Am vazut si eu la "unii mai mari" ce minuni fac ei cu scula numita "riveter".
Foarte placut impresionat, mi-am spus ca tre' sa pun si eu neaparat mana pe asa ceva.
Rezolvat, courtesy of RaduB. Misto instrument.
Acum, stim cu totii ca poti avea chiar si un riveter cu propulsie warp...daca nu stii sa-l folosesti cum trebuie, tot degeaba.
Eu am facut niste probe si mi-am facut o idee (cred eu) despre cum merge treaba. Dar as vrea sa aud si parerea celor care au facut mai multe nituri ca mine
 
 Tocmai de aceea am deschis acest topic si i-as ruga pe cei cu experienta in folosirea acestui instrument sa ne ajute, daca este posibil, cu sfaturile si parerile lor in aceasta privinta.
Din cele cateva probe facute, am ajuns la concluzia ca ar trebui sa procedez cam asa:
- consult documentatia avionului, daca aceasta exista. Pe baza ei, decid ce roata/pas folosesc la riveter si evident, unde trebuiesc amplasate niturile;
- delimitez clar liniile de nituri. Folosesc in acest sens (pt ghidare riveter - problema esentiala a "nituirii") banda de mascare tip "dymo" aka 3M. Folosesc drept referinta liniile de panouri de-a lungul carora trebuie aplicate niturile (amplasez banda de ghidare paralel de-a lungul lor). Parerea mea (bazata doar pe cele cateva incercari) este ca daca situatia nu o impune neaparat, este mai bine sa se traseze linii de nituri cat mai scurte, care sa fie tratate individua (adica panou-cu-panou);
- odata corect pozitionata fiind banda de ghidare, amplasez riveter-ul corespunzator...si incercand sa mentin o apasare cat mai constanta posibil, avansez de-a lungul benzii de ghidaj cu o viteza cat mai redusa, care sa-mi permita un control cat mai bun asupra directiei niturilor. Cat de mare e presiunea cu care se apasa pe roata va determina si cat de pregnant se vor vedea niturile si e o chstiune de experienta (pe care eu inca n-o am
 ). Controlul directiei si mentinerea paralelismului cu banda de mascare/ghidare si implicit cu linia de panou luata drept referinta sunt  desigur hotaratoare pt rezultatul obtinut.
). Controlul directiei si mentinerea paralelismului cu banda de mascare/ghidare si implicit cu linia de panou luata drept referinta sunt  desigur hotaratoare pt rezultatul obtinut.Acum, odata obtinuta linia de nituri dorita, am observat ca apar niste mici denivelari. Pt fiecare nit, partea "scobita" in negativ determina o mica "denivelare" in pozitiv...nu stiu daca ma exprim bine, dar linia de nituri "se simte" si in pozitiv, la suprafata plasticului.
Voi cum faceti cu asta? Lasati asa sau tratati cumva problema pt ca sa eliminati partea "in pozitiv"?
Multumesc si numai bine,


 Ajutor
 Ajutor
 
			
		 
							  
								
 
			
			 Sus
 Sus 
			
			 
			
			 
						
						








 
  ) nu prea au Dymo sau 3M. Poate doar cei ce au ocazia sa ne poata spune ce si cum sa ne orientam. Da' hai sa va arat ce-am incercat eu cu posibilitatile din dotare:
) nu prea au Dymo sau 3M. Poate doar cei ce au ocazia sa ne poata spune ce si cum sa ne orientam. Da' hai sa va arat ce-am incercat eu cu posibilitatile din dotare:











