Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-80 DB - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-80 DB Cu motor in linie 1/72 MPM.

#81 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 March 2014 - 12:41 PM

Vezi postareaZ-mare, la 13 March 2014 - 11:50 AM, a spus:

Trebuia doar gasit sau ..."gasit"! :whistle:


Crede-ma ca s-a cautat din greu. Asta e singura poza cunoscuta.
Radu

#82 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 13 March 2014 - 01:18 PM

Sarutmana dl Cantacuzino!! Asta da ajutor!

Daca îmi permiteți pot abuza un pic de bunăvoința dvs?
Ceva nu "da" bine pe desene și sunt un pic confuz ca sa zic asa.
Imagine atasata: Structura grinda IAR 80.png


M-ar interesa prinderea cadrului la lonjeronul aripi! Cred ca poziția lui în aceasta schița nu e corecta. Sau cel putin nu exacta.

Cam asa vine pe desenul meu:
Imagine atasata: IAR80 FA.png


Cu stima.

#83 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 March 2014 - 01:27 PM

Cele doua puncte de acrosare de sus sunt pe lonjeronul de sus al cadrului iar cele doua puncte de acrosare jos sunt pe lonjeronul aripii.
Rasfoieste cartea pe care am scris-o si o sa gasesti o multime de date acolo.
Radu

#84 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 13 March 2014 - 02:03 PM

Vezi postareaAsgard, la 13 March 2014 - 01:18 PM, a spus:

Sarutmana dl Cantacuzino!! Asta da ajutor!

Daca îmi permiteți pot abuza un pic de bunăvoința dvs?
Ceva nu "da" bine pe desene și sunt un pic confuz ca sa zic asa.
Atasament Structura grinda IAR 80.png


M-ar interesa prinderea cadrului la lonjeronul aripi! Cred ca poziția lui în aceasta schița nu e corecta. Sau cel putin nu exacta.

Cam asa vine pe desenul meu:
Atasament IAR80 FA.png


Cu stima.


Are dreptate Radu punctele de acrosare de jos sunt pe lonjeronul aripii
Am observat neregula din desen a pozitiei lonjeronului aripa. Trebuie sa fie inclinat ca sa respecte unghiul de incidenta al aripii.

Desenul asta trebuie sa fie mai bun

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cadru 1.jpg
  • Imagine atasata: cadru 2.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 13 March 2014 - 02:10 PM


#85 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 13 March 2014 - 02:21 PM

Citeaza

M-ar interesa prinderea cadrului la lonjeronul aripi



Citeaza

Cele doua puncte de acrosare de sus sunt pe lonjeronul de sus al cadrului iar cele doua puncte de acrosare jos sunt pe lonjeronul aripii.



Cam asa arata prinderea la replica de IAR 80 de la Muzeul Aviatiei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Replica.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 13 March 2014 - 02:23 PM


#86 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 13 March 2014 - 02:24 PM

Mulțumesc frumos, ultimile desene sunt ok.

Ce ma intriga pe mine sunt urechile care se vad pe acest desen:

Imagine atasata: fuselaj anterior.png


Este clar ca "ceva" se "atașa" acolo. In plus nu cred ca cadrul fuzelajului se așeza doar pe lonjeronul aripi. Avea un sistem de prindere, cred.
Mi-a venit o idee (tâmpită ca de obicei), o sa fac un desen în câteva minute.

Cu stima.

Edit: prea târziu. Mulțumesc dl Branzan, ceva în genul acela aveam de gând sa desenez. Doar ca lonjeronul aripi trebuie "împins" mai în fata. Cel putin asa "cade" bine pe desene.

Later Edit:

Am gasit "urechile":
Imagine atasata: Urechi.png

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 13 March 2014 - 02:38 PM


#87 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 March 2014 - 04:22 PM

Acolo este punctul unde cadrul interior este atasat de lonjeron.
Uite o explicatie.

Imagine postata

Radu

#88 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 13 March 2014 - 05:27 PM

Mulțumesc frumos!

Cam asa l-am făcut eu. Doar ca informare.
Imagine atasata: Template.FA.png


Si cam asa ar veni cu suportul de He-111:
Imagine atasata: IAR80 suport he111.png


Ceva nu merge. Nu știu cât de mobili erau suporți (ancorele) prinse pe motor. Suportul de He-111 are găurile de atașare mult diferite decât cel de pe Savoia.
Mai am ceva idei, totuși. Acum le desenez

Cu stima.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 13 March 2014 - 06:23 PM


#89 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 13 March 2014 - 06:22 PM

Gata!

Asta e, au "împrumutat" sistemul de prindere de pe He-111. Se vede în foto, suportul principal este mult mai sus ca pe Savoia

Imagine atasata: IAR80JJ.png


Trebuie sa modific capotajul și sa refac desenele la o calitate mai mare.
A-ți avut dreptate dl. Branzan, trebuia "pus" mai sus motorul. Mulțumesc pentru răbdare.

Cu stima.

#90 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 March 2014 - 06:39 PM

Mai trebuie sa il ridici un pic ca sa se alinieze cu bara de sus a cadrului.
Nu vreau sa spun "pai nu ti-am zis?". Zic doar atat: eu nu ma bag in threadurile despre corabii, masini, figuri, trenuri, acolo unde nu ma pricep. Daca scriu ceva, de obicei fac asta pentru ca am macar o idee cum sta treaba. Si cand vine vorba de I.A.R.80/81, am acordat o mare parte din viata mea subiectului si asta ma face sa stiu mai mult decat altii. Asculta si vei invata. Ignora-i pe cei care ti-au spus cum sa "discuti" cu mine. Aceia nu iti sunt prieteni.
Radu

#91 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 13 March 2014 - 06:47 PM

vin si eu cu o posibila pozitionare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: final eu.JPG


#92 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 13 March 2014 - 07:07 PM

Ups acum vad ca este un pic mai jos. Mulțumesc.
Totuși nu era aliniat perfect pe țeavă superioara a cadrului. Este un pic mai jos. Asta bineînțeles dacă au păstrat urechile originale și nu le-au modificat - întărit pentru a suporta motorul Jumo.
Imagine atasata: fuselaj anterior1.png

Dl Cantacuzino! Imagine postata
Sa știți ca a-ți avut dreptate în privința apariției vibrațiilor. Când au montat suportul de pe He-111 montorul era prins foarte sus, practic jos nu era susținut de nimic. Straniu...

Cu stima.

PS: Nu știu dacă ma credeți dl Branzan dar este exact contrariu, "toți" cei cu care am discutat mi-au recomandat sa vorbesc cu dvs! Va garantez eu ca cel putin cei cu care am mai discutat au o părere foarte buna. Sincer! Doar eu sunt mai căpos... Scuze.
Va pot arata mesajele mele private (puține de altfel) dacă nu ma credeți!
"Un om inteligent are și o mare responsabilitate" Eu as adăuga ca și o GRĂMADĂ de dușmani. Ignorații, nu se merita.

#93 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 13 March 2014 - 07:22 PM

-Asguard motorul e prea aproape de peretele fuzelajului. Se vede un spatiu intre fuzelaj si mecanic
-Mii de multumiri Dan(Cantacuzino) pt interventia ta. Foarte bune desenele.

Aceasta postare a fost editata de Romi: 13 March 2014 - 07:25 PM


#94 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 13 March 2014 - 07:28 PM

Romi motorul Jumo este cu vre-o 200Kg mai greu.
Indicat era sa îl "pună" cât mai pe aripi și nu cât mai departe.
Cu stima.

#95 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 13 March 2014 - 07:36 PM

Chiar daca masele celor doua motoare (,,varza'' si 211) sunt apropiate (540/585kg), nu credeti ca trebuie facut ceva pentru restabilirea centrajului? De exemplu mutarea aripilor un pic mai in fata... si implicit si cockpitul, ca a ramas mult prea in spate...

#96 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 13 March 2014 - 07:38 PM

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 0000012233.JPG


#97 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 13 March 2014 - 07:41 PM

Acesta e spațiul pe care il vedeți!
Imagine atasata: Pt Romi.png


IAR80 a fost proiectat pentru Jumo 211. "Varza" este doar un înlocuitor care a rămas pana la final

Cu stima.

Edit: Am spus ca trebuie sa modific capotajul. Spațiul se va mari pana va "cădea" bine admisia compresorului.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 13 March 2014 - 07:44 PM


#98 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 March 2014 - 07:46 PM

Motoarele de pe I.A.R. SM79 (si cu motor radial si cu motor in linie) au fost puse foarte in fata. Avionul a fost initial construit cu trei motoare, cate unul in fiecare aripa si unul in bot. Cand motorul din bot a fost dat jos, motoarele din aripi au fost puse mai in fata ca sa contrabalanseze avionul. De aceea e atat de mult spatiu in spatele peretelui parafoc.

Nu cred ca motorul a fost montat la fel pe I.A.R.80, vreau sa zic ca nu a fost motat atat de in fata, pentru ca avionul nu are nevoie de contrabalansare.

Radu

#99 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 13 March 2014 - 08:00 PM

Am o problema tehnica, cum se escamota trenul daca radiatorul era in zona aia?
era radiatorul mai in fata?
Era mai in spate?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 00.JPG

Aceasta postare a fost editata de Romi: 13 March 2014 - 08:01 PM


#100 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 March 2014 - 08:07 PM

Radiatorul a trebuit sa fie mai in fata pe. I.A.R.80.
Pe Savoia JRS, radiatorul era mult in spatele motorului. In poza cu I.A.R.ul, radiatorul e chiar sub motor.
Radu

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi