Forum Machete,Modelism,Hobby: Marina Romana in Razboiul Mondial - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Marina Romana in Razboiul Mondial 1916-1919

#141 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 December 2016 - 08:25 PM

Am gasit pe net o fotografie cu canoniera GRIVITA. Din pacate este neclara si de mici dimensiuni; in dreapta se vede ROMANIA, deci este dupa 1905. Interesanta este culoarea gri inchis, similara cu cea a monitoarelor. In MODELISM a fost publicata o alta fotografie a canonierei, tot gri, cu IMPARATUL TRAIAN si REGELE CAROL I in planul II. Cu toate ca GRIVITA a fost in serviciu peste 40 de ani pozele sunt putine. In MODELISM 5-6/2011 si 1/2012 au fost publicate majoritatea fotografiilor cunoscute.

Imagine atasata: grivita  2.jpg

Despre reactiile austro-germane la intrarea Romaniei in primul razboi mondial (extras din Michael B. Barret "Preludiu la blitzkrieg- campania austro-germana in Romania 1916")
Imagine atasata: pb.jpg

Militari bulgari si austro-ungari la bordul monitorului BODROG; aducerea monitoarelor in apele teritoriale bulgare a fost una dintre masurile luate in ipoteza intrarii Romaniei in razboi impotriva puterilor centrale.
Imagine atasata: BULGARI_AUSTRIECI.jpg

Parada in stil prusian -2016

Aceasta postare a fost editata de 177: 23 December 2016 - 08:30 PM


#142 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 07 January 2017 - 04:42 PM

Patru remorchere au fost comandate in UK pentru servicu pe fluviul Eufrat. Din motive necunoscute au ajuns la Braila, fiind cumparate de catre un armator local. In fotografia de mai jos apare JEAN transformat in puitor de mine auxiliar. Alaturi de sinele pentru mine, mai avea o mitraliera instalata la prova.
S-au pastrat cateva desene originale in colectia Cristian Craciunoiu; pe baza lor a fost elaborat planul publicat in MODELISM. Pe desenele respective este notat: remorcher PHENIX.

Imagine atasata: JEAN .jpg

#143 Useril este offline   geo_sim 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 04-April 07

Postat 08 January 2017 - 11:09 AM

La Braila au ajuns doar doua din cele patru, constructiile cu nr 1285 si 1287. Au fost cumparate de societatea " Uniunea Petrolifera Romana". Jean(1285) a ramas in serviciu in Marina Romana, celalalt a fost transferat la rusi si rebotezat T-239.

#144 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 April 2017 - 09:27 PM

Multumesc frumos pentru informatii!

Mi-am dat seama ca nu am mentionat flota sarba. Prima nava de razboi propriu-zisa a marinei sarbe a fost lansata in anul 1915, vedeta JADAR ("Јадар"). Nu am date tehnice, dar pare a fi propulsata de motor cu benzina si inarmata cu o mitraliera cal. 8mm; surse sarbe mentioneaza si actiuni de minare pe raul Sava.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: jadar 1.jpg
  • Imagine atasata: 400px-Serbian_river_patrol_boat_Jadar.jpg
  • Imagine atasata: jadar 3.jpg


#145 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 14 May 2017 - 10:52 AM

Echipajul unui monitor romanesc:

Imagine atasata: echipaj moniotor ro.jpg

Bulgari in Dobrogea:
Imagine atasata: BULGARI IN DOBROGEA 1916.jpgImagine atasata: BULGARI PE FRONTUL DOBROGEAN 1916.jpg

Bulgarii ocupa Tulcea in decembrie 1916. In fapt ei vorbesc de "eliberare", Dobrogea fiind "un cadou oferit Romaniei de catre Rusia la 1878". Ideea clasei politice bulgare era de a face legatura teritoriala directa cu zonele populate de bulgari din Sudul Basarabiei.
Imagine atasata: BULGARI LA TULCEA 22.12.1916.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 14 May 2017 - 10:53 AM


#146 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 01 June 2017 - 12:18 PM

Exercitiu la bordul unei vedete de siguranta romanesti in anul 1917:

Imagine atasata: vedeta cu torpila.jpg

Nava spital tarista EQUATEUR la Izmail:

Imagine atasata: Equateur rus la izmail 1917.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 01 June 2017 - 12:23 PM


#147 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 11 June 2017 - 03:01 PM

Monitorul BODROG esuat pe malul sarbesc al Dunarii (probabil ca le-a fost teama sa nu se scufunde):
Imagine atasata: bodrog adica sava -.jpg

Alaturi de vedeta de patrulare sarba RPČ-111
Imagine atasata: bodrog adica sava.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 11 June 2017 - 03:02 PM


#148 Useril este offline   wingsofwrath 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15-June 17

Postat 15 June 2017 - 02:33 PM

Vezi postarea177, la 01 March 2016 - 10:47 PM, a spus:



Revin un pic la subiectul tunurilor din aceste fotografii.

Nu e vorba de tunuri Vickers de 130mm si de tunuri Schneider-Canet 75mm ci de armamentul montat pe Crucisatorului "Elisabeta" cu ocazia refacerii de la 1907 si apoi transferat la Artileria de Coasta in 1916, mai precis tunuri facute de firma frantuzeasca "Compagnie des forges et aciéries de la marine et d'Homécourt" din Saint-Chamond.
Din acest motiv, in uzanta romaneasca aceste tunuri sunt cunoscute ca "Saint-Chamond" 120mm si 75mm.

Pe post de confirmare atasez niste poze cu aceste tunuri extrase dintr-o brosurica frantuzeasca prezentand oferta firmei la 1903, inclus coperta.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Tunurile au servit in cadrul Artileriei de Coasta pana in 1949. Cele de 120mm au echipat Bateria Elisabeta de la Agigea nord, iar cele de 75mm au fost intai repartizate Bateriei Scoala Navala (actualul Muzeu al Marinei din Constanta) iar dupa 1941 au fost mutate in cadrul Pichetului Mangalia, cel mai probabil pe dig.

Mai atasez doua poze cu Bateria Scoala Navala in 1939, din colectia Arh. Radu Cornescu. In ultima imagine se vede turnul telemetrului, ce se afla pe Str. Traian, in dreptul magazinului "Dioda".

Imagine postata

Imagine postata

#149 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 17 June 2017 - 12:03 PM

In "Comment on fit la guerre sur le Danube 1916-1919" este mentionat faptul ca opt tunuri au fost demontate de pe crucisatorul ELISABETA si montate la Turtucaia:
-patru piese cal.120 mm (400 lov./piesa) pe malul stang al Dunarii la km 436,7
-patru piese cal. 75 mm (800 lov./piesa) pe malul stang al Dunarii la km 437,8

Nu stiu daca fotografiile de la postul din 1 martie 2016 sunt de la Turtucaia.

Fotografie a crucisatorului ELISABETA dupa modernizare:

Imagine atasata: Copy of elisabeta_dupa1907.JPG

#150 Useril este offline   wingsofwrath 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15-June 17

Postat 17 June 2017 - 11:31 PM

Exista chiar o poza mai buna a Elisabetei dupa 1907, in care tunurile se vad cu usurinta. Luata de pe Romaniaforum.info (aparent momentan forumul respectiv e picat)

Imagine postata

Pozele din postul respectiv sunt din vara lui 1917, de langa Galati, unde tunurile au fost amplasate pentru combaterea unui eventual atac al Marinei KUK in directia gurilor Dunarii. Sunt facute de Serviciul Fotografic al Armatei.

Mai exista o poza suplimentara, cu unul din celelate doua tunuri de 120mm camuflat undeva pe mal:

Imagine postata

La Turtucaia tunurile St. Chamond ale Elisabetei au fost dispuse pe malul stang al Dunarii in doua baterii - Bateria Regina Elisabeta, echipata cu cele patru tunuri de 120mm si Principele Mircea de 75mm, ambele in subordinea Flotilei de Dunare, sub comanda Contraamiralului Vasiel Negrescu. Alaturi se mai gasea o baterie lans-torpila cu torpile de 356mm Canet, tot din dotarea Elisabetei.

Tot sub comanda marinei se mai gaseau, pe malul drept al Dunarii, Bateria "Regele Ferdinand" echipata cu patru tunuri de 150mm "Krupp", armamentul original al Elisabetei, si Bateria "Regina Maria" echipata cu patru obuziere de 120mm "Skoda" din dotarea monitoarelor de 680t clasa "Bratianu".

Acestea doua din urma vor fi capturate de catre bulgari dupa capitularea cetatii si atasez doua poze expuse in muzeul din Turtucaia (din pacate la calitate redusa, fiind poze cu telefonul ale imaginilor expuse).

Imagine postata

Imagine postata

#151 Useril este offline   wingsofwrath 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15-June 17

Postat 19 June 2017 - 11:37 PM

Vezi postarea177, la 05 September 2015 - 08:24 PM, a spus:

Material romanesc de artilerie pierdut la sud de Dunare:
Atasament tun ro capturat de bulgari.jpg Atasament mortiere ro capturate de bg.jpg


Aceste doua poze apar cu text incorect pe site-ul bulgarianartillery.it.

Sunt date ca "tunuri romanesti capturate de catre bulgari", dar adevarul sta un pic altfel.

Prima poza reprezinta niste tunuri Belgiene Cockerill-Nordenfeld de 57mm M.1888 capturate de catre Armata Germana in 1914 si apoi capturate inca o data, de catre Armata Romana in 1917 pe frontul din Moldova.
Aveti mai jos o poza in care apare clar un soldat roman examinand unul dintre tunuri si o versiune mai mare a pozei de ansamblu. Pozele sunt luate de Serviciul Fotografic al Armatei si au fost puse pe internet de Ministerul Culturii Franceze.

Imagine postata

Imagine postata

De asemenea, mai atasez o poza cu un astfel de tun aflat in curtea muzeului Militar National, incorect descris ca "tun cu tragere inceata sistem Hotchkiss" (poza apartine lui Massimo Foti) si un link catre alte doua poze cu un astfel de tun expus in Muzeul Regal al Armatei de la Bruxelles.

Imagine postata

In ceea ce priveste a doua poza, este vorba de catre mortiere costiere rusesti de 9 dyuim (inch) model 1877 capturate de catre armata Austro-Ungara in Serbia in 1915.
Poza apare cu textul "Mortiere grele si munitie capturate la Kruševac. Imagini din Serbia" intr-un album de poze numit "Illustrierte Geschichte des Weltkrieges 1914/15. Erster Band" (Povestea Ilustrata a Razboiului Mondial 1914/15, Volumul Intai) aflat pe Europeana 1914-18.

Imagine postata

De asemenea, intr-o varianta mai clara a pozei, luata de pe site-ul Alamy, soldatii care curata zapada sunt clar prizonieri sarbi, recognoscibili dupa ce poarta pe cap, mai precis "šajkača", la fel de distinctiva ca si capela Armatei Romane.

Imagine postata

Mai atasez inca o poza cu acelasi tip de mortier pe pozitie la batalia de la Sandepu (Heikoutai) din 1905, in timpul Razboiului Ruso-Japonez.

.
Imagine postata

Interesant e faptul ca rotile mari sunt numai pentru transport - odata ajuns in pozitie acestea se scoteau si mortierul statea direct pe pamant, dupa cum se poate vedea si din aceasta poza cu astfel de mortiere capturate de catre Armata Germana in 1915 dupa asediul cetatii Novogeorgievsk (actualmente Modlin, in Polonia).

Imagine postata

#152 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 22 June 2017 - 02:41 PM

Multumim pentru precizari!

Mai jos este o alta fotografie din vara anului 1917 cu un tun pe care nu am reusit sa-l identific:
Imagine atasata: NU STIU).jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 22 June 2017 - 02:42 PM


#153 Useril este offline   wingsofwrath 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15-June 17

Postat 22 June 2017 - 10:51 PM

Vezi postarea177, la 22 June 2017 - 02:41 PM, a spus:

Multumim pentru precizari!

Mai jos este o alta fotografie din vara anului 1917 cu un tun pe care nu am reusit sa-l identific:
Atasament NU STIU).jpg


Este sigur la noi? De unde este poza?

Intreb pentru ca in poza este 100% un tun japonez anti-aerian si naval de 8cm/40 Tip Anul 3. In nomenclatura japoneza "tun de 8cm de 40 de calibre pe afet cu unghi inalt".

In ciuda numelui, tunul avea de fapt calibrul de 7,62 cm (3 inch) si a fost folosit pe navele japoneze incepand din 1914.
Ca atare nu este imposibil ca un astfel de tun sa fi ajuns la noi in 1917, avand in vedere faptul ca eram aliati si Rusia primise foarte mult material de razboi de la japonezi (in special pusti Arisaka), dar mi se pare improbabil, cu atat mai mult cu cat nu am auzit sau citit nimic despre un astfel de tun in dotarea Marinei Romane. Mai repede cred ca e o poza de pe o nava japoneza care pur si simplu a fost gresit atribuita.

Aveti in continuare cateva poze cu tunul, pentru comparatie, inclus un exemplar in muzeu. Se remarca cilindrul de recul caracteristic si culata rotita in plan vertical catre stanga:

Imagine postata

(sursa Lone Sentry)

Imagine postata

(sursa Wikipedia)

#154 Useril este offline   wingsofwrath 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15-June 17

Postat 23 June 2017 - 11:05 AM

Vezi postarea177, la 22 June 2017 - 02:41 PM, a spus:

Multumim pentru precizari!

Mai jos este o alta fotografie din vara anului 1917 cu un tun pe care nu am reusit sa-l identific:
Atasament NU STIU).jpg


Pana acum vad trei posibilitati ca aceasta poza sa fie luata in 1917 -

1) Este o poza luata la bordul canonierei japoneze "Saga" lansata in 1912 care a participat la actiunile Marinei Japoneze in timpul Primului Razboi Mondial in Marea Chinei de Sud, inclus asediul coloniei germane de la Tsingao. In 1917 aceasta canoniera avea puntea de comanda desoperita si doua tunuri de 8cm Tip An 3 pe aripile timoneriei, deci este teoretic posibil sa apara in aceeasi poza si un tun si timona.

2) Poza este luata la bordul uneia din navele Japoneze din Mediterana, stationate in Malta incepand din 1916 - e vorba de trei crucisatoare, 14 distrugatoare, doua escortoare si o nava baza pentru submarine.

3) Este de fapt o poza luata la bordul unuia dintre cele 12 torpiloare de escadra (distrugatoare) clasa "Arabe" fabricate in Japonia pentru uzul Marinei Franceze si livrate la inceputul anului 1917. Acestea si-au petrecut timpul in Mediterana, sapte dintre ele fiind bazate la Taranto si celelate cinci la Moudros, in Grecia. Stiu sigur ca navele acestei clase aveau un tun de 8cm Tip An 3 instalat pe o platforma in spatele ultimului cos, dar nu pot sa-mi dau seama din pozele pe care le-am gasit daca exista si o timona suplimentara pe aceeasi platforma.

Imagine postata

Imagine postata

#155 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 June 2017 - 05:36 PM

Nu am scris ca tunul respectiv este de pe o nava romaneasca, doar ca fotografia este facuta pe Dunare in anul 1917.
O alta fotografie din aceeasi perioada tot de pe Dunare (de pe site IWM) :
Imagine atasata: large (18).jpg

#156 Useril este offline   wingsofwrath 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15-June 17

Postat 23 June 2017 - 11:01 PM

Vezi postarea177, la 23 June 2017 - 05:36 PM, a spus:

Nu am scris ca tunul respectiv este de pe o nava romaneasca, doar ca fotografia este facuta pe Dunare in anul 1917.
O alta fotografie din aceeasi perioada tot de pe Dunare (de pe site IWM) :
Atasament large (18).jpg


Tot sunt de parere ca poza tunul japonez cel mai probabil nu e luata pe Dunare, sau daca e, atunci nu e luata in 1917.

Intre timp am trecut printr-o serie de documente cu privire la importurile rusesti de armament din Japonia in timpul Primului Razboi si tipul acesta de tun nu apare pe lista, deci sanse destul de slabe sa fie rusesc.

Cea mai probabila ipoteza pe care pot sa o formulez e ca este luata la bordul unuia din distrugatoarele frantuzesti de clasa "Arabe", posibil pe Dunare, dar in nici un caz nu in 1917 ci in1918 dupa reintrarea Romaniei in razboi (10 noiembrie) si revenirea in tara a Corpului Expeditionar Francez a generalului Berthelot (15 noiembrie) - Bosforul fusese deschis inca de pe 30 octombrie, cand Aliatii semnasera Armistitul de la Moudros cu Imperiul Otoman.
Stiu sigur ca cel putin cinci unitati ale clasei "Arabe" se aflau la Moudros inca din iulie 1917 si ca au participat activ impotriva Bolsevicilor in Basarabia impreuna cu Armata Romana in 1918, la repatrierea Corpului Expeditionar Francez de la Odessa in primavara lui 1919 iar apoi la evacuarea Crimeei de catre trupele generalului albgardist Wrangel in 1920, deci au avut ocazia sa se afle pe Dunare intre aceste date.

Frumoasa poza din colectia IWM. Reprezinta o mitraliera Maxim, probabil romaneasca Model 1910 cal. 6,5mmX53R (poate la fel de bine sa fie si ruseasca - exista in acesta configuratie si am folosit in timpul razboiului) pe afet de debarcare cu roti, probabil deservita de marinari din Divizia de Dunare in uniforme bleu-marin de iarna.
Atasez din nou una din pozele ce au mai aparut pe acest thread care infatiseaza o astfel de mitraliera la bordul unuia dintre monitoarele clasei "Kogalniceanu" cu afetul de debarcare cu scutul rabatat in planul secund:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.jpg


#157 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 25 June 2017 - 08:54 AM

Vapor neidentificat pe Dunare:

Imagine atasata: vapor rus la izmail in 1917.jpg

#158 Useril este offline   wingsofwrath 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15-June 17

Postat 26 June 2017 - 02:15 AM

Vezi postarea177, la 25 June 2017 - 08:54 AM, a spus:

Vapor neidentificat pe Dunare:

Atasament vapor rus la izmail in 1917.jpg


Interesant.

Din cate am putut sa deslusesc pare sa fie o nava apartinand "Companiei Ruse de Navigatie cu Aburi si Comert" ("Русское общество пароходства и торговли", pe scurt "Р.О.П.и Т.") din Odessa.

  • Cea mai probabila varianta ar fi vaporul "Marele Duce Constantin" ("Великий князь Константин") ce a functionat in In timpul razboiului in Marea Neagra ca auxiliar inarmat iar apoi a participat la evacuarea Crimeei in 1920, ajungand la Bizerte, in Tunisia, cu restul "Flotei Albe". Pare sa fi fost predata ulterior Uniunii Sovietice, iar apoi i se pierde urma.

Am gasit doar doua poze cu aceasta nava ambele datand din 1906-7. Nu corespund 100% cu imaginea de pe IWM, dar par modificari "plauzibile" ca urmare a instalarii unui tun la prova - adaugarea unei gabii, suprimarea picului si a bigii orizontale de pe arborele prova, intaltarea comenzii si a ventilatoarelor din spatele acesteia pentru a da vizibilitate peste piesa de artilerie. In rest, silueta se potriveste si la fel majoritatea accesoriilor de pe punte, ventilatoare, spiraiuri, bigi, etc.

Imagine postata

Sursa- In link este vorba despre evacuarea Crimeei si clatoria la Bizerte.

Imagine postata

Sursa

  • O a doua varianta ar fi vaporul "Marele Duce George" ("Цесаревич Георгий") care a fost tot auxiliar inarmat in Marea Neagra pe timpul razboiului. Nu stiu cu precizie ce s-a intamplat cu ea, dar conform unei surse ar fi fost scufundata la Odessa in 1918 in timpul Razboiului Civil si ulterior ranfluata si taiata in 1920.

Cu ea am mai multe poze si de o calitate mai buna si pe aceasta nava se vede clar tambuchiul acela curbat de la prova care apare in poza din 1917. Cea mai mare diferenta e faptul ca picul catargului artimon este mai jos, dar aceasta nu inseamna mare lucru pentru ca picul este gandit sa poata fi coborat si urcat pe catarg:

Imagine postata

Sursa (articol in rusa)

Imagine postata

Sursa (link despre un jaf spectaculos petrecut la bordul acestei nave in 1907 - articol in rusa)

Imagine postata

Felicitare retusata - sursa

  • O a treia varianta este vaporul "Sfantul Nicolae" ("Святой Николай") apartinand aceleiasi companii, despre care din pacate nu am gasit foarte multe informatii, deci nu stiu ce facea in timpul razboiului si care a fost soarta sa.
Ca si celalate, ca silueta seamana, iar dispozitia hublourilor pare sa se potriveasca cel mai bine (a se observa cele doua hublouri foarte apropiate de sub comanda) - pe de alta parte, forma etravei mi se pare prea alungita:

Imagine postata

Sursa


  • O patra varianta este vaporul "Marele Duce Alexei" ("Великий князь Алексей") tot a "Р.О.П.и Т.". Nici despre acesta nu stiu mare lucru si dintre toate variantele aceasta mi se pare cea mai putin probabila in ceea ce priveste silueta, in ciuda faptului ca are comanda mai inalta din start.

Imagine postata

Sursa

Imagine postata

Sursa

#159 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 26 June 2017 - 05:29 PM

Fotografii aeriene:

Imagine atasata: teodorescu-ioanid aerian (1).jpgImagine atasata: teodorescu-ioanid aerian (2).jpgImagine atasata: teodorescu-ioanid aerian (3).jpgImagine atasata: teodorescu-ioanid aerian (4).jpgImagine atasata: teodorescu-ioanid aerian (5).jpgImagine atasata: teodorescu-ioanid aerian (6).jpgImagine atasata: teodorescu-ioanid aerian (7).jpgImagine atasata: teodorescu-ioanid aerian.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 26 June 2017 - 05:43 PM


#160 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 26 June 2017 - 05:36 PM

Cateva date interesante despre:

EQUATEUR (navire-hôpital)

Paquebot de la Compagnie des Messageries Maritimes

Chantiers de La Ciotat
Terminé 1875, en service 1876

Caractéristiques :
124,9 x 12,1 m. ;
5 410 t. ; 3 810 tjb. ; 2 900 cv. ;
1 machine compound à pilon à 3 cylindres ; 6 chaudières cylindriques timbrées à 6 kg/cm² ;
13 nds. ;
1 cheminée ;
État-major : 11 ; équipage : 113 h. ;
93 passagers en 1ère classe, 84 en seconde, 515 en entrepont.

Sisters-ships : Orénoque, Parana, Congo (série conçue sur la base du type Iraouaddy)

Armement :4 pièces de 4 rayées.

Principales dates :

1875 : paquebot des Messageries Maritimes destiné à la ligne d’Amérique du Sud.
Pour son premier voyage, avait à son bord son armement, 4 pièces de 4 rayées.
1887 : reçoit à La Ciotat des chaudières neuves, la machine est convertie en triple expansion.
05 février 1888 : incendie dans la soute à voile de 04h00 à 08h00.
1894 : à Pauillac, une violente explosion dans la soute à valeurs fait 3 morts et 2 blessés. De la dynamite avait été placée dans les colis.
1910 : suppression du mât d’artimon.
Septembre 1914 : au cours d’un voyage vers Odessa, est retenu en Mer Noire par suite de la fermeture des détroits.
04 mars 1915 : réquisitionné, mis à disposition du gouvernement russe, armé en navire hôpital.
Le maître d’équipage Rock Fannucci et le 1er chauffeur Jean Morfini reçoivent la Croix de Saint Georges de 4ème classe, le lieutenant André Saboureau est cité à l’ordre de l’Armée pour services exceptionnels rendus au cours d’une mission spéciale en Roumanie.
1919 : rendu à son armateur, reprend du service pendant 3 ans. 20 juillet 1920 : déréquisitionné officiellement.
Juillet 1922 : vendu pour démolition à Marseille.

Imagine atasata: Equateur_xxx_4.JPG

@wingsofwarth
1.Am postat pe un forum francez fotografia cu tunul 8cm Tip An 3 si astept un raspuns. De remarcat este faptul ca peisajul din fundal este comun mai multor fotografii, inclusiv cea cu mitraliera Maxim md. 1910 cal. 6,5mm
2.Chestiunea cu vasul rusesc ramane deschisa, navele seamana foarte mult; poate mai apar fotografii suplimentare.

Aceasta postare a fost editata de 177: 26 June 2017 - 05:38 PM


Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi