Forum Machete,Modelism,Hobby: KRUPP TITAN SWL80 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

KRUPP TITAN SWL80 Revell scara 1:24

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 31 January 2017 - 04:33 PM

Salutare,
am terminat o macheta Revell, din seria camioanelor la scara mare. Este vorba despre un camion de generatie mai veche, un krupp. Ca macheta consider ca este una buna, extrem de detaliata, poate chiar prea elaborata din anumite puncte de vedere si ma refer aici la piesele care formeaza de exemplu aripile fata, dar oricum un plastic de buna calitate dupa parerea mea. Nu au fost probleme de asamblare ale sasiului, care s-a imbinat perfect, chiar daca din neatentie am lipit o traversa in prima faza invers, problema a fost remediata. Probleme de asamblare am intalnit la prelata camionukui, unde a fost nevoie de chit pentru completarea zonelor care nu s-au imbinat ok, de asemenea am intampinat probleme la montarea cabinei pe sasiu. Este posibil ca aceste probleme sa nu fi aparut daca respectam in totalitate ordinea de pe schema de montaj. Iata la ce ma refer: am preferat sa montez aripile rotilor cu partea de jos a botului cabinei si bara de protectie pe sasiu, dupa care am venit cu intreaga constructie a cabinei. Acest lucru l-am facut din considerente de vopsire si mai ales de mascare, ceea ce a determinat usoare nepotriviri la aducerea botului cabinei pe structura.

Iata cateva imagini din timpul asamblarii, nu foarte multe nefiind vorba despre tehnici de modelism deosebite, ci doar de lipirea componentelor:

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Am decis sa pun macheta pe o baza de expunere, ca de obicei in ultima vreme as putea spune, in acest caz am folosit un material diferit si anume o placa de textolit neutilizata de multa vreme, care astepta in dulap vremuri mai bune. Pentru rigidizarea placii de caplaj am lipit cu bicomponent doua traverse din lemn in partea inferioara iar in partea superioara am lipit cu adeziv pentru diverse suprafete o coala de mucava, mai prietenoasa cu vegetatia care urma sa vina.
Pentru a realiza macheta cu mult noroi, asa cum am decis in final, am realizat o zona noroioasa din chit de modelaj pe care am imprimat urme de cauciucuri cu roata de rezerva a camionului, iar pentru exterior am folosit ipsos si rumegus.
In rest vopsele acrilice de diferite nuante, washuri cu acrilice, vegetatie woodland scenic si noch.

Pentru a alunga monotonia unei baze relativ mari am confectionat un gard scratch din balsa, care sa completeze peisajul.

Iata cam ce a iesit:

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Pentru poze de rezolutie ceva mai buna se poate intra si aici:

https://www.facebook...820971714823639

#2 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2017 - 09:45 PM

L-ai innoroiat nu gluma. Cam ascunde toata stradania matale, noroiul.
Nu-i functionau stergatoarele?

#3 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 01 February 2017 - 05:36 PM

Cam da, initial cand aveam de gand sa fac macheta ceva mai curata, am facut un sablon din carton, cu forma rotunda si am dat un strat de lac pentru a marca zona curatata de stergatoare. Am obtinut o frumoasa zona clara, zona care insa nu a mai contat cand am bagat noroi la greu. Am vrut sa fac o incercare cu noroi ud si noroi uscat, si ceva urme de ploaie pe macheta, dar dupa ce am testat zeama de rigoare de la AK, nu mi-au placut rezultatele si am renuntat, cu lac lucios rezultatul este nerealist pentru ceea ce vroiam eu, si cum alte zemuri nu aveam, am lasat macheta asa.

Initial am incercat sa vopsesc cat mai bine macheta, pentru a o face aproape ca noua. Astfel a existat un pic de wash, foarte usor, si ceva pasteluri pentru usoare urme de praf. Insa cand am constatat ca nu mi se potriveste cabina peste sasiu asa cum doream eu, iar aducerea in cota presupunea ceva modificari ale pieselor care mie imi placeau cum stau, am ales aceasta varianta, recunosc mai putin profesionala, de a masca prin innoroiere masiva unele nepotriviri. Evident puteam forta treaba pentru ca piesele sa se aseze, dar mi-a fost ciuda de vopsirea care imi iesise ok deja.

#4 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2017 - 06:46 PM

Vezi postareastageexp, la 01 February 2017 - 05:36 PM, a spus:

... Am vrut sa fac o incercare cu noroi ud si noroi uscat, si ceva urme de ploaie pe macheta, dar dupa ce am testat zeama de rigoare de la AK, nu mi-au placut rezultatele si am renuntat, cu lac lucios rezultatul este nerealist pentru ceea ce vroiam eu, si cum alte zemuri nu aveam, am lasat macheta asa.
...


Nu stiu zeama de la AK dar sfatul lui mikiro a dat rezultate bune si imaginea este spre real.
Este vorba de acoperirea suprafetei ce se doreste umeda cu banalul lac pentru unghii.
Este drept, din nou, ca terenul este realizat din nisip fin, de Dunare, amestecat cu aracet. Chiar daca pe ici pe colo mai apar sclipiri de mica si rest de scoici tot se vede bine.

Inainte de lac ...

Imagine postata


Dupa lacuit "unghiile" ...

Imagine postata

De observat si anvelopele nu numai terenul.


Spoor!

p.s.
O mica precizare legata de parbrizele murdare si curate unde "matura" stergatoarele.
Am observat la multe machete auto, murdarite, cu parbrizele murdare si doar zona stearsa de stergatoare curate.
Pana aici nimic deosebit.
Interesant este faptul ca stergatoarele acelea, de la machete, sterg atat de bine incat nu ramane nicio dara pe parbriz.
Ma intreb ce marca sunt ca eu am incercat marci de renume la masina reala, Bosch, Carello, Pirelli, etc. si nu am reusit performanta sa am un parbriz perfect curat in zona stergatoarelor.
Am ajuns sa verific tensionarea arcurilor bratelor si cum erau in regula am concluzionat ca lama stergatorului este vinovatul.
La machete o fi altfel :crazy:

#5 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 02 February 2017 - 12:08 PM

Asa este LDH, majoritatea machetelor sunt perfect curate. Cred ca si eu faceam aceeasi greseala, insa adevarul este ca la scara mare, cum este aceasta, se poate face o trecere lina de la o zona murdara la una mai putin murdara.
Este de retinut oricum sfatul.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi