost stoarsa de tot ce se putea scoate din ea.
Ca sa mergem mai departe , cercetarea inseamna studierea si punerea cap la cap a informatiilor relevante din arhive, carnete de zbor etc etc...
Nu am vazut nimic din asta aici, in afara de sofisme. Inca.


@Asgard, poate nu vrei sa auzi nimic, dar crucea lui mihai a inceput sa apara pe avioane inca de la 1 mai 41, nu iunie. Asa ca poate vrei sa auzi. Iar asta e scris in cartea lui Cantacuzino.

#166 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 19 March 2014 - 12:46 PM

Vezi postarea1-0-9, la 19 March 2014 - 10:28 AM, a spus:

Pai despre ce cercetare vorbim? Eu zic ca poza asta a fost stoarsa de tot ce se putea scoate din ea.
Ca sa mergem mai departe , cercetarea inseamna studierea si punerea cap la cap a informatiilor relevante din arhive, carnete de zbor etc etc...
Nu am vazut nimic din asta aici, in afara de sofisme. Inca.


Pai de ce sa mergem mai departe . Ramane cum am stabilit . DB sa fie.

Cine are documente ca ar fi alltfel sa le scoata.
Eu fara documente din arhiva, carnete de zbor, foto clare etc, ma dezic de Jumo. :drinks: :diablo:

#167 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 20 March 2014 - 10:21 AM

Citeaza

Ca sa mergem mai departe , cercetarea inseamna studierea si punerea cap la cap a informatiilor relevante din arhive, carnete de zbor etc etc...


Legat de documente in cartea IAR 80 la pagina 264 este precizat pe 18 iunie 1941 livrarea catre unitatii a urmatoarelor IAR80 : 13, 46,48,49,65,66.

Incepand cu 21 aprile 1941 ( primul zbor cu DB 601 precizat in aceeasi carte) pana la inceputul lui iunie 1941 poate fi si o zi insorita in care s-a facut poza cu IAR 80 nr 13 cu motor DB 601.

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 20 March 2014 - 10:21 AM


#168 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 20 March 2014 - 11:33 AM

Vezi postareaCantacuzino, la 20 March 2014 - 10:21 AM, a spus:

Legat de documente in cartea IAR 80 la pagina 264 este precizat pe 18 iunie 1941 livrarea catre unitatii a urmatoarelor IAR80 : 13, 46,48,49,65,66.

Incepand cu 21 aprile 1941 ( primul zbor cu DB 601 precizat in aceeasi carte) pana la inceputul lui iunie 1941 poate fi si o zi insorita in care s-a facut poza cu IAR 80 nr 13 cu motor DB 601.



Fotografia fiind facuta dupa inceputul lui Mai 1941 (cand s-au schimbat cocarda cu crucea Mihai) ori s-a continuat testele cu DB 601 pana in luna Mai, ori s-au incercat teste si cu Jumo. Deci tot ramane semnul de intrebare.
Dar cu aceste documente putem sa consideram ca IAR 80 nr 13 ar fi cel din poza.

#169 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 20 March 2014 - 11:46 AM

Dl. Cantacuzino "botul galben" când a început sa fie vopsit pe avioane?
Mulțumesc.

Cu stima.

#170 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 20 March 2014 - 01:03 PM

Mare neajuns va fi ca unul dintre cei despre care stim ca se preocupa sa gaseasca informatii despre acest subiect, sa gaseasca intamplator altă/alte poză/e prin talcioc sau in alta parte.
Daca o va pune aici, va fi acuzat ca a tinut-o ascunsa.
Ce sa mai zic daca apare in vreo noua carte.... Poza care vinde cartea si-l pune in pericol pe autor Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de wurger: 20 March 2014 - 01:04 PM


#171 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 20 March 2014 - 01:06 PM

Vezi postareaAsgard, la 20 March 2014 - 11:46 AM, a spus:

Dl. Cantacuzino "botul galben" când a început sa fie vopsit pe avioane?
Mulțumesc.

Cu stima.


Cand au intrat germanii in Yugoslavia , noi deja aveam capotele vopsite in galben chiar daca aveau cocarde. Nu am la indemana data exacta probabil aprilie 41

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 20 March 2014 - 01:17 PM


#172 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 20 March 2014 - 01:44 PM

Da, asa e, botul galben a fost introdus in primavara lui 41. Exista de exemplu pozele cu Bf 109 E cu cocarde si bot galben. Exista si poze cu I.A.R.80 cu cocarde si capotaj galben.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 20 March 2014 - 01:44 PM


#173 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 20 March 2014 - 05:12 PM

Vezi postareaAsgard, la 16 March 2014 - 09:53 PM, a spus:

Este "preluat" de aici
Atasament DB601.png


Cu stima.


Asgard,

Am observant ceva mai tarziu,

Ai preluat motorul DB 601 E-G de mai sus dar nu este cel care trebuie,

Conf documentelor :

citez " ... un motor DB 601A cu nr.11210, luat de pe Bf 109E nr.4 ..."

Trebuie DB 601A care are reductorul mai scurt in lungime.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IAR80 DB 601A.jpg


#174 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 21 March 2014 - 09:56 PM

Si Daimler - Benz:

Imagine atasata: IAR80DB cut.png


Imagine atasata: IAR80DB.png


Nu-mi place cum "vin" țevile de eșapament. La bf-109E ultima țeavă de eșapament vine sub admisia compresorului. E un pic de lucru la aranjamentul tablelor în zona. Cum fotografia nu ma ajuta, le-am făcut cum am crezut eu ca se potrivește.
Imagine atasata: Digital DB.jpg

Suportul este OK:
Imagine atasata: DB03.jpg


Cu stima.

#175 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 22 March 2014 - 10:05 AM

Ai dreptate ceva nu se pupa la esapamente si intrare compresor.
Cred ca trebuie cautat un profil bun de emil si luate axele de acolo, si anume axa intrare compresor ( cu priza aer) axele capetelor tevi esapament ( prima si ultima) axa motor, axa platou elice etc.

Daca tot nu se nimereste exteriorul din fotografie ( fuselajul s-ar putea trebuiasca lungit) atunci oricat am vrea sa bagam un DB in capotaj de Savoia nu merge. :bang:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bf109E_3Seiten_22a.jpg
  • Imagine atasata: Bf109E_3Seiten_axe.JPG


#176 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 22 March 2014 - 02:02 PM

Oare au folosit priza de admisie a compresorului de pe Savoia sau de pe Bf-109E ?

Imagine atasata: IAR80 cu DB.png


Am lăsat punctele albastre pentru o mai buna observație a amplasări țevilor de eșapament. Se vad în aceasta fotografie: (Atenție, desenul meu nu are tubul pitot!)

Imagine atasata: Tevi DB.png


In foto admisia compresorului la "Emil" este prinsa direct de compresor prin flanșe, ma gândesc ca adaptarea admisiei (diametrele diferite ale compresoarelor) de Savoia era destul de dificila. Poate au luat și admisia de la "Emil" era mai simplu?!

Cu stima.

#177 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 22 March 2014 - 06:27 PM

Profilele color pentru comparație.

Imagine atasata: profil IAR80 DB.png


Imagine atasata: profil IAR80 JJ.png


Diferențele nu sunt mari. DB-ul fiind mai "suplu".

Cu stima.

PS: Am împăcat și "capra și varza". Doar alte fotografii ale acestui avion vor dezlega misterul.
Cum varianta DB este mai "documentata" are câștig de cauza...

#178 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 22 March 2014 - 08:59 PM

Vezi postareaAsgard, la 22 March 2014 - 06:27 PM, a spus:

Profilele color pentru comparație.

Atasament profil IAR80 DB.png


Atasament profil IAR80 JJ.png


Diferențele nu sunt mari. DB-ul fiind mai "suplu".

Cu stima.

PS: Am împăcat și "capra și varza". Doar alte fotografii ale acestui avion vor dezlega misterul.
Cum varianta DB este mai "documentata" are câștig de cauza...


Recunosc cu DB arata mai suplu si mai elegant.
Daca ar fi reusit testele poate am fi cumparat motoare Alfa-Romeo RA.1000 R.C.41-I Monsone de la italieni ca tot au cumparat licenta pt DB 601A .

Pai sa recapitulam:

Conform documente si/sau logica:

IAR 80 nr 13
Inmatriculare (crucea Mihai)- perioada Mai - Iunie 1941
Motor DB601A nr.11210
Capotaj motor- model Savoia
Radiator apa -model Savoia
Radiator ulei -model IAR 80 ( incastrare aripa dreapta) desi pt serie ar trebuie dublat radiatorul si la incastrare partea stanga.
Rezervor de ulei - cel mai posibil model pt DB de pe B109E necesita desenarea capacului alimentare pe partea stanga.
Elicea tip VDM ( de la Bf 109E)
Coafa - posibil model Savoia.
Priza compresor- model Bf 109 E cel mai logic

PS: cat a iesit lungimea totala ?

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 22 March 2014 - 09:32 PM


#179 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 22 March 2014 - 10:42 PM

In zbor:
Lungime varful coafei \ directie
9271 mm
Inaltime fara elice:
2729 mm

La sol fara incarcatura si munitie parcat in hangar fara elice:
9156 mm
Inaltime fara incarcatura si munitie parcat in hangar fara elice:
2653 mm

Doua opțiuni pana acum pentru priza compresorului de Bf-109E...

Cu stima.

Edit: Corectat măsurile. Am "prins" măsurile de pe alte desene.

Later edit:
Dl. Cantacuzino care erau măsurile la crucile astea ca mie îmi "iese" 1 metru!
Imagine atasata: photo new.jpg

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 22 March 2014 - 11:01 PM


#180 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 23 March 2014 - 10:12 AM

Crucea se inscria in un cerc cu diametrul de 1000 mm, de aceea de la varf la varf pe diagonala (unde varful atinge "cercul") dimensiunea este de 1000 mm dar pe orizontal sau vertical dimensiunea este de 960 mm. Iti recomand sa citesti sectiunea despre insemne din cartea despre culorile de camuflaj ale avioanelor de vanatoare a lui Dan Melinte si Liviu Morosanu. Aceste dimensiuni (960 mm) provin din un document oficial emis de MAM.
Radu

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi