Forum Machete,Modelism,Hobby: Bufnita, de la bombardier la vinator de noapte - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bufnita, de la bombardier la vinator de noapte He-219 A0 & He-219 B1

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 September 2018 - 01:18 PM

Se poate spune despre He 219 ca a fost cel mai eficient vinator de noapte al Lufrwaffe. Sunt notate peste 100 de victorii intr-un interval de citeva zile, ma rog, nopti: 12 iunie 1943 – 25 iunie 1945!!!
Din pacate, obtuzitatea demnitarilor din minister si din comandamentul Luftwaffe, in special a Generalfeldmarschall-ului Erhard Milch , inspector general al Luftwaffe, acest avion a fost dat la o parte, in favoarea aparatelor Junkers Ju 388 și Focke-Wulf Ta 154.
In 1940, biroul de proiectare Heinkel, propune citeva variante de bombardire rapide, bimotor, proiect P 1056, si avioane de recunoastrere, proiect P 1055. La cererea RLM, acest proiect se axeaza pe un tip de avion multirol si recunoastere la mare altitudine. Conform caietului de sarcini, avionul trebuia sa aiba o viteza de 750 km/h, la 9800 m altitudine. In noiembrie 1940 apare necesitatea unei variante de vinator greu. Asa ca, in vara anului 1941, se pun bazele vinatorului de noapte, He 219, iar la 9 noiembrie 1942, dupa testele la sol, aparatul He-219 V1, inmatriculat VG+LW, este ridicat in aer.
Scepticismul Generalfeldmarschall-ului Erhard Milch, face ca aparatul sa intre la un test alaturi de Ju 188 si Me 410. Testele arata ca viteza orizontala este, totusi, mai mica cu 15 km/h decit cea din caietul de sarcini. S-a mai constatat o mica instabilitate in jurul axei, vibratii ale fuzelajului si ale profundorului, precum si schimbari majore ale pozitiei trimerului in timpul activarii flapsurilor. Aceste lucruri a fost remediate in 1943, prin lungirea fuselajului si marirea suprafetelor ampenajelor verticale, ca atare, la noile teste, din martie 1943, aparatul este net superior opozantului Ju 188, depasind viteza acestuia cu 25 si respectiv 40 km/h.
Totusi, desi Generalfeldmarschall-ului Erhard Milch, pina la urma, pare a fi in favoarea lui He 219, Göring isi surprinde subordonatii ordonind, in 25 mai 1944, stoparea productiei de He 219, in favoarea lui Ju 388.
Au existat 34 de prototipuri, pe prototipurile A0/V16 si A0/V23 ( incepind cu prototipul V 13, aparatele devin varianta A0), instalindu-se motoare Jumo 222A/B.
Desi Heinkel a proiectat o serie de variante ce ar fi trebuit sa succeada varianta A0, acestea nu au trecut mai departe de stadiul de mock-up sau prototip. Varianta He-219 B1, a avut tot doua locuri, dar era echipata cu motoare Jumo 222 A/B, cupola aplatizata, rezervoare incorporate in aripi, pentru marirea razei de actiune, fuselajul a fost consolidat iar la aripi anvergura a devenit 22 m. Armamentul consta din doua tunuri MG 151 in fuselaj, doua la radacina aripii si doua tunuri Mk 108, montate in sistem "Schrage Musik".
Varianta He-219 B2, a fost un avion dezvoltat din He 219 B1, fiind motorizata cu Jumo 222E/F. A fost dotata cu un rezervor auxiliar de conbustibil, cu o roata de bot mai mare iar armamentul a fost schimbat cu tunurile MK 108. Varianta B2 nu a avut armament ventral. Un prototip, a avut primul zbor in iunie 1944, viteza nedepasind 700 km/h, avind si o usoara instabilitate in zbor.
Interesant este ca, desi pe multe variante, A0/R6, A2/R1, A2/R2, A5/R4, de exemplu, conform notelor de productie, a fost instalata asa numita "Schrage Musik", orga lui Hitler, nu sunt marturii fotografice cu acest sistem de armament. In "Der Nachtjäger Heinkel He 219", Ronald Remp afirma ca, din fabrica, aparatele au fost dotate cu "Schrage Musik", dar acestea a fost demontate de catre mecanicii de pe aeroporturile de campanie deoarece, din cazua vibratiilor datorate reculului puternic, au aparut probleme structurale în fuselajul din spate, anume fisuri în coastele fuselajului. Pe de alta parte, nu sunt evidente fotografice cu existenta unui colimator „vertical”, adica un colimator montat in asa fel incit sa poata tinti pe pozitie verticala. La NASM e afla singura aeronava ce a supravietuit vremii, aceasta avind, pe partea superioara a fuselajului, doua deschideri pentru "SchrageMusik".
In total, au fost construite 274 de aeronave, incluzind si prototipurile.
Bibliografie
- www.google.ro
- www.hyperscale.com
- Luftwaffe Profie series No.3 ,Heinkel He219 "Uhu" de Joachim Dressel si Manfred Griehl

Kiturile
Imagine atasata: dragon-1_72-5005-he219-a-0-uhu.jpg
Imagine atasata: IMG_1684e.jpg
Ambele sunt kit-uri Dragon, aparute cu ceva timp in urma, sa tot fie prin anii 1995 - 1998. Am decis sa fac ambele avioane, deoarece diferenta intre ele este minora si consta in forma cupolei si a aripilor.
Kitul de He-219 A0, are patru rame din plastic gri, He-219 B1, are cinci rame, plastic gri. Sunt in total, 104 piese, respectiv, 108 piese, din care 5, respectiv, 9, nu se folosesc. Injectia este buna, centrata, cu putine bavuri, detaliile fine, bine evidentiate. Din pacate, plasticul are o consistenta putin ceroasa, fiind un pic mai dificil de dat cu hirtie abraziva sau gravat.
Imagine atasata: IMG_1685e.jpg
Imagine atasata: IMG_1686e.jpg
O problema e cu pinii de evacuare (asa am inteles ca se numesc), ce apar pe unde te gindesti cel mai putin!
Imagine atasata: IMG_1687e.jpg
Imagine atasata: IMG_1688e.jpg
Imagine atasata: IMG_1698e.jpg
Partile transparente, 8, respectiv 9, din care trei nu sunt folosite la B-1, sunt clare, destul de subtiri. Cupolele sunt date pentru varianta "inchis", pentru varianta "deschis", trebuie sa tai cupolele.
Imagine atasata: IMG_1691e.jpg
Cum spuneam, diferenta intre A-0 si B-1 consta in principal in forma aripilor.
Aripa pentru A-0
Imagine atasata: IMG_1694e.jpg
Aripa pentru B-1
Imagine atasata: IMG_1690e.jpg
Cutia mai contine cite un set de PE,bord, dar fara film si antene. Decalurile sunt pentru cite doua inmatriculari, He 219 A-0, W.Nr. 190070 Stab.I./HJG1 Hauptman Mamfred , 1944, Venlo, Belgia si Kommandeur I./NJG1, Majer Werner Streib 11/12, iunie 1943, Venlo, Belgia, respectiv, He-219 B-1, I.NJG3, Germania, 1945 si III./NJG3, Germania, 1945.
Imagine atasata: IMG_1692e.jpg
Imagine atasata: IMG_1695e.jpg
Instructiunile de montaj si vopsire sunt intuitive, clare.
Imagine atasata: IMG_1693e.jpg
Codurile vopselelor sunt date pentru culori Model Master si in denumirea in clar. Nu se face nici o referire la culori RLM.
Suplimentar, am doua seturi de PE, de la Eduard, cod 72054, tot niste antichitati, de prin anii '90!
Imagine atasata: IMG_1696e.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 September 2018 - 03:06 PM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 September 2018 - 11:41 AM

O problema este echilibrarea modelului, altfel va cadea pe coada. Din pacate, pe foaia de instructiuni de montare, nu este specificata aceasa operatiune. Deoarece in partea din fata nu prea este loc, am pus contragreutati, cam 60 de grame plumb, pe unde s-a putut. Chestia e ca cu cit pui contragreutatea mai aproape de punctul de sprijin, recte trenul de aterizare principlal, cu atit contragreutatea e mai mare!
Imagine atasata: IMG_1711e.jpg
Stiu ca o firma, nu mai stiu exact cum se numea, a scos pe piata partea din fata, adica reperul A 17, in cazul acestui kit, integral metalica, un fel de zamag.
Se mai observa un luft considerabil intre aripa si platforma de montare a jambei principale. Si aici e ceva de lucru!
O alta problema, este astuparea gaurii nasoale care se vede prin cala trenului de aterizare principal.
Imagine atasata: IMG_1712e.jpg
Eduard a scaos un set de PE cu piesele necesare pentru a remedia problema, dar pina ajung eu la ele....ma descurc la fata locului.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 September 2018 - 11:53 AM


#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 September 2018 - 11:19 AM

Dintr-o bucata de carton, am facut sabloanele pentru a rezolva problema din cala trenului: lateralele, partea necesara prelungirii pesei pe care se monteaza jambele si patrea din spate, adica din fund de la taxatoare! :whistle:
Imagine atasata: IMG_1713e.jpg
apoi din placa de stiren, am realizat piesele
Imagine atasata: IMG_1714e.jpg
sunt opt peise pentru lateralele calei, din stiren de 0,25 mm, patru parti pentru spate, din stiren de 0,4 mm si cele patru parti necesare pentru a prelungi piesa pe care se fixeaza jambele, din stiren de 0,7 mm.

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 October 2018 - 10:53 AM

Inainte de a lipi jumatatile de aripa, am montat niste plasa in prizele de aer. Nu are chiar forma corecta, dar decit o gaura goala...
La radacina aripii am lipit o bucatica de stiren, pentru a-mi usura montarea tunurilor.
Imagine atasata: IMG_1715e.jpg
cam asa arata priza de aer:
Imagine atasata: IMG_1721e.jpg
Cala trenului de aterizare e cam asa:
Imagine atasata: IMG_1717e.jpg
Imagine atasata: IMG_1718e.jpg
Imagine atasata: IMG_1719e.jpg
Jamba trenului de aterizare, si ceva conducte, dupa ce o sa vopsesc modelul.
Gata de vopsit interiorul cocpitului:
Imagine atasata: IMG_1720e.jpg
Mai sint chestii de adaugat, dar au alte culori, asa ca vor fi vopsite separat si atasate inainte de inchiderea fuselajului.
Am gasit pe net o afirmatie cum ca interiorul cocpitului ar fi fost vopsit in RLM 02. Nu prea are cum, avind in veredre perioada in care a zburat. Apoi, toate pozele pe care le am, unele de la aparate in curs de restaurare, arata clar ca interiorul era in RLM 66.
PS. Acuma vad o gilma de Surface primer pe laterala calei. Nu prea stiu de unde a aparut, dar se rezolva.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 October 2018 - 10:56 AM


#5 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 01 October 2018 - 12:12 PM

Artă şi precizie!

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 October 2018 - 03:46 PM

Cocpitul/fuselajul, gata de asamblat
Imagine atasata: IMG_1725e.jpg
Imagine atasata: IMG_1726e.jpg
Pe linga ce era dat in kit, mai nimic, am adaugat o serie de detalii, folosind o coala de PE, de la Eduard: plansa de bord, cu fimul aferent, aparatura de pe consolele laterale, fara film la aparatura, regulatoarele de oxigen si aparatura de pe laterala stinga, linga operatorul radar, niste manetute, spatarele scaunelor si... cam atit. Palonierele au fost luate de la un Ju 87 si un rest din cutia cu maimute, putin cam mari, altele nu am avut. Pe consola stinga, a fost adaugat inca un aparat, manometru dublu, presiune ulei, butoanele pentru reglaj trimer, si doua manete, in deptul scaunului operatorului radar. Pe consola, in dreapta fata, un port hart mic, iar in spate au fost adaugate manetele pentru aruncarea combustibilului in caz de accident. Pe laterala stinga, furtunul regulatorului de oxigen, un port hart, fire electrice. Pe laterala dreapta, ceasul de bord (nu apare in poza), busola, cabluri electrice, furtunul regulatorului de oxigen, intrerupatoarele si etichetele aferente, din dreptul operatorului radar. Etichetele au fost realizate din banda de mascare de 0,4 mm, natur. Intrerupatoarele le-am realizat dintr-o folie de stiren de 0,13 mm, pe suprafata careia am trecut cu facatorul de nituri. Am intors folia pe partea cealalta, si gata "intrerupatoarele" ! Curele nu au fost pe foaia de PE, asa ca a trebuit sa ma descurc si sa gasesc 8 x 2 =16 curele! Am luat de pe un rest de coala de PE, de la un Ju 87, de pe o coala de PE cu curele de la Part si niste resturi de prin cutia cu maimute. Unele sunt putin cam mari, si nu sunt cam ce ar trebui sa fie, dar...asta avem cu asta defilam! Chestia e sa pacalesti ochiul intr-un mod placut, vorba unui clasic in viata!
Am testat totul, nu sunt probleme de asamblare, asa ca urmeaza lipirea semifuselajelor.
Urmeaza cala treburilor de aterizare.

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 October 2018 - 07:43 PM

Din cât observ, kiturile astea două îți dau ceva de lucru.
Aparatul în sine, în oricare versiune, este un avion frumos, ba chiar spectaculos şi foarte modern pentru vremea lui.
Succes, sper să ajungi cu bine la finish. :drinks:

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 October 2018 - 12:24 PM

Inca doua poze, cu partile cocpitului asamblate
Imagine atasata: IMG_1730e.jpg
Imagine atasata: IMG_1733e.jpg
Longinus, probleme insurmontabile nu ar prea fi, problema e "aviatia inamica", a se citi nasul si minutele celor doua nepotele, care nu rateaza ocazia de a-si astimpara curiozitatea misunind pe linga asa de lucru. Daca nu ar pune si mina, nu ar fi o problema! :lol:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 October 2018 - 12:28 PM


#9 Useril este offline   bog_ldx 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 20-November 09
  • Location:Timisoara

Postat 11 October 2018 - 07:54 PM

Arata foarte fain pana acum. Spor in continuare!

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 October 2018 - 05:34 PM

Am asamblat fuselajul. Aici au iesit la iveala unele boacane ale lui Dragon San.
Lufturi cit cuprinde:
Imagine atasata: IMG_1734e.jpg
Imagine atasata: IMG_1735e.jpg
Mai sus se vede ca fuselajul nu se prea pupa cu piesa atasata, curbura lui fiind alta decit a carenajului tunurilor.
Imagine atasata: IMG_1736e.jpg
Imagine atasata: IMG_1737e.jpg
Imagine atasata: IMG_1738e.jpg
Gravurile de pe fiselaj, stinga, nu se potrivesc cu cele de pe dreapta, desi fuselajul e montat corect, iar intradosul este OK!
Imagine atasata: IMG_1741e.jpg
Bun, nu asta e problema, ca doar intii s-a inventat chitul si dupa aia modelismul!
Problema e aici:
Imagine atasata: IMG_1743e.jpg
Adica, ce avem noi aici? Pai, nu prea stiu!!! In Luftwaffe Profie series No.3 ,Heinkel He219 "Uhu" de Joachim Dressel si Manfred Griehl, pagina 15, scrie ca B-1, derivat din A-0, are un echipaj format din doi oameni. Tot aici, dar in tabelul de la pagina 18, scrie ca B-1 avea un echipaj din trei oameni, unul in spatele celuilalt. Cum am si un He-219 A5/R4, despre care se spune ca are un achipaj din trei oameni, am crezut ca oi fi incurcat ramele kit-urilor. Exclus, pentru ca B-1 si A5, in kit, au aceasi rama pentru fuselaj, adica fuselajul este la fel!!!!
Profilul cupolei la B-1 este acesta
Imagine atasata: IMG_1746e.jpg
cu o gaura pentru mitraliera, care nu este in kit.

Imagine atasata: IMG_1747e.jpg
Daca ma uit pe desenul cutiei, operatorul radar are si o mitraliera in dotare, montata undeva peste aparatura de navigatie si radar.
Imagine atasata: IMG_1748e.jpg
Ori, daca montez cupola, nu prea se pupa problema
Imagine atasata: IMG_1749e.jpg
Adica mitraliera aia trebuie sa aiba o teava destul de lunga, sa tot fie cam 2 m!
Cupola de A5, arata cam asa
Imagine atasata: IMG_1746e.jpg
avind si ea o gaura de mitraliera. Lungimea cupolei este la fel, dar in kit sunt piese pentru un scaun si mitraliera.
L-am intrebat pe tata Goagle, despre B-1 dar nu am gasit nimic.
Ma poate ajuta cineva, are cineva o parere, un plan, un profil de B-1???

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 October 2018 - 05:36 PM


#11 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 12 October 2018 - 08:07 PM

Z-mare atat am gasit la repezeala .
Imagine atasata: 38-59339156ed.jpg
Imagine atasata: 7-14617233f2.jpg

Vezi aici , aici , aici

Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 12 October 2018 - 08:08 PM


#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 October 2018 - 11:41 AM

Plecaciune boierule!!! :drinks:
Treaba s-a cam lamurit. Din desene, la B-1, cuplola se intinde pina in dreptul une se termina voletii Naca. La kit, decuparea vine pina unde incepe bordu; de atac al aripii! Cu alte cuvinte, fuselajul si cupola sunt pentru un echipaj de trei oameni, desi B-1 are un echipaj format din doi oameni. Aici Dragon a gresit clar! Va trebui sa minaresc cumva zona, ca sa dea bine. Am mai remarcat ca, in kit, cupola pentru A-5/R4 este diferita de cea data in kit!!!
Privind pozele din Monografie Lotnicze, mi-am intarit o banuiala, ce a devenit certitudine. Anume, in toate prezentarile modelistice, He-219, apare ca vopsit in RLM 76, cu pete de RLM 75. Ei bine, nu este deloc asa! Avionul, fiind vinator in primul rind, a fost vopsit in RLM 74/75/76. Trecind la vinatoarea de noapte, camuflajul nu mai era bun, asa ca peste extradosul vopsit in RLM 74/75, s-au tras linii/cirnati de RLM 76, raminind doar pete de RLM 74/75! Ramine de vazut, sau intuit, care este desenul camflajului pe extrados. Probabil ceva similar cu vinatorii epocii respective. Pina la urma, la aceasta scara, ambele metode sunt destul de greu de aplicat si la fel de laborioase. Dar o sa incerc.
Inca o data, Ovicelu, multumiri!!!

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 October 2018 - 08:19 PM

Am ajuns iar la strimtoare: nu gasesc pe nicaieri un plan cu B-1, in care sa se vada liniile tablelor de pe aripi. Ce da in kit, este extrem de simplu, niste linii in lungul aripi. Asta inseamna niste table lungi de 5 m!!! Nu ca nu s-ar putea, dar tare mi-e ca erau dificil de manevrat. Deci, ar trebui sa mai fie ceva imparteli la tablarie, ceva capace tehnice...

#14 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 18 October 2018 - 10:04 PM

Z , poate iti foloseste .
Nu pot deschide link-urile lui Ovichelu , astfel ca nu stiu daca a mai fost postat .
Un link despre vopsirea He-ului supravietuitor . Se poate observa camuflajul original ramas la incheietura aripilor . Se prea poate ( mie asa imi pare ) ca RLM-ul 76 sa fi fost varianta mai galbuie dat peste griul violet uniform ( fara 74) .
https://airandspace....inting-complete

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 October 2018 - 11:25 AM

Da, Dany, stiu pozele, le am si eu salvate. Multumiri oricum!
Am impodobit putin cala trenului de aterizare. Inspiratie, pozele din cartile atasate de Ovicelu si cele primite de la Busila. Multumiri celor doi! :drinks:
Arata cam asa
motorul drept
Imagine atasata: IMG_1750e.jpg
Imagine atasata: IMG_1751e.jpg
Imagine atasata: IMG_1752e.jpg
Imagine atasata: IMG_1753e.jpg
motorul sting
Imagine atasata: IMG_1754e.jpg
Imagine atasata: IMG_1755e.jpg
Imagine atasata: IMG_1756e.jpg
Imagine atasata: IMG_1757e.jpg
Calele nu sunt simetrice pentru ca vorbim de simetrie in oglinda la pozitionarea calelor pe aripi.
Nu cred ca cineva va gasi un desen cu tablaria de pe aripa lui B-1, mi-am permis sa improvizez ceva, Cred ca o sa arate cam asa:
extrados
Imagine atasata: IMG_1759e.jpg
si intrados
Imagine atasata: IMG_1758e.jpg
Sun acceptate si alte pareri.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 19 October 2018 - 11:31 AM


#16 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 19 October 2018 - 01:45 PM

Z-mare , He 219 B1 a existat un singur exemplar. Acesta a derivat din He 219 V30 si a fost probat in zbor la Viena-Schwechat. A avut un accident la aterizare in care a pierdut trenul drept , iar dupa aceea a fost casat. Acesta a avut suprafata aripilor marita fata de seria A , fiind gandit ca vanator de mare altitudine. Greu sa gasesti mai multe detalii . Eu zic sa-l faci ca pe un A si gata. Aici la sfarsit ai niste planuri de A

Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 19 October 2018 - 01:45 PM


#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 October 2018 - 07:10 PM

Cum zici, B-1, ca si B-2 sau C-urile de altfel, au ramas mai mult la stadiul de planuri sau mock-up. Nici nu mi-am pus sperante ca s-ar gasi vreun plan, dar ma gindeam ca, no, poate, poate...
Un plan de A, nu prea ma ajuta, aripa de B fiind de alt profil si mai lunga. Partea de pina dupa motor, e ca la A, kit-ul are aripa de A taiata imediat dupa far, apoi se adauga partea ce prelungeste aripa. Nu are decit niste linii lungi cit aripa, ceea ce ar insemna, cum zicea mai sus, ca tablele au lungimea de 5 m, in realitate. In fine, am sa fac gravarile trasate cu creionul, in pozele de mai sus, sa vad cine ma contrazice, normal cu docomentul in mina!!!! :-P
Merci de carte!

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 October 2018 - 05:27 PM

Am montat blindajul din sticla, colimatorul si blindajul suplimentar, din otel.
Imagine atasata: IMG_1764e.jpg
Colimatorul e din kit, dar am dat jos "geamul" original, prea gros, si l-am inlocuit cu o bucatica de film, blindajul a fost inlocuit cu o folie transpareta de stiren (merci Tibi!!!!) peste care am tras montrura, din folie de cupru autoadeziva, blindajul suplimentar fiind de pe folia de PE.
A pus si ceasul de bord (punctuletul alb din dreapta)
Imagine atasata: IMG_1767e.jpg
Cum spuneam, la varianta B-1, trebuia rezolvata cumva acea gaura din spatele carlingii. Initial am vrut sa scurtez cupola, sa o tai. Din pacate, pe linga riscul ca partile ramase sa nu se mai potriveasca din cauza curburii diferite, nu am gasit o zona de taiere eficienta si veridica. Asa ca am incropit ceva in acea zona:
Imagine atasata: IMG_1765e.jpg
Am lipit o folie de stiren de 0,7 mm grosime, peste care am lipit o pisesa ramasa de la un motor de Bf-109, scara 1/48.
Am mascat cupolele, munca de o dupamniaza intreaga (lipeste folia de mascare, deseneaza conturul, dezlipeste folia, decupeaza si lipeste la loc, munca de sisif!!!). La final am lipit cupolele pe fuselaj. La varianta A, treba a mers destul de bine, la B-1, au trebuit tot felul de ajustari, dar mai trebuie chit deoarece, cupola, in partea din spate, e mai ingusta decit fuselajul.
Am avut in minte sa fac cupola deschisa, insa decuparea de parbriz are o curbura, arc de cerc, foarte greu de taiat, asa ca am renuntat.
Am testat si imbinarile aripilor si ampenajelor cu fiselajul, se potrivesc ca nuca im perete! Va trebui sculptat la greu!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 October 2018 - 05:30 PM


#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 November 2018 - 12:47 PM

Tevariile pentru frine:
Imagine atasata: IMG_1768e.jpg
Fir de cupru, izolat cu matase, 0,15 mm diametru. Partea de matase a fost lasata pe post de furtun de cauciuc.
Montate pe jambe:
Imagine atasata: IMG_1776e.jpg
Locasul tunurilor de pe fuselaj:
Imagine atasata: IMG_1770e.jpg
Am folosit bara de stiren de 2 mm, in care am dat gaura de 1,5 mm unde am montat tevile de tun, ac de seringa de 0, 7 mm.
Cu toata stradania, aripile nu s-au aieptat mai bine de asa:
Imagine atasata: IMG_1769e.jpg
Chit la greu, slefuit in zona greu accesibila, regravata zona. Placerile modelistului! :wacko:
Cam asa arata gravarea pe aripa de B-1. Extrados:
Imagine atasata: IMG_1772e.jpg
si intrados:
Imagine atasata: IMG_1773e.jpg
Gata de vopsire:
Imagine atasata: IMG_1771e.jpg
Pentru He-219 A0, am ales varianta pilotata de Hauptmann Manfred Meurer, Stab I./NJG1, Venlo, Belgia 1944, iar pentru He-219 B1, varianta presupusa ca a zburat in 3.NJG3, Germania 1945.
In privinta vopsirii, sunt citeva comentarii de facut. Cum spuneam mai sus, in prospectele modelistice, inicatiile de vopsire, pentru extrados, sunt: pete de RLM 75, vopsite peste de RLM 76. Parerea mea e ca nu era asa. Daca privim aceste fotografii, se vede clar ca petele sunt sub RLM 76, deci RLM 76 a fost data peste camuflajul initial.
Imagine atasata: He219-A7-4.jpg Imagine atasata: He219-A7-5s.jpg
Imagine atasata: he219cs_3.jpg Imagine atasata: He219 (2).jpg
De notat ca in poza cu deriva, prina din al doilea rind, se vad doua culori pe deriva. He-219, a fost initial proiectat ca bombardier, dupa care a fost folosit ca vinator, apoi ca vinator de noapte. Asta inseamna ca, pe extrados, camuflajul era in RLM 74/75. Trecind la vinatoarea de noapte, camuflajul nu se mai prea potrivea, asa ca peste au fost vopsiti "cirnati " de RIM 76. Lucru ce se vede clar in pozele de mai sus. Apoi, este in afara standardului, eram inca in 1944!, ca avionul sa fii avut extradosul vopsit integral in RLM 75!!! Nu vad nici un motiv sau precedent pentru asta! Ca atare, incarc sa respect procedura: RLM 74/75 peste care, cirnati de RLM 76.
Imagine atasata: IMG_1774e.jpg
Ramine sa vad daca reusesc. Am incercat pe o bucata de plastic, s-ar parea ca merge. Pe avion e putin altfel, din cauza suprafetelor curbate. Daca nu-mi iese, vopsesc integral in RLM 76, peste care pete de RLM 75.
In privinta camuflarii variantei B-1, treba e putin discutabila. Se prea poate ca avionul sa fi fost vopsit integral in negru, apoi, pe extrados, vopsindu-se acei cirnati de RLM 76. Cu alte cuvinte, petele ar trebui sa fie negre. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 November 2018 - 12:50 PM


#20 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 November 2018 - 08:48 PM

Citeaza

De notat ca in poza cu deriva, prina din al doilea rind, se vad doua culori pe deriva.

Ar putea sa fie din cauza scanului , Z; vezi deriva din planul secund .

Citeaza

Apoi, este in afara standardului, eram inca in 1944!, ca avionul sa fii avut extradosul vopsit integral in RLM 75!!! Nu vad nici un motiv sau precedent pentru asta!

Cred ca fiind avioane destinate vanatorii de noapte , nu mai era necesar sa adauge si 74 fiindca nu ajuta la nimic , in mediul in care operau , contrastul fiind atat de scazut , basca cu petele de 76 faceau acea nuanta sa devina inutila .
Am gasit cateva poze care par sa arate ca aveau doar o singura culoare deasupra .
Nu sint cu He 219 , ci cu ME 110 , dar cred ca acesta era standardul la iesirea din fabrica ,la mai toti vanatorii de noapte , dupa care ulterior se intervenea sau nu asupra camuflajului .
Ps. imaginea color nu este colorizata , era film color luat de trupele americane , dar nu mai tin minte daca era in Germania sau inca in Franta .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: me 110 Bf110%20G-4%202_11_1944.jpg
  • Imagine atasata: me 110 vezi color din fata 1-Bf-110G-II_NJG5-(C9+IK)-captured-St-Dizier-France-1944-01.jpg
  • Imagine atasata: me vlcsnap-1750-08-07-20h10m45s488.png

Aceasta postare a fost editata de dany: 02 November 2018 - 09:27 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi