Forum Machete,Modelism,Hobby: Roller stand HO - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Roller stand HO

#1 Useril este offline   bonygy 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 26-February 16

Postat 28 March 2017 - 07:59 PM

CONSTRUCTIE ROLLER STAND HO
Intrucat nu am diorama si din cand in cand vreau sa imi mai vad si sa aud locomotivele, automotoarele, drezinele bazaind si luminand, am demarat constructia unui Stand de probe, ecartament HO, conceptie si design proprii.
Am studiat indelung ceea ce am gasit pe net, Ebay, forumurile de modelism feroviar si am decis sa concep eu unul. In mare parte, principiul este acelasi (niste role, mai precis rulmenti, pe care rotile locomotivelor preiau curentul electric si le permit rotirea, dar fara sa se miste din loc.
Nu mai spun ca m-am apucat prin decembrie, am schimbat planul de n’spe ori pana am ajuns la un concept ideal (sau cel putin asa il vad eu).
Odata planurile trasate, am trecut la confectionarea/achizitionarea pieselor necesare, pentru a putea asambla “calaretii”, daca i-am denumit bine… acele piese pe care vor rula rotile.
Asa ca, am “pictat” piesele metalice care se vad in poza (notate cu 1), le-am debitat lasercut din otel de 2mm – varianta cea mai ieftina, apoi piesele albe din plexiglass grosime 1mm (notate cu 5), cumparat rulmenti 3x8x3 de pe Ebay, 2 euro/10bucati, suruburi de 3mm, piulite, saibe.
Pentru inceput, in piesele de plexiglass am aplicat niste gauri de 2,5mm 6-7 mm adancime (nu de la un capat in celalalt) in muchiile laterale, apoi am infiletat cate 2 suruburi (cu capul taiat) pe fiecare latura a piesei, obtinand niste “prezoane”. Pentru trainicie, in interior am aplicat cate o picatura de Poxipol. Am acordat o deosebita atentie acestei piese de plexiglass, intrucat are mai multe roluri: uneste cele doua piese metalice cu rulmenti, le mentine in echilibru una fata de cealalta, nu permite scurtcircuitul electric si asigura rezistenta ansamblului.
Apoi am trecut la asamblarea calaretului, asa ca in poza.
Standul inca nu este gata, voi reveni cand ma apropii de final.
In timp ce asamblam, am avut o revelatie si am observat ca am posibilitatea de a face inca un astfel de stand, mai rudimentar, cu ajutorul unei sine HO. Avand in vedere ca piesele nu au fost concepute de la inceput pentru asa ceva, am sacrificat 2 sine, carora le-am taiat travesele laterale, ca sa nu agate la piesele metalice. Astfel, calaretul ruleaza pe sina foarte usor si preia si curentul.
Mai adaug ca, prin interpunerea unor distantiere (piulite sau saibe) la nivelul rulmentilor, poate fi folosit si pentru locomotive scara TT sau chiar N.
Sa vorbim putin si despre preturi:
Un astfel de calaret, pe Ebay, pe care sa il poti pune pe sina (si sa fie prevazut cu santuri de ghidaj) este cam 15 euro (cea mai ieftina varianta). In afara de pretul cam mare (recunosc ca nu am avut de ales si am cumparat unul ca sa ma inspir), rulmentii cu care vine in dotare sunt de 3x10x4, cam mari pentru unele roti ale drezinelor.
Cheltuielile mele, pentru un singur calaret au fost:
- 4 rulmenti 3x8x3 – aprox 4 lei (2 euro/10 bucati). Pentru conceptul initial, folosesc 12 rulmenti, am sa va arat pentru ce sunt ceilalti.
- 2 piese metalice lasercut – 2lei/buc = 4 lei
- 1 piesa de Plexiglas – 1 leu/buc
- suruburile, saibele, piulitele – 1,5-2 lei
Total: 11-12 lei
Eu zic ca am iesit mai bine. Am de gand sa folosesc 10 astfel de calareti, la standul concept initial. Pentru cel cu sina, vreo 6 sunt de ajuns. Am piese suficiente. Asa sunt eu: am nevoie de 10 suruburi, cumpar 20, sa fie, ca nu se stie.

Ma apropii de final cu lucrarea. Am facut o baza pentru stand (o bucata de sina pentru perdele).
Am facut o mica "suspensie" la fiecare modul, cu doua scopuri: Sa le tina "apasate" pe sina de contact, dar in acelasi timp sa permita si reglajul lor, in functie de distanta dintre osiile locomotivei care va sta pe stand. Pentru a le apasa pe sine, am folosit un profil U de aluminiu, de asemebea reglabil.
Am lipit cu banda 3M un variator sa ramana acolo, ca mai am, asa ca imi permit.
Mai am putin de lucru la partea electrica, pentru ca vreau sa il fac convertibil analog-digital si viceversa.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Cam gata, am perfectionat legaturile electrice.
L-am conceput cu dubla alimentare analog/digital, sa nu se incurce una pe cealalta. Este clar... daca mergi analog, digitalul nu are acces si viceversa (butonul cu mot rosu de pe carcasa neagra.
Ma gandesc daca sa maschez cumva lateralele, am cu ce, dar nu stiu daca sa o fac sau nu. Astept pareri.

https://www.youtube.com/watch?v=61G_KpF5Dcs&feature=youtu.be





#2 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2017 - 03:48 PM

Felicitari.
Nu masca nimic. Dispare din farmecul masinariei.

#3 Useril este offline   bonygy 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 26-February 16

Postat 17 April 2017 - 09:43 AM

Hristos a-nviat!
Am zis ca vreau neaparat o proba digitala, m-am rugat de unul, de altul, asa ca fochistul de serviciu a fost baiat cumsecade, a facut focul in cazanul de la Roco BR35, a scos-o din remiza, a tras-o pe roller si... da-i baiete drumu'!
Vor urma si celelalte locomotive si automotoare... trebuie sa trec de birocratie...

https://youtu.be/h2lV10OiBuw

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi