Forum Machete,Modelism,Hobby: Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] scara 1/43

#1 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 28 December 2019 - 02:49 PM

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ)
- an [1975]
- producator IKARUS ZEMUN (Iugoslavia)
- constructor macheta Imagine postata

Imagine postata

modelul real

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

prezentare

Autobuzul IKARUS IK-4 a fost construit anterior cumpărării licenţelor MAN din Germania. După cumpărarea licenţelor, construcţia lui IK-4 a continuat în paralel cu licenţele MAN, denumite mai întâi IKARUS IK-5, apoi revenind la denumirile germane.

Autobuzul IKARUS IK-4 nu este licenţă VOLVO şi nici licenţă MAN, cum se vehiculează pe alte forumuri.

Primele autobuze de acest tip au fost construite pe şasiu LEYLAND, cu motor LEYLAND (185CP/136kW), având codul G-100.14S BEOGRAD, apoi, pe acelaşi şasiu LEYLAND, dar cu motor VOLVO (208CP/153kW), având codul G-100.15S BEOGRAD.

A nu se uita că în timpurile acelea, LEYLAND şi VOLVO produceau împreună mai multe tipuri de autobuze şi autocare, acestea fiind similare, dar vândute sub ambele denumiri, în funcţie de cumpărător.

Caroseria autobuzului IKARUS IK-4, de tip semiportantă era proiectată în colaborare cu BERLIET, dar se construia integral la IKARUS ZEMUN - Belgrad, mai târziu fiind construită şi la AVTOMONTAŽA - Ljubljana (în actuala Slovenie).

A urmat echiparea cu cu motorul FAMOS (160CP/118kW), produs în Jugoslavia, pe acelaşi şasiu LEYLAND, având codul G-100.16 BEOGRAD, după care, în sfârşit, apare noul şasiu FAP PRIBOJ, produs în Jugoslavia, la uzinele cu acelaşi nume, echipat cu acelaşi motor FAMOS (160CP/118kW), autobuzul având codul G-80.13 BEOGRAD.

După ce au fost cumpărate licenţele MAN, se vor importa motoarele RABA MAN D2156HM6U (192CP/141kW), cu care vor fi echipate de acum şi autobuzele IK-4, pe şasiul FAP PRIBOJ. Acestea vor avea codul GP-70.ZAGREB şi GP-70.BEOGRAD.

Din acestea s-au importat şi în România.

A fost construit şi un prototip articulat pe şasiu adaptat FAP PRIBOJ, având codul G3-160.16S BEOGRAD, echipat cu motorul RABA MAN, dar care s-a dovedit a fi nefiabil.

Autobuzele IK-4, indiferent de şasiu, LEYLAND sau FAP PRIBOJ, au avut aceleaşi dimensiuni de gabarit: lungime 12400 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 3040 mm.

Diferenţa dintre ele era la ampatament şi console, cele pe şasiu LEYLAND aveau ampatamentul 5540 mm; consola faţă 2570 mm; consola spate 3310 mm, cele pe şasiu FAP PRIBOJ aveau ampatamentul 5400 mm; consola faţă 2760 mm; consola spate 3260 mm.
sursa NET

Aceasta postare a fost editata de OMul: 28 December 2019 - 02:53 PM


#2 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 28 December 2019 - 02:57 PM

Pentru inceput, forma bruta.

Imagine postata

Imagine postata

#3 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 28 December 2019 - 07:37 PM

Foarte interesant subiectul!
Am fost de nenumarate ori pasager la bordul acestor autobuze. Daca mai ai date tehnice suplimentare sau alte detalii referitoare la serviciul lor activ, nu ezita sa postezi.
Urmaresc cu mult interes!
Spor la treaba!

#4 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2150
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2019 - 10:04 PM

Mie de asa ceva imi aminteste autobuzul in discutie. Cam in asa fel decurgea drumul pana la liceu. Cam pana prin clasa a X-a, ca mai apoi ne-am pricopsit cu metrou. :pardon:
Imagine atasata: ik.jpg

#5 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 29 December 2019 - 03:24 AM

Vezi postarea177, la 28 December 2019 - 07:37 PM, a spus:

Foarte interesant subiectul!
Am fost de nenumarate ori pasager la bordul acestor autobuze. Daca mai ai date tehnice suplimentare sau alte detalii referitoare la serviciul lor activ, nu ezita sa postezi.
Urmaresc cu mult interes!
Spor la treaba!
Multumesc pentru comentariu si vizita! Imagine postata
Despre serviciul lor activ nu detin informatii suplimentare. Stiu doar ca au fost doua variante constructive care se distingeau la exterior dupa masca din fata, iar la interior, prin asezarea si culoarea scaunelor.

Aceasta postare a fost editata de OMul: 29 December 2019 - 03:38 AM


#6 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 29 December 2019 - 03:30 AM

Vezi postareaflo, la 28 December 2019 - 10:04 PM, a spus:

Mie de asa ceva imi aminteste autobuzul in discutie. Cam in asa fel decurgea drumul pana la liceu. Cam pana prin clasa a X-a, ca mai apoi ne-am pricopsit cu metrou. :pardon:
O sa fac si varianta cu butelii. Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de OMul: 29 December 2019 - 03:30 AM


#7 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 29 December 2019 - 03:39 AM

Apelez la colegii trecuti de 40 de ani si care detin informatii. Primele variante aveau sau nu taxator? Imagine postata
Am gasit pe net o poza cu un model VOLVO.

Imagine postata

In singura poza cu interiorul acestui model, se observa ca exista un spatiu pentru taxator.

Imagine postata

#8 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 29 December 2019 - 10:05 AM

Peretii laterali si partea din fata, au capatat contur. Totusi mai trebuie facute unele modificari.

Imagine postata

Imagine postata

Urmeaza desenarea chederelor. Desi pare o treaba usoara, sunt dificil de realizat, dar se rezolva.

#9 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 29 December 2019 - 06:46 PM

Vezi postareaOMul, la 29 December 2019 - 03:39 AM, a spus:

Primele variante aveau sau nu taxator?

Toate autobuzele care ciurculau pe trasee urbane aveau la inceput taxator, indiferent de producator. Nu-mi aduc aminte cand s-a renuntat.

#10 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 29 December 2019 - 10:36 PM

Am facut ceva "sapaturi" si se pare ca au disparut pana la aparitia generatiei a II-a. Din cate stiu, generatia a II-a aparut spre sfarsitul anului 1979.
In poza de mai jos (este vorba de #611) se vede ca in locul postului de taxator, a fost montata o bancheta, diferita de restul banchetelor din salon. Judecand dupa nuanta scaunelor si a placajului melaminat de pe laterale si tabliile scaunelor (maron roscat), se pare ca modificarea s-a efectuat dupa anul 1979. Fiind un autobuz cu masca fata "tip trapez", rezulta ca face parte din generatia a II-a, deci e posibil ca bancheta respectiva sa fi inlocuit o alta stricata, iar la postul de taxator sa se fi renuntat deja.

Imagine postata


#11 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 02 January 2020 - 10:05 AM

Deocamdata, la inceput de an 2020, ne ocupam de desenarea chederelor. Dupa aceea mai ajustam proportiile autobuzului.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#12 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 14 January 2020 - 11:37 PM

In cele din urma, chederele au fost desenate. Asa, la o privire fugara, cred ca arata destul de ok.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7398
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 January 2020 - 12:17 AM

Cam cānd estimezi că o sa pui poze cu macheta propriu zisă ?
Sunt curios cum o să arate īn realitate, și vopsită.

#14 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 15 January 2020 - 12:37 AM

Nu stiu, nu mi-am propus un termen. Decat sa ma grabesc, numai de dragul de a o face... sau sa nu mi-o ia altu' inainte, mai bine incet, cu grija... iar rezultatul final va fi cel dorit. Imagine postata
Si eu abia o astept... Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de OMul: 15 January 2020 - 12:42 AM


#15 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 03 February 2020 - 11:02 AM

Incepem sa facem modificarile.

Pentru inceput, lucram la partea din fata a autobuzului.

A fost coborata putin partea cu curbura de sub geamuri, astfel incat sa semene cu linia modelului real. Vreau sa ma asigur ca fiecare detaliu este analizat cu atentie.

Imagine postata

#16 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 09 February 2020 - 05:11 PM

Fiecare geam a primit chederul aferent, chiar si casuta pentru afisarea numarului de traseu.
Dupa ce am transformat la scara de executie a machetei, dimensiunile reale ale capacelor de aerisire, a urmat decuparea in acoperis a locasurilor unde vor fi pozitionate.

Imagine postata

Imagine postata

In partea din fata a machetei, au fost sapate zonele unde vor fi atasate farurile de ceata, precum si scaritele aflate sub bara de protectie.

Imagine postata

Golurile usilor au fost dimensionate corespunzator, pana la nivelul treptelor de acces.

Imagine postata

Peretele opus a fost desenat conform schitelor primite.

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de OMul: 09 February 2020 - 05:12 PM


#17 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3696
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 12 February 2020 - 03:47 PM

Salutare ! Super fain subiectul !
Acum mi se par interesante si simt nostalgie cand le privesc in poze , dar atunci nu-mi placea forma lor austera si patratoasa.
Singurele detalii care intradevar mi se pareau neasteptat de finutze erau acele stopuri si lumini de pozitie rotunde ;
Aveam si in CJ niste autobuse din acestea ; mergeau intr-un cartier numit Grigorescu , unde statea o matusa de a mea .
Intodeauna cand mergeam la matusa mea ma servea cu sirop de zmeura sau capsuni , cu sifon , ...si de fiecare data cand le vedeam le asociam cu acea bautura delicioasa si nu rezistam tentatiei de a ma urca in ele , pentru a ajunge la destinatie :dribble: ^_^ .
.
As avea si o intrebare , te rog , daca se poate :
De ce in toate imaginile cu grafica masinii vederea apare cu perspectiva inversa ? ( de regula ce apare mai apropiat se vede mai mare si se micsoreaza pe masura ce se indeparteaza )
Spor sa fie ! Am sa urmaresc cu drag evolutia modelului !
PS .

Citeaza

Toate autobuzele care ciurculau pe trasee urbane aveau la inceput taxator, indiferent de producator. Nu-mi aduc aminte cand s-a renuntat.

... Probabil odata cu inceputul aglomeratiei . Stiti ca era vorba aceea : " Dati din mana in mana pana -n fund la taxatoare !" ... cat sa reziste si ea , saraca ... :-D

Aceasta postare a fost editata de dany: 12 February 2020 - 04:38 PM


#18 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 13 February 2020 - 12:25 AM

Multumesc frumos pentru interventie!
Este un proiect deosebit (pentru mine), la fel ca si Proiectul S.R. BUCEGI / CARPATI / DAC. Desi pare un proiect usor, totusi este migalos. Oricum, mai este mult de lucru, dar imi place ca nu ma plictisesc, avand mereu cate ceva de facut.
Referitor la perspectiva inversa, asa a hotarat cel care ma ajuta la proiect. Cica ar fi greu de copiat. Imagine postata
Urmeaza sa va tin la curent cu noutatile acestui proiect!

Aceasta postare a fost editata de OMul: 13 February 2020 - 12:29 AM


#19 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3696
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 15 February 2020 - 05:08 PM

Citeaza

Urmeaza sa va tin la curent cu noutatile acestui proiect!

Da , chiar te rugam . Cred ca va arata foarte frumos !

Aceasta postare a fost editata de dany: 15 February 2020 - 05:09 PM


#20 Useril este offline   OMul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 15-February 15
  • Location:Romania - Bucuresti - Titan
  • Interests:Colectionar de machete la scara 1/43

Postat 15 February 2020 - 08:50 PM

Merci pentru incurajari.


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi