Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 Hobbyboss 1/48

#41 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2018 - 09:13 AM

N-am prea mai avut timp sa ma ocup de problema, am reusit doar sa montez bordul si cockpitul pe partea dreapta a fuselajului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 59.jpg
  • Imagine atasata: 60.jpg
  • Imagine atasata: 61.jpg


#42 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2018 - 12:28 PM

Hai ca incepe sa se adune! :good:

#43 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 February 2018 - 09:44 AM

Gata am inchis fuselajul, a fost cam la limita treaba in zona panoului de bord dar pana la urma a fost ok.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 62.jpg
  • Imagine atasata: 63.jpg
  • Imagine atasata: 64.jpg
  • Imagine atasata: 65.jpg
  • Imagine atasata: 66.jpg


#44 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 February 2018 - 10:06 AM

Cum te-ai descurcat cu reductorul si furtunul aferent?

#45 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2018 - 03:20 PM

Vezi postareaZ-mare, la 24 February 2018 - 10:06 AM, a spus:

Cum te-ai descurcat cu reductorul si furtunul aferent?


La ce te referi Z? La furtunul ala in forma de baston din fata motorului?

#46 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 February 2018 - 06:46 PM

Scuze, vorbeam de reductorul de presiune si furtunul care se incolaceste prin cocpit.

#47 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2018 - 12:19 PM

Furtunul care se involaceste in cockpit?
La furtunul inhalatorului de oxigen te referi?
Pune o poza sau un desen ceva...sa-mi dau seama despre ce e vorba...

#48 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 February 2018 - 07:58 AM

Da, la acel furtun mă refer, si la redactorul de presiune. Ziceam asta deoarece acestea piesa, ori e supradimensionata, ori e plasată greșit, ori nu e loc.

#49 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2018 - 05:54 PM

Big-Z,

Asta e un IAR 80 din prima serie (1-20).
Astea nu aveau regulatorul de oxygen nemtesc (model Draeger) care a fost amplasat la majoritatea aparatelor pe partea stanga a cockpitului. Deci si furtunul gros si striat din laterala stanga, dar si butelia aferenta din stanga-jos, nu existau la IAR 80 din primele modele...cu siguranta nu la seria 1-20.
Primele IAR 80 au avut inhalatoare frantuzesti Munerelle care erau amplasate pe partea dreapta - unde era si cutia mastii de oxygen. Am cautat sa le reprezint cat de bine am putut - am atasat o poza cu explicatii.

Este adevarat ca in majoritatea cazurilor, inhalatorul initial tip Munerelle a fost inlocuit cu modelul Draeger mai tarziu chiar si pe modelele mai vechi, insa eu o sa-l fac pe asta cu inmatriculare pre-war (cocarde, perioada 1940 - inceput de 1941), cand in mod sigur avea inca inhalatorul initial frantuzesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 71.jpg


#50 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2018 - 10:14 AM

Am continuat lucrul la baia trenului de aterizare, ca mai sunt lucruri de rezolvat acolo.

Am facut o proba cu jambele trenului de aterizare si mecanismul/bratul de retractie al trenului. Stiti si voi ca bratele de retractie erau destul de proeminente si vizibile.
Aici este o greseala majora a celor de la Hobbyboss (pe langa problema cu distanta intre baile trenului de aterizare) - bratele de retractie ale trenului de aterizare sunt prea scurte si punctul lor de contact cu plafonul baii trenului este complet gresit pozitionat! Am marcat exact pe poza despre ce vorbesc.

Ca sa rezolv problema am folosit brass tube de la Albion Alloys...geniala inventie...scumpe ca dracu dar foarte utile.
Apoi a trebuit sa dau gauri noi, la unghiul potivit, ca sa fac noile puncte de contact cu baia trenului de arerizare. Gaurile vechi vor trebui umplute, desigur.
Acum mai am sa rezolv nervurile alea in plus din baia trenului de aterizare si e cam gata zona asta...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 72.jpg
  • Imagine atasata: 73.jpg
  • Imagine atasata: 74.jpg
  • Imagine atasata: 75.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 27 February 2018 - 10:16 AM


#51 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 February 2018 - 11:21 AM

Citeaza

Big-Z,
Aoleu, am imbatrinit de tot!!!! Mereu uit ce numar faci tu!! Scuzele mele!
Daca tot te-ai pornit, schimba si pistonul cu ac de seringa, o sa arate mai bine decit vopsit!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 27 February 2018 - 11:23 AM


#52 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2018 - 10:38 AM

Vezi postareaZ-mare, la 27 February 2018 - 11:21 AM, a spus:

Daca tot te-ai pornit, schimba si pistonul cu ac de seringa, o sa arate mai bine decit vopsit!


E interesanta ideea...insa aceasta operatiune ar sacrifica ceva din rigiditatea ansamblului...ma mai gandesc la asta, o sa vad...

Intre timp, acum ca am inchis fuselajul, trebuie sa vedem cum stam si cu motorul
Piesele principale sunt, dinspre elice spre fuselaj: capacul cilindric al carterului motorului, urmat de un inel pe care sunt dispuse tijele supapelor, urmat de cele doua stele de cate 7 cilindri (fiecare stea e facuta din doua piese identice care se suprapun, sunt deja asamblate in poza), urmate de o piesa care reprezinta ansamblul de tevaraie prin care aerul era transportat de la compresor in motor (admisia) - piesa care face si legatura cu fuselajul anterior.
Sistemul de evacuare (tevile care ar trebui sa adune gazele arse de la fiecare cilindru si sa le conduca spre esapamante) nu este deloc figurat - tevile de esapament colectoare (cele care ieseau de sub capote motorului) sunt piese complet independente de ansambul motor.

In primul rand, tijele supapelor sunt inadmisibil de groase si nu sunt realist reprezentate...sunt cumva paralele, pe cand la motorul K14 (ca de altfel la toata familia din care provenea) ele erau de fapt convergente la capatul dinspre carterul motorului (aveau cumva o forma generala de V).
Deci le-am taiat si asa arata motorul acum, cu toate inelele successive montate (inclusiv cel de pe care am inlaturat tijele supapelor).

Voi folosi acasta baza pentru a imbunatati putin lucrurile - adica sa montez alte tjle pt supape si ceva cabluri de aprindere.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 77.jpg
  • Imagine atasata: 78.jpg
  • Imagine atasata: 79.jpg


#53 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 March 2018 - 11:30 AM

Citeaza

insa aceasta operatiune ar sacrifica ceva din rigiditatea ansamblului...
Daca dai gaura pina la gituire, nu-i problema!
La motor, aceeasi pacatoasa idee de a face cilindrii din doua jumatati! Oricit te-ai stradui, nu poti elimina bavurile! Acum, un cred ca-i chiar un capat de tara, cred ca-l faci cu capotajul inchis, deci nu o sa se vada. Culbutori ii poti face din ace de seringa de 0,3 mm sau din fir de otel, de aceeasi dimensiune, arata mai fain, dar poti folosi si stiren tras la cald, mai usor de lipit. Vezi ca mai vine un inel, ala care colecteaza firele de bujii.
Succes in continuare.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 March 2018 - 11:48 AM


#54 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2018 - 09:07 AM

Merci Z.

Am pus alti culbutori...am preferat da folosist evergreen rod de 0,5 pt ca fiind plastic e mult mai usor de lipit.
Pt bujii am figurat doar cablurile din fata stelelor....ca alea din spate oricum nu se vor vedea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 81.jpg
  • Imagine atasata: 80.jpg


#55 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 March 2018 - 10:40 AM

Eu as fi figurat si inelul pentru firele bujiilor, care este mult mai in fata, raportat la culbutori.

#56 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1023
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2018 - 11:20 AM

Vezi postareaZ-mare, la 06 March 2018 - 10:40 AM, a spus:

Eu as fi figurat si inelul pentru firele bujiilor, care este mult mai in fata, raportat la culbutori.


Da boss stiu ce zici dar aici este o problema la care inca ma gandesc.

Motorul va fi inchis si se va vedea doar din fata, infundat cum e intre capote. Daca privesti din fata, inclin sa cred ca inelul cablurilor pentru bujii era acoperit cel putin partial (daca nu chiar aproape total) de acea cutie cilindrica ce venea montata peste motor.
Uite am figurat pe desenul asta (l-am luat tot de aici de pe forum) ce vreau sa zic...schema e in profil, dar chiar si asa arata ca imelul respetiv era aproape acoperit de cutie...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 82.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 06 March 2018 - 11:21 AM


#57 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 06 March 2018 - 05:25 PM

Salut !

Īmi cer scuze dacă răspund cu īntārziere.

Asa este, "rampa aprinderii blindate" depășește cāțiva mm capotajul reductorului.
Daca tot am intervenit o sa mai aduc ceva lămuriri.
Distanta dintre băile trenului de aterizare este de 180mm. Au fost cel puțin 3 feluri de capotaje ale "burții avionului" cu unele diferențe intre ele, dar toate și-au păstrat acești 180mm.
Lungimea maxima a trenului de aterizare a rămas neschimbata la toate variantele. S-a modificat doar cursa amortizorului.

Cu stima.

#58 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12221
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 March 2018 - 07:56 PM

RocknRolla, ai dreptate, nu se mai vede mare lucru, dar stii cum se zice: stiu eu ca e acolo! :-D

Citeaza

S-a modificat doar cursa amortizorului.

In ce sens? La destindere????

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 06 March 2018 - 07:57 PM


#59 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 07 March 2018 - 12:05 PM

Sal Alex.

Cam asa.

Imagine atasata: Tren aterizare.png


Scuze pentru calitatea desenului.
Cum am mai spus, s-a mărit doar cursa amortizorului pentru a face fata greutăți mărite a avionului.

Cu stima.

#60 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 368
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 07 March 2018 - 05:22 PM

Sal din nou.

Iertare pentru dublul post.

Trebuia sa specific ca informația despre trenul de aterizare, se găsește īn ultima carte a d-lui Radu Branzan.
Eu nu am aceasta carte, dar am planurile originale cu trenul de aterizare.
Totuși este meritul domniei sale ca a descoperit și publicat primul acest lucru.

Eu am adus doar o lămurire īn plus pentru-ca din cate am văzut Alex nu a īnțeles cum a fost lungita cursa amortizorului.
Am greșit, scuze.

Cu stima.

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi