Forum Machete,Modelism,Hobby: VW fenteaza norma! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

VW fenteaza norma!

#1 Useril este offline   Ralasef 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 22-August 11
  • Location:Royal Leamington Spa
  • Interests:Auto, Figurine, Diorame

Postat 22 September 2015 - 08:50 PM

Salutare tuturor,

Daca de modelat nu prea mai am timp, incerc sa urmaresc stiri auto.

Cum sunt un impatimit NU grupului VAG, nu ma pot abtine sa nu deschid subiectul..." VAG ii omoara pe americani cu NOx"

Intrebarile mele sunt: Si pe noi? Si pe ai lor, nemti? Pe noi toti? Sa nu uitam ca vand peste 10 milioane pe Glob!!!! din care cel putin 50% sunt diesel... Sau e mascarada americana, ca refugiatii? Ca totusi sunt printre cele mai mari branduri EU.

Dar ce bine ca nu modelam ECU ca toti trebuia sa ne schimbam machetele Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Ralasef: 22 September 2015 - 08:52 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 September 2015 - 09:31 PM

Sincer, cred ca este o vrajeala "din interes".
Am citit si eu stirea (chiar de la mama ei)si am dubii, cel putin din doua puncte de vedere:
- unu,ar fi cifrele: sa depasesti DE 40 DE ORI norma maxima admisa, mi se pare ca masina ar trebui sa fumege pe drum, mai abitir decat o cocserie;
- doi, ar fi sumele: 18 MILIARDE $ AMENDA ?!??!!!!
Toyota a platit 1,2 mld.pentru ca unele modele "se accelerau" din senin(au rechemat in service 5 milioane de bucati), iar GM a fost amendat cu "numai" 0,9 mld (900 de milioane) pentru defecte ce au fost cauza de accidente, soldate cu un total de 120 de morti !
OK. Si nemtilor le dai 18 MILIARDEEE ??? Serios ?

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 September 2015 - 09:32 PM


#3 Useril este offline   Ralasef 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 22-August 11
  • Location:Royal Leamington Spa
  • Interests:Auto, Figurine, Diorame

Postat 22 September 2015 - 10:23 PM

Pai amenda se coreleaza cu cantitatea, estima, emanata in atmosfera. Probabil ca din calcule atat e ,18 mld.
Ce este suspect, faptul ca VW a pus 4 mld deoparte pentru mizeria asta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

#4 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2492
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2015 - 11:21 PM

Era de asteptat un scandal legat de nivelul de poluare al noilor motoare.

Multi sunt de acord ca marii actori de pe piata productiei de autovehicule, europena in special, au impins lucrurile la limita discutabilului. Pentru Euro 6 diesel nu exista in Europa decat 10% din necesarul de echipamente de masura si control care sa verifice respectarea normei in cauza. Este drept ca inpsectiile s-ar face peste doi ani. Tot la fel de drept este ca multi acuza ca este practic aproape imposibil sa faci masuratori cu acuratete la costuri reduse, asa ca "determinarile" s-ar face pe viitor indirect, prin interpretarea valorilor unor parametrii mai ieftin de masurat. Solutie discutabila.
In plus Euro 6 nu a reusit, in afara de o scumpire cu 10% a masinilor, decat sa mute poluarea si chiar sa o creasca. Astfel, pe langa caile de rulare poluarea va scadea (benefic in aglomerarile urbane) dar in zonele industriale va creste intrucat producerea noilor modele polueaza mai mult.
Producatorii puternici au "impus" adoptarea normelor de poluare. Nimic din deciziile din acest domeniu nu se iau decat la dorinta VW, Daimler-Chrysler AG, Renault, PSA Peugeot Citroën etc. Deja RAR-ului ii este dificil sa se descurce in legislatia in domeniu, modificata si rasmodificata. De multe ori pe segmente inguste, iar ca ameteala sa fie deplina se folosesc unitati de masura diferite pentru acelasi parametru.
Sunt prea batran ca sa cred ca apelea astea tulburi sunt intamplatoare. Cu siguranta exista ca sa fie exploatate de cei care le-au impus. Nu-i de mirare ca unii triseaza. Acum, ca-s nemti, sincer nu ma mira deloc. Si nici nu le plang de mila. Orice cumparator de VW este un platitor al amenzii.

Incepand cu 2016 la evaluarea ofertelor tehnice (in cazul achizitiilor publice) se vor nota obligatoriu valorile parametrilor corespunzatori normei EURO 6. Fiecare parametru cu nota lui. Sa vedeti atunci cum numai scumpeturile vor castiga. Sa vedeti ce taraboi o sa faca "specialistii" din presa.

Frate Longinus, depasirea nivelului de NOx nu implica cu precadere fumegare. :pardon:

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 September 2015 - 10:24 AM

Bunule Flo, evident ca emisiile de monoxid si dioxid de azot nu presupun neaparat si "fum" pe teava, insa ma gandesc ca daca motorul depaseste DE 40 DE ORI !!!! nivelul maxim admis, cu siguranta ca mai are si alte hibe ,mai scoate si alte noxe, altele decat NOx, la valori care te sufoca.
Nu le iau apararea nemtilor, desi stiti ca sunt adeptul sintagmei Hergestellt in Deuteschland. In general, nu am fost dezamagit de marfa germana. Cat despre anumite matrice de gandire (scuzati termenul) recunosc ca nemtii n-au fost cei mai in forma,intotdeauna.Ultimul exemplu este mama lor, Frau Merkel si povestea cu emigrantii.Asta-i insa alta mancare de peste(sau de cus-cus).
Asemena, nu vreau sa supar pe nimeni, dar urasc motoarele diesel (personal detin doar "benzinare").
Totusi, parca imi vine greu sa cred ca doi tipi ,Mock si German (predestinate nume)au nimerit, asa, la plesneala, peste marea descoperire, incercind ei sa demonstreze contrariul.
Mai trebuie,de dragul fair play-ului, sa subliniez ca VW AG a admis anumite chestii in povestea asta si pare ca au si facut o oferta de vreo 4 mld de $. Presupun ca si ei stiau ceva, doar ca acum a plesnit gogoasa.
Ma gandesc ca Marele Premiu in istoria asta, nu este USA, ci China, o piata imensa si care devine tot mai sensibila(atat la propriu cat si la figurat) la problema poluarii auto.Nu vreau sa fiu rau, dar presedintele Chinei tocmai face o vizita in State.
Cat despre legislatia si procedurile aplicate/aplicabile in domeniu, la teste aici,in Romania, prefer sa ma abtin de la comentarii.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 September 2015 - 10:28 AM


#6 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2492
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 23 September 2015 - 08:23 PM

Citeaza

Nu le iau apararea nemtilor, desi stiti ca sunt adeptul sintagmei Hergestellt in Deuteschland. In general, nu am fost dezamagit de marfa germana. Cat despre anumite matrice de gandire (scuzati termenul) recunosc ca nemtii n-au fost cei mai in forma,intotdeauna.Ultimul exemplu este mama lor, Frau Merkel si povestea cu emigrantii. Asta-i insa alta mancare de peste(sau de cus-cus).


Mai stim noi unul care "jongleaza" cu numarul de musafiri. :whistle:

#7 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 23 September 2015 - 09:16 PM

Cred ca povestea cu Euro 3, 4, 5, 6 ..... 100 e doar un praf in ochii oamenilor. Avind in vedere ca motoarele sunt aceleasi de ani buni ca tehnologie nu cred ca se pune cu adevarat problema sa respiram mai curat decit pe hirtie. Nu cred ca doar un catalizator si electronica pot face o masina sa scoata pe esapament aer de munte. Oricum, pentru a putea produce un autoturism in ziua de azi se polueaza de mult mai multe ori comparativ cu anii '80, per ansamblu. Mai trebuie luata in considerare si durata de viata a unei masini din anii '80 comparativ cu cea din prezent.

Singurle progrese reale din industria auto sunt cele legate de siguranta pasiva si activa.

#8 Useril este offline   kvogel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 20-April 05

Postat 24 September 2015 - 01:15 PM

Eu sunt pasionat si de mecanica (in sensul ca ma bag cu mana pana la gat in ele).
1. Cine crede ca motoarele VAG care mananca ulei in draci sunt eco... e orb. Nu au tehnologie AdBlue, asa ca unde neutralizezi noxele? A, generatie noua, blabla - aceeasi Marie cu alta palarie, singurul lor merit este ca sunt fiabile.
2. Oricum testul ala care se face e o mare pleasca peste ochi. Vrei sa vezi cat polueaza? Pai ii pui palnie la toba si mergi cu ea pe autostrada (ca acolo e frecarea cu aerul mare) si prin oras (ca acolo pornesti-opresti). Nu pe talere, in conditii de laborator (deci more or less ideale). Sa mai zic de metalele alea din ambreiaj/frane care se tocesc si lasa particule fine in aer? Sau antigelul care la unii curge si lasa stropi de etil-glicol? Dar jegul ala, mazga aia de la motor, care se formeaza/scutura mereu in aer? Poluarea unei masini, per total e mult mai mare, dar mno, nu ai ce sa le spui la ingsoc-isti.
3. Insusi principiul motoarelor diesel actuale le predispun la poluare. Injectie directa+turbina geometrie variabila+altele nu fac decat sa mareasca performantele, insa consumul e aproape acelasi, deci si poluarea cam aceeasi. Ce mi-e ca iau 10 cu un SDI clasic, ce mi-e ca iau 8-9 cu un TDI modern.
4. EGR ->recirculreaza o parte din gaze inapoi in motor (mare tampenie, masina ajunge sa polueze mai mult datorita uzurii), filtrele DPF nu neutralizeaza cu nimic noxele, catalizatoarele... almost same. Adblue presimt ca polueaza indirect, zmacurile+procesul ala tehnologic nu se fac din aer.
5. Toate motoarele diesel rup in 2 mediul, fie ca sunt Renault (alti eco-autisti) fie ca sunt Toyota.
6. Standarde EURO6? Ce or sa ii faca, or sa puna un chinez mic in toba sa ambaleze funinginea in celofan?
7. Vrei sa nu poluezi -->bicicleta/ricsa. Punct, nu exista ocolis (s-a demonstrat ca Prius, regina verzilor polueaza indirect de 2 ori mai mult decat o masina normala).
8. Corectitudine germana? Cum a fost cu mita aia de la Mercedes, pentru primaria Bucuresti, legata de autobuzele alea care se cam strica si costa cat 2 din alea romanesti?

Ma amuza genul asta de subiecte. Subiectul insusi supureaza de bube, dar mai vine din cand in cand cate un doctor care a gasit el o noua problema, incredibila, senzationala, nemaivaztua, uau, indubitabil, Dan Diaconescu, Elodia.
Industria auto in ziua de azi e o gluma proasta. FIabilitate mica, consumuri mari (mi se pare jenant sa avem grupuri propulsoare care sa ia 10 litri de carburant in oras), materiale proaste, preturi mari, modele perimate. Singurele noutati sunt in gadgeturi (numai tampenii care sa prinda la hipsteri spalati pe creier). Vreau sa vad si eu o masina care sa nu se strice la 120.000 de km, modulara (sa pot pune ce vreau eu pe ea, cand vreau), cu un consum mic, la un pret bun, cu design futurist, cu materiale cat de cat ok, cu dotari initiale si aftermarket cat mai variate, din materiale eco, si cu apucaturi eco (uleiurile alea si toate zmacurile care mai curg din ele cat de bine credeti ca fac?).. A, nu se poate, ca... motive. Pai din aceleasi motive aplaud cat si-o ia cate un grand din asta, pentru care singurul lui motiv de a exista este de a produce $$$ pentru actionari. Si nu e numai VW, toti sunt la fel (la americani chiar pe fata, au aia niste trompete de masini de ramai prost), toti sunt niste samsari care iti vand niste prostii impachetate in marketing.
Imi lauda cineva un Passat din 2013. Dupa 2 ani, a dezvoltat acelasi sunet de diesel nemtesc (cei care au passaturi 1.9TDI stiu ce zic), materialele s-au degradat, iar consumul e aproape acelasi cu modelul dinainte. Deci, tragi linie si vezi ca ai dat bani pe un Passat din 2007, la fel cu cel din 2003, care se trage din cel 1995-2003, doar redesenat.

Si eu merg pe directia "de ce acum, de ce VW". Se suprapune cu lacustele care vor toate doar in Germania? Habar nu am, dar ca intelectual nu pot sa nu vad aceasta incidenta.

Aceasta postare a fost editata de kvogel: 24 September 2015 - 01:33 PM


#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12682
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 September 2015 - 02:00 PM

Kvogel, excelent comentariu.
Cit despre poluare, nu-i decit o gaselnita de fraierit fraierii. Se reduce poluarea intr-un loc si se mareste in altul de cinci ori. Am mai intrebat eu, ce-i mai poluant, un automobil electric sau unul pe benzina? Ce-i mai poluant, un bec cu filament sau unul "economic" ?

#10 Useril este offline   kvogel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 20-April 05

Postat 24 September 2015 - 03:03 PM

"Ie numai rebuturi". Cam asta e parerea mea despre nivelul cultural actual. Suntem toti o turma de oi indrumate de la spate, in orice domeniu.
VW prins cu fofarlica in US. Uau... Dar avioanele alea care polueaza cat 100 de masini? Dar stai, parca US nu au ratificat tratatul de la Kyoto... Evident ca nu au facut-o, doar sunt 10% din planeta dar mananca resurse cat pentru 50% si polueaza cam la fel. Dar stai Kvogel, vorbim aici de principiu, de idee, de corectitudine, de insasi existenta unei teze la nivel uman. Bine ok, dar in propozitie sunt americanii, care au gasit 100000 de WMD in Irak. Care sunt suspectati din ce in ce mai mult de fraude, de la aselenizare pana la 9/11.
Dar cum poti pune asa ceva sub semnul intrebarii? Unde este gandirea politically correct? As zice ca in acelasi loc unde este sunt si nutrientii din CocaCola/McDonalds.

Sistemul actual e plin de asemenea exemple. Mai apare din cand in cand cate o buba din asta, dar in principiu mergem exact ca in bancul ala cu tipul care cade de la etajul 9, si la fiecare etaj isi zice: "Inca un etaj... Pana aici totul ok".

Aceasta postare a fost editata de kvogel: 24 September 2015 - 03:26 PM


#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12682
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 September 2015 - 07:23 PM

VW prins cu fofirlica in iuesei??? Gurile rele zic si altceva, ca in iuesei sa fac VW fara licenta, si ca de aici a pornit scandalul!
Acuma, cind am auzit ca SUA face reclamastia, am devenit putin circumspect. Oare chiar asa e sau e vorba de nitel razboi economic??!!
Eu, ca nepriceputeanu ce sint, intreb: cum poate un cip, montat el in motor sau aiurea, poate pacali o duda independenta, montata pe teava de esapament a masinii??? Ca doar masoara emisiile de codoi si ce or mai fi, cu electronica ei, nu cu a masiniii!!!!!

#12 Useril este offline   kvogel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 20-April 05

Postat 25 September 2015 - 08:23 PM

Nu e asa. Ai un calculator de bord care ia niste date: pozitia volanului (in test: numai drept), rotatia cauciucurilo (in test: numai fata), eventual treapta de viteza (suspectez ca in test numai treapta 1). Cam astea imi vin acum in minte, sunt convins ca se mai pot citi si alti parametri pentru a fi 100% sigur.
Ei bine, cand ai acesti parametri pur si simplu bagi motorul in "limp mode". Tai din putere, si testul iese ok. E o smecherie,insa avand in vedere cele spuse mai sus e o smecherie cu manusi albe.

#13 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2492
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2015 - 09:43 PM

Ai mare dreptate kvogel in privinta politicii promovate de maretii lumii. Si cu poluarea ai dreptate in cea mai mare parte. Acum sa fim serosi si sinceri. Impunerea reducerii de noxe a fost benefic. Nu putem compara un noneuro cu Euro 4 sa zicem. Si la fiabilitate si la consum. Aici chiar te contrazici:

Citeaza

3. Insusi principiul motoarelor diesel actuale le predispun la poluare. Injectie directa+turbina geometrie variabila+altele nu fac decat sa mareasca performantele, insa consumul e aproape acelasi, deci si poluarea cam aceeasi. Ce mi-e ca iau 10 cu un SDI clasic, ce mi-e ca iau 8-9 cu un TDI modern.
Pai daca maresti performantele (adica putere si cuplu) si mentii consumul rezulta simplu ca ai un motor cu randament mai bun, adica unul care transforma din carburantul ars in lucru mecanic, mai mult decat reusea prdecesorul. :pardon:

Si cu testarea exagerezi. Se face in conditii de sarcina si turatie controlate. N-are importanta cum aplici o sarcina. Nu aici e buba. Treaba este ca este discutabil cum masori parametrii. Sa faci asta in timp real este scump. Spre exemplu numarul de particule. Este relativ scump sa numeri marimi de ordinul 10 la puterea 10-11. RENAULT s-a scapat si a prezentat parametrul acesta (nr. de particule ) in unitati de masura pentru masa. Adica considera nr. de particule ca rezulta prin impartirea masei de emisii solide la ceea ce considera ca fiind masa medie a unei particule. Dicutabila, pentru ca masa particulelor difera foarte mult functie de sarcina sau turatie. In plus, masa totala nici ea nu este cantarita ci evaluata prin volumul ei, masurat si el in fel si chip, spectografic. etc. Acum, regimul de eploatare (porniri-opriri) n-are relevanta cand compari. Indiferent de generatia motorului, tot atatea demaraje si franari executi.

Legat de fiabilitate, sa fim sinceri, ea a crescut. A crescut intratat incat a devenit suparatoare chiar pentru producatori. Atunci au inventat motive pentru a trece mai des pe la service. Unul dintre ele este acela cu discurile frana, care se uzeaza de circa 10 ori mai rapid ca la o masina din anii '80. Ultima gaselnita sunt senzorii pentru presiunea din pneuri. Odata puse pe masina , aceasta a devenit cu 400 de eoro mai scumpa. In plus, fiind foarte fragile se rup aproate toate la demontarea pneului de pe janta. Cunoscand acest lucru, producatorii au dat dovatda de mare ticalosie, astfel ca au facut ca in memoria calculatoarelor sa nu se retina decat un singur rand de date, repectiv pentru un singur set de roti. Asa ca, daca nu vrei sa tot cumperi valve noi la fiecare schimb iarna /vara si te hotarasti sa dai bani pentru inca un set pneuri-jante-valve , crezand ca ai scapat, vei trai o supriza cand vei afla ca trebuie sa procedezi la o resetare a calculatorului pentru setul de valve nou montate pe masina. Pentru banala DACIA chestiunea face 380 lei la o reprezentanta. Urmeaza episodul motoarelor pe benzina turbo de mic litraj. Acest 0,9 l de pe Logan se va duce repede dr...lui, cu siguranta. Colegi din politie au recunoscut ca pe Dealul Negru un asa Logan, cu patru haidamaci in ea, gafaie. Putin probabil sa reziste multa vreme dupa expirarea garantiei.

In UE, producatorii au cam hotarat ca fiecare masina sa consume mententa de cel putin 1000 de euro/an. Cand am auzit asa ceva am sarit in sus. Raspunsul a fost de genul: Este problema romanilor ca sunt saraci.

Din nefericire nu cumperi ce vrei, ci ce se vinde. Veti vedea ca nu peste multa vreme ne vom trezi obligatoriu cu transmisii automate, => masini mai scumpe.

Aceasta postare a fost editata de flo: 25 September 2015 - 09:47 PM


#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12682
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 September 2015 - 03:28 PM

Sa-mi fie iertat, eu tot nu pricep! Am lucrat multi ani in domeniul securitatii radiologice, asa ca am sa fac o analogie. Am cosul de la reactor, recte teava de esapament, si vreau sa masor ce iese pe acolo. Simplu, pun detectoare si filtre de tot felul (cu carbune activ, microfiltre celulozice si/sau polimeri, pentru diverse domenii de energii si radiatii) si masor emisiile la pornire, in regim normal si la oprire. Calculez valorile, functie de debiul de aer emis, corelat cu cel absorbit de apatele de prelevare si compar rezultatele obtinute cu normele nationale, europene sau internationale, depinde la care sunt afiliat. Cum ma poate pacali, un cip montat in reactor, cind fac aceste determinari, cum poate pacali un cip montat in reactor, aparatura mea de masura?????
In cazul auto, cred se procedeaza cam la fel. Se pune masina pe bancul de testate, se monteza duda de masura pe teava de esapament, se porneste motorul si se masoara emisiile in diverse cazuri: pornit de pe loc, accelerare, frinare, oprire, rulare la diverse viteze, cu incarcatura standard. Valorile obtinute se compara cu normele Euro-nu-stiu-cit si….gata, nu???? Cum poate pacali un cip montat in motor, ma rog, la bordul masinii, aparatura din laborator??? Ar rexista, cred, totusi un mod, dar asta se refera la conditiile standard de masura, insuficient precizate. Si atunci, sa-mi fie iertat, nu-i de vina avocarul ca a scapat un criminal, folosindu-se de imperfectiunea legii!!!! Adica, daca se poate face un soft care sa se prinda ca masina nu e pe sosea, ci pe bancul de proba, si atunci sa “porunceasca” motoului sa o lase mai moale, fara ca cel ce face detrminarile sa se pinda, da se poate “pacali” sistemul. Sorry, dar in acest caz, nu e de vina producatorul motorului/masinii, ci legislatia care nu a prevazut un astfel de caz. Adica, daca neamtul zice “eu am dat acele valori pentru bancul de proba”, cu ce a mintit, daca legea nu-i cere ca acele valori sa fie intr-un trafic real???? Nu e similar cu “daca apar manifestari neplacute, adresati-va medicului sau farmacistului”??? Cu alte cuvinte, iti promit ca-ti trece durerea de cap in cinci minute, dar numai in anumite conditii!
Legat de perfectionarea motorului, totul merge pina la o anumita limita. Adica, pina la limita legilor termodinamicii si a ciclului Carnot. Restul, doar gaselnite, menite, mai degraba, sa scumpeasca masina, decit sa-i imbunatateasca perfomantele! Aceste gaselnite pot, uneori, sa reduca poluarea, dar local, pentru ca pe ansamblu ea creste. Adica, de exemplu, nu stiu ce catalizator va reduce poluarea la teava masnii, dar, ca sa-l produci, consumi o gramada de energie, apar chimicale nocive, pe care te costa sa le neutralizezi, catalizatorul in sine, odata uzat, produce poluare ca sa-l neutralizezi. Adica, ce luam pe mere, dam pe pere, ba dam si ceva in plus! Se monteaza tot felul de senzori si gadget-uri pe masina, normal, creste si pretul, dar consumul de carburant si noxele emise ramin aceleasi. Ba, mai mult, toate aceste gaselnite te fac sa nu poti schimba nici macar un bec ars, fara ajutoul unui service autorizat!!!!
In concluzie, inca o data, toata tarasenia venind de la licurici, tare ma tem ca totul nu-I decit un razboi economic!!! Apropo, ameicanii cum masoara emisia de noxe, pe stand sau real, in tafic?????

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 September 2015 - 04:55 PM

Ma uit la stiri, la americani si vad (am vazut,ieri) că Li Li sau cum îl cheamă pe şeful chinezilor, începe vizita in State din...ia, ghiciți !
Seattle , corect !.
Şi mai precis, de unde "din Seattle" ??
De la Boeing şi de la...General Motors.!!! Btavooo.
P.S.
Azi de dimineața mă duc la piață. Nu, nu fac versuri, eu îmi fac târguielile sămbăta dimi.
Şi mă duc cu maşinica, cu aia mică, aia mare mî-i lene s-o scot.
Aia mică "hablar espańol" că-i Seat, da' la inimă tot VAG scrie.
Şi-l văd pe unu' că se screme să parcheze un Passat.Diesel, desigur. Frateeee !!!! Parcă era topitoria de la Călan.

#16 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2492
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 26 September 2015 - 05:03 PM

Stimate Z Mare, cipul, calculatorul nu pacaleste standul de masura. El modifica regimul de functionare al motorului intr-unul nepoluant atunci cand sesizeaza niste "coincidente": capota deschisa, usa deschisa, motor functionand, cuplare la mufa de date a masinii si altele de acest gen, care se intalnesc numai pe timpul testului. Cand inceteaza testarea, calculatorul baga de seama acest lucru si porunceste motorului un regim mai poluant dar care confera surplus de putere si moment.
Legea este forte clara. Masinile nu trebuie sa polueze in trafic. Testarea are ca scop verificarea indeplinirii acestei cerinte. Inselatoria celor de VW este fara tagada. Ei iti vindeau un produs care nu era ce pretindeau ca ar fi. In plus au adus prejudicii mediului.
Inca odata, testarea in trafic (dificil si scump de efectuat, are loc atunci cand se verifica prototipuri) sau pe stand sunt la fel de relevante daca se efectuaza corect. Un autovehicul supus la o sarcina pe stand va emana aceleeasi noxe ca si cand ar fi supus unei sarcini identice in trafic.
Repet, sunt pasi uriasi realizati in reducerea poluarii si a cresterii fiabilitatii. Nu s-a lucrat numai la motor. Au scazut mult: rezistenta data de transmisie, de aer, dar mai cu seama rezistenta la rulare ca urmare a noilor generatii de pneuri. Pacat ca iarna se pierde aproape tot prin montarea anvelopelor "de iarna". Marea problema este ca se exagereaza de dragul intereselor comerciale.

S-a mers cu absurdul pana acolo incat marii producatori au solicitat forurilor europene, prin intermediul unor organizatii de tip ONG, sa se impuna norme de poluare si la produsele speciale.
Chiar daca nu au reusit, la noi, s-a impus totusi ca tehnica specfica mentinerii ordinii publice sa fie echipate cu motoare nepoluante. Astfel ca jandarmii romani s-au trezit ca uneori nu gaseau carburant potrivit in Bosnia si Kosovo. Cand au vazut colegii spanioli si italieni ce motoare au masinile noastre s-au cracanat de ras. Ale lor erau non euro, policarburante. Bagau in ele ce gaseau, benzina, motorina, gaz.

#17 Useril este offline   kvogel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 20-April 05

Postat 28 September 2015 - 09:29 AM

Nu ma contrazic cand spun ca un motor diesel, gatuit de filtre, cu tot felul de upgradeuri va polua mai mult decat unul simplu.
Uite, un diesel clasic, generatia 1980-1990 va avea mai putini cp, va merge incet, frumos, in lumea lui. Consum 4-5-6 in afara, maxim 10 in oras. Datorita principiului, anume o masina molcoma, simpla, care te duce din A in B nu neaparat repede, cu consumul X si poluarea Y. Ieftina de produs, cu putine componente.
Luam un diesel modern, care fuge. Majoritatea utilizatorilor vor merge mai repede, deci consumul va ajunge asemanator, insa tipul de gaze va fi diferit. Buuun. Cum majoritatea au EGR, dupa 60-70.000, galeriile de admisie se vor umple de asa numita "black death" sau carbon build-up, iar din aceasta cauza, pentru a mentine aceleasi performante, consumul de motorina va creste. Ce este frumos, este ca acest lucru se manifesta doar in regim dinamic, adica atunci cand ai nevoie de putere, deci la ITP, nu se va vedea asta. Putem adauga si DPF pe drumuri scurte, si distractia va fi totala.
Ca si concluzie, oare ce polueaza mai mult: un diesel simplu, cu putine materiale bagate in el, sau o masina moderna, cu 10000 de "tehnologii", complicata, care necesita mentenanta costisitoare, caruia i se infunda x sau y, care arde uneori incomplet carburantul, care cere tot felul de fluide, etc?
FIabilitatea sa fie mai buna ca in trecut? Mie nu mi se pare ca se intampla asta, ba din contra. In afara de cateva masini, majoritatea sunt lamai. Pai ambreiajul nu a fost niciodata consumabila, ca in ziua de azi. Stiu un Opel Ascona, care are milionul de km si ambreiajul este inca original. Si ar fi bine daca ar fi atat, dar pica amortizoare, flanse, bucsi, senzori, furtune, fire, alternatoare, rulmenti, calculatoare. Astea nu sunt poluatoare, la productie?
Nu, este clar ca s-a ajuns la sfarsitul de viata al acestei tehnologii. Motorul termic isi trage ultimele suflari si singurul motiv pentru care se mentine este faptul ca produce $$ pentru multi. Facuse cineva calcule, daca s-ar trece pe electric, ar ramane doar 40% din fabricile actuale (nu mai ai nevoie de filtre, fluide, piese de schimb, etc). Modernitate si finete? Sa fim seriosi, multe optionale nu s-au mai inventat de mult. Pai se dau peste cap romanii cand aud de geamuri electrice (Cadillac a avut prima oara asa ceva in 1930), cutie automata (GM, 1939), incalzire in scaune (GM1955), sinteza vocala (Renault, 1980), pilot automat cu senzor de directie (BMW, 1995). Si tot asa. S-a adaugat un bluetooth si o navigatie + o diagnoza mai rasarita. Serios? Pe bune-bune? Adica in secolul 21, in afara de cateva beculete asta e tot ce suntem in stare sa punem pe masini?
Eu cand vad plasticele si cromul de toata jena pe masinile din ziua de azi parca as vedea a7-a generatie de umor "Vacanta Mare". Si nu doar VW sunt asa (ei chiar sunt finuti), toti producatorii sunt in aceeasi galeata. Pai comenteaza americanii, cand ei au 6.2litri cilindree si 300 de cai? Sa mai zic de Detroit Diesel sau "flegma-n par"? Aveau baietii un motor diesel de 5.9 care scotea... 150 de cai. Ala ce consum si poluare avea?
Ma lasi, pute a razboi economic de la o posta, s-au gasit americanii pe cine sa arate cu degetul.

Senzorii de pe pneuri ti se par mult? Dar senzori aliniati pe turbina, galerie admisie, galerie evacuare? Daca ti se infunda una din cele doua (si ghici ce, la diesel se intampla foarte des, din cauza ca ulei, funingine si vibratii) trebuie sa ajungi in reprezentanta pentru a schimba piesa si apoi sa realinieze cei 3 senzori cu calculatorul masinii. Sincer, ma sperie societatea viitorului daca astea sunt masinile viitorului.
Pentru orice tampenie te duci la service si dai gramada de bani. In primul rand asta arata prostirea populatiei, apoi devalorizarea monedei (deci si a muncii) si stagnare tehnologica. Ma rog, e o discutie mai lunga, dar cand incep sa le pun mereu cap la cap imi pare rau ca nu imi plac manele sa fiu si eu mai prost.

Aceasta postare a fost editata de kvogel: 28 September 2015 - 09:53 AM


#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 September 2015 - 10:34 AM

Razboi Economic, clar. Asta am sustinut si eu.
Si exemplele continua.
Uite,de pilda: stiti ca au tot dat-o inainte cu aspiratoarele de praf,la care au impus ca puterea sa fie diminuata, consum redus,bla,bla.Bun. In Comisia Europeana daca incepi cu "ecologia" da bine,nimeni nu te arata cu degetu.
Asa. Nimeni,insa,n-a explicat cum vom folosi aspiratoarele alea de maxim (!) 900W putere. Adica: unul de 1800 sau 2400 il freci de covor trei minute si gata curatenia. Unde mai pui ca sunt unele si mai tari,care scot cuiele din podea.
In schimb,unul de "doar" 900 de W il "forjezi" 10 minute, ca deh,vrei sa faci curatenie,ca doar d-aia ai lasat lucrul la macheta si faci pe...Freddie Mercury. Asa ca intreb: cand consum mai mult curent electric ? Cu ala mare de 1800 sau ca ala micu' de 900 ?
Nu conteaza, miel sa iasa si cu lana cat mai deasa.

#19 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2492
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 September 2015 - 01:54 PM

Draga Kvogel, departe de mine pofta de contraziceri. Eu la asta faceam referire

Citeaza

fac decat sa mareasca performantele, insa consumul e aproape acelasi, deci si poluarea cam aceeasi.
. Despre fiabilitate singurel ziceai

Citeaza

A, generatie noua, blabla - aceeasi Marie cu alta palarie, singurul lor merit este ca sunt fiabile.
.

Hai totusi sa fim sinceri. Ar fi de netrait in Bucuresti, cu traficul actual , daca se mentinea nivelul de poluare al masinilor din anii 80. Mutarea poluarii in alta zona este in cele din urma un compromis asumat pentru a mai putea circula in mediile urbane.
Cat de cat am avut posibilitatea sa vad comportarea motoarelor de diferite generatii, in conditii de exploatare extrem de dure. Caci asa se intampla la pompieri. Diferentele sunt mari in privinta cresterii fibilitatii. Da, ambreiaje si placute/saboti de frana se uzeaza la fel de rapid. In fapt,discurile de frana se schimba mai des.

Cum am mai spus, problema este ca se exagereaza. De la Euro 4 in sus este o fortare a notei.

Ai perfecta dreptate, suntem captivii producatorilor. Interesele lor comerciale dicteaza, chipurile sub grija fata de mediu, de om, etc.
Intotdeauna a fost asa. Primul pas a fost creditul. Apoi pretul mult mai ridicat al pieselor de schimb. Japonezii au pus la punct durata de viata controlata, adica foarte multe repere cad in aceeasi perioda, ca sa te impinga sa cumperi masina noua. S-au inventat taxe si impozite.
Astea din domeniul auto, cea mai mare piata de bunuri de consum, ar mai fi de inghitit.
Dar ce facem ca magariile cele mai crunte, crime pur si simplu, se intampla in industria farmaceutica. Unde sunt ong-istii?

#20 Useril este offline   kvogel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 20-April 05

Postat 28 September 2015 - 02:27 PM

Am zis mai sus: performante mai bune, uzura mai mare (exemplul cu galeria de admisie), consum aproximativ la fel. Uite, 1.5 DCI de la Renault, care in mod normal mananca 6-8 in oras. Cele mai noi versiuni mananca 5-7. Cam tot acolo este consumul. Mai pui o uzura, un mers mai novice si ajungi tot pe acolo. Si un TDI/SDI vechi, tot pe acolo se afla; oricum dieselurile consuma putin, indiferent ca sunt injectie directa sau pompa clasica. Nu am auzit de exemplu vreun diesel sa manance mai mult de 10 in oras, in conditiile in care stiu multe dieseluri de la Renault, 2004-2014 care iau chiar 11 in oras (debitmetre/EGR/turbine defecte). A, ca in loc sa dea cu tona de fum, da cu ceva mai fin. De acord, dar oricum tot fumul ala ramane in filtre, si intr-un final iese cumva.

Da, motoarele VAG sunt per total, mai fiabile ca altele (Renault, Opel, Fiat vin acum in minte).


Si eu chiar ma contrazic cu tine. :p Unde e problema, discutia in contradictie documentata este cel mai bun exercitiu mental (dpmdv). :p

Aceasta postare a fost editata de kvogel: 28 September 2015 - 02:27 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi