Forum Machete,Modelism,Hobby: Focke Wulf Fw-190 Anton - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Focke Wulf Fw-190 Anton 1/48

#1 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 24 December 2018 - 10:59 AM

Salutare tuturor.

Dupa o lunga perioada de inactivitate, dictata de faptul ca astrele mi-au fost potrivnice, iata ca n-am mai putut rezista chemarii plasticului.
Am mai multe proiecte incepute si stagnate, cel cu IAR80 este intr-o faza foarte avansata la vopsitorie, dar acum ca incerc sa revin aveam chef sa ma joc cu plastic... prin urmare asta inseamna sa incep ceva nou.

Am ales unul dintre marii mei favoriti, avion de suflet - Fw 190 in varianta cu motor in stea.
Seria Anton, adica. O frumusete de avion.
Nu stau sa-l prezint ca probabil toti stiti despre ce e vorba. In topul meu personal all-time, este probabil pe locul 2, la foarte mica apropiere de Bf109.
Voi incerca o noua abordare...sa lucrez concomitent la 2 kituri.
Am multe cutii cu Fw190A in colectie, am ales sa incep cu un Fw190A4 de la Hasegawa si un Fw190A5 de la Eduard.

A4 Hasegawa este probabil un exemplu de simplitate. Piese relativ putine, intentionez sa-l fac cu cabina inchisa.
Inmatricularea va fi probabil cea cu camuflaj de iarna a lui Hannes Trautloft/Stab JG54 din iarna 1942-1943. Unul dintre marii comandanti de Grup ai Luftwaffe, decorat in primul rand pentru leadership si abia apoi pentru numarul de victorii, un om deosebit pentru grija fata de pilotii lui, cu o cariera absolut remarcabila chiar si dupa WW2.

A5 Eduard este cel kitul din seria initiala, cel complicat cu multe piese si proiectat sa fie facut cu capotele de la motor si capacele de la armament desfacute.
Este opusul abordarii celor de la Hasegawa...complicat, cu multe piese...in general review-urile abunda de caracterizarea "over-engeneered". Se spune ca este un kit dificil e asamblat, desi la momentul aparitiei era de departe mai detaliat decat orice competitie.
Intre timp, cei de la Eduard, care dau permanent dovada ca invata repede si se adapteaza la cerintele publicului, au lansat o noua serie de Fw-uri 190 A (inclusiv un nou A5), care insa sunt mai prietoase la asamblare si corecteaza multe din neajunsurile seriei initiale, beneficiind in plus de ultimele tehnologii de turnare.
Eu insa voi incerca sa dovedesc pe cele din prima serie si incep cu acest A5.
Cel mai probabil, pentru A5 voi incerca o inmatriculare 3/JG1 din vara lui 1943, avionul lui Walter Kohne, care mi se pare foarte interesant pentru ca avea botul complet galben.
In afara de asta se pare ca este unul dintre primele Fw-uri 190 dotat cu tulumbele alea de lansatoare de rachete sub aripi. Erau practic niste proiectile de Nebelwerfer (210 mm calibru!), care transformau Fw-ul 190 intr-un fel de camion zburator. Lui Walter Kohne (care a supravietuit razboiului) i-a displacut profund aceasta echipare, insa a reusit sa doboare cel putin 2 bombardiere cu 4 motoare in aceasta configuratie.

Cam asta pt inceput.

Domnilor, va doresc Craciun Fericit, sper ca ati fost cuminti si ca veti gasi multe cutii sub brad.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 24 December 2018 - 11:01 AM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 December 2018 - 01:59 PM

Interesant proiect, succes! :good:
Sa faci doua avioane, asemanatoare, o data, este mai rentabil, ca timp, decit sa faci doua separat!

#3 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 27 December 2018 - 10:12 AM

Ok deci printre piftii si cozonaci am pus mana si pe ceva plastic.

Am inceput cu aripa de la Eduard A5.
Cum ziceam e un kit complex si trebuie tratat cu mare grija. Am citit ceva build review-uri inainte sa ma apuc de el si pot sa confirm ca aici este unul dintre punctele importante: pe intradosul aripii se monteaza intai si intai piesa K20 si abia apoi lonjeronul si restul pieselor.
K20 asta va asigura pozitia otima (verticala) a intregului lonjeron, cu implicatii directe asupra modului in care se va potrivi fuselajul peste aripa precum si asupra tutuor pieselor din compartimentul motorului (intre motor si cockpit). Orice greseala aici va avea repercursuni nasoale mai tarziu, asa ca trebuie verificat la rece de 10 ori inainte de a lipi definitiv ceva.
De altfel, asta e regula de aur cu acest model al celor de la Eduard, care este pe cat de detaliat si precis, pe atat de pretentios.
Partea misto este insa atentia la detaliu...fiecare piesa pare ca are locul ei marcat clar si cu putina atentie erorile pot fi evitate, in ciuda complexitatii.

Dupa ce am instalat K20 si apoi lonjeronul, am montat si restul pieselor din zona baii trenului de aterizare, care merg foarte usor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 8.jpg


#4 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 27 December 2018 - 12:14 PM

Salut, sa nu uiți de țevile de eșapament. Eu am un A8 Eduard vechi, in lucru, la care am uitat sa lipesc țevile de dedesubt. Eu am preferat sa nu folosesc motorul, nu mi se pare suficient de detaliat, am închis toate capotele. Bafta in continuare!

#5 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2018 - 12:10 PM

Salut Paul.
Multumesc de avertisment, n-o sa uit de esapamente (sper:)), pt ca deja am stabilit ca nu voi folosi piesele de la eduard, pt ca tevilor lor sunt pline, nu au gauri.
Cel mai prpbabil le voi inlocui cu ceva brass tubes...o sa vad.
Zici ca ai un A8 Eduard si nu ai folosit motorul? Adica nu l-ai folosit deloc?!?
Intreb pt ca la cum e facut kit-ul, nu prea ai cum sa nu folosesti piesele de la motor...in functie de ele sunt amplasate ventilatorul de racire si elicea...daca nu pui deloc motorul, nu ai pe ce sa asezi ventilatorul si elicea..
Si eu intentionez sa-l fac complet inchis, voi folosi piesele de motor doar ca sa pot monta celelalte ansambluri care depind de el, dar altfel motorul nu se va vedea nici la mine.
Motorul kitului eduard este cu muuuult mai detaliat si mai complex decat cel de la hasegawa de exemplu, dar sunt de accord ca pt a-l prezenta cu capotele deschise, asa cum dealtfel a fost gandit kit-ul de catre proiectanti, este insuficient detaliat si ar mai trebui adaugat foarte mult la el.

Una peste alta, am mai lucrat nitel la fuselajele pt Eduard A5...plasticul este turnat cu grilele de ventilatie din spatele motorului in pozitia inchis. M-am hotarat insa ca la A5 sa le figurez deschise, prin urmare grilelel respective trebuie decupate, ceea ce am si facut.
Dupa ce am decupat mi-am dat seama ca plasticul este atat de gros in zona aia, incat daca las lucrurile asa ar arata ridicol...ar parea ca tablele avionului au o grosime de blindaj de cuirasat.
Asa ca am subtiat progresiv, pe interior, peretii fuselajului in zona respectiva, astfel incat aceasta grosime sa nu mai fie atat de evidenta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 9.jpg
  • Imagine atasata: 10.jpg
  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg
  • Imagine atasata: 13.jpg


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 December 2018 - 05:34 PM

Eu am avut un kit, un Bf-109, de la Eduard, scara 1/48, la care era dat detaliat si motorul. Nu l-am montat, dar m-am folosit de piesele strict necesare asamblarii fuselajului/capotelor. Se poate face asta linistit, nu sunt probleme.
Succes! :good:

#7 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 29 December 2018 - 06:59 PM

Pe mine lipsa reprezentarii chestillor marcate cu rosu m-a determinat sa nu folosesc motorul, cu cablaraia mai ma descurcam...Am montat doar ventilatorul, l-am lipit de inelul acela al capotajului.As fi pus si piesa din spatele ei, dar oricum nu se vede mare lucru in spatele ventilatorului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BMW 801 Brussel.JPG
  • Imagine atasata: IMG_20181229_102221.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20181229_102324.jpg


#8 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 31 December 2018 - 10:03 AM

Aha acum m-am prins Paul.
Eu o sa montez totusi motorul, asa de forma, mai ales ca nu se va mai vedea mare lucru dupa ventilatorul de racire.

Intre timp m-am apucat sa lucrez la cockpit-uri...la A5 o sa folosesc desigur setul de PE-uri, cu speranta ca diferenta de nuanta dintre RLM-ul 66 si culoarea pe care au folosit-o cei de la Eduartd pentru PE nu va fi foarte evidenta la final. Am mai adaugat eu niste suporti pt paloniere si cam asta e.

La Hase A4 am pus palonierele de plastic pt kitul Eduard (care erau in plus, din moment ce la A5 am folosit PE), pt ca cele originale erau mult prea grosiere.
Am mai adaugat ceva detalii de plastic ici-colo (cel mai important, maneta de gaze) si gata.

Exista diferente notabile in ceea ce priveste forma generala a cockpit-urilor...cel de la Hase este mai "adanc" si ceva mai lung decat cel de la Eduard.
Parerea mea este ca varianta celor de la Eduard este mai corecta dimensional, pe langa faptul ca este si mult mai detaliata.

Ambele scaune au fost subtiate serios (la exterior) prin pila si smirghel, altfel sunt prea groase.
Am dat stratul de baza de RLM 66 pe amandoua si in curand sper sa pot vopsi detaliile.

Toate cele bune si La Multi Ani!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 31 December 2018 - 10:49 AM


#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 December 2018 - 10:55 AM

Din ce am lucrat eu pina acum cu PE gata vopsite, de la Eduard, diferenta de nuanta la RLM 66 si RLM 02 data de ei, si culorile de la MM, Gunze, MrP, este minora, chiar nu se vede.
Referitor la detalii, podeaua de la Hasegawa este mai aproape de adevar, desi nu e nici ea chiar ce ar trebi sa fie. No problem.
Succes si spor in continuare!

#10 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 01 January 2019 - 04:13 AM

:)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG-20181231-WA0013.jpg


#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 January 2019 - 01:15 PM

:drinks:

#12 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2019 - 09:52 AM

Am mai vopsit ceva detalii prin cockpit-uri, apoi un wash cu o combinatie de ulei burnt umber cu negru...apoi am dat cu ceva tamyia flat...am inceput sa instalez centurile PE.
La Eduard folosesc PE-urile din cutie (e kit din seria profipack), la Hasegawa folosesc niste PE-uri tot de la eduard dintr-un set generic dedicate vanatorilor germani.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 18.jpg
  • Imagine atasata: 17.jpg


#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 January 2019 - 01:23 PM

Interesanta vopseaua sarita. Cum ai facut-o?

#14 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2019 - 01:58 PM

Vezi postareaZ-mare, la 03 January 2019 - 01:23 PM, a spus:

Interesanta vopseaua sarita. Cum ai facut-o?


Salut Z.
Eu fac in urmatorul fel:

1. Aluminium/silver pe zonele respective (scaune, podea 190A5);

2. Dupa uscare, AK088 "worn effects" suflat cu aerograful peste silver/aluminiun;

3. Dupa uscare, vopsit totul cu RLM66;

4. La scurt timp dupa uscare, pe zonele pe care am vrut chipping am dat cu o pensula mai aspra (pensula normal sunsa mai scurt) cu putina apa, Se da pensula cu grija, progresiv, peste zonele ude...perii vor incepe sa inlature din RLM 66 si sa lase la vedere aluminiumul de dedesupt.;

5. Odata obtinut efectul dorit, se sigileaza cu ceva lac acrylic, in functie de tratamentele ulterioare.

Cam asta este. E simplu, dar incearca inainte pe ceva piese cobai, ca sa ajungi sa controlezi exact cat din stratul exterior vrei sa inlaturi.

#15 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2019 - 09:40 AM

Posturile de pilotaj sunt aproape gata.
La Hasegawa folosesc plansa de bord inlocuitoare a celor de la Yahu Models, precum si ramasite/dubluri de PE ramase de la kitul Eduard (manere, etc).

In faza asta am montat doar partea de jos a planselor de bord...partile superioare, cu tot cu collimatoare/etc, se monteaza separat in ambele cazuri si inca nu sunt gata.
Plansa de bord Yahu e misto (cea pentru Hasegawa), simpla (piese dintr-o singura bucata, nu trebuie asamblat nimic) si se potriveste bine...doar ca am facut niste probe la rece si cred ca dupa ce va fi inchisa cupola, nu se va vedea absolut deloc. Deci aviz amatorilor, daca aveti kit-uri Hase si le faceti cu cabina inchisa, ce aveti in cutie este absolut sufcient.

La cockpitul de A5 (Eduard) am modificat putin mansa ca sa nu mai stea in pozitie neutra, ci cumva intr-o pozitie mai dinamica, in fata spre panoul de bord (tendinta naturala la toate avioanele cu bechie in stationare, daca nu aveau opritoare sau blocaje de comenzi montate - gravitatia tragea progundorul in jos, deci mansa in fata) si spre stanga.

Evident, va trebui sa repozitionez corespunzator si comenzile aerodinamice respective (profundor si eleroane).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19.jpg
  • Imagine atasata: 20.jpg
  • Imagine atasata: 21.jpg
  • Imagine atasata: 22.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 04 January 2019 - 09:45 AM


#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 January 2019 - 11:58 AM

Citeaza

Cam asta este.
Multumiri!!! :hi: :drinks:
In rest...excelent! :hi: :hi:

#17 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2019 - 10:01 AM

Atat instructiunile de la Eduard, cat si cele de la Hasegawa, spun ca fuselajele sa fie inchise in momentul in care se instaleaza bechia, cockpit-ul si panoul parafoc (Eduard) sau doar bechia si cockpit-ul (Hasegawa). Adica se pun toate astea pe o jumatate si apoi se pune peste cealalta jumatate de fuselaj.
Insa am incercat la rece si ambele permit inchiderea fuselajelor independent de cockpit si ce mai e mai in fata de el. In ambele cazulri fuselajele pot fi inchise inainte de a instala cockpit-ul, practic doar bechia trebuie vopsita si instalata la faza asta. Ceea ce am si facut.
Restul se pot pune mai tarziu, fara probleme.

Ambele bechii sunt mult prea iesite in afara (ca si cum avionul nu ar sta pe sol), asa ca am facut modificari la sistemul de prindere astfel incat sa nu mai fie atat de evidenta chestia asta.

Una dintre putinele (cred eu) problemele de acuratete ale kitului vechi Eduard este ca au facut ampenajul vertical cam prea gros. Vazut din fata, pare ca este prea grasana coada. In realitete ea era putin la lata ca ala alte avioane, insa kitul exagereaza aceasta caracteristica. Am corectat cu pila...am luat material de pe ambele buze ale bordului de atat ale ampenajului vertical. Am luat la ochi, prin probe succesive...se vede in poza cam cat...spatiul gol marcat reprezinta practic ce am inlaturat. Dupa ce am apropiat si lipit si jumatatile ampenajului vertical, grosimea s-a redus considerabil si nu mai creaza discomfort vizual.

La Hasegawa treaba e mai simpla, fuselajul este intreg...singurle modificari au fost ca am subtiat grilele de evacuare a aerului cald din spatele motorului si am marit (lungit) spatiul din coama bordului prin care trebuie sa iasa colimatorul.
Asa cum este reprezentat este prea mic si oricum va trebui sa vad ce folosesc pe post de collimator, pt ca piesa data de Hasegawa este o mizerie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 23r.jpg
  • Imagine atasata: 24r.jpg
  • Imagine atasata: 25.jpg
  • Imagine atasata: 26.jpg
  • Imagine atasata: 27.jpg


#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 January 2019 - 04:03 PM

Nu numai bechia este ilustrata destinsa, ci si trenul de aterizare principal. Nu am vazut nici o macheta la care pistonul amortizorului sa fie ilustrat in pozitia "la sol".
Spor in continuare. :good:

#19 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 09 January 2019 - 09:49 AM

N-am mai avut timp de mare lucru...am reusit doar sa montez cockpit-ul la Eduard A5.
A trebuit doar sa ajustez putin partea din fata a podelei (marcat cu rosu) ca sa obtin o potivire perfecta...lasat nemodificat cockpitul ar fi incaput fara probleme in fuselaj, dar ar fi impins putin lateralele acestuia si ar fi creat probleme ulterioare, la montarea aripii.

Dryfit e cuvantul cheie la kitul asta, chiar si la cele mai simple operatiuni...trebuie probata fiecare piesa inainte de a pune lipici si de asemenea, trebuie probat cum afecteaza ansamblurile care urmeaza sa fie montate ulterior.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 28.jpg
  • Imagine atasata: 29.jpg
  • Imagine atasata: 30.jpg
  • Imagine atasata: 31.jpg


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 January 2019 - 11:52 AM

:good:

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi