Forum Machete,Modelism,Hobby: Minimodul cu vagon in culori de camuflaj - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Minimodul cu vagon in culori de camuflaj

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 25 October 2015 - 09:48 PM

Salutare,
am inceput sa ma joc cu o serie de minimodule feroviare, statice sau mai bine zis pseudostatice. Ca sa ma explic: Vreau sa pun in scena niscaiva vagoane H0, perfect functionale, de la diferiti producatori. Vor fi in principal vagoane de calatori, pe care fie le voi modifica din punct de vedere al utilitatii, vopsirii, gradului de uzura, fie le voi lasa ca atare si se vor constitui in partea mobila a machetei, de unde si termenul de pseudostatic. Partea statica a fiecarei machete consta tocmai in punerea in scena a vagoanelor respective. Nu voi creea structuri deosebit de complexe, bibilite in mod excesiv, ci doar voi contura putin un spatiu in care sa prezint machetele feroviare ca atare. Adica in loc sa le expun intr-o vitrina, pe o sina, sau in cutie, le pot expune intr-un mediu mai prietenos modelistic. Acestor vagoane li se vor alatura si machete statice construite din kituri de la diferiti producatori, care vor constitui in acest caz minimodule feroviare statice de-a dreptul. Este vorba de clasicele aburoase produse de Revell si de Italeri.

Bazele pe care fac expunerea sunt construite din polistiren extrudat de 2 cm, fara nici un fel de ranforsare sau cadru din lemn, avand in vedere masa extrem de redusa a intregului ansamblu. Peste polistiren asez un strat de hartie de tip prosop de bucatarie, in clasica modalitate de imbibare cu aracet diluat. Am astfel o baza, de la care pot sa plec atat pentru realizarea structurilor industriale sau a infrastructurii cat si a mediului natural daca este cazul.

Pentru aceasta prima macheta, peste stratul de hartie am venit cu sina montata pe o fasie din mucava, care imi asigura dupa fixarea pietrisului forma prismei de terasament. Ideea este a unui vagon militarizat, de comanda. Astfel, sina are in proximitate o incinta inchisa cu gard din beton, incinta cu beton turnat, realizata din forex de 2 mm (baza sau curtea). Gardul este realizat din forex de 1 mm. Evident, structura se mai putea imbunatati cu niscaiva sarma ghimpata sau foisoare de paza, dar asa cum am spus, nu vreau sa complic lucrurile. Accesul se face printr-o poarta simpla, metalica. In interiorul incintei, am plasat doi stalpi de iluminat, precum si doua incinte de tip container. Acestea sunt incinte complet izolate de mediu, la care am bricolat doua porti sau usi de acces care prin forma si dimensiuni sa-mi sugereze accesul intr-o incinta controlata. In exteriorul gardului am aplicat prin tehnicile arhicunoscute din modelismul feroviar iarba granulata si niscaiva tufe din setul clasic de alge pe care cred ca il cunosc toti modelistii feroviari. Uneori mi se pare ca acele alge sunt cam departe de realitate, darrecunosc, in ultima vreme a inceput sa-mi placa materialul.

Vagonul este un vagon Mistral, la care am facut mici prelucrari mecanice pentru a renunta la scrisul in relief specific caforma a caracterelor anilor 60-70. Adevarul e, ca desi nu se compara din punct de vedere al confortului cu ceea ce ruleaza azi pe caile ferate ale tarilor civilizate, la acea vreme materialul rulant avea un farmec aparte. Si nu numai materialul rulant: nu se scoteau produse pe banda rulanta, parca fiecare lucru avea personalitatea sa si iti dadeai seama imediat de apartenenta geografica sau de producator. Suplimentar, am aplicat o folie albastra pe partea transparenta, ideea venindu-mi tocmai de la culoarea usor albastruie originala, si material de opacizare in dreptul usilor si al ferestrelor de terminale. Am facut vopsirea in culori de camuflaj si aplicarea de washuri si pigmenti, urmata de lacuire.

Nu am facut foarte multe fotografii, am lucrat cumva printre alte proiecte. dar ceea ce a iesit se poate vedea in continuare.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#2 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 25 October 2015 - 11:46 PM

Servus stageexp,

Interesanta ideea dar am cateva observatii.
Ar trebui sa mai scurtezi stalpii de iluminat deoarece sunt prea inalti pentru incinta.
Eu as fi renuntat la ei si as fi facut o iluminare perimetrala.
Incerca sa mai cobori vagonul pe boghiuri.
Cel putin din poze pare cam cocotat.
Restaurantul de Orient Expres, de la Jouef, cred, o sa urmeze acelasi drum cu cel de pe diorama? Poate te gandesti sa-l transformi intr-un vagon sanitar.
Ori mai tai din catargul pentru drapel ori ridici drapelul pana in varf.
Asa cum l-ai facut pare coborat in berna.
Containerele par cam mari pentru incinta.

Spoor!

#3 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2015 - 12:29 AM

O idee, apropo de catarg

Imagine postata

Imagine postata


Are doi scripeti si o sarma dubla pentru ridicat drapelul chiar daca este la 1:87


Spoor!

#4 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 26 October 2015 - 08:16 AM

Salut LDH,
mersi pentru observatii.

O sa umblu la catarg, dupa ce l-am montat si mi mie s-a parut cam ciudat, am folosit niste pregauriri ale piesei, dar drapelul e cam jos.
Asa ca o sa-l scurtam.
Containerele sunt H0, provin de la niste tiruri mai vechi la care am folosit cabinele si am pastrat partea din spate pentru eventuale utilizari ulterioare. Cabina cel putin se apropia de ceea ce ar trebui sa fie sceasta scara, desi nu scria nimic pe machete, dar din masuratori cred ca se situa undeva intre 1:87 si 1:76, nu mai stiu exact. Oricum m-am gandit ca daca mai exista niscaiva pereti dublii si sisteme de ventilare ascunse pot fi lasate asa.
La boghie nu am umblat, ele sunt lasate in pozitia originala, au aceea clema elastica rotunda specifica tuturor modelelor, daca le mai cobor cred ca vor freca pe carcasa.
Modific si partea de iluminare, o sa vaz, ori folosesc ceva stalpi ramasi de la alte lucrari ori ceva scratch build.

Iar cu vagonul albastru, recunosc, m-ai dat pe spate cum l-ai ochit, el era pe masa de lucru desfacut inca inaintea celui prezentat aici si ma gandeam cum de il stii, pana mi-am dat seama ca este prins, chiar daca neclar intr-o poza. Treaba cu el, povestea, sta cam asa: am vrut initial sa il folosesc pe dumnealui pentru vopsirea in culori de camuflaj, dupa care m-am gandit ca epoca insemna un alt context in care sa il plasez, adica alte acareturi nicidecum containere etanse cum ma gandisem io. De asemenea, starea destul de buna a vagonului, m-a indemnat sa vreau sa il folosesc ca atare. De aceea cred ca nu ii aduc modificari directe, ci il voi plasa langa o cladire sau gara mai veche, ca atare. Vagonul este destul de interesant, are osii metalice din alama din ceea ce imi dau eu seama, precum si un sistem de colectare a tensiunii pe laterale, direct pe roti pe partea interioara, cu niste lamele scurte. Este mai grobian prelucrat la interior in partea de jos, cu niste orificii de ghidare, dar per ansamblu este ok. Ma gandesc eventual al o iluminare a lui, la interior, precum si a cladirii de langa mai cugetam. Acum pe teava este un vagon de dormit, care a avut o hiba, adica o zgarietura pe lateral, motiv pentru care va fi chituit si revopsit. Cred ca renunt la ideea de camuflaj, pentru un verde clasic de echipamente army, alaturi de o cisterna H0 pe care am modificat-o, doar ca trebuie sa ma gandesc la o altfel de punere in scena pentru el. Eventual niste baraci sau corturi.

#5 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 26 October 2015 - 03:45 PM

Poate pe viitor incerci o linie dintr-un atelier de casari al materialului feroviar. Tot o incinta cu gard si pod rulant, piatra cubica si citeva linii. Ai posibilitatea sa pui material rulant care urmeaza a fi dezmembrat din diferite epoci feroviare.

http://forum.e-train...0d2260808b5.jpg
http://forum.e-train...=26286&start=60

#6 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2015 - 12:09 AM

Servus stageexp

Cand m-am referit la marimea containerelor nu am ziz ca nu sunt in scara. Zic ca par cam mari pentru incinta. Poate ar trebui sa pui altceva in incinta.
Vagonul ...
Desi este 1:100 este un vagon foarte frumos. Eu il am si am si vagonul de dormit.
Evident ca nu se compara cu un Rivarossi care este in scara dar pentru anii '70 era extraordinar sa ai un vagon "Orient Express".
Imi asum raspunderea ca o sa-ti poluez topicul dar am sa pun o poza comparativa cu cele doua vagoane + cel de dormit de la Jouef.

Spoor!

#7 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 27 October 2015 - 11:08 AM

Nici vorba de poluare, este ok.
Vagoanele sunt dintr-un lot cumparat de pe ebay, unde se gasesc tot gelul de chestii, unele la pret extrem de civilizat. Problema lor principala este ca nu aveau tampoane. De asemenea boghiele cu tot cu osii sunt din plastic. Am luat si niscaiva vagoane mai bune, fleischmann, cu osii metalice si cu sistem de colectare de curent pe osii. Sunt din vremea in care exista West Germany, oricum diferentele la vagoanele de clasa DB sunt vizibile cand sunt puse unullanga altul, si aici ma refer la scara, la dimensiuni.

La modulul povestit aici, am scurtat portdrapelul si am defrisat cei doi stalpi de iluminat, am montat stalpi de iluminat mai mici, metalici, pe in zona gardului pe interior, asa ca lucrurile arata ceva mai bine. Garniturile Rivarossi arata oricum extraordinar, la un moment dat le vazusem si la vanzare pe la noi, insa motivele de spatiu si de parale m-au determinat sa le admir de la distanta.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi