Forum Machete,Modelism,Hobby: iar...IAR - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

iar...IAR

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 March 2016 - 06:48 PM

De data asta este un eseu mai...complicat, macheta fiind la scara 1/32!!(Nu am tradat pe nimeni si nimic) Ceva cu muuult in afara domeniului meu. Asta e, omul cit traieste...isi mai ia si o amanta! :whistle:
Bun. Deci, ca asa incepe un intelectual dizertatia, e vorba de kit-ul de IAR 81 C de la Azur/Frrom. Vinovat este Asgard, caruia ii aduc multumiri si ii cer, in acelasi timp, scuze.
Imagine atasata: IAR 81 C_320 016.JPG
In cutie se gasesc 5 rame, injectate in plastic gri, ce contin aproape 200 piese, injectie fara bavuri, bine centrata
Imagine atasata: IAR 81 C_320 022.JPG
o rama cu partile transparente, fara imperfectiuni sau defecte de transparenta
Imagine atasata: IAR 81 C_320 028.JPG
5 piese din rasina,
un set de fotoimcizii,
Imagine atasata: IAR 81 C_320 021.JPG
decalurile pentru mai multe inmatriculari, de foarte buna calitate
Imagine atasata: IAR 81 C_320 018.JPG
si carticica cu instructiuni de montare, eclare si intuitive, precum si indicatiile de vopsire. Sunt prezentate 5 scheme de inmatriculare. Codul vopselelor face referire la Gunze iar pentru vipsirea generala sunt indicate si codurile Federal Standard.
Imagine atasata: IAR 81 C_320 019.JPG
Din pacate injectia este slab executata tehnic, la joasa presiune, tipic pentru un kit de serie scurta (short run). Adica suprafete rugoase, cu mici imperfectiuni, gravari cu margini estompate, lipsa de material sau imperfectiuni de suprapunere. Voi veni cu amanunte pe parcursul executarii machetei.
In plus mai, am un set de PE-uri, pentru plansa de bord, de la Eddie Models (Paul)
Imagine atasata: IAR 81 C_320 026.JPG
As nota aici un mare neajuns (parerea mea), si anume lipsa niturilor, lucru ceda machetei un aspect sters, fad.
Tot ce se va scrie mai jos, referitor la forme si dimensiuni, are ca referinta patru lucrari:
- The I.A.R. 80 & I.A.R. 81, Airframe, Systems & Equipment, de Radu Brinzan (1)
- Vanator, Romanian Hunter. The I.A.R 80 and I.A.R. 81 in ultimate detail, de Radu Brinzan (2)
- IAR 80 "le Heros Meconnu", de Dan Antoniu si George Cicos (3)
- Revista Modelism. (4)
- Alte surse private (5)
Parerile exprimate despre forme, dimensiuni si calitatea tehnica, sunt personale, deci pot fi si subiective.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 April 2016 - 12:32 PM


#2 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 631
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 31 March 2016 - 08:57 AM

Ce sa zic...Spor sa aveti!!!!!!!!!!!

#3 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 31 March 2016 - 09:13 AM

Salut Alex !

Le-ai luat la rand, 1:72, 1:48 și acum asta la 1:32 !
După ce îl termini pe asta, cumpăr unul și ți-l trimit ca sa-l modifici cu motor Daimler-Benz ! :)

Iti urez spor.

Cu stima.

PS: Daca poti taie un pic din partea de jos a platbandei sa fie cam in linie cu balamaua. E vizibila rău pe macheta.
Imagine atasata: Mod1.png

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 March 2016 - 10:46 AM

Da, e una din problemele pe care le are kit-ul!!!!!

#5 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 31 March 2016 - 10:54 AM

Mda uitându-mă mai bine nu cred ca se poate face mare lucru.
In teorie ar trebui ridicata cu totul mai sus pe toată lungimea fuzelajului. Asta ar însemna sa o ștergeți toată și sa aplicați alta mai sus. Cam cum a făcut 109 cu "Nina" lui :)

Spor.

#6 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 31 March 2016 - 11:16 AM

Suuuper! Mi-am activat notificarea imediata ca sa pot fi informat rapid asupra postarilor. Astept cu interes evolutia lucrarii! Spor!

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 March 2016 - 03:26 PM

Exact Asgard, toata acea ramforsarea e aiurea. Trebuie data integral jos si refacuta. Nu am confruntat inca desenul cu cele din revista Modelism, dar sunt curios de unde provine eroarea. Din pacate, mai sunt si alte erori.
Chestia e ca nici cealalta centura nu e corecta!
Nu prea imi vine sa o dau jos, mai ales ca reperele dupa care trebuie replasata sunt incerte.

#8 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 31 March 2016 - 07:18 PM

Doar domnul Dan Iloiu ne poate răspunde de ce s-a produs eroarea, dar pentru mine nu e important.
Eu știu sigur ca domnia sa a desenat perfect cabina, (exista desenele de fabrica) prin urmare doar lonjeronul superior este prea jos. Totodata trebuieste si un pic mai înclinat, dar nu mult.
Imagine atasata: Mix Dan I.png
Imagine atasata: detaliu cabina 1.png

Tot din foto se vede ca tabla care acoperea fuzelajul intre cadrul 3 si 5 (1100 mm intre axe la IAR81C) se oprea exact la coltul ranforsări hexagonale de sub cabina. (desenata bine de domnul Dan Iloiu în plan orizontal)
Aici ii mulțumesc lui Prom ca eu știam de 1110 mm distanta dintre cadrul 3 si 5.
Imagine atasata: detaliu cabina 4.png

Cum am mai spus, domnul Dan Iloiu și-a făcut treaba admirabil de bine. Dat fiind faptul ca pana la dansul nu a existat un desen pe care sa-l imbunatateasca, (cum am facut eu de exemplu, deci mult mai simplu de făcut pentru-ca se focalizează atenția doar pe câteva detalii) volumul de munca a fost enorm. Plus ca lucrând și în graba, (dar și singur) erori se pot strecura.

Nu este obligatoriu Alex, ca dvs sa refaceți platbanda aia păcătoasa. Eu doar am scris concluziile mele, și dacă am greșit cer scuze.

Sa ai spor.

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 April 2016 - 09:35 AM

Asupra pozitiei acelei table, am atras atentie cu mult timp in urma. Din pacate ea apare asa in desenele din (1) si (2).
In privinta centurii de ramforsare, ea apare eronat in desenele din (4), cum tot acolo apare eronat si pozitia acelei table.

#10 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 01 April 2016 - 07:25 PM

Alex dacă mai puteți, faceți o fotografie la fuzelajul machetei.
Puneți jumatatea de fuzelaj pe o hârtie alba (pentru a fi mai vizibile marginile) și centrați cat de bine puteți camera foto. Încercați sa faceți fotografia cam de la jumate de metru distanta.
Daca e prea mare fotografia trimiteți-o prin e-mail, va rog.
Mulțumesc.

#11 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 01 April 2016 - 09:27 PM

V-am spus ca sunt interesat!
Sper ca @Z-mare sa nu se supere! Asa ca @Asgard, astea ar fi:
Imagine atasata: DSC05180_1.jpg
Si una cu zoom in zona de interes:
Imagine atasata: DSC05181_1.jpg

#12 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 02 April 2016 - 02:50 AM

Mulțumesc pentru fotografii.

In a doua fotografie vad ca este pilit \ șlefuit masiv în zona de sub wind-shield și sub cupola. Mi se pare mie sau a-ți intervenit abraziv în zona aia ?

Daca da, sa înțeleg ca nu se așează cupola, sau mai bine zis nu coboară pana la platbanda de la lonjeronul superior ?

Un pic parca s-ar putea ridica placa hexagonala in sus.
Ceva nu e în regula cu înălțimea coamei la blindaj sau cupola este prea înalta la partea din spate.

Alex ma gândesc ca ai studiat macheta bine, și cunoscând bine 80-ului, o lăsam moarta. Cred si eu ca o modificare duce la alta și la alta, etc.
Nu zic ca nu s-ar putea scoate ceva bun și corect, dar ma tem ca invariabil duce la fabricarea altei cupole. deci..

Spor, te las sa lucrezi.

#13 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 02 April 2016 - 08:35 AM

 Asgard, la 02 April 2016 - 02:50 AM, a spus:

Mulțumesc pentru fotografii.

In a doua fotografie vad ca este pilit \ șlefuit masiv.....


Nu aveti pentru ce sa-mi multumiti. In ceea ce priveste a doua fotografie.... asa e kit-ul. N-am pilit/slefuit nimic. Dealtfel, kit-ul sta in asteptare pentru a (mai) capata experienta.

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 April 2016 - 01:33 PM

Asgard, nu te mai pot ajuta, am pilit deja centura.
O sa revin cu poze cu nituirea pe aripi si ampenajul orizontal si cu problemele gasite acolo.

#15 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 02 April 2016 - 02:56 PM

Salut !

Oare Paul nu poate face un set de platbenzi pentru modelul asta ? Si eventual timbrul ca e destul de vizibil la scara asta.

Ideal ar fi daca niturile ar fii in relief si nu adancituri. Normal ca nu se poate respecta pasul niturilor și oricum e o întreaga mizerie cu dispunerea lor. Sunt vre-o 3 dimensiuni doar pe platbanda de sub cabina !!!

Cu stima

#16 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 592
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 02 April 2016 - 07:28 PM

Din pacate nu mai am in plan niste PEuri in viitorul apropiat. Timbrul exista ca decal al kit-ului, parca. Ma batea gandul acum ceva timp la un timbru la scara 1/1 al IAR-ului. Bafta la constructia machetei Z-mare, o sa urmaresc cu atentie postarile tale.

Aceasta postare a fost editata de paul: 02 April 2016 - 07:28 PM


#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 April 2016 - 12:05 PM

Timbrul nu-i problema, o bucatica de stiren sau metal, peste care vine decalul.
Aripa si ampenajul orizontal.
Cum spuneam mai sus, pacat ca nu s-a facut nituirea "'din fabrica''. Asa ca am purces la aceasta operatiune, laborioasa, de nituire. Cum nu am mai facut pina acum nituiri, cu exceptia fleacurilor pe citeva Bf-uri, experienta, ioc! Asa ca m-am inarmat cu un nituitor de la Radub, un compas distantier, subler, rigla elastica, planuri, superglue, hirtie abraziva si ...rabdare, da' far' de tutun! Aici as face citeva observatii asupra nitutorului. Adica, in opinia mea, trebuia marcat vizibil un dinte, asta pentru a incepe din acelasi punct sirul paralel de nituri, pentru ca acestea sa apara unul in dreptul altuia, nu in zig-zag. Apoi, peste surub, as fi pus un mic colier, astfel rotita nu mai incaleca filetul, de multe ori ea blocindu-se. Surubul l-as fi fcaut de diametru un pic mai mic.
Treaba a mers cu opinteli dar pina la urma am ajuns la un rezultat...pina la nuvelul meu de indeminare. Cum zice si Murphy: fiecare avanseaza pina la nuvelul lui de incompetenta! Cred ca l-am atins, asa ca nu pot decit sa-i "invidiez'' pe 1-0-9, Tibi sau Lucian, ca sa-i enumar pe primii veniti in minte!
Bun, acum vine partea nasoala. Adica, la aripi, nu se pupa stinga cu dreapta, extrados cu intrados. Desi dimensiunile de gabarit sunt in regula, la detalii da cu virgula. Si asta a incurcat mult operatia de nituire.
Iata citeva exemple:
intrados stinga
Imagine atasata: IAR 81 C_320 030.JPG
intrados dreapta
Imagine atasata: IAR 81 C_320 033.JPG
Cap de plan- eleron
Imagine atasata: IAR 81 C_320 034.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_320 035.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_320 036.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_320 037.JPG
Aripile suprapuse, nu se potrivesc pe bordul de atac. Acolo va trebui incarcat cu superglue sau un chit bicomponent.
Imagine atasata: IAR 81 C_320 038.JPG
Mai sunt si alte nepotriviri stinga-dreapta la dimensiunile capacelor mitralierelor sau plasarea capacelor "tehnice''. De asmenea, plasarea lor e putin diferita fata de planurile din (1) sau (2) dar erorile nu sunt mari.
Pina la urma, aripa arata cam asa
Imagine atasata: IAR 81 C_320 004.JPG
Se vede pe unde am gresit. Acolo am ''chituit'' cu supergluie, apoi am slefuit la ud. Mai ramine sa slefuiesc toata suprafata, sa spal si sa sterg cu putin nitrosolv, pentru a indeparta orice urma de praf de plastic.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 April 2016 - 01:19 PM


#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 April 2016 - 09:01 AM

Are cineva planurile de IAR la scara 1/32, originale, pe care l-a scos Radub? As vrea, daca se poate, sa ma ajute cu citeva dimensiuni, masurate foarte exact, la doua zecimale?
Multumiri!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 April 2016 - 09:01 AM


#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 April 2016 - 12:42 PM

Ampenajul orizontal
Din pacate si aici da cu virgua. Suprapus peste desenele din (2), iese cam asa
Imagine atasata: IAR 81 C_320 015e.jpg
Restul detaliilor sunt corecte, ma refer aici la desenul urmelor de pe pinza profundorului. E, alta munca, alta distractie pentru corectare! Daca o mai fac :whistle:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 April 2016 - 12:31 PM


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 April 2016 - 04:37 PM

Pina una alta, s-a stricat masina de nituit. Cum spuneam mai sus, discul cu dinti, in rotatia lui, freaca direct pe filet, in zona nefiind nici o protectie. Rezultatul e asta
Imagine atasata: IAR 81 C_320 054.JPG
Surubul, fiind din material mai moale decit discul, s-a ros. Acea rosatura face ca discul sa devina excentric si sa se blocheze din cind in cind. Va trebui, fie sa caut alt surub, fie sa pun o saiba. Nu e o solutie, fiindca discul va roade si in noua pozitie! :diablo:
Cum spuneam mai sus, in zona ampenajelor apare o eroare. Zona apare asa
Imagine atasata: IAR 81 C_320 048.JPG
ori ea trebuie sa fie asa
Imagine atasata: SDIGITAL-KO16030312550_e33.jpg
Ca sa "repar" profundoarele, am lipit un straif de stiren, de 1 mm grosime, pe margine
Imagine atasata: IAR 81 C_320 050.JPG
apoi, din cutit, pila si hirtie abraziva, le-al adus asa
Imagine atasata: IAR 81 C_320 052.JPG
Dupa cum se vede, am schimbat si balamaua, care era prea scurta.
Nici asa nu este 100% corect, pentru ca ...nu se poate. Cum zicea Asgard, "Cred si eu ca o modificare duce la alta și la alta, etc.", Asa ca, daca vrei sa fie OK, faci ...alt kit!
Bun, mergem mai departe, unde e ...nasol de tot!
Fuselajul
E aici, nu numai ca da cu virgula, da si cu minus!!!
Daca pun fuselajul peste plan (sorry, nu ma pricep sa suprapun desen transparent :unsure: ), partea din fata e OK, pe cind la spate, directia vine mai in fata la kit! Nu stiu de ce...E de vina scanerul, calculatorul, imprimanta sau kit-ul??? Ca planurile sper ca-s bune!
Treaba e cam asa
Imagine atasata: IAR 81 C_320 041.JPG
Diferenta e asta
Imagine atasata: IAR 81 C_320 045.JPG
De cind am vazut kit-ul, mi s-a parut ca o linie de panou de pe fuselaj, e stimba, si asa este
Imagine atasata: IAR 81 C_320 039.JPG
Aici se vede mai bine
Imagine atasata: IAR 81 C_320 044.JPG
Si, din pacate, nu e tot. Cam astea ar fi erorile/greselile/inexactitatile, ziceti-le cum vreti. Nu le arat pentru a scoate ochii cuiva, ci doar pentru a arata ca sunt si ca ele trebuie, cine vrea, corectate.
Imagine atasata: IAR 81 C_320 046.JPG
Cea mai mare parte se pot corecta, atragind dupa asta ...alte corectii :whistle:
Am inceput cu banda superioara, care era pozitionata gresit iar capatul era incorect. Am indepartat banda
Imagine atasata: IAR 81 C_320 051.JPG
folosind pila si smirgel.
Folosind stiren de 0,13 mm, am, pus banda intr-o pozitie cit de cit corecta. Va trebui sa vad cum fac cu niturile de pe acel trapez. Am o solutie, dar e cam laborioasa.
Imagine atasata: IAR 81 C_320 053.JPG
Mai sunt mici retusuri de facut, dar astept sa se usuce bine lipiciul.
Urmeaza nituirea, care e destul de nasoala, avind in vedere suprafata curba si lipsa unor repere viabile pentru trasare.

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi