Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 Hobbyboss 1/48

#61 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2018 - 09:26 AM

Am reusit si am dat si niste vopsea pe motor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 83.jpg
  • Imagine atasata: 84.jpg


#62 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 March 2018 - 11:28 AM

Citeaza

Cam asa.
Gata m-am prins! Lamurit! RocknRolla, scuze pentru divagatie!

Motorul arata foarte fain!!!!! :hi:

#63 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2018 - 11:10 AM

N-am prea mai avut timp de mare lucru in ultima perioada.

Am terminat, in mare, cu lucrul la baia trenului de aterizare. Am eliminate nervurile alea in pozitiv si le-am inlocuit cu niste santurgravate in negative, ca sa marchez imbinarile intre segmentele de table din care era facut interiorul baii trenului. Nu prea se vad acum, poate o sa fie mai bine sub vosea.
Am mai figurat si acele mici vizoare (gauri in plafonul baii trenului) cae am inteles ca erau folosite pt inspectia mecanismului de zavorare al trenului de aterizare.

Apoi am mai montat in spatele panoului de bord niste suporti care banuiesc ca avau atat rol de sprijin structural pt panoul de bord, cat si suport de collimator...care collimator apropos, va fi modelul cu grila metalica...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 86.jpg
  • Imagine atasata: 87.jpg
  • Imagine atasata: 88.jpg
  • Imagine atasata: 89.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 13 March 2018 - 11:10 AM


#64 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 March 2018 - 11:54 AM

Foarte fain a iesit!!! :hi: :hi: :hi:

#65 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2018 - 02:49 PM

Ok am lipit aripa de fuselaj.
In mare potrivirea a fost ok, dar se putea si mai bine. Pe intrados, ca sa se alinieze totul frumos, a trebit sa bag o inserite de plastic...in mod ciudat insa ea a fost necesara doar intr-o parte, nu in ambele:)
Inainte sa lipesc aripa de fuselaj am bagat si niste bucatele de plastic care sa acopere golul creat in cazul in care flapsul este montat in pozitia scos.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 90.jpg
  • Imagine atasata: 91.jpg


#66 Useril este offline   GabrielS 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 16-May 16
  • Location:Sint Maarten

Postat 15 March 2018 - 11:01 PM

Salut, RocknRolla!
Urmaresc cu interes constructia, o sa refac si eu IAR-ul meu si se pare ca tu esti mai bine documentat decat mine. Felicitari! Am avut acceasi problema cu imbinarea fuselajului, dar mai putin evidenta decat la tine. pare-se ca este o problema generala.

GabrielS

#67 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2018 - 09:40 AM

Multumesc Gabriel!
Pentru documentare folosesc cartea lui RaduB...e cam tot ce trebuie acolo:)
Kitul Hobbyboss e decent ca baza de plecare...dar sunt atat de multe lucruri pe care le-au simplificat excesiv...pluc ca nu s-au documentat absolut deloc despre chestiuni elementare, cum ar fi diferentele mari intre sub-tipuri/schemele de camuflaj, etc. E rusinos, pentru un producator atat de mare.
Ai vazut cum este catargul antenei? LOL.

Intre timp dupa ce am montat aripa, a trebuit ca pe intrados sa rezolv problema eliminarii liniilor de imbinare care in realitate nu existau. chestiune care mi-a adus in atentie acele platbande longitudinale de ranforsare...care erau montate exterior pe fuselajul posterior.
Asa cum au turnat piesele cei de la HB, ele incep pe intradosul fuselajului si ar trebui sa se continue pe intradosul piesei in care este turnata aripa. Doar ca din turnare, benzile respective de ranforsare nu au aceeasi continuitate/acelasi profil pe ambele piese.
Asa ca am decis sa le elimin complet prin slefuire, apoi sa regravez liniile de panouri asa cum ar trebui sa fie, apoi sa adaug alte benzi de ranforsare complet noi, din fasii de evergreen.
Cam asa a iesit.
Probabil ca o sa mai slefuiesc putin evergreen-ul (benzile sunt putin cam prea evidente acum), dar in ansamblu sunt mai multumit asa fata de cum era inainte.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 92.jpg
  • Imagine atasata: 93.jpg
  • Imagine atasata: 94.jpg


#68 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 March 2018 - 10:20 AM

Poate sa ma insele perspectiva! In mod normal, banda de pe mijlocul fuselajului e mai lata inspre cocpit si mai ingusta la coada. La tine pare de aceeasi latime. Poate ma insel. Nu se vede in poza, poate asa ai facut, dat nu strica o atentionare: pe lateralele fuselajului, benzile se continua, pe sub carenajul ampenajului orizontal, pina in deptul derivei.

#69 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2018 - 11:12 AM

Vezi postareaZ-mare, la 19 March 2018 - 10:20 AM, a spus:

Poate sa ma insele perspectiva! In mod normal, banda de pe mijlocul fuselajului e mai lata inspre cocpit si mai ingusta la coada. La tine pare de aceeasi latime. Poate ma insel. Nu se vede in poza, poate asa ai facut, dat nu strica o atentionare: pe lateralele fuselajului, benzile se continua, pe sub carenajul ampenajului orizontal, pina in deptul derivei.


Da Zetule, asa este cum zici tu.
Benzile de pe lateralele fuselajului sunt ok, au continuitate pana la directie.
Banda centrala intr-adevar era mai lata la cockpit si se subtia spre bechie ...iar la mine este toata de aceeasi latime. Nu am subtiat-o inca pt ca ma tem oarecum ca n-o sa reusesc s-o modific in mod simetric.
O sa fac niste incercari si o sa vad daca o modific sau o las asa.

Merci mult!

#70 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 March 2018 - 10:42 AM

Spor in continuare!!

#71 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 20 March 2018 - 07:06 PM

Platbanda inferioara sau "Banda Inferioara" cum o numeau ei era dubla ca lățime decât cele se pe lonjeronul superior și inferior.
Era lunga cat toată lungimea cocii începând de la cadrul 3 și pana la cadrul 9

Din cauza secțiuni cocii platbanda era mai plata înspre motor și mai îndoita spre coada formând un "U" mai pronunțat.
De aceea văzuta în plan de sus sau de jos ea pare trapezoidala.
Nu pot încă da detalii, vezi PS...

Cu stima.

PS> Sunt în curs de upgrade la computer și postez de pe tableta. Scuze ca nu pot da informații mai precise... Nu am acces la desene...

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 20 March 2018 - 07:08 PM


#72 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 March 2018 - 07:48 PM

Interesant ce spui!!!

#73 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 21 March 2018 - 02:17 AM

Ok, o sa las la latitudinea domniilor voastre sa decideti ce si cum :)

Imagine atasata: coca.jpg

Imagine atasata: alta coca.jpg

Cu stima.

PS: Pozele au mai fost postate pe cartula, deci nimic nou :)

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 21 March 2018 - 02:19 AM


#74 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2018 - 09:50 AM

Salutare si multumesc pt poze!
Nu prea mai am insa ce sa decid...platbanda inferioara este amplasata ca in planuri si intr-adevar pt ea am folosit o fasie de evergreen mai lata decat pentru platbandele din lateral.
Ce o sa incerc a fac va fi sa vad daca reusesc s-o mai subtiez putin spre coada (e destul de dificil acum dupa ce am montat-o), ca sa aiba si forma aceea putin mai trapezoidala.

Intre timp, la cockpit mai aveam de rezolvat problema blindajului pt cap si umeri si perna aferenta.
Cei de la HB, de dragul simplitatii (a se citi ieftineala), au turnat scaunul pilotului si blindajul pt cap+perna (tetiera) intr-o singura bucata. Abordare in urma careia se compromite tot ansamblul, care este complet eronat ca forma si dimensiuni, in special in ceea ce priveste blindajului pt cap si umeri - care este un element foarte vizibil dealtfel.

Eu am ales sa separ scaunul de blindajul superior....apoi, pe baza tetierei originale am trasat o alta "placa de blindaj" din foaie de plastic...peste care am folosit noul meu prieten Milliput ca sa fac o noua "perna" pt umeri si cap, mai aproape de ce am vazut ca era cea montata pe avion.
Nu e perfect, dar cred ca e mult mai bine decat ce era inainte.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 95.jpg
  • Imagine atasata: 96.jpg
  • Imagine atasata: 97.jpg
  • Imagine atasata: 98.jpg


#75 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 21 March 2018 - 12:30 PM

Salut

Platbanda este impropriu spus, pentru-ca in realitate era o fasie de tabla si era destul de lata.
La scara dv ar trebui sa fie 3.75 (v-ati mai intalnit cu aceasta cifra, observati simetria !) cu 3.1 !!! Deci cu 6 zecimi mai ingusta la coada :)))
Grosimea..... eh aici e o problema. Daca latimea e ok cu grosimea nu.
Ca opinie personala v-as sfatui sa faceti acelasi lucru ca si la imbinarile coamei cu fuselajul sau a panourilor de tabla care acopera fuselajul....
Deja am spus prea mult. ..


Cu stima.

PS: Din nefericire sunt destul de multi oportunisti pe lumea asta, care stau la panda...
In cazul avionului nostru, NIMENI repet NIMENI nu a inventat apa calda. Cu exceptia "originalilior"

#76 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 March 2018 - 01:10 PM

Da Asgard, din pacate machetele noaste pacatuiesc din cauze ...tehnice. De exemplu, grosimea peretelui cocpitului este de cel putin 0,3 - 0,5 mm la scara 1/72 sau 1/48. Tabla, la avionul real, era, probail 1 mm sau mai putin. Cu alte cuvinte, 0,3 x 72 = 21!!!!!!!!! Adica, daca am lua-o invers, ar trebui ca la avionul real tabla sa fie de 21mm!!!!!! Blindaj de tanc, nu alta! Sau, daca am merge strict tehnic, laterala cocpitului ar trebui sa fie de 1 (tabla reala) : 72 = 0,01238 mm! Adica cit ...nici nu stiu ce!!! Si, ca sa revin la platbanda aia de pe intrados, minim cu ce poti lucra, ar fi stiren de 0,1 mm. Asta inseamna 0,1 x 72 = 7,2 mm pe avionul real!!! Asa ca facem tot felul de compromisuri pentru, vorba unui clasic in viata, a pacali ochiul intr-un mod frumos!

#77 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 22 March 2018 - 02:33 PM

Sal Alex.

Stiu problemele tehnice... In general eu spun cum trebuie sa fie pe avionul real. Cum face-ti voi la machete e treaba fiecaruia.
Eu nu critic pe nimeni, am dat doar sfaturi...


Cu stima.

#78 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 March 2018 - 04:29 PM

Am separat profundoarele de stabilizatoare...am mai instalat niste detalii legate de trimerul de profundor.
Pe profundoare si pe directie am taiat si spatiile pt prinderile elementelor de comanda...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 99.jpg
  • Imagine atasata: 100.jpg
  • Imagine atasata: 101.jpg
  • Imagine atasata: 102.jpg


#79 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2018 - 07:58 AM

I-am pus si ampenajele...incepe sa semene cu un avion...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 104.jpg
  • Imagine atasata: 105.jpg
  • Imagine atasata: 103.jpg
  • Imagine atasata: 106.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 26 March 2018 - 07:58 AM


#80 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 March 2018 - 10:23 AM

:good:

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi