Forum Machete,Modelism,Hobby: iar...IAR - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

iar...IAR

#41 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 31 July 2016 - 07:15 AM

Foarte util .
"Voletii/capacele baii trenului"=trapele trenului de aterizare.

#42 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 July 2016 - 10:11 AM

Buna precizare! Deci trapele trenului!

#43 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 August 2016 - 10:04 AM

Stie cineva, ansamblul manetelor de gaze si comanda filtre DBU, sunt vopsite in culoarea cocpitului ori sunt metal natur?

#44 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 September 2016 - 10:05 AM

Vad ca raspunsul e nul, asta e!
Bun, mai am o nelamurire, referitoare la trapele superioare ale trenului de aterizare, adica astea
Imagine atasata: IAR 81 C_446 150 - Copy.JPG
In cartea IAR - 80, "Le heros meconnu", autori Dan Antoniu si George Cicos, la pagina 123, partea infeioara a trapei parea a avea 2 ramforsari verticale, probabil trei, dar a treia nu se vede.
In "Vinator, Romanian hunter, The IAR 80 & IAR81 in ultimate detail", autor Radu Brinzan, la paginile 252, 257, apar tot doua ramforsari, posibil una sub piston. La pagina 251, apar tot doua ramforsari. Ori, tot in "Vinator, Romanian hunter, The IAR 80 & IAR81 in ultimate detail", autor Radu Brinzan, la pagina 242, in acea zona, apar patru siruri de nituri,adica asa
Imagine atasata: Untitledddd.png
Ei bine, cite ramforsai sunt in zona,ca pe kit nu apare nimic si trebuie sa corectez?

#45 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 02 September 2016 - 08:15 PM

Vezi postareaZ-mare, la 02 September 2016 - 10:05 AM, a spus:

...Ei bine, cite ramforsai sunt in zona,ca pe kit nu apare nimic si trebuie sa corectez?

Eu zic ca doua. Ma bazez pe doua fotografii din cartea domnului Radu Brinzan in sensul ca la pag. 246, in stanga sus, apare o fotografie cu capacul inferior zgariat sau, cum sa spun, cu vopseaua raschetata de acele ranforsari:
Imagine atasata: P246DSC08221.JPG
Totodata, la pagina 258 in dreapta sus apare o alta fotografie cu aceleasi urme, urme lasate de aceleasi ranforsari, presupun:
Imagine atasata: P258DSC08222.JPG
Am incropit un desen ca sa arat cam ce-mi dicteaza intuitia
Imagine atasata: DSC08223.JPG
si de aceea apar patru randuri de nituri.
E doar o parere. Alte argumente nu am.
Toate cele bune!:hi:

Aceasta postare a fost editata de zachs: 02 September 2016 - 08:16 PM


#46 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 02 September 2016 - 09:01 PM

Cred ca se referea la partea inferioara a pantalonului ce se prindea de jamba, nu a partii prinse de furca.

Probabil ca sunt 4 randuri de nituri dar grupate cate doua, vezi dublurile care se vad in poza.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tren.jpg


#47 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 02 September 2016 - 09:55 PM

Vezi postareaProm, la 02 September 2016 - 09:01 PM, a spus:

Cred ca se referea la partea inferioara a pantalonului ce se prindea de jamba, nu a partii prinse de furca.

Probabil ca sunt 4 randuri de nituri dar grupate cate doua, vezi dublurile care se vad in poza.

Pai da! In sensul acesta am zis si eu numai ca nu atat de explicit. Deci pe capacul furcii rotii se vad acele urme de la ranforsarile capacului/pantalonului jambei.
In fotografia postata de @Prom se vede ca un platband nituit de pantalon, deci am gresit cand am desenat chestia aia cu profile U.
Scuze pentru eventualele confuzii create! :hi:

#48 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 September 2016 - 05:09 PM

Zachs, in principiu ai avea dreptate. Insa, acele "U'-uri, nu pot fi prea inalte pentru ca nu ar putea incaleca trapa inferioara, cind avionul este la sol. Apoi, distanta dintre nituri, la avionul real, fiind in jur de 60 mm, ar insenna ca "U"-ul sa fie lat de cam 40 mm, ceea ce e cam mult pentru o ramforsare.
Prom, ar di bine cum zici, insa sirurile de nituri ce se vad, cit de cit, in poza de la pag 258, stinga sus, aceeasi carte, postata si de tine, sunt mult mai apropiate.
Poza de la pagina 258, ma face sa cred ca sunt trei, eventual patru, benzi, prinse cu cite doua rinduri de nituri, adica cam asa;
Imagine atasata: Untitledddd.png
adica punctele din desen si lniile rosii de linga. Desenul e facut cu virful degetului, nu am maus la tableta, cred ca se intelege.
Poate mai sunt si alte opinii.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 September 2016 - 05:13 PM


#49 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 03 September 2016 - 06:33 PM

Salut Alex.

Eu vad 2 platbenzi acolo:
Imagine atasata: tren.png

Imagine atasata: tren2.png

Si alta poza in care se vede lipsa intariturilor (platbenzi) externe la capacele bai trenului.

Imagine atasata: tren3.png

Exista "ceva" acolo care seamana cu o platbanda (am marcat-o cu rosu) dar pare a fii o îndoitura sau o reflexie a lumini. Imbinarea capacelor ce vede deasupra (dar si mai jos) cercului meu rosu în care se vad niturile fără nici o platbanda suprapusa.
Sper ca nu mai sunt confuzii acum :)

Cu stima.

#50 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 September 2016 - 10:39 AM

Asgard, ce ai pus tu, e o fotografie pe care o caut de mult timp: cala trenului de aterizare! Poza ta, confirma inexistenta ramforsarilor, sugerate de mine, in cala trenuli de aterizare. Poate acea banda invocata de tine, sa fie singura exceptie. Pare ca se disting ceva siruri de nituri, ce prind tablele de nervurile aripii.
Revenind la problema de mai sus, si coroborind datele din fotografiile mentionate mai sus, cred ca sunt doua bucati de platbanda, nituite pe doua rinduri, cum e la trapa inferioara. Asta inseamna ca sint patru siruri de nituri, pozitionate insa altfel, adica cam asa.
Imagine atasata: SDIGITAL-KO16030312550_ee3 - Copy.jpg
Singurul care poate justifica prezenta celor patru siruri de nituri distantate, este autorul cartii, adica Radub.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 September 2016 - 10:44 AM


#51 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 September 2016 - 11:57 AM

Salut.

Inca nu am ajuns sa desenez trenul la rezoluție mare, dar am o schița pe care o s-o folosesc când ajung la el.

Imagine atasata: tren aterizaj.png

După cum vezi sunt profile omega și platbenzi, deci au doua rânduri de nituri.
Pe capacul prins de furca mai exista și alte întăriri decat cele desenate de mine, mai ales la partea superioara. Sunt convins ca nu este facut doar dintr-o singura bucata de tabla. Sunt cel puțin doua :)

Cu stima.

PS: Cum am mai spus, desenul este doar o schiță și nu este 100% la 100% corect. Are lacune mai ales la dispunerea niturilor dar și la numărul lor. Forma generala este OK.

#52 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2059
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 04 September 2016 - 02:50 PM

Vezi postareaZ-mare, la 04 September 2016 - 10:39 AM, a spus:

Asgard, ce ai pus tu, e o fotografie pe care o caut de mult timp: cala trenului de aterizare!



Ce a marcat Asgard in poza calei, publicata si pe pagina 264 din cartea "Vanator", este coasta 17 a aripii, vezi pagina 208 a aceleiasi carti. Acolo era o imbinare intre doua panouri.
Erau doar doua bucati de platbanda pe interiorul capacului trenului. Rostul lor era sa preia frecarea, asa cum se vede si in contributia lui Zachs.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 04 September 2016 - 03:29 PM


#53 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 September 2016 - 04:39 PM

Asta se vede în foto ?

Imagine atasata: tren3.png

Întreb doar pentru clarificare !

Cu stima.

#54 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 967
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 04 September 2016 - 07:39 PM

Vezi postareaAsgard, la 04 September 2016 - 04:39 PM, a spus:

Asta se vede în foto ?

Atasament tren3.png

Întreb doar pentru clarificare !

Cu stima.

In nici un caz Asgard.
Doar dupa pozitia pistonul iti poti da seama ca nu e acea muchie acolo.
Dupa randurile de nituri se poate deduce zona. (vezi poza atasata)

Imagine atasata: IAR 81 C_446 113-2.JPG

#55 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 September 2016 - 07:47 PM

Ok, mersi.

Atunci ce este acolo asa luminat ?
Platbanda sigur nu este ca nervura 17 se afla mai aproape de axul avionului. Se vad niturile îmbinări puțin deasupra....
Sa fie o reflexie a lumini sau un defect al fotografiei.?! Eu asta vreau sa lămuresc.

Cu stima.

Edit:
E posibil sa fie ceva în zona aia (cablu, furtun, etc) atașat de tren care "freacă" vopseaua îndepărtând-o ?

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 04 September 2016 - 07:50 PM


#56 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 967
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 04 September 2016 - 08:05 PM

Citeaza

Ok, mersi.

Cu mare placere.

Citeaza

Atunci ce este acolo asa luminat ?

Sincer , concret, nu stiu.

Citeaza

Platbanda sigur nu este ca nervura 17 se afla mai aproape de axul avionului. Se vad niturile îmbinări puțin deasupra....

Exact.

Citeaza

Sa fie o reflexie a lumini sau un defect al fotografiei.?!

Hmmm... Poate ... Fara alte poze cu acea zona ... orice e posibil.

Citeaza

E posibil sa fie ceva în zona aia (cablu, furtun, etc) atașat de tren care "freacă" vopseaua îndepărtând-o ?

Asta tind sa cred si eu, foarte probabil ceva anume a frecat zona acolo.

Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 04 September 2016 - 08:06 PM


#57 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 September 2016 - 08:12 PM

Da, mersi din nou.

Oricum un lucru e cert. Nu exista nici o platbanda de întărire în baia trenului de aterizaj.
Punct ! :)

Spor Alex.

Cu stima.

#58 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 September 2016 - 02:28 PM

Da, lamurit, in cala trenului nu exista platbanda de ramforsare.
Problema ramine insa tot nelamurita! Ma asteptam ca Radub sa dea o explicatie in privinta desenului niturilor de pe trape.
Asgard, desenul tau e plauzibil dar nu real, remforsarile de pe trape sunt mult mai inguste ca sa aiba nituri atit de distantate. Cum ai deaenat tu, ar fi cam 40 mm latime la "U''-l de intarire, ori in poza de la pag. 258 apar foarte subtiri. Tinind cont si de desenul de la pag. 256, ramforsarea pare mai degraba o piesa in forma de 'b'' culcat, prinsa intr-un singur rind de nituri.
Adica asa
Imagine atasata: Untitled.png

#59 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 08 September 2016 - 12:32 AM

Salut

A fost căzut serverul ? Nu am putut intra, îmi apărea mesaj cu "nu găsește serverul cartula... bla, bla, bla :)

Alex cum am spus desenul este o schiță, nu o spun ca sa ma "scot" ci pur și simplu încă nu am ajuns sa investighez mai profund trenul de aterizaj.
Eu după fotografia asta am desenat trenul, linia generala.
Imagine atasata: jamba.jpg

Niturile nu se vad pe fotografie. Dar am "tras niște linii verzi care ar putea sa indice cam cat de late ar fi platbenzile.

Nu am înțeles la care ranforsare faci referire. Daca sunt cele de deasupra platbenzilor buclucașe, eu am dedus din desenul asta ca ar fi profil omega. Altceva nu am.
Imagine atasata: tren_de_ater.jpg

Cum profilul omega a fost utilizat cam peste tot, exemplu capacele mitralierelor:
Imagine atasata: capac mit.jpg

M-am gândit ca și la tren au folosit același tip de profil.

Profilul "B" întors de care ai pomenit, eu nu l-am găsit nicăieri pe avion. Am aproape 30 de ani de când lucrez cu structuri metalice și nu l-am întâlnit niciodată.
E posibil totusi sa ma înșel și sa fie cum spui tu, never to say, never :)

Cu stima.

Edit: Scuze am uitat. Da, e posibil ca platbenzile respective sa fie prinse doar cu un singur rand de nituri pe mijloc. Pana găsești alte "dovezi" chiar este indicat sa folosești și tu, un singur rand.
Cel puțin dintr-un desen asa se vede.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 08 September 2016 - 12:42 AM


#60 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12222
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 September 2016 - 09:28 AM

Intorcind pe toate fetele pozele da la pag. 130, 210, 246, 251 din (2) si pozele de la pag. 78, 79, 90, 99 si 179 din (3), as putea spune ca acolo avem doua rinduri de platbanda. In urma masurarilor pe fotografii si comparind cu desenele de la pag. 142 din (2), latimea benzii ar fi de 28 - 30 mm, nituita cu doua siruri de nuturi, aflate la 14 -16 mm distanta intre ele.
La scara 1/32 ar fi cam asa
Imagine atasata: jamba.jpg
Latimea platbandei, la 1/32 ar fi de 0,9 mm iar niturile ar fi la distanta de 0,44 mm intre ele, pe aceeasi platbanda.

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi