Forum Machete,Modelism,Hobby: Foker F VIIB 3 m ROMANESC - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Foker F VIIB 3 m ROMANESC niste informatii n-ar strica

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7219
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 August 2019 - 10:06 AM

Hello mes amis, cum ar zice un englez.
Am nevoie de o informatie ce tine de istoria aviatiei romane, de data asta ma refer la aviatia civila
Stiu, cu siguranta, ca in inventarul aviatiei civile romane, in anul 1939 o data cu infrangerea Poloniei, au intrat doua aeronave refugiate, de tipul Fokker F VIIb Trimotor, cu inmatricularile poloneza SP-AOG si SP-AOH.
Aveti vreo informatie ulterioara despre soarta acestor doua avioane in exploatarea aviatiei noastre, inmatriculare civila romaneasca si culori, eventual poze(asta ar fi super) ?
Ce mai stiu este faptul ca Fokkerele au servit in cadrul LARES, care in 1940 avea o linie/cursa cu nr 2120( trei zboruri pe saptamana, cred) pe traseul Bucuresti-Brasov-Sibiu-Turda si este foarte posibil ca cel putin unul dintre aceste F VIIb 3m sa fi zburat pe acest traseu.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 August 2019 - 10:19 AM


#2 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 22 August 2019 - 10:30 AM

Salutare!
La o cautare rapida pe Facebook am gasit astea. Pentru ca subiectul imi e total necunoscut nu inteleg de ce intr-o poza motoarele sunt carenate, in alta nu. Plus ca motorul central are doua sau trei pale.
Imagine atasata: Fokker1.jpg Imagine atasata: Fokker2.jpg Imagine atasata: Fokker3.jpg
Sursa, aici: https://www.facebook...&epa=SEARCH_BOX

Aceasta postare a fost editata de zachs: 22 August 2019 - 10:31 AM


#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7219
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 August 2019 - 12:36 PM

Multumesc Zachs.
In prima foto ...nu stiu unde ne aflam. Spun asta pentru ca in stanga cum privesti fotografia, se vede,partial,un personaj care pare ca poarta uniforma de marinar..
Carenajele sunt diferite, in functie de motorizarile folosite pe avion.Daca observi, in fotografiile postate de tine,aparatele au tipuri de motoare diferite.
Elicile tripale au aparut pe Fokkere VII b cam in a doua parte a anilor 30. S-au folosit in mod mix,probabil din ratiuni de echilibrare a fortei de tractiune, avand in vedere ca cele trei motoare aveau aceasi putere. Totusi, cel central trebuia sicronizat(ca forta de tractiune), cu celelate doua de sub aripi.
Eu cred ca asta era explicatia.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 August 2019 - 12:37 PM


#4 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3582
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 23 August 2019 - 06:12 AM

Salut , Longinus .
Daca nu e graba mare , am sa caut si eu prin arhiva sa vad daca gasesc ceva .
... Parca tin minte niste fotografii cu un astfel de Fokker in dotarea noastra .
Nu mai stiu exact daca cu un astfel de avion a fost adus sicriul unui inalt ofiter . ... Si parca ar mai fi o fotografie cu unul rasturnat ...

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7219
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 August 2019 - 06:28 AM

Dany, mulțumesc, aștept desigur.
Din ce mai cunosc, parte dintre avioanele civile refugiate de la polonezi(doar două au fost Fokker) au servit în România sub înmatricularea originală(Junkersurile) sau le-au fost schimbate numai primele două litere indicativ de țară, din SP în YR(Lockheed Electra Model 10).
Nu știu însă nimic despre F VIIb Trimotor (și aș avea ceva idei cu el)

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 August 2019 - 06:29 AM


#6 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3582
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 23 August 2019 - 09:14 AM

Uite deocamdata aici , Longinus . Min: 4:20

https://www.youtube....h?v=JrSU1OlY_KI

Sa vad daca nu gasesc /am salvate si prin comp cateva fotografii mai clare .

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7219
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 August 2019 - 09:41 AM

Vezi postareadany, la 23 August 2019 - 09:14 AM, a spus:

Uite deocamdata aici , Longinus . Min: 4:20

https://www.youtube....h?v=JrSU1OlY_KI

Sa vad daca nu gasesc /am salvate si prin comp cateva fotografii mai clare .

L-am vazut,dar este inmatriculat militar.
Mai caut.

#8 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3582
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 23 August 2019 - 11:24 AM

Am mai cautat si eu putin .
Am gasit in Modelism 4/2004 (87) un articol despre Fokkerele romanesti .
Fotografiile sint cele cunoscute cu 2 exceptii F-AJCH ( CIDNA> CFRNA - companie franco-romana ) ce este reprezentat si ca profil color in portocaliu cu capotele moroarelor metal si inscripitonari albe .
Si I-BBED -Lot ; culorile sint aceleasi cu ale altor avioane apartinand companiei poloneze .

Si doresc sa-ti pun si un citat din revista legat de ceea ce te intereseaza pe tine :

" Dupa evacuarea materialului polonez din septembrie 1939 catre Ro , un nr. de 3 aparate F.VLLB-3M( produse in Polonia) au fost preluate de armata romana si din evidentele militare si cele fotografice avioanele au fost folosite pentru transportul munitilor si al ranitilor. 2 aparate au fost folosite in paralel de catre compania LARES , pana la terminrea razboiului . Cele 3 aparate erau :
SP-AMH cu nr. de fabricatie 1 , iar cel al FAR tot 1 > reformat 10.5.1946 in urma incendierii la Turda
SP-AMT cu nr.de fabricatie 2 , iar cel al FAR tot2 > accidentat la LARES
SP-AOG cu nr. fabricatie 7 , iar cel al FAR 11 accidentat tot la LARES
In raportul privind situatia materialului aeronautic din 1944 este notata existenta unui singur Fokker .
-------------------
Din fotografiile existente reiese ca aparatele " internate" au zburat cu inmatricularile originale pana la intrarea Ro in razboi , apoi acestea au fost camuflate in standardul epocii . "

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7219
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 August 2019 - 12:40 PM

Multumesc Dany. :hi:
O sa caut revista pentru ca am colectia completa
In rest exact ce stiam sau banuiam, doar ca nu am cunoscut ca sunt 3 Fokkere preluate de la polonezi ci numai 2.
Stiam despre cursa aeriana Bucuresti-Turda, insa nu am cunoscut ca ultimul F VIIb a fost distrus prin incendiere pe aerodromul turdean,in haine militare.
Am indoieli despre vopsirea civila descrisa in revista, adica portocaliu+aluminiu(portocaliul aduce mai mult cu "tendinta" olandeza),dupa cum nu am prea priceput ce cauta pe lista exemplarul inmatriculat italian I-BBED - LOT (!!!).Stiu ca si italienii au produs tipul acesta, in licenta, dar nu stiam ca un exemplar de-al lor a ajuns in tara noastra.Desigur, eu ma refer doar la exemplarele civile, folosite de LARES.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 August 2019 - 12:43 PM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi