Tancul a intrat in dotare abia dupa incetarea razboiului,in anul 1921, sub denumirea oficiala de Carro d'assalto Fiat 3000 Mod.1921 .
Era vorba despre un tanc usor, dotat cu armament de calibru mic, a carui structura, asa cum am mai spus, deriva direct din modelul francez Renault, dar cu cateva modificari.
Blindajul era format din placi de otel prinse in buloane(nituri), cu o grosime ce varia de la 16 mm pentru cutia blindata si partile laterale ale turelei, la doar 6 mm, pentru fundul tancului si capacele de vizitare ale motorului.
Ca si in cazul "originalului" echipajul era format din doi oameni: comandantul care ocupa turela, responsabil si cu manuirea armamentului, si mecanicul conductor.
Tancul era lipsit de mijloace de comunicare interna, fapt ce facea destul de dificila transmiterea ordinelor de la comandant catre conductor.
Pentru deplasarea rapida de la un sector operativ la altul,avind in vedere viteza redusa, tancul era incarcat pe o semiremorca cu 2 roti, trasa de un tractor Fiat 18 BLR.
Turela, montata pe linia mediana a tancului, era inarmata (in cazul acestei versiuni) cu doua mitraliere jumelate Fiat 35 cal.8 mm, si putea fi rotita,franata,respectiv blocata pe directie printr-un sistem de rotire/ franare cu surub.
Armele erau montate in turela, desigur, in timp ce munitia statea depozitata in compartimentul principal.
Mitralierele, independent de unghiul de rotire al turelei(360 de grade) puteau fi manevrate in plan orizontal intr-un sector de 48 de grade, iar in plan vertical de la - 2, pana la +17 .
.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 June 2016 - 09:01 PM