Forum Machete,Modelism,Hobby: VPR 199 "ALBATROSUL" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

VPR 199 "ALBATROSUL" OSA I de la MERIT 1:72

#1 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 August 2016 - 03:47 PM

Salut, tuturor,

Am comandat kitul de montaj pentru OSA I, scara 1:72 de la MERIT.
Urmand exemplul colegilor de la aviatie si blindate, voi face o scurta prezentare a kitului.
Coca navei este dintr-o sigura bucata, la fel si puntea. Detaliile puntii sunt foarte bune (se potrivesc cu cele din fotografiile navelor reale). Pe punte se aseaza suprastructura principala formata din doua piese. Imbinarea acestora cu puntea este foarte exacta, certificand buna calitate a pieselor. Suprastructura are marcat un spatiu de jonctiune, lucru care m-a bucurat in mod deosebit. In fapt, la nava reala suprastructura era formata din doua elemente independente delimitate la fel ca cele din kit. Spatiul dintre ele era acoperit cu un bandaj de cauciuc, solutie care ducea la micsorarea tensiunilor in suprastructura in timpul marsului pe valuri (bravo MERIT!).
Tunurile AK-230 sunt foarte bine executate, la fel si afeturile lor; lansatoarele pentru rachetele P-15 au nervuri laterale pe care le voi elimina (asa cum se vede si in fotografie, in varianta romaneasca nu mai apar). Impecabil realizata este si statia de radiolocatie MR-104. Lansatorul de rachete STRELA este realizat foto echted, la fel ca si antenele; remarc calitatea foarte buna a realizarii.
In total sunt 20 de culee din plastic gri, una pentru geamuri, doua foto eched trei axe port elice cu diametrul de 1,5mm, o antenna metalica si un lant de ancora. Plasticul este usor de prelucrat, iar transparenta gemurilor satisface pe deplin exigentele mele.
Totul pare perfect! Aceasta impresie dureaza pana cand verifici coca navei.
Asa cum am scris mai sus corpul navei este dintr-o singura bucata peste care se fixeaza puntea printr-un sant de ghidaj. Corpul navei pe care il am eu este putin deformat la partea superioara, dar se corecteaza usor prin fixarea puntii. Alte lucruri:
-pe laterale sunt trasate fatezist cateva hublouri; se pot elimina rapid cu ajutorul unei hartii abrazive fine.
-lipsesc prizele de apa de pe fundul navei, dar de pot adauga fara probleme
-pe lateralele corpului sunt dispuse haotic marcaje pentru tobele de esapament si pentru alte evacuari. La navele reale existau trei tobe de esapament, corespunzatoare fiecarui motor de propulsie (M503). Acestea erau dispuse: doua in dreapta, una in stanga, tangente la parte inferioara cu linia de plutire. Evacurile aferente celor trei generatoare diesel erau dispuse analog, dar aveau diametre mult mai mici. Pe baza experientei in exploatare, pe OSA romanesti au fost montate coafe care protejau tobele de actiunea valurilor. Cele de mai sus se pot rezolva usor, nici coafele nu au o dificultate foarte mare in executie.
-carmele au o forma necorespunzatoare, tre’ refacute.
-tuburile axelor port-elice sunt la acelasi nivel! Alta pacoste! Nu era posibil acest lucru din cauza faptului ca cele trei motoare de propulsie nu erau montate in linie (M503 avea un diametru de 1,50m). Ele erau dispuse separat (1+2)in compartimentele masini pupa si prova, in care cel axial era incadrat de doua generatoare diesel, al treilea generator diesel fiind dispus intre celelalte doua M503. Tubul etambou din mijloc trebuie mutat.
-lovitura de gratie o reprezinta oglinda pupa. Cei de la MERIT au facut-o cu un semicerc la partea inferioara! Nu stiu la ce s-or fi gandit! Poate ca li s-a varsat cafeaua pe tastatura. Poate ca asa sunt OSA chinezesti, dar in acest caz sa nu mai fie trecuta pe cutia kitului varianta ruseasca. Polonezii au salvat o OSA I transformand-o in muzeu. Cateva fotografii cu nava reala arunca coca celor de la MERIT in ridicol. Din pacate corpul navei nu poate fi corectat. Degeaba este bine turnat si fara bavuri, degeaba plasticul e de calitate. Ceea ce ar fi trebuit sa fie o munca relaxanta cu rezultate satisfacatoare s-a transformat in altceva mult mai complicat.
Este primul meu chit naval. Ce sa faci, se mai intampla.

Destul cu vorba, o imagine face cat o mie de cuvinte:

Obiectiv: 199 "ALBATROSUL":
Imagine atasata: 199ALBATROSUL.jpg

suprastructura MERIT:
Imagine atasata: sprastructura.jpg

Carma MERIT si carma reala
Imagine atasata: carma merit.jpgImagine atasata: carma reala -ORP W?adys?awowo (8).jpg

coafa VPR:
Imagine atasata: 2010a.jpg

axe MERIT:
Imagine atasata: axe si evacuari.jpg

motor 503 varianta nu-stiu-care (in poza e in marina DDR)
Imagine atasata: M503 .jpg

laterala MERIT
Imagine atasata: lateral merit.jpg

laterala ORP Władysławowo
Imagine atasata: ORP W?adys?awowo (11).jpg

plan de forme sovietic pentru OSA I si oglida pupa MERIT/
oglinda pupa ORP Władysławowo
Imagine atasata: plan de forme osa 1.png Imagine atasata: oglinda pupa reala -ORP W?adys?awowo (16).jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: oglinda pupa merit.jpg


#2 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 25 August 2016 - 02:40 PM

Walkaround ORP Wadyslawowo; imaginile sunt foarte interesante, in special interioarele.

OSA I

#3 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 26 August 2016 - 10:58 AM

ORP PUCK realizat de catre un modelist polonez
Se observa modificarile aduse carmelor si tobelor de esapament; din pacate forma corpului este pastrata.

Imagine atasata: orp puck (1).jpgImagine atasata: orp puck (6).jpgImagine atasata: orp puck (5).jpgImagine atasata: orp puck (8).jpgImagine atasata: orp puck (3).jpgImagine atasata: orp puck (2).jpg

pozitia corecta a tuburilor axelor port-elice:
Imagine atasata: Copy of axe si evacuari.jpg

Fotografie de la Muzeul Marinei Poloneze:
Imagine atasata: 62_3.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 26 August 2016 - 11:00 AM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi