Forum Machete,Modelism,Hobby: Klemm 25 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Klemm 25 Huma Models 1/72

#1 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 06 March 2018 - 09:11 PM

Pentru ca am timpi morti in constructia Bücker-ului m-am gandit sa incep un Klemm 25 de la Huma models .
Kit-ul e unul simplu cu relativ putine piese , fiind un kit vechi parbrizele sunt prea goase si transparenta lasa de dorit , de aceea cand voi ajunge acolo voi confectiona altele . Singurul lucru negativ la acest kit este gravura. Cu toate ca este in negativ , imi pare prea lata . Aici aveti un review .
Asta ar fi inmatricularea aleasa. Sa speram ca o sa si iasa . Voi ce parere aveti ? Ce culoare are dunga/sageata ?
Imagine atasata: cfr.jpg
Pozele :
Am inceput prin a compartimenta posturile de pilotaj din foaie de stiren de0,5
.Imagine atasata: Klemm 25-1.jpg Imagine atasata: Klemm 25-2.jpg
Am inceput prin a detalia capota motorului. pentru inceput am facut acele gauri care nu exista la kit.
Imagine atasata: klemm 25-3.jpg Imagine atasata: klemm 25-4.jpg
De asemenea am practicat o gaura unde vine esapamentul .
Imagine atasata: klemm 25-5.jpg
Pentru ca partea frontala a capotei are destul de multe orificii si destul de mari m-am gandit ca la interior sa ii pun un motor Hirth , binenteles scratch si care sa aduca a Hirth
Imagine atasata: klemm 25-6-.jpg
Motorul
Imagine atasata: hm 60-.jpg
Scratch
Imagine atasata: klemm 25-7.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 07 March 2018 - 10:28 AM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 March 2018 - 10:58 PM

Dunga de pe aparatul YR-CFR cred că este de culoare albastră.
Multe dintre aparatele Klemm 25 fie că erau înmatriculate în Germania sau în Cehislovacia(de pildă) erau vopsite cu acea dungă în culoare albastră.
Se prea poate ca şi avionul din imagine să fi venit vopsit aşa,direct de la producător.
Desigur alternativa ar fi culoarea roşie, dar ar fi util să cunoaştem dacă aparatul a venit de nou, ori a fost achiziționat "de ocazie". Vopsirea poate depinde şi de asta.

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 March 2018 - 07:39 AM

Avioanele aflate în proprietatea ARPA erau vopsite în argintiu cu dungile şi şabloanele în roşu, pare că şi caracterele scrise (YR - ...) cu aceaşi culoare.
YR CFR era proprietate ARPA ?

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 March 2018 - 10:32 AM

Sugestie pentru motor: pe niste cilindrii din stiren, bobineaza fir de cupru, doua diametre, unul mai gros si unul mai subtire, cam 40% din diametrul sirmei groase. Astea vor reprezenta aripioarele de racire, Fixezi totul cu superglue lichid. Dupa vopsire o sa arate mai aproape de realitate.

#5 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 07 March 2018 - 01:07 PM

Vezi postareaLonginus, la 07 March 2018 - 07:39 AM, a spus:

YR CFR era proprietate ARPA ?


Longine YR-CFR era proprietatea CFR-ului care pe vremea aia avea școală de pilotaj. Ca si organizație era similară ARPA dar susținută financiar de CFR. Legat de Klemm 25 aparținând ARPA, nu toate erau la fel .Cel din poza nu are săgeată si daca privesti la avionul din planul doi acesta are altă culoare.
Poza prim amabilitatea domnului Dan Antoniu
Imagine atasata: tmp_25357-051554054132.jpg

#6 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 07 March 2018 - 01:10 PM

Vezi postareaZ-mare, la 07 March 2018 - 10:32 AM, a spus:

Sugestie pentru motor: pe niste cilindrii din stiren, bobineaza fir de cupru, doua diametre, unul mai gros si unul mai subtire, cam 40% din diametrul sirmei groase. Astea vor reprezenta aripioarele de racire, Fixezi totul cu superglue lichid. Dupa vopsire o sa arate mai aproape de realitate.

Poate ca dacă ziceai înainte il făceam asa , acum nu-l mai modific . Oricum nu stiu cat se va vedea din el . Dar ideea e foarte buna si de tinut minte . Sincer eu ma gândisem sa trec bucățile de culee printr-o piuliță. Deocamdată rămâne asa . :hi:

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 March 2018 - 02:35 PM

Vezi postareaovichelu, la 07 March 2018 - 01:07 PM, a spus:

Longine YR-CFR era proprietatea CFR-ului care pe vremea aia avea școală de pilotaj. Ca si organizație era similară ARPA dar susținută financiar de CFR. Legat de Klemm 25 aparținând ARPA, nu toate erau la fel .Cel din poza nu are săgeată si daca privesti la avionul din planul doi acesta are altă culoare.
Poza prim amabilitatea domnului Dan Antoniu
Atasament tmp_25357-051554054132.jpg

Inteleg. Eu vorbeam despre inmatricularile civile.
Ala din poza - in prim plan - este deja inmatriculat militar.
Daca YR CFR apartinea de Caile Ferate Romane( ce vremuri, CFR, avea avioane, astazi nu mai are nici vagoane !) cred ca lineatura era albastra.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 07 March 2018 - 02:36 PM


#8 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 10 March 2018 - 10:41 AM

S-ar putea să ai dreptate Longinus, uite o poză a unui aparat restaurat . Mie imi par foarte apropiate culorile .
Fotografia originală
Imagine atasata: tmp_29414-Kl 25 D-EJOL992308008.jpg
Alb-negru
Imagine atasata: tmp_29414-20180310_0936391224822.jpg
Seamana destul de bine cu asta
Imagine atasata: tmp_29414-cfr1329061449.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 March 2018 - 11:22 AM


#9 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 10 March 2018 - 12:19 PM

Incep sa cred ca nu exista kit ușor. De exemplu ce fel de capota aveau Klemm-ul nostru? Căutând pe net imagini am gasit asa :
Imagine atasata: tmp_29414-Aufgebockt-zum-Reifenwechsel-Panne-bei-der-Klemm-25-ein-598771391242844.jpg
Imagine atasata: tmp_29414-klemm_l25evii_d-emdu_deutschesmuseum2010_2_t181958521.jpg

#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 March 2018 - 05:59 PM

Eu ştiu aşa: aparatele Klemm aflate în dotarea ARPA (şi acest CFR) erau de tipul L25 dVII cu motoare Hirth HM 60 de 80 CP.

#11 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 04 May 2018 - 10:06 PM

Cam asa arata Klemm-ul acum . maine ultimele retusuri si mici adaugiri pe ici colo .
Ah da , si poze noi , la lumina naturala .
Liber la comentarii rosii si alte cele . Fara pari si pietre.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20180504_203827.jpg
  • Imagine atasata: 20180504_203606-.jpg
  • Imagine atasata: 20180504_203729.jpg
  • Imagine atasata: 20180504_203737.jpg
  • Imagine atasata: 20180504_203823_001.jpg
  • Imagine atasata: 20180504_203827.jpg
  • Imagine atasata: 20180504_203839.jpg
  • Imagine atasata: 20180504_203910.jpg
  • Imagine atasata: 20180504_204000.jpg
  • Imagine atasata: 20180504_204017.jpg


#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 06 May 2018 - 07:38 PM

Salutare si Felicitari ! :clapping:
Avionasul arata bine si e ingrijit lucrat -
Din pacate inmatricularea , in special cea de pe fuselaj si coada este partea slaba .
Oare se mai poate corecta , caci altfel e o lucrare reusita . Eu as fi incercat sa-l fac din decaluri .
Uite de ex . coala aceasta ( Ju 52 civil ) https://modelingmadn...italeri/150.htm
La " Manfred von Richtofen " ar fi cam tot ce ai avea nevoie pt. inmatricularea de pe fuselaj , mai putin Y , care ar trebui construit din alte litere .
Din D-ABIK si D-AQUI se pot taia literele ca sa reproduci inmatricularea de pe si sub aripi . Din Q ai putea sa faci C , din B un R , din D un alt R , taind partea de jos si lipind-o mai sus si apoi mai trebuie sa adaugi un piciorus ; din K posibl un Y ; iar din A si I probabil un F cu un pic de straduinta .
Si ti-ar mai ramane din restul colii cateva decaluri colorate din care se pot folosi pentru diverse dungi sau motive ...+ desigur un Ju 52 numai bun de facut varianta de army .
Ps- Jantele rotilor la avionul original cred ca sint negru lucios .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzzzz zzzzz ju 150b.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 06 May 2018 - 07:55 PM


#13 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 06 May 2018 - 08:59 PM

Vezi postareadany, la 06 May 2018 - 07:38 PM, a spus:

Salutare si Felicitari ! :clapping:
Avionasul arata bine si e ingrijit lucrat -
Din pacate inmatricularea , in special cea de pe fuselaj si coada este partea slaba .
Oare se mai poate corecta , caci altfel e o lucrare reusita . Eu as fi incercat sa-l fac din decaluri .
Ps- Jantele rotilor la avionul original cred ca sint negru lucios .


Dani ,din pacate mastile pentru lateral au fost foarte greu de taiat . O sa refac acea zona , dar nu in curand . Am de gand sa-mi printez singur decalurile doar ca pana acolo mai am de invatat si sa-mi comand oarece hartie pentru decaluri .
Azi am reusit sa fac poze la lumina naturala si le voi posta , plus ca i-am pus evacuarea , am facut cablurile pentru comnda directiei si cateva nimicuri .

Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 06 May 2018 - 09:20 PM


#14 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 06 May 2018 - 09:14 PM

Cam asa arata micul meu CFR-ist .Se putea si mai bine insa imnatricularea mi-a dat multe batai de cap. De indata ce voi reusi sa-mi printez sigur decaluri vafi remediata si aceasta mica problema .

Imagine atasata: 20180606_165420.jpg

Imagine atasata: 20180606_165435.jpg

Imagine atasata: 20180606_165447.jpg

Imagine atasata: 20180606_165514.jpg

Imagine atasata: 20180606_165528.jpg

Imagine atasata: 20180606_165703.jpg

Imagine atasata: 20180606_165645.jpg

P.S. Stati pe faza ca urmeaza fratele ,cel cu haina militara .

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 May 2018 - 04:40 PM

Ovicelu, ti-a iesit bine dar sunt si ceva circoteli.
In primul rind, cum am mai pus si cu lta ocazie, trebuie marita putin distanta focala la obiectivul foto (zoom), pentru a disparea acea perspectiva exagerata ce deformeaza subiectul.
In al doilea rind, vopseaua e cam prea "buburosata", parca ar fi Lunar. Ce vopsea ai folosit?
In al treilea rind, acele pete alburii, de la ce sunt? Nu poti sa le stergi?
Si da, inscripionarile cam lasa de dorit. Cind faci masti, daca nu le tai "tzais"" si nu vopseti in strat subtire, nu da bine deloc!

Citeaza

O sa refac acea zona , dar nu in curand
Ehe, de cite ori nu am facut si eu promisiunea asta...

#16 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 08 May 2018 - 09:05 PM

Vezi postareaZ-mare, la 08 May 2018 - 04:40 PM, a spus:

In primul rind, cum am mai pus si cu lta ocazie, trebuie marita putin distanta focala la obiectivul foto (zoom), pentru a disparea acea perspectiva exagerata ce deformeaza subiectul.

La treaba cu foto mai exersez , din pacate au fost facute si pe fuga .

Vezi postareaZ-mare, la 08 May 2018 - 04:40 PM, a spus:

In al doilea rind, vopseaua e cam prea "buburosata", parca ar fi Lunar. Ce vopsea ai folosit?

Mr. Hobby AqueosH8 . Sincer nici mie nu mi-a placut cum se aseaza , am impresia ca nu are un pigment chiar fin .

Vezi postareaZ-mare, la 08 May 2018 - 04:40 PM, a spus:

In al treilea rind, acele pete alburii, de la ce sunt? Nu poti sa le stergi?

Nu imi dau seeama despre ce pete vorbesti , marcheaza pe o poza te rog .

Vezi postareaZ-mare, la 08 May 2018 - 04:40 PM, a spus:

Si da, inscripionarile cam lasa de dorit. Cind faci masti, daca nu le tai "tzais"" si nu vopseti in strat subtire, nu da bine deloc!
Ehe, de cite ori nu am facut si eu promisiunea asta...

Z-mare chiar vreau sa schimb inmatricularea de pe lateralul fuselajului . De ceva vrme ma gandesc serios sa-mi iau un plotter , asa imi pot face masti singur si nu numai pentru litere si cifre , ci si pentru cupole si alte simboluri unde decalurile nu se preteaza .
Multumesc pentru sfaturi !

#17 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 09 May 2018 - 09:09 AM

La petele astea cred ca se refera ;
Imagine atasata: Pete.jpg

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi