Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, noiembrie 2017 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, noiembrie 2017

#41 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 November 2017 - 07:52 AM

Eu tot sceptic rămân.
Mă gândesc la managementul ăla alternativ: doi ani "de la ei", doi ani "de la noi".Parcă văd ce-o să iasă.
În plus, am citit că "de afară" v-a veni "doar" motorul şi transmisia , ori asta este partea care cere cel mai mult la capitolul piese de schimb.
Cutia blindată va fi produsă în România, doar că la Târgovişte era cândva un Combinat de Oțeluri Speciale , pe care l-am "privatizat" la...ruşi. Sunt curios dacă Forja de Blocuri şi Bare, singura de felul ăsta din Europa de Sud-Est, certificată NATO, mai are utilajele din dotare . Eu din câte ştiu, a fost demontată şi dusă în Rusia, aşa cum cere "tradiția" :ball:
Şi nu în ultimul rând: încă se mai aşteaptă semnarea hârțoagelor plus "finanțarea" dezvoltării, chestia asta însemnînd că până una alta,în bun spirit local, doi ani este un orizont de timp cam optimist.
În fine.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 November 2017 - 08:08 AM


#42 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2017 - 09:04 AM

Suspensia cu arcuri elicoidale mie nu imi inspira incredere.
Tabla folosita la carcase se producea la Galati. Cum nu a existat cerere, productia a incetat, iar pentru prototipuri s-a folosit tabla din Finlanda.

#43 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 November 2017 - 09:28 AM

Nu ştiam că la Galați se produce/se puteau produce plăci de blindaj.
În fine: fie Galați,fie COS Târgovişte, dacă ar fi produse în țară ar fi foarte bine din mai multe puncte de vedere.
Tare mi-i că blindajele vor trebui, însă,importate.
În caseta tehnică ce apare în linkul pus de Dany, nu am văzut şi date despre masa totală a maşinii.
Un Boxer are undeva la 35 de tone, o Piranda V cam 32, tot pe acolo şi un Pandur, etc.
Sunt curios la ce masa totala ar ajunge un Agilis d-ăsta.
Apropos: tunul Mauser de 30 este prezent şi pe Boxer 8x8. O armă foarte competentă la categoria ei.
Cât despre camioane...hmmm . N-ar fi rele nişte MAN, asta chiar că ar fi o veste bună, fie la caregoria 4x4,6x6 sau 8x8.
https://youtu.be/chus8KFs2x4

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 November 2017 - 09:32 AM


#44 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2017 - 10:42 AM

Informatia despre tabla o stiu chiar de la Moreni.
Galati ar fi reluat productia daca cantitatea comandata era in masura sa ofere un randament rezonabil.
Asisderea, lipsa unor cantitati suficient de mari de trotil la Fagaras, menite sa asigure functionarea eficienta a instalatiilor, a condus la intreruperea totala a productiei.

#45 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 November 2017 - 12:37 PM

Citeaza

Sunt curios la ce masa totala ar ajunge un Agilis d-ăsta.



Se specula in comenturi undeva la vreo 25-28 de tone ,poate mai putin , full , cu turela aceea , in varianta amfibie .
Sint curios ce protectie va avea .Probabil sa ales solutia de a prima mobilitatea si puterea de foc in detrimentul blindajului .
Mie imi surade si ideea ca s-ar putea sa fabricam si tunul/turela aici .
Ceea ce usor imi displace ( inafara de forma ce pare mare , botul> mi-ar fi placut sa fie asemanator cu Leo 3 fiind o tinta mai greu de distrus si rotitele mici, dar asta nu are importanta) e faptul ca ma asteptam sa fie un vehicol modular ( mai mult decat Boxerul ) pentru a putea fi recuperat sau modificat simplu rapid si usor imediat in vecinatatea frontului .
P.s .

Citeaza

Cāt despre camioane...hmmm .

Da , da > Hmmm si eu :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 November 2017 - 12:40 PM


#46 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 November 2017 - 01:08 PM

Cum ozeneurile astea, cit sunt ele de ozeneuri, se mai strica, mai un culbutor, mai o bujie cu antimaterie ancrasata, mai o bieleta sau un amortizor antigravidational slabit (ca la ce drumuri avem....), mai un prag ruginit, o zgirietura in parcare, un far laser schimbat, de, tre reparate si ele nu, un intreprinzator autohton si-a deschis un service specializat. Unde mai pui ca mai e nevoie si de o abgradare, acolo...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: atelier.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 November 2017 - 05:58 PM


#47 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 November 2017 - 01:11 PM

Dany, nu vreau sa reiau discutia, insa eu tot pentru un Boxer as fi optat.Desigur, produs sub licenta la Moreni, cu offset si tot tacamul.
Am doua argumente: inainte de toate Boxerul exista deja, in timp ce Agilis este un proiect care trebuie dezvoltat, asta implica destul de mult timp si costuri suplimentare, deloc de neglijat.
Apoi, in cazul Boxerului vorbim despre un produs verificat in teren, australienii(de pilda) il au si ei in dotare. Eu nu am incredere, nu atat in competenta inginerilor romani(desi este un domeniu nou pentru ei) cat in perspectiva faptului ca la noi "merge si asa" si aici ma refer la dotarile masinii-optam spre mai ieftin si de regula facem targuri proaste.
In concret,nu ma incanta doua aspecte: suspensia pe arcuri elicoidale si masa redusa, adica cele cca.25-26 de tone(asta in varianta optimista).
Eu sunt 99 % convins ca la greutatea aia nu ai cum sa obtii o protectie balistica/antimina/IED de nivel 5 .
Desi Agilis pare foarte asemanator cu Boxer-ul, nu am auzit vorbindu-se nimic despre modularitate, ceea ce este inca un punct in minus,clar.
Vom vedea, poate,poate, totusi, cata vreme se discuta despre "dezvoltare" , sa mai fie loc de schimbari in proiectul asta.

#48 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 November 2017 - 02:04 PM

Citeaza

in perspectiva faptului ca la noi "merge si asa" si aici ma refer la dotarile masinii-optam spre mai ieftin si de regula facem targuri proaste.

... Nu , neaparat , Longinus . Mai degraba in ultima perioada ne-am obisnuit cu conceptiile acestea . Fiindca cred ca e mai comod asa .
Tin minte ca citisem pe undeva despre un caiet de saricini intocmit fie pe la inceputul secolului trecut , fie dupa WW1 de catre niste ofitzeri foarte competenti ,cu referire la niste tunuri . Acel caiet de sarcini devenise un model pt. firma producatoare ( dar nu mai stiu daca era franceza sau germana ) , ulterior modificandu-si produsele pentru armata proprie in functie de acel caiet . Apoi modificarile ce au crescut performantele altor modele de tunuri cumparate tot pe la 1900 ... Sint multe exemple , ajungand de la primele avioane de vanatoare monoplan ,din anii interbelici pana la motoarele locomotivelor diesel , etc .

Citeaza

Dany, nu vreau sa reiau discutia, insa eu tot pentru un Boxer as fi optat.Desigur, produs sub licenta la Moreni, cu offset si tot tacamul.

Stiu :-D .
Nu stiu insa daca ne-ar fi lasat nemtii sa-l producem . Tin minte ca doreau de fapt sa le cumparam vreo ... nu mai stiu ... 50-70 asa ca " deschidere" ,dupa care nu se stia inca exact ce vor face aici ,iar pretul era mare . Asta inainte de a aparea propunerea cu PiranhaV sau Patria .

Citeaza

in timp ce Agilis este un proiect care trebuie dezvoltat, asta implica destul de mult timp si costuri suplimentare, deloc de neglijat.

Eu ma gandesc ca din contra ,este exact lucrul de care avem nevoie , cu conditia sa nu fim amenintati de vreo cafteala iminenta . Sa se chinuie , sa testeze , sa o ia de la capat , sa invete cum se face atat produsul cat si facilitatile necesare si din punct de vedere economic .
Decat sa insurubeze vreo 2 -3 piulitze , sa fabrice o prelata si sa umfle rotile unor produse ce ar fi venit pe subansamble aproape gata montate de dincolo . Citind despre afacerea camioanelor Renault , cred ca la asta s-ar fi redus si in acest caz contributia noastra .

Citeaza

In concret,nu ma incanta doua aspecte: suspensia pe arcuri elicoidale

Vad ca si lui Flo ai displace . Ce este cu suspensia aceasta ?
Intreb fiindca nu ma pricep . Ar putea avea un rol in protectia personalului aceasta optiune ? ( sa spunem ca in cazul acelor camioane blindate sud africane )

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 November 2017 - 02:26 PM


#49 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2017 - 02:06 PM

Vezi postareaZ-mare, la 13 November 2017 - 01:08 PM, a spus:

Dovada clara ca farfuriile zburatoare au existat inca de pe vremea celui de al doilea Razboi Mondial!!!!
Atasament tun.jpg



Versatil 88-ul...Doar pentru a strica petrecerea what-if a lui Axor, pun si originalul...

Imagine atasata: der-adler (1).jpg

#50 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 November 2017 - 02:28 PM

Dany, suspensia independenta este o dotare obligatorie pentru asemenea vehicule.
Cea cu arcuri elicoidale si brate oscilante este mai costisitoare si mai expusa.
Eu as fi preferat o suspensie semindependenta cu bare de torsiune, care este mult mai rigida decat suspensia cu brate oscilante, amortizoarele se pot monta oblic, este mult mai compacta si astfel face economie de spatiu marind volumul interior, are un grad mai scazut de vulnerabilitate la explozii IED sau similare si nu in ultimul rand este mult mai ieftina.
Ca dezavantaj, ar fi faptul ca ofera un grad de manivrabilitate mai scazut, insa nu cred ca cineva se va stradui sa parcheze un Agilis-parcare laterala cu spatele, la vreun mall.

#51 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 November 2017 - 03:50 PM

Multumesc de raspuns , Longinus .
Deci pare ca intreg proiectul este gandit pentru viteza mobilitate si manevrabilitate si putere de foc in detrimentul protectiei ( blindaj ,suspensie) .

Cea cu arcuri elicoidale si brate oscilante este mai avantajoasa pe teren accidentat , daca ne referim si la viteza vehicolului ?

#52 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 November 2017 - 05:38 PM

Eu nu sunt convins că este mai avantajoasă, la greutatea asta (cca 28 de tone).
Suspensia cu arcuri elicoidale mai este folosită şi la alte vehicule blindate, chiar de către nemții de la Rheinmetall - vezi Fuchs mk 2, 6x6, dar ăla cāntăreşte vreo 17 tone.

#53 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2017 - 09:13 PM

Suspensia cu arcuri elicoidale este mai vulnerabila si mai putin fiabila decat bara de torsiune care in plus valorifica mai bine spatiul de dispunere (prietenul Loginus a spus ca-i mai compacta).
In schimb cea cu arcuri elicoidale este mai confortabila.

#54 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 November 2017 - 11:18 PM

Cānd n-ai cu ce, improvizezi. :rofl:
https://youtu.be/0UotZ_ZLB5A

#55 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 November 2017 - 07:26 AM

Citeaza

Cānd n-ai cu ce, improvizezi.

:lol:
-----
Pe RoMilitary a aparut si articolul despre camioane . https://www.rumaniam...all-in-romania.

#56 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 November 2017 - 07:54 AM

O înşiruire de "dacă şi cu poate".
Oricum, mie mi se pare "interesant" proiectul nemților : Rheinmetall propune un tun ...Oerlikon. Ciudate afirmații.
Cât despre camioanele militare, blindate sau nu, îmi păstrez opinia, dacă nu se poate Volvo,atunci să fie MAN,doar că 173 par cam puține.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 November 2017 - 07:58 AM


#57 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 November 2017 - 02:38 PM

Eu cred ca daca se hotarasc "menschen"-ii sa fie " MAN"-i vor fi mai multe . Nu stiu daca nemtii ar deschide o linie de productie doar pentru 173 .
Pentru mine ar mai fi un motiv pentru care as dori sa-i vad pe Rheinmetall mai mult pe aici .
Poate s-ar implica putin si in pregatirea trupelor ( cazul " omuletilor verzi" de la rusi ) .
----------
p.s.

Citeaza

Suspensia cu arcuri elicoidale este mai vulnerabila si mai putin fiabila decat bara de torsiune care in plus valorifica mai bine spatiul de dispunere (prietenul Loginus a spus ca-i mai compacta).
In schimb cea cu arcuri elicoidale este mai confortabila.

Multumesc Flo de raspuns .

Aceasta postare a fost editata de dany: 14 November 2017 - 02:40 PM


#58 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 14 November 2017 - 02:43 PM

Daca va era dor de ARCA:
http://www.lcsun-new...ment/859103001/

#59 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 November 2017 - 03:04 PM

Vezi postareaMR-JW, la 14 November 2017 - 02:43 PM, a spus:

Daca va era dor de ARCA:
http://www.lcsun-new...ment/859103001/

Heh... Popescu asta e cam gainar. Frauda(a se citi inselaciune) de 20.000 $ la care se mai adauga inca una de 2500 si una de 500 ?
Slabut.
Cea mai grea torpila pare ca a tras-o la Primaria din Las Cruces (unde Doamne iarta-ma o mai fi si "Crucea" asta !) ca pe aia i-a "facut" de 60.000 de dollars.
Oricum, fata de ce "Baraje de Artillerie" se trag pe la noi, Popika asta e cu bani de tigari. :pint:


Edit: pare-se ca Popescu a fost deja arestat:
http://www.digi24.ro...u-frauda-828533

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 November 2017 - 03:17 PM


#60 Useril este offline   bogdan1 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-November 12

Postat 14 November 2017 - 04:19 PM

Legat de ARCA imi amintesc ca in urma cu aproape un deceniu Fortele Navale Romane, parca pe baza unui protocol, au acordat un sprijin logistic serios (nave, oameni, echipamente, scafandri) timp de 2-3 ani (cateva saptamani pe an, in principal NSSL Constanta) la incercarile de lansare ale rachetelor respective. Imi amintesc ca ceva era oricum in neregula si atunci. Am fost la una din tentativele de lansare cu ajutorul unui balon urias, reusita au zis ei atunci, dar in ultimul moment Marina a hotarat sa se delimiteze de eveniment, nici nu a mai fost prezenta la conferinta de presa. Cred ca protocolul sau cum se spune, baza legala, nu erau chiar ok. Nici nu s-a mai publicat materialul video sau print, foto, etc. Oricum ei aveau cameramanii lor, vreo 4-5, de atunci urmareau sa scoata propriul film documentar, evident, o alta sursa de finantare. Uite aici ceva de genul asta la pagina 26 http://www.navy.ro/m...mere/rmr138.pdf

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi