Forum Machete,Modelism,Hobby: Hawker Hurricane MK IA,NO.85 Squadron,P/O Albert Gerald "Lew" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Hawker Hurricane MK IA,NO.85 Squadron,P/O Albert Gerald "Lew" Revell 1/72

#1 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 27 October 2018 - 04:07 PM

Al doilea avion build-uit de mine:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN3509.JPG
  • Imagine atasata: DSCN3510.JPG
  • Imagine atasata: DSCN3511.JPG
  • Imagine atasata: DSCN3512.JPG
  • Imagine atasata: DSCN3513.JPG
  • Imagine atasata: DSCN3514.JPG
  • Imagine atasata: DSCN3515.JPG
  • Imagine atasata: DSCN3517.JPG


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 October 2018 - 04:13 PM

Fain si mai bine de data asta! :good:
Un sfat:, dupa ce termini macheta de vopsit, pus decaluri, spalari si etc, pe bordul de fuga al aripilor, da cu pensula, cu vopsea din camuflajul de pe extrados. In acest fel nu se vor mai vedea pete din culoarea de pe intrados, pe bordul de fuga.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 October 2018 - 01:26 PM


#3 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 27 October 2018 - 04:45 PM

Multumesc de sfat,Z-ule :friends: !
Si amu,ia-ma mai usor,ca pe un incepator:ce-i ala bord de fuga,intrados si extrados?
!Si inca o intrebare:de ce culori as avea nevoie pt un Hawker Typhoon MK IB,inmatriculare HHA,Normandia?As prefera coduri de acrilice Revell sau Humbrol...Multumesc anticipat.

Aceasta postare a fost editata de dani: 27 October 2018 - 05:27 PM


#4 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 27 October 2018 - 06:36 PM

Salut Dani
Fain vopsit , se vede mana buna .
Wash-ul de pe liniile de panou ale fuselajului este prea accentuat .
Cabina parca nu cade prea bine . Antena iasa bine din fir lycra de ciorap de dama .
- urban Color Chart
- Colors
Sporuri sa ai .

#5 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 27 October 2018 - 06:52 PM

Da , chiar ca arata bine . E ingrijit si atent lucrat ! Felicitari Dani ! :clapping:
Bordul de fuga este acolo unde se termina aripa .Muchia .
Z spunea sa vopsesti acea muchie in camuflajul de deasupra .
------------
Dani imi spui te rog ce folosesti ca si " softener" pentru decaluri ?.
Arata perfect , desi banuiesc ca sint vechi , iar cele Revell au si neplacutul obicei sa silvereasca puternic . Eu reuseam astfel de rezulatate cu Hypersolul de la Agama , insa din pacate nu mai gasesc si chiar as avea nevoie de o solutie "heavy-duty" pentru niste decaluri de prin 1995-97 .

Sporuri si la mai multe ! :drinks:

Aceasta postare a fost editata de dany: 27 October 2018 - 07:02 PM


#6 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 28 October 2018 - 01:12 PM

Multumesc!
Misule,multumesc de info,initial m-am incurcat,dar acum ca mi-ai dat mura-n gura,e ok...Amu,ia-ma incetut...liniile de panou-Care sunt alea?
Dany,multumesc de clarificare...Pe post de softener,folosesc adeziv BIC white glue :shiftyninja: ...isi face treaba exact ca cel de la Agama,si mai bine decat cel de la Revell.Ti-l recomand in mod deosebit[diluat cu apa],atat pt decaluri groase cat si pt decaluri aplicate peste zimmerit.

#7 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 28 October 2018 - 05:37 PM

Multumesc mult Dani . :friends:
Inca ceva as dori sa te mai rog > Cum procedezi ?
Aplici prima data decalul normal , dupa ce sa inmuiat intr-un recipient cu apa --- si dupa aceea pensulezi peste cel adeziv diluat ?
Sau pensulezi o solutie cu adezivul diluat in apa pe suprafata modelului si apoi aplici decalul ?

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 October 2018 - 05:50 PM

Vorbeam de chestia asta
Imagine atasata: DSCN3513.JPG
In rest, ti-a raspuns Busila, mai multe nu stiu nici eu.
In privinta decalurilor era un articol pe aici, din pacate nu mai poate fi accesat! :-(
Decalurile s epun obligatoriu pe suprafata lucioasa! Chestia cu diversi "adezivi", am incarcat-o si eu si nu am fost deloc multumit. Cel mai bine foloseste solutiile dedicate, iti recomand pe cele de la Microscale Industries.Inc. si cele de la Agama. Dai prima data, pe macheta, in zona decalului, cu prima solutie, cea de curatire (pute a otet), apoi asezi decalul si, atent, absorbi cu un betisor cu vata in virf, surplusul de apa. Apoi, dupa citeva minute, dai peste decal, fix peste decal, cu solutia nr. II si lasi la uscat bine. Daca decalul raspunde la solutie, se va lipi strins de macheta, intrind si in liniile de panou.

#9 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 28 October 2018 - 07:38 PM

Salut Dani
Cam astea ar fi liniile de panou si liniile de nituri.
De fapt eu ma refeream la liniile de nituri . Modelul fiind in pozitiv , liniile de nituri sunt prea accentuate
Imagine atasata: Dani.jpg

#10 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 28 October 2018 - 08:48 PM

Gata,m-am lamurit ,multumesc.
Misule,tu le aplici wash total sau?
Dany,eu am pensulat direct pe decal,dupa care l-am aplicat pe macheta...

#11 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 October 2018 - 01:21 AM

Multumesc mult si eu . :hi:

#12 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 01 November 2018 - 12:35 PM

Salut Dani, intrebare la tine, evacuarile tuburilor de la mitraliere erau asa in kit, sau le-ai scratch-uit tu? Nu de alta, dar n-am mai vazut schema asta la Hurry. Din ce stiu eu sunt in zig-zag.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de LiviuM: 01 November 2018 - 12:36 PM


#13 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 02 November 2018 - 11:04 PM

Salut Liviule,evacuarile asa erau in kit.Nu stiu daca asa trebuiau sa fie,dar am remarcat ca pe un Hurricane MK IIIB[kit Airfix-ce il am in lucru],sunt intr-adevar in zig-zag.Poate ne lamureste careva,eu sunt in stadiul de "back to basics",in ce priveste aviatia...adica nu stiu nimic depre aviatie ,dar imi face placere sa le build-uiesc :lol: :lol: :lol: .Ma "antrenez" pt un Lancaster :yahoo: :yahoo: :yahoo: ...

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 November 2018 - 12:59 AM

Poziționarea diferită a fantelor pentru evacuarea tuburilor se datorează armelor cu care erau dotate cele doua versiuni de Hurricane:
Mk IA avea 8 mitraliere Browning 303 în timp ce pentru Mk IIB s-a optat pentru 8 mitraliere Browning 12x303 cu teava modificată. Dispunerea acestor arme în aripi "în scară" sau "zigzagat" era diferită datorită sistemului de armare şi a dispunerii închizătorului la cele doua modele de mitraliere. Diferența constructivă se datorează, de fapt, pulberii folosite de muniția celor două arme: modele de Browning inițiale(cele de pe Mk IA) foloseau o pulbere mai instabilă.Armele astea trăgeau mai "împrăştiat" şi cu o viteză mai mică la gura țevii(muniția Ap avea undeva în jurul a 900 m/s),În timpul tragerilor, temperatura ridicată la care ajungeau armele, putea iniția explozia muniției rămasă în magazii(au fost cazuri şi nu puține) . După adoptarea pulberii mai stabile şi cu putere mai mare de detonare, a apărut nevoia modificării țevilor de mitralieră, a închizătorului care trebuia să facă față detentei mult mai puternice, a manşonului de la gura țevii care era în pericol să pleznească. S-au obținut arme mai puternice,mai precise, care trăgeau cu o viteză mult mai mare la gura țevii(aproximativ 1400 m/s), dar care trebuiau dispuse intercalat; pur şi simplu nu exista altă soluție: aceleaşi 8 mitraliere, dar dispuse în zigzag.
De aici diferența pe care o vedeți pe intradosul aripilor la MK IA față de MK II.
Noile Browning-uri cu mecanisme şi țevi întărite, au rămas şi în dotarea primelor modele de Spitfire.
Nu este nicio greşeală. Pur şi simplu Mk I A avea mitraliere diferite de Mk IIB, deşi aparent erau identice şi aveau acelaşi calibru(7.7 mm).

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 November 2018 - 01:06 AM


#15 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 03 November 2018 - 03:57 PM

Longinus,multumesc de info!...Am mai invatat ceva,de cand cu boala "avionistica" :drinks: ...

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 November 2018 - 12:14 AM

Cu plăcere Dani.
Uite, o dispunere în zig zag a armelor din aripa unui MkII.
Imagine atasata: brow303-b.jpg

#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 November 2018 - 12:26 AM

În urma modificărilor, noile modele de Browning 303 aveau o cadență de tragere nominală, crescută la 1500 de lovituri pe minut, de la 1150.
Belgienii de la FN au modificat mitralierele astea şi mai mult, obținând o cadență de foc de 1700 de lovituri pe minut.
Muniția folosită de englezi era cu tub cu guler(spre deosebire de Browningurile americane care foloseau tub fără guler), proiectilul de 7,7 x 56R cântărea 10,6 grame şi era mai uşor de cât muniția de 7,92 folosită de MG 17 de pe Me 109 E, cu 0,2 grame .

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 November 2018 - 12:32 AM


#18 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 06 November 2018 - 01:53 PM

:drinks: :hi: :hi:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi