Forum Machete,Modelism,Hobby: Remorcherele romanesti din clasa FARUL - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Remorcherele romanesti din clasa FARUL

#1 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 25 November 2018 - 01:51 PM

Salut, tuturor,

Dupa o perioada indelungata in care am strans material documentar privitor la remorcherele clasei FARUL (majoritatea din surse rusesti), am inceput constructia unui model la scara 1:72.
Navele au construite la Galati, in deceniul cinci, dupa proiectul sovietic A202. Mai mult de zece nave au fost exportate in URSS, doua au primit culorile marinei militare romane (RM101 si NS116); nu am gasit date despre numarul remorcherelor sub pavilon romanesc folosite in scop civil.

Remorcherul FARUL (foto via marinarii.ro)

Imagine atasata: 27907821_1591484664270685_2476553716850383090_o.jpg

RM101 (viitor 101 VITEAZU, inainte de modernizare); nu imi dau seama ce tip sunt tunurile respective:

Imagine atasata: remorche-rm-101.pngImagine atasata: echipaj-rm-101.pngImagine atasata: cdt-mircea-ionescu.png

Chila este gata, urmeaza decuparea manuala a 18 coaste din placaj de 2 si 3mm.

Imagine atasata: 1.jpg

#2 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 25 November 2018 - 09:18 PM

Am uitat caracteristicile tehnice:

deplasament : 470/ 627t (maxim)
lungime 44.5 m
latime 9.4 m
pescaj 3.36 m
viteza maxima 12.4 nd
autonomie 6000 mile (11 nd)/ 16 zile
propulsie: 2x600 hp, diesel + 2 generatoare
echipaj: 28-30

#3 Useril este offline   wingsofwrath 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15-June 17

Postat 04 December 2018 - 08:20 PM

Dupa modernizarea din anii '80, Remorcherul RM101 "Viteazul" e echipat cu un tun A-436 calibrul 2×30 mm Model 1980 si doua mitraliere ZU-2 de 2x14,5 mm.

Inainte de modernizare nu stiu ce tunuri a avut, dar dupa poze as zice ca e vorba de tunuri sovietice 21-KM calibrul 45 mm si teava de 68 de calibre.

http://www.navweaps....5mm-68_21KM.php

http://wio.ru/fleet/ww2minzag-ru.htm

http://bastion-karpe...i_130728_05.JPG

Nu sunt 100% sigur, dar altceva nu vad ce sa fie, si, fara poze mai detaliate...

#4 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 06 December 2018 - 08:20 PM

Alte poze mai detaliate, deocamdata nu am gasit...
M-am uitat cu atentie la fotografii si cred ca de 21K este vorba. Multa vreme, dragoarele de rada romanesti au avut cate doua tunuri de acest tip, inlocuite ulterior cu 70K.

Iata doua fotografii de pe pagina marinarii.ro

"Farul":

Imagine atasata: 12957590_978175365601621_8152610217819158977_o.jpg


NS116 si un SRS
Spre deosebire de RM101, corpul remorcherului nu este modificat. Probabil NS116 a iesit din serviciu in 2005. Recunoaste cineva tipul pieselor de artilerie?

Imagine atasata: dani dan 2.jpg

#5 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 09 December 2018 - 08:37 PM

Noi progrese:

Imagine atasata: thumbnail.jpgImagine atasata: thumbnail (4).jpg

Vanatorul de submarine V1 (clasa Kronstadt) si NS116, ambele la scara 1:72

Imagine atasata: thumbnail (2).jpg

#6 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 December 2018 - 01:11 PM

Filmul "Explozia"; la min 1:02:00 sunt imagini cu remorcherul FARUL. (apare si elicopterul Mi-4 cu insemne romanesti).

Imagine atasata: nb4977-1.jpg

#7 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 December 2018 - 07:54 PM

Coastele au fost acoperite cu balsa de 1mm

Imagine atasata: thumbnail (5).jpgImagine atasata: thumbnail (7).jpg

#8 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 02 January 2019 - 07:30 PM

Imagine atasata: thumbnail (9).jpgImagine atasata: thumbnail (8).jpgImagine atasata: thumbnail (10).jpg

#9 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 January 2019 - 01:25 PM

:good:

#10 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 12 January 2019 - 07:23 PM

Imagine atasata: thumb  nail.jpgImagine atasata: thumbnail (21).jpgImagine atasata: thumbnail (23).jpg

#11 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2019 - 08:43 PM

Felicitari. Urmaresc cu atentie.

#12 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 13 January 2019 - 07:54 AM

Imagine atasata: 49662909_280853742560483_7659485671702134784_n.jpgImagine atasata: 50124821_278758369456787_3468904858591952896_n.jpgImagine atasata: 49694566_593410397756785_3238913027793223680_n.jpgImagine atasata: 49212629_349282682334423_3433887204248649728_n.jpg

#13 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 13 January 2019 - 01:25 PM

Multumesc frumos pentru fotografii!
NS116 nu are suprastructura modificata semnificativ fata de varianta originala, ceea ce imi usureaza munca.

A fost instalat si suportul pentru servo.

Imagine atasata: thumbnail (24).jpg

cateva componente:

Imagine atasata: thumbnail (13).jpgImagine atasata: thumbnail (14).jpgImagine atasata: thumbnail (17).jpgImagine atasata: thumbnail (18).jpgImagine atasata: aquakraft.jpgImagine atasata: thumbnail (16).jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 13 January 2019 - 01:28 PM


#14 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 18 January 2019 - 07:34 PM

Instalatia electrica este aproape gata. Ramane de montat doar un ventilator care va fi pozitionat deasupra motoarelor. Firele sunt excesiv de lungi din cauza faptului ca suprastructura nu este gata, iar acumulatorii, receptorul si regulatorul mai pot fi mutati. Folosesc acumulatori NiMh 1,2v 1,9Ah.

Imagine atasata: thumbnail.54.jpg

#15 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 20 January 2019 - 06:05 PM

Salutare si felicitari pentru lucrarea abordata , poti sa ne spui despre substanta aplicata pe interior , tipul motoarelor si capacitatii acumulatorilor .
Toate cele bune si mult spor .

#16 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 20 January 2019 - 06:51 PM

 dj-bobo, la 20 January 2019 - 06:05 PM, a spus:

Salutare si felicitari pentru lucrarea abordata , poti sa ne spui despre substanta aplicata pe interior , tipul motoarelor si capacitatii acumulatorilor .
Toate cele bune si mult spor .


Motoarele sunt din clasa 300 ( tensiune de lucru: 3-9 V, curent in gol: 0.22-0.40 Ah, turatie maxima: 22700 rpm ), acumulatorii sunt Eneloop 1,2v/1,9 Ah, dimensiune A6. Motoarele sunt fara reductor, regulatorul este alimentat de opt acumulatori. Receptorul are sursa proprie de alimentare formata din patru acumulatori. Nu m-am hotarat cu ce sa alimentez ventilatorul, astept sa vad cum stau cu greutatea.
Vopseaua aplicata la interior si exterior este "Danke" pentru lemn de culoarea alba, chitul este pentru lemn de la "Apla". La interior va ramane alb datorita faptului ca in acest fel ofera o vizibilitate mai buna (parere personala).

Imagine atasata: thumbnail (26).jpg

Carma este aproape gata; prevad dificultati in montarea ei.

Imagine atasata: thumbnail bbb.jpg

#17 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 24 January 2019 - 05:42 PM

Imagine atasata: thumbnail (27).jpgImagine atasata: thumbnail (30).jpg

#18 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 29 January 2019 - 08:28 PM

Despre voiajul lui MIRCEA, alaturi de VOINICUL si VITEAZUL, la Hamburg in toamna anului 1965.

Imagine atasata: sos .jpg

#19 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 31 January 2019 - 08:41 AM

 177, la 29 January 2019 - 08:28 PM, a spus:

Despre voiajul lui MIRCEA, alaturi de VOINICUL si VITEAZUL, la Hamburg in toamna anului 1965.

sos .jpg


Doar poveste sau si ceva date sau imagini?Face vre-o referire la culorile celor doua nave "civile"?

#20 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 31 January 2019 - 07:23 PM

 dan, la 31 January 2019 - 08:41 AM, a spus:

Doar poveste sau si ceva date sau imagini?Face vre-o referire la culorile celor doua nave "civile"?

Cartea este aparuta la Editura Militara in 1980. Nu are fotografii sau desene, nici macar o harta. Cu toate ca mentioneaza ziua si ora plecarii convoiului din Romania, omite luna, anul si portul de plecare. Este evitata mentionarea numelor ofiterilor de la conducerea marinei care au organizat marsul; nu este mentionata data escalelor intermediare etc.
Varianta franceza de salvare a bricului difera de cea prezenta in carte.
Autorul a avut acces la jurnalul bricului deoarece citatele sunt destul de dese; de asemenea sugereaza faptul ca a discutat cu participantii la voiaj. Aceste lucruri ma duc la concluzia ca omisiunile au fost deliberate, probabil pentru a se conforma cenzurii acelor ani.
Referitor la culorile celor trei nave, este mentionata prezenta unui fotoreporter la plecarea convoiului din Romania. Probabil fotografiile au fost facute de un angajat al unei publicatii militare si se afla in arhiva respectiva.

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi