Forum Machete,Modelism,Hobby: Conversie vagon DB in scrap la H0 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Conversie vagon DB in scrap la H0

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 29 June 2015 - 08:16 AM

Salutare,
cu multa vreme in urma, am cumparat un vagon rosu cu inmatriculare nemteasca, cu scopul mai mult sau mai putin declarat de a-l "ceferiza". Asta se intampla acu' vreo 5 sau 6 ani, in perioada in care material rulant romanesc la H0 exista doar in visele frumoase ale pasionatilor. Intre timp lucrurile au evoluat in bine, au aparut primele vagoane romanesti ca si inmatriculare, celebrele Heris, care desi au insemnat ceva ce cu cativa ani in urma se considera a fi un ideal, la scurta vreme au ajuns sa fie hulite de multi, fiind considerate imperfecte. Dar acest lucru (permanenta nemultumire) este in sine un factor de progres, pentru ca daca nu am dori mereu ceva mai bun, nu am evolua. Personal mi-au placut modelele, deoarece fac parte din categoria celor care se bucura aproape de orice jucarie, fara a mai cauta nod in papura, atat timp cat nu e vorba despre scopul declarat de a face o reproducere exacta bine documentata inca de la inceput. A mai venit si Roco pe piata cu un vagon de dormit mult asteptat, dupa care a aparut seria lansata de Amintiri Feroviare, cu multe modele, calitate buna, material rulant pe toate gusturile. Sa fiu bine inteles, nu fac reclama niciuneia dintre firme, nu mai colectionez de ceva vreme material rulant la H0, nu am nici actiuni (din pacate) la vreuna dintre companiile in cauza, am incercat doar sa jalonez un pic contextul in care a aparut ideea acestui proiect.

Si cum spuneam, in acea perioada, de penurie feroviara, am zis hai sa ceferizez acest model cu doua punti, la fel, am plecat si cu ideea de a face din ceva vagoane de clasa DB (care fie vorba intre noi au si preturi accesibile) vagoane de tip expres care circulau in acea perioada pe trenurile IC Timisoara Bucuresti Nord. Pentru vagonul din acest topic, cel cu doua punti, debutul a fost fulminant, am desfacut carcasa (foarte simplu), am scos geamurile si accesoriile, dupa care am purces la o prima slefuire a plasticului. Ma gandeam io la vremea aia ca ce realizare ar fi ca in loc de un vagon albastru cu doua punti sa fac unul in noile culori ale vagoanelor modernizate si anume alb cu albastru.

Ei, dar lucrurile au inceput sa se complice, si de la debutul vijelios, a urmat o perioada de stagnare luuunga. Motivul era unul simplu, si anume penuria de mijloace cu caracter obiectiv si subiectiv pentru definitivarea proiectului. Adica, mai putin pompos, prima data m-am lovit de lipsa elementului pe care il consider vital la scara respectiva si anume printarea decalurilor de inmatriculare cfr. Am testat si analizat diferite metode, mijloace, posibilitati, singura solutie viabila pentru dimensiunile in cauza fiind printarea unui decal transparent, solutie aproape imposibila la acea vreme (dupa un timp a aparut posibilitatea de a comanda astfel de decaluri de pe la Cluj). Iar cu treaba subiectiva, lucrurile stateau mult mai simplu am constatat ca pur si simplu nu prea am abilitatile necesare de a lucra la o scara destul de mica pentru mine. Asa ca dupa faza de modificare initiala a vagonului, acesta a stat in stand by o lunga perioada de timp. Modificarile principale au constat in adaptarea numarului de ferestre de la modelul german la cel romanesc, prin astuparea cu stiren a decupajelor care erau in plus. Evident a fost necesara o chituire si o primeruire ulterioara.

Dupa aceasta etapa de stagnare, cand in timp am realizat multe alte machete din alte domenii, am ajuns la concluzia ca ar fi totusi bine sa duc la bun sfarsit si acest proiect. Am luat o bucata de polistiren extrudat pe care sa il folosesc ca si baza de montare sau de expunere cum ii spun eu pentru macheta. Pe acest polistiren am pus o bucata de sina H0 pe care am balastat-o. Ca si tehnica, procedura se bazeaza pe montarea sinei pe un suport care sa ii confere forma si dimensiunile prismei de pietris. Acest suport este o fasie din polistiren, pluta, carton sau ce se mai gaseste la indemana. Eu am folosit in acest caz carton de tip mucava. Am lipit cartonul in cauza de polistiren si sina de cartonul respectiv, dupa care am plasat pietrisul de balast in forma consacrata. Pietrisul se dispune foarte simplu, se niveleaza cu o pensula, dupa care se fixeaza cu un amestec de aracet transparent si apa, impreuna cu o "zeama" cu un agent tensioactiv, care sa determine o dispersie corespunzatoare a amestecului de apa si aracet. Dupa uscare, totul este bine fixat. La fel ca si in alte situatii, dimensiune bazei fiind mica, am preferat o pozitionare nonparalela a sinei fata de marginile bazei pentru un efect vizual mai placut. Pe una din laturile bazei, am asezat o bucata de decor ce s-a recuperat de la un proiect mai vechi, care se vrea a fi o zona de deseuri metalice, iar pentru a face trecerea de la un nivel la altul (de la nivelul zonei de sroturi la cel al bazei sinei) am folosit metoda aplicarii prosoapelor de bucatarie cu apa si aracet plus ceva ipsos aplicat in consistenta moace cu un spaclu la suprafata. Totul a fost completat cu nisip de granulatii diferite, vegetatie, pigmenti pentru un aspect cat mai realistic.

Voi reveni cu imagini, in acest moment nu am acces la aplicatia de sharing de imagini, iar direct nu pot urca poze desi le-am redimensionat corespunzator.

#2 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 29 June 2015 - 05:06 PM

A urmat dupa stratul de primer vopsirea integrala cu alb, apoi mascarea si vopsirea stratului de albastru, remascare si vopsire cu gri.
S-a aplicat lacul de rigoare, iar dupa printare si redimensionarea corespunzatoare s-au aplicat decalurile. Scopul a fost de alterare al vagonului, precizez din start ca nu suntadeptul murdaririi materialului rulant la scara reala cu nici un fel de tematica. Dupa fixarea decalurilor s-au folosit tehnicile clasice de modificare al aspectului prin weathering si anume un wash de aceasta data cu acrilice, un wash cu ulei, metoda buretelui si pasteluri.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#3 Useril este offline   catalinkat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 171
  • Inregistrat: 04-January 15
  • Location:Arloev,Sweden
  • Interests:modele CFR,camioane romanesti 1:87

Postat 29 June 2015 - 08:54 PM

Sincer ma cam doare inima sa-l vad asaImagine postata dar trebuie sa recunosac ca-i sade bine si asaImagine postataImagine postataImagine postataPoate ca ar trebui si un pic de murdarie pe tampoane

Aceasta postare a fost editata de catalinkat: 29 June 2015 - 08:55 PM


#4 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2015 - 10:22 PM

Interesant si de actualitate.

Scoate-i cuplele si inlocuieste-le cu aparate de legare.
Adauga-i rezervoarele de aer, sabotii de frana, furtunele de aer si obtii o macheta buna de expozitie

Spoor!

#5 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 30 June 2015 - 07:43 AM

Multumesc pentru remarci.
Se mai poate umbla la el, capetele vagonului sunt nemodificate prin murdarire, mai ales usile si mecanismele de tamponare cum s-a si observat.

Sa vedem cum rezolv treaba cu carligele de cuplare a vagoanelor, sunt destul de fine. Saboti de frana cred ca am prin cutia cu maimute.

#6 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 30 June 2015 - 10:08 AM

Salutare,
Chiar imi place macheta si modul ei de prezentare.
Asa ceva este de mare efect in orice vitrina (chiar si cea din sufragerie ;-)).
Doar o carcoteala, daca imi este permis : limitele zonelor cu graffiti mi se par prea ferme! De parca ar fi pus un sablon acolo in timp ce desenau. Si mai este ceva... chiar daca geamurile sunt destul "de adānci" cred ca ar fi de efect sa mulezi grafitti-ul ca sa dea efectul acele de geam vopsit!
Numai bine si spor īn continuare!

#7 Useril este offline   catalinkat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 171
  • Inregistrat: 04-January 15
  • Location:Arloev,Sweden
  • Interests:modele CFR,camioane romanesti 1:87

Postat 30 June 2015 - 04:48 PM

Lasa-mi timp si poate rezolvam si treaba cu carligele,exact ca orice incepator am o intreaga lada cu maimute si cred ca am cateva carlige in ea .

#8 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2015 - 05:38 PM

Vezi postareastageexp, la 30 June 2015 - 07:43 AM, a spus:

...
Sa vedem cum rezolv treaba cu carligele de cuplare a vagoanelor, sunt destul de fine. ...


Pentru carlige sunt kituri de la toti producatorii care ofera piese de schimb si accesorii.

Spoor!

#9 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 01 July 2015 - 07:42 AM

Salut michi-ro,
am incercat sa mulez decalurile pe zonele unde sunt geamuri exact in ideea de a avea o suprafata continua. Asta era si ideea, pentru ca asa arata si in reaitate, de aceea am si oscilat intre a picta zonele respective cu aerograful si a face decaluri. A iesit ceva, nu foarte ok, pentru ca hartia de decal fiind groasa, chiar folosind zeama de aplicare, nu m-a lasat sa trag de ea in asa fel incat sa copeze perfect conturul. In unle locuri s-a desprins dupa uscare de zona in care am fortat-o si am revenit. Din pacate fiind o hartie pentru aplicatii mai mult artistice, nu are proprietatile care se cer de multe ori la machete, insa a fost singura de care dispuneam. Am incercat sa aduc efecte suplimentare ulterior prin aerografiere, tocmai pentru a estompa acest efect si trecerea abrupta la suprafata dedesenata.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi