Forum Machete,Modelism,Hobby: Recidiva - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Recidiva Bf-109 G4, Don Pedro, scara 1/48

#1 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 December 2017 - 04:08 PM

Nu ca ar trebui sa dau neaparat vina pe cineva, sau ca nu mi-ar fi placut, dar kit-ul a fost achizitionat la sugestia lui Archi (Doru Sicoe)
Imagine atasata: IMG_1474e.jpg
Kit-ul este scos de Eduard, scara 1/48, din seria ProfiPACK. Cutia contine:
- 4 rame de plastic, cu 178 de piese, din care 78 nu se folosesc. Plasticul este de culoare gri albastrui inchis, fara bavuri, bine centrat, bine turnat, cu detalii fine.
Imagine atasata: IMG_1476e.jpgImagine atasata: IMG_1477e.jpg
Imagine atasata: IMG_1479e.jpgImagine atasata: IMG_1478e.jpg
- o rama cu transparente, cu 14 piese, din care 8 nu se folosesc. Piesele sunt destul de subtiri, transparente, curat injectate, fara ape.
Imagine atasata: IMG_1480e.jpg
- doua foi cu decaluri, una pentru stensiluri, alta pentru inmatriculari.
Imagine atasata: IMG_1481e.jpg
Normal, stensulire sunt numai in limba germana!!!
Sunt posibile 5 inmatriculari, una romaneasca, "Don Pedro",
Imagine atasata: IMG_1485e.jpg
trei germane si una italieneasca
Imagine atasata: IMG_1486e.jpg
Imagine atasata: IMG_1487e.jpg
- un set de fotoincizii (PE) cu elemente prevopsite, pentru cocpit si exterior si un set de masti pentru cupola si parbriz.
Imagine atasata: IMG_1483e.jpg
Instructiunile de asamblare si vopsire sunt clare, intuitive, pasii sunt usor de urmarit si urmat.
Imagine atasata: IMG_1484e.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 December 2017 - 04:10 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 December 2017 - 04:19 PM

Foarte interesant acest kit şi inedit, mai ales dacă ne uităm că este īn scara 1/84, după cum scrie şi īn titlul topicului. :shifty:

#3 Useril este offline   GabrielS 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 16-May 16
  • Location:Sint Maarten

Postat 05 December 2017 - 07:24 PM

Interesant, Z-mare! Asteptam continuarea ;)

GabrielS

#4 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1718
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 05 December 2017 - 07:52 PM

Bag de seamă că te-ai dat de partea īntunecată a Forței, Z-Kenobi...Alt 1/48 !!
Spor maxim să ai !!
Sorin

#5 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 December 2017 - 07:53 PM

Am fixat plansa de bord, PE, colorate gata
Imagine atasata: IMG_1500e.jpg
- laterala stinga:
Imagine atasata: IMG_1489e.jpg
Dupa cum se vede, am mai adaugat citeva fire si acea curea, din spate, care habar nu am la ce foloseste! :pardon:
- laterala dreapta:
Imagine atasata: IMG_1488e.jpg
Aici am mai pus citeva tevi, cutii electrice si fire
- podeaua si scaunul:
Imagine atasata: IMG_1491e.jpg
Imagine atasata: IMG_1492e.jpg
Imagine atasata: IMG_1493e.jpg
Aici mai trebuie adaugat un decal, pe cutia tunului, si teava de combustibil. Ca am uitat de ea. Oricum, Eduard zice ca se monteaza ultima :-P
- radiatoarele, apa si ulei:
Imagine atasata: IMG_1495e.jpg
Imagine atasata: IMG_1497e.jpg
Ele aratau bine si direct din kit, dar daca tot au fost date PE-urile...
Dupa vopsirea cocpitului in RLM 66 (MM1723, imi pare cel mai bun la scari mici!), am dat cu prafuri si zmuri de la MIG. La fel si pe grilele radiatoarelor.
Urmeaza adunarea, nu chiar generala...

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 15 December 2017 - 07:56 PM


#6 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 December 2017 - 05:08 PM

Ne stiu cum, dar Eduard a facut aceeasi greseala si la G si la E: mitralierele, montate dupa ghidajul indicat, vin mult prea inapoi:
Imagine atasata: IMG_1501e.jpg
L-am taiat de pe supartul lor si le-am prelungit cu fir de stiren, citva mm
Acum vine asa:
Imagine atasata: IMG_1502e.jpg
Imagine atasata: IMG_1503e.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 December 2017 - 05:12 PM


#7 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 December 2017 - 07:14 PM

Un pic de ajutor, va rog: parbrizul de la G4, recte "Don Pedro", avea fanta de aerisire pe partea dreapta??" ( in poza de pe cutie, fanta e pe stinga, desi cupola cu fante si pe dreapta si pe stinga nu se foloseste. In schema de vopsire, nu apare nici una din fante). Am cautat pe net, am cautat prin pozele pe care le detin, carti, dar nimic!
Multumiri!

#8 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 22 December 2017 - 07:25 PM

Salut , Z , in Romanian Fighter Colors apare o poza cu " Don Pedro " , vedere din stanga si nu pare sa aiba acea fanta .
( te referi la acea fanta de sub geamul lateral al parbrizului nu '? )

#9 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 December 2017 - 07:30 PM

Da, acea fanta. Cartea o am si eu, dar nu sunt lamurit pe deplin...

#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 December 2017 - 09:41 PM

Eu stiu ca G2, G4,G6 aveau priza de aerisire pe partea stanga.
G1,G3,G5 nu.

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 December 2017 - 10:45 PM

Alex, două video cu Me 109 G4 "Rot 7" restaurat de către echipa Flugmuseum Messerschmitt, în care se vede clar priza de aer pe stânga. Sper că am înțeles corect ce ai întrebat.
https://youtu.be/mzgYkfq9OVw

https://youtu.be/a_y7SlPn6hw

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 December 2017 - 10:47 PM


#12 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 December 2017 - 12:31 PM

Longinus, multumesc pentru filmulete.
Chestia e ca... e o chestie! In kit am 3 parbrize: unul fara fante, unul cu fante pe ambele parti si unul cu fanta doar pe dreapta, pe stinga fiind un cerculet (?). In instructiuni zice ca cel cu fante pe ambele parti, nu se foloseste. Ca atare, ramin in discutie cel fara fante si cel cu fanta de dreapta!! Deci... ori avea fante pe ambele parti (in filmulet se vede doar laterala stinga), ori avea doar pe dreapta, pe stinga fiind un alt dipozitiv. In instructiuni zice ca acolo vine lipit un PE.
Imagine atasata: IMG_1504e.jpg
Cu alte cuvinte, ori pun parbrizul care zice ca nu se foloseste, cu fante pe ambele parti, ori cel fara fanta.
In "Romanian Fighter Colours 1941 - 1945", autori Dan Melinte & Teodor Liviu Morosanu, la pagina 164 este un G2, 8 alb, cu fanta pe stinga, desi in profilul desenat apare fara. La pagina 154, apare poza unui G2, 227, a lui Di Cezare, "Hai fetito", fara fanta. Adica, G2 era si cu fanta si fara fanta. La pagina 150, apare o poza si un profil cu G4, 3 alb, "Don Pedro". Profilul este fara fanta, iar in poza nu se prea vede clar, dar pare tot fara fanta. La paginile 160 si 161 apar poze si profil pentru un G4, 24 alb si 23b alb, clat fara fanta. Cum notatia 23b arata ca e vorba de un alt avion, 23 simplu fiind avariat/doborit, as putea zica G4, cel putin alea folosite de noi, nu aveau acele fante.
In concluzie...care concluzie?

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 December 2017 - 11:56 AM


#13 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 23 December 2017 - 03:16 PM

Z , eu zic ca in cazul acesta ( eu asa as face) sa vopsesti si perbrizul fara fante si pe cel cu fanta doar pe dreapta ... sau pe toate 3 daca doresti si la final il lipesti doar in puncte pe cel care-ti place , punand la pastrare celelalte piese pana cand apare o alta informatie .

#14 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 December 2017 - 03:21 PM

Dany, ai si tu dreptate, pe undeva. Pina la urma o sa pun barbrizul fara frante, cine vrea sa ma contrazica, vorba coanei Leanta: dovada, unde e dovada! :-D

P.S. Daca doi "tanchisti" participa cu discutii si sfaturi la rubrica despre 109, e grav. Problema nu e ca doar ei participa, ci faptul ca doar ei participa...
Multumiri domnilor! :hi:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 December 2017 - 03:25 PM


#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 December 2017 - 03:23 PM

Eh eu aş zice aşa:.
-înainte de toate am înțeles că nu faci orice G4,ci pe unul anume(!) ,adică pe "Don Pedro", ceea ce,recunosc, te cam leagă de mâini şi de picioare în problema prizei de aer ;
-dacă faci un G4 oareşcare, eu cred că ar trebui să foloseşti parbrizul cu două fante, o păstrezi pe cea din stânga şi o "anulezi" pe cea din dreapta(cred că acolo se lipeşte doar reperul PE).
Încă ceva : don Pedro a fost un G4 din fabrică, sau un G3 convertit ? Nu cunosc aspectul şi d'aia întreb.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 December 2017 - 03:25 PM


#16 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 December 2017 - 03:48 PM

Longinus, nici eu nu stiu, dar s-ar parea ca am avut citeva G4, asa ca treaba poate sta oricum!
Au fost construite 1242 de avioane Bf109-G4, care au avut urmatoarele Verknummer 10864 - 10921, 14851 - 15204, 16001 - 16250, 16301 - 16312, 16651 - 16653 si 19093 - 19999. Productia lor s-a desfasurat din octombrie 1942 pina in iulie 1943. Pe linga astea, au mai fost construite inca trei la Gÿor, Ungaria. Primele aparate G4 au fost distribuite pe front incepind cu noiembrie1942. Despre livrarea in Romania nu am gasit nimic. Daca am stii ce W.Nr. au avut cele romanesti, am descilci cel putin daca provin din G3 sau sunt G4 autentice. In orice caz, toate G4 pe cele care le-am vazut in poze, aveau acele fante! Daca 24/23b alb si, probabil, "Don Pedro", nu au avut acele fante, ele provin, posibil, din G3. Si, cum noi suntem mari specialisti in a lua ceva la mina a doua, inclin sa cred ca erau G3 modificate si de aceea nu aveau acele fante!
G3 era cu cabina presurizata, ceea ce duce la lipsa fantelor de aerisire!!!
Da, problema e ca ... e "Don Pedro", altfel nu m-ar fi durut capul!!!!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 December 2017 - 11:57 AM


#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 December 2017 - 06:29 PM

Ca să mai şi răsucesc cuțitul în rană: probabilitate ca al nostru să fi fost un G 3 convertit e destul de mică, pentru că sursele,cel puțin cele germane, spun că G3 a fost produs în serie foarte mică, cca 50 de bucăți.
G4 era identic cu G2 atât ca aspect exterior cât şi ca performanțe, singura diferență fiind la stația radio, mai performantă pe G4.
TOTUŞI :
- versiunile de G2 timpurii NU AVEAU acel "air intake".
Priza de aer a apărut la G2 produse cu începere din seria a doua, ca o îmbunătățire adusă ventilării cockpitului.
Dacă spui că Don Pedro apare în poze fără acea priză, eu înclin să cred că de fapt era un G2 "timpuriu".

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 December 2017 - 06:31 PM


#18 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 December 2017 - 08:59 PM

Corect, G3 a fost o serie limitată, ca să zic așa. E posibilă și varianta ta, un G2 mai vechi. Īn poze, cum ziceam mai sus, G2 romānesc apare atīt cu fante, cīt fără. Rămīn la idea ca "Don Pedro" nu a avut fante.

#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 December 2017 - 10:59 PM

Dacă evidențele şi mai apoi arhivele,ar fi fost bine puse la punct şi salvate în anii care au urmat, ar fi fost posibil să identificăm modul în care G2 Don Pedro a ajuns în țară. Adică a fost primit de nou nouț direct de la mama lui sau a fost refurbişat şi livrat ca ajutor de la aliatul neamț(eu mai degrabă cred că aşa era).
Măcar în felul ăsta am fi realizat dacă era un G2 early sau dintr-un lot produs ulterior.
Oricum din câte ştiu a mai fost un "Don Pedro" doar că acela era un "Emil".

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 December 2017 - 11:03 PM


#20 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 December 2017 - 09:10 AM

Da, ai dreptate, "Don Pedro" a fost și un E3, 48 galben, ca și " Hai fetito", ce apare si pe G2-iul 227, a lui Di Crezare.
In lucrarea amintită mai sus, este arătat faptul că în anul 1944, fabrica IAR, livrează o primă serie de avioane Ga-4, cu W.Nr între 300 - 315, construite în licența. Asta ca sa "lamurim" si mai bine lucrurile! :-D

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 December 2017 - 09:24 AM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi