Radu
A legend...Lives !!!
#22
Postat 25 October 2006 - 05:13 PM
Cat despre bani, _daca_ suma e valabila, probabil e doar pentru avioane, cu costuri pentru piese de schimb/munitie preluate, cu conversie pentru piloti/mecanici...mi-e ca suma s-ar putea chiar dubla...
#23
Postat 25 October 2006 - 07:19 PM
Am auzit una tare, care s-ar fi intamplat de curand, cum ca un mare(cel mai mare) sef din aviatie ar fi spus ca nu se mai baga, ca va lasa profesionistii sa decida(!?!?!). Sa-ndraznesc sa sper si la altceva decat F-16 la mana a doua? (F-16C block50,52.... F-18....eventual Gripen)
#25
Postat 25 October 2006 - 08:00 PM
Primele intra in serviciu in 2008, nu 2009.
Nu vor fi MLU din Belgia/Olanda ca astea s-au vandut toate (le-au cumparat Chile si Iordania). Oricum erau numai vreo 28.
Cel mai probabil vor fi F-16 A/B Block 15 ADF de la AMARC (cimitirul USAF din Arizona). Astea-s si ceva mai noi si mai putin zburate decat MLU, dar mai putin moderne. Nu-i o problema, avem ce canibaliza de pe Lancere
Sigur ca ar fi bine sa luam macar F-16 C/D Block 50/52 ca Polonia sau un bimotor, ca e mai sigur in exploatare - problema sunt banii.
P.S. chestia cu hidrazina e cat se poate de adevarata.
#28
Postat 25 October 2006 - 09:57 PM
doar variante mai noi gen smt/ovt, etc, dar sunt prototipuri practic nu exista o linie de fabricatie la ora asta in functiune
din pacate 29 desi plin de calitati se pare ca a fost un fel de "the wrong guy at the wrong place, in the wrong time"
#29
Postat 26 October 2006 - 10:27 AM
Ca sa-i raspund lui Z, Mig-29 C (9.13), adica din alea de-au avut moldovenii si ne-au dat si noua unul, sunt net superioare d.p.d.v. aerodinamic si armament fata de F-16 C sau F-18. Intr-adevar, Mig 29 nu are decat un ''televizor''. 8-), masa acrosata mai mica si raza de actiune mai mica
De asemenea, motoarele de 29 nu au viata lunga. Cele de pe 29 A, din alea de care am avut(mai avem) si noi, trebuiau schimbate la 300 de ore. Nu stiu nimic despre motoarele montate pe variantele noi.
Si mie mi-ar place sa cumparam Mig-29 model nou, da'asta e! Mai ales ca daca dai banu' rusii ti-l fac cum vrei, compatibil NATO sau aiurea.
#30
Postat 26 October 2006 - 10:52 AM
Discutiile de genul care avion e mai bun sunt subiective si fara substanta daca nu argumentam. Sa nu uitam si rolurile fiecaruia, cel putin in cazul Mig 29 vs. F18 e vorba de un aer-aer si un multirol.
Si in final putem sa discutam noi aici vrute si nevrute ca argumentul pretului mic la acele F16 va fi probabil decisiv.
Eu unul am mai zis, sa cumpere odata ORICE numai sa le vedem cu cocarde tricolore
Spor,
Bill
#31
Postat 26 October 2006 - 11:25 AM
Bill are perfecta dreptate...discutam discutii..dar asta e...daca nu ma intereseaza ultimele barfe din oras..ma refulez si eu discutand de miguri
In ce priveste F-16 si F-18 au una mare calitate fata de Gripen sau chiar si de 29: "s-a facut proba si e bun". Gripenul nu stie ce e ala razboi adevarat, iar 29 o stie la modul nasol. Probabil lipsa de resurse a celor ce l-au exploatat/folosirea lui neadecvata a facut sa aiba un scor tare prost in lupta reala
Aceasta postare a fost editata de MiG: 26 October 2006 - 11:30 AM
#32
Postat 26 October 2006 - 01:34 PM
Si inca o chestie curioasa. Oficial, americanii au recunoscut pierderea doar a unui F-117 in fosta Iugoslavie. Neoficial, lucru despre care discutau cam toti in Bosnia(americani, englezi, elvetieni, etc), au fost doborate 2 si unul atins, da' a scapat cu fuga 8-) . Cica unul din cele 2 date jos a fost descoperit, incadrat si doborat de un Mig-29 sarbesc.
#35
Postat 26 October 2006 - 02:28 PM
Complet de acord..si mai trimit si altele...Prowlere, Rivet Jointuri, Orioni, Hawkeye-uri , Predatoare, cisterne zburatoare si alte oratanii de care probabil nici nu stim, dar asta-i jocul, da fiecare cu ce are...nu e competitie sportiva , de aia fiecare incearca sa ia ce e mai bun. Nu cred ca vreun pilot se jeneaza sa doboare alta aeronava mai slaba doar pt ca nu e cavaleresc gestul. E posibil, ba chiar probabil, ca in combinatie cu AWACSURI rusesti, cu piloti bine antrenati si cu armament rusesc de ultima generatie, 29 sa obtina rezultate f. bune. Problema e ca asta e doar o ipoteza, o posibilitate, pe cand rezultatele F-urilor si chiar ale Mirage-urilor sunt certitudine.
Cat despre doborarea 117-ului chiar americanii spun ca e o "zburatoare" f. proasta, probabil ca si un L-39 sau un MiG-15 l-ar aranja cu tunul de bord odata ce l-ar vedea. La 'jdemii de misiuni si zeci de mii de proiectile de AA si rachete trase dupa ele mi se pare statistic normal sa aiba o defectiune tehnica care sa ii compromita invizibilitatea sau pur si simplu sa prinda sarbii un "lucky shot". Daca sarbii gaseau reteta de a-l dobora, nu numai ca s-ar fi bucurat si a 2-a oara dar probabil curatau cerul de ele. Faptul ca americanii nu le-au oprit de la zbor dupa incidentul ala cred ca arata destul de bine ca stiau ce s-a intamplat si nu si-au facut griji. ca o paranteza se pregateste iesirea lor la pensie deja.
#36
Postat 26 October 2006 - 03:39 PM
gopo:
Citeaza
......
De acord, dar parca mi-ar place sa fie adevarate.
Antiamericanule!
Si mie mi-ar placea sa zbori pe Apache si eu sa conduc un BMW - asta nu inseamna c-o sa se intample vreodata.
Toate zvonurile astea cu avioane doborate in plus fata de cele (re)cunoscute sunt complet aiurea. Crezi ca din cei cateva zeci/sute de oameni dintr-o escadrila - piloti, mecanici, rudele lor n-a suflat nimeni nimic din 1999 incoace? Si sarbii desigur ca au fost modesti si n-au aratat decat unul la TV...erau asa de ahtiati incat prezentau si rezervoarele suplimentare largate ca fiind avioane :roll:
Se pare ca astia care spuneau povesti in Bosnia stiu mai bine ce a doborat aviatia Iugoslava decat pilotii insisi - care nu numai ca n-au revendicat nici o victorie, ci nici macar o singura racheta trasa - pur si simplu nu au apucat.
Probabil ca toata chestia porneste de la acele avioane NATO lovite de antiaeriana, dar care au reusit sa revina la baze (adica intre 5 si 10)
Sa nu ti se para ca incerc "sa te pun la punct", nici gand, doar imi exprimam parerea.
Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 26 October 2006 - 03:40 PM
#38
Postat 26 October 2006 - 04:25 PM
Eu propun sa vorbim despre ARROW de acum incolo, ca altfel stiu o gramada de povesti legate de aviatie...
#39
Postat 26 October 2006 - 11:53 PM
http://www.airliners...file/1126055/L/
pt un interceptor
va dati seama cat papa asta la viteza maxima?
ce-mi plac avioanele astea iesite din scara :)
mi-a picat fata cand am vazut ca Tu-128 la 1/72 e mai mare ca Mirage2000 sau F-16 la 1/48
si daca in Canada s-a restaurat ARROW, englezii de ce sa se lase mai prejos?
Doua avioane atat de asemanatoare ca soarta. Amandoua taiate efectiv cu topoarele si date la fiare vechi. Ma uitam la filmul Arrow cu Dan Akcroyd si pe urma la un documentar englezesc despre TSR-2, din cand in cand aveam impresia ce e vorba de acelasi avion, atat de asemanator a fost traseul lor.
http://www.airliners...file/1070146/L/
http://www.airliners...file/0979919/L/
lasa ca peste un an-doi facem si noi romanii un 80 zburator
Aceasta postare a fost editata de MiG: 27 October 2006 - 12:01 AM
- ← MI 1M
- Aviatie
- Macaronar II →


Ajutor

Sus



