Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, februarie 2020 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, februarie 2020

#1 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 01 February 2020 - 12:05 AM

Nu stiu unde a luptat Gripen de este atat de renumit!
Au fost construite mai mult de 4500 de F16 care sunt in serviciu curent in peste 20 de tari. Exista in multe variante (de unde poti alege, inclusiv avioane noi), exista o uriasa experienta in exploatarea si intretinerea lor; exista experienta de lupta.
Intre Lockeed Martin si SAAB nu poate exista comparatie.
Daca oferta SAAB ar fi venit in prima parte a anilor '90, poate ca ar fi iesit ceva. Acum e prea tarziu. Fabrica de la Craiova are atat probleme financiare si de ordin tehnic cat si de resurse umane. Am impresia ca Gripen a devenit o marota care condenseaza toate insatisfactiile legate de programele romanesti in aviatie. De nu Rafale sau Eurofighter?

#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 01 February 2020 - 01:58 AM

Eh...m-am uitat si eu peste ce zic alții, specialiști in chestii din astea și ...neah, Grippen nu e chiar marotă după cum nici F16 nu e taman de lepădat. Desigur, adevărul e întotdeauna (fix)la mijloc(femeile știu asta cel mai bine).
Deci, Grippen-ul poate face ce nu poate F16 și viceversa,dar nu a luptat pe nicăieri. De ce ? Păi pe vremea când F-ul făcea armată(militărie în dotarea Israelului) "suedezul" încă era pe planșetă.
Mai departe: (@Dany, nu ai dreptate, cu compatibilitatea NATO, versiunea C e prima variantă a lui Grippen 100% compatibilă NATO, special făcut să fie așa) SAAB-ul a fost upgradat apoi la standard D și mai apoi E cu largul concurs al unor companii europene, de unde și rezultatul.
Bine. F 16...Da, e bun, e soldat și vorba americanilor: în ultimii 30 de ani a fost "the fighter to be beaten". Bineînteles, la categoria lui, light.
Adică toată lumea se raporta la F 16, pe ideea "al nostru e la fel de bun, mai bun sau mai slab decât el? " Aici îi includem si pe ruși. Mai ales pe ruși.
Dar, dacă vorbim de F 16, care, ce-i drept, încă mai are sânge în instalație, poate ar fi trebuit să vorbim despre Block 70, un 4'th generation + , în țiplă.
E mai scump, e pe bani, dar e ultimul sosit în gașcă.
Toate astea sunt detalii de tehnică, comparații de unu-la-unu, un stand alone daca vreți. F16 versus Grippen. Aici mai trebuie adăugate rachete, radare, capabilități,etc. Doar cu aeroplanul singur nu rezolvi nimic
Și de la capăt:
dacă ar fi să coborâm cu picioarele pe pământ, ar trebui să privim problema prin prisma rabinului: câți bani avem și ce facem cu ei ?
Suedezii ne-au oferit cel mai bun târg din p.d.v. economic, cu niște avioane noi, luate în leasing(adică plătite în rate, pe rând, nice& easy) plus o investiție în retehnologizarea Avioane Craiova SA, pentru întreținere și producerea de piese de schimb, in valoare de ...cam 80% din valoarea contractului.SKOL.
Doar că noi nu că nu. Și desigur, vă rog, nu vreau să aud numele băsescului pentru că va trebui să mă cenzurați. El care știa tot ce mișcă, nu avea idee de unde-și face Cocos averea ? Întreb pentru un prieten.
Desigur,în mintea lui Johnny Walker, ambasadorul suedez era geambaș de avioane. Ministrul transporturilor din România a fost geambaș de nave ? Opiniile acestui ex, îmi provoacă diaree.
Dacă ar fi să revenim: haideți să fim onești și să recunoaștem :F35 e o pălărie prea mare pentru noi,achiziție,întreținere, piese, antrenament, masa, dansul și felicitările,etc, F16 e un avion încă bun dacă îl cumperi de nou poți să-l freci în sus și-n jos pe cer,vreo 25 de ani, iar din p.d.v economic, propunerea suedeză era cea mai bună pentru buzunarul nostru.Aveam și ciorbiță și tocăniță.
Ah...și încă ceva: cu 30 sau 40 de avioane(dacă am avea atâtea) din care să presupunem ca rămân operaționale în orice moment, cam 3 sferturi, n-o să-i speriem prea tare pe băieții vecinului, la un adică.
Tot cu ochii la aliați ar trebui să fim, cu condiția să nu ne lase ei cu ochii-n soare. Atunci ar fi nasol, cu F16, Grippen sau F35 cu tot.
Apropos: uitați-vă la Pakistan. Chiar dacă au în dotare F16, au colaborat cu China și acum își produc propriul fighter generație 4+ pe care îl mai și vând la export. Se cheamă JF17.
Mișto, nu?

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 01 February 2020 - 02:13 AM


#3 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 01 February 2020 - 09:48 AM

Programul de modernizare pentru MiG21 a fost pornit cu gandul la F16; am cumparat F16 cu gandul la F35. Asteptam ca F35 sa se maturizeze si sa mai scada pretul.
Imi aduc aminte de achizitia Santierului naval Magalia militar de catre Lursen. Au fost incepute investitiile, dar cand nemtii au observat ca lucrurile nu se misca conform planificarii (patru corvete + patru vanatoare de mine) s-au retras. Parteneriatul cu SAAB era interesant, dar cu finalitate incerta. Mai bine un F16 (chiar si second) decat un Gripen pe hartie. La Craiova nici nu sunt in stare sa porneasca programul de modernizare IAR99.
Despre Pakistan: viata politica si economica a tarii este sub o puternica presiune din partea Chinei. Exista multe proiecte chinezesti de infrastructura in derulare, proiecte care fac parte din initiativa one belt, one road.. Pakistanul are o datorie externa uriasa, iar cooperarile pe diverse planuri cu China sunt influentate direct de aceasta situatie.
Astept sa vad primul portavion chinezesc cu catapulta electromagnetica (sau macar cu abur); momentan nu sunt in stare sa o faca. Dupa aceea mai vedem si la aviatie (cand vor inceta cu knockoff-urile rusesti).
JF-17 este exportat in Myamar si Nigeria. Ar fi o prezenta interesanta la salonul de modelism militar care se organizeza in fiecare toamna la Bucuresti,au scos cei de la Trumpeter un kit acum cativa ani.

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 February 2020 - 10:28 AM

Am mutat aici ultimile discutii de luna trecuta.

#5 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2020 - 04:50 PM

Orice parteneriat neinceput are finalitate incerta. Cum ar putea fi ceva sigur daca nu il incepi? La fel de incerta putea fi si cumpararea unor avioane uzate, daca nu s-ar fi finalizat negocierea. Dar o fi exista vreun dram de negociere?

Marota? Insatisfactii? 177, tu admiti resemnarea. Asta faci. Aproape ca spui: Suntem prea prosti si pentra asta este firesc sa platim scump ceva ce arunca altul. Nu are rost sa incercam sa ne depasim conditia.

#6 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 01 February 2020 - 06:08 PM

@flo
Una e sa fi resemnat, alta e sa fi realist!
Iti recomand sa stai de vorba cu militari care au folosit tancurile de fabricatie romaneasca, MLI84 sau TAB pentru a culege impresii personale. In general erau nesigure in functionare, inferioare ca fiabilitate echivalentelor sovietice. "Tancurile pe care ne bazam erau T55; cu TR-urile, principala grija era sa le aducem la timp in unitate, remorcate sau nu". (din amintirile unui militar profesionist).
Corvetele se pot construi fara probleme in Romania in santiere (ma refer in special la Damen) care au demonstrat ca pot lucra la un nivel calitativ superior, pot livra la timp, fara depasiri de costuri.
La aviatie insa, este alta poveste. Discutiile privind privatizarea Avioane Craiova au inceput in anul 2008 la inceputul crizei economice, la acest lucru ma refeream cand am scris despre incertitudini. In plus nu sunt un adept Gripen, Sunt impotriva experimentelor de acest gen. F16 este un avion de trecere spre F35 care trebuie sa inlocuiasca in timp cat mai scurt MiG21. Acest lucru tine de strategia pe termen lung in ceea ce priveste fortele aeriene, strategie care determina contractele de achizitie si nu invers.

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 February 2020 - 06:16 PM

Comandantul VMFA 225 (All wheater Marine Fighter Attack Squadron), locotenent colonelul Ralph Featherstone, a fost concediat pentru că în timpul unei ceremonii, a efectuat in zbor "too low and too fast" deasupra publicului asistent.
Actul de indisciplină a fost comis pe data de 24 ianuarie a.c. cu ocazia ceremoniei de încheiere a carierei lui F18D Hornet din dotarea unității, care urmează să facă trecerea pe F35 Lightning II.
Ofițerul comandant era pilot al Marine Corps cu o vechime de 20 de ani.

https://fighterjetsw...vel-pass/20293/

#8 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2020 - 06:34 PM

@177
Am discutat. Am avut destui colegi fosti tanchisti sau ingineri de la FMGS. TR are probleme de fiabilitate si nu numai. Dar trebuie sa nu uitam cand si in ce conditii a fost conceput si fabricat. Un dram de experienta s-a obtinut cu TR. Trebuia valorificata si sporita. Nu risipita. Nici ARO nu era un racnet al tehnicii. Dar exista o farama de experienta obtinuta si aici. Care iarasi nu ar fi trebuit risipita.
Priveste la polonezi.

#9 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 02 February 2020 - 07:52 PM

Pentru iubitorii de motociclete:
https://www.facebook...91691424568536/

#10 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 02 February 2020 - 09:38 PM

Şi nişte noutăţi de la "amicul" EDUARD:

https://www.eduard.c...lang=1&cl=start

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 February 2020 - 09:52 PM

Vezi postareaflorin44, la 02 February 2020 - 07:52 PM, a spus:

Pentru iubitorii de motociclete:
https://www.facebook...91691424568536/

CE SUNET au motoarele alea !!!! :punk:
4 cilindrii, model 1937,1938...
CE MAȘINĂRII !!

#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 February 2020 - 10:54 PM

Citeaza

Am discutat. Am avut destui colegi fosti tanchisti sau ingineri de la FMGS. TR are probleme de fiabilitate si nu numai. Dar trebuie sa nu uitam cand si in ce conditii a fost conceput si fabricat. Un dram de experienta s-a obtinut cu TR. Trebuia valorificata si sporita. Nu risipita. Nici ARO nu era un racnet al tehnicii. Dar exista o farama de experienta obtinuta si aici. Care iarasi nu ar fi trebuit risipita.
Priveste la polonezi.


Flo , eu nu cred ca polonezii sint un exemplu elocvent ,in aceste 2 cazuri , din motiv ca ne aflam intr-un context politic contrar cu al lor pe vremea cand s-au risipit cele 2 fabrici .
Polonezii in acea vreme tocmai ce terminasera sa ia la purecat tot aparatul de stat si economic si curatat de rusi ,rusofili , simpatizanti ai rusilor , etc . Tot ce avea legatura cu rusii li sa dat de ales fie sa plece peste granitza , fie sa ajunga in inchisoare .
( au ei o istorie lunga si multe de impartit cu acestia ...., daca doriti sa o cititi , as recomanda inceputul cu Asaltul Vienei , unde cavaleria poloneza a avut un rol determinant salvandu-i pe vienezi ... apoi decaderea imp. polono-lituanian , impartirea acestuia intre rusi-austrieci -prusaci , ajutorul polonezilor acordat lui Napoleon , 1920 , WW 2 , pana azi ....... o istorie veche ) .
Asadar pe cand polonezii incercau sa se curete de orice influenta ruseasca , dupa 1989 , noi din contra dupa perioada ceausista si inceputa de Dej , redeveneam sub o anumita forma sub rusi . Putin a lipsit sa nu vina si cu armata si sa nu fim impartiti intre ei si cei din filiera franco-belgiana . Cartile fusesera facute , vezi Cehoslovacia , Iugoslavia , ...si poate din acel motiv polonezii inca aveau un motiv de teama in plus care sa-i determine sa reziste . Daca observi ei ai aclama pe americani ca pe niste eliberatori / salvatori . ( or fi stiut ei ceva poate ?)
Deci pe scurt . La ei rusii afara . La noi rusii ( & " co") inapoi in tzara ( prin interpusi sau direct)
La polonezi se dezvolta economia , la noi se desfinta tot sau se trecea in administrarea noilor " veniti" ( in special resursele naturale aur , gaze de sist , petrol , exploatari de metale , etc.; iar pamantul fertil pentru "&co")
-------
In acest context au " picat " fabrica de tancuri si ARO .
Fabrica de tancuri avea in dezvoltare cu nemtii proiectul TR 2000 . Acesta se dorea un tanc potrivit pentru tarile fostului pact , pe care nemtii impreuna cu noi cu noi doreau sa-l produca ,vanda si apoi sa asigure si mentenanta . De altfel ne curtau pentru un motiv similar si fabrica de camioane ROMAN .... iar una dintre marile firme japoneze producatoare de motociclete ( parca Suzuki?) > Mobra.
Fabrica de tancuri a cazut " eroic" in doar 3 saptamani ( !!!) . A venit rapid ( " parasutat") un patron rus ( chiar din Rusia) si a bagat-o in faliment int-un timp record . Iliescu a justificat aceasta pierdere spunand , ceva de genu : " Ro este o tzara pasnica , de ce avem nevoie de fabrica de tancuri ,... ce dorim sa pornim vreun razboi ?"
...
Fabrica ARO a avut o soarta asemanatoare , insa aici a fost implicat un tip foarte dubios . Nu mai stau sa caut , dar tin minte ca citisem ; se pare ca era un fel de terorist sau mana armata a rusilor care facea tot felul de porcarii prin spatiul est european ( atentatul asupra presedintelui muntenegrean ...parca? ,mai activa prin zona ucraineana ...) Parca era un transnistrean sau din Rep . Molodva .
Desigur nimeni de pe aici nu si-a pus vreo intrebare fatza de interesul acelui personaj fatza de fabrica noastra de masini de teren .
Sub pretextul ca doreste sa construiasca o fabrica sau sa valorifice masinile de teren in spatiul ex.sovietic a comandat foarte multe caroserii ARO . Pe care fabrica i le-a livrat , dar pe care nu le-a mai platit niciodata , lasand o gaura imensa in veniturile firmei , care de altfel a si pus-o pe butuci .

....
Eu asa stiu ca sa intamplat . Daca cumava cunoasteti alte amanunte sau o varianta diferita , va rog comentati .

Aceasta postare a fost editata de dany: 02 February 2020 - 10:55 PM


#13 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 02 February 2020 - 11:45 PM

Vezi postareaflo, la 02 February 2020 - 06:34 PM, a spus:

@177
Am discutat. Am avut destui colegi fosti tanchisti sau ingineri de la FMGS. TR are probleme de fiabilitate si nu numai. Dar trebuie sa nu uitam cand si in ce conditii a fost conceput si fabricat. Un dram de experienta s-a obtinut cu TR. Trebuia valorificata si sporita. Nu risipita. Nici ARO nu era un racnet al tehnicii. Dar exista o farama de experienta obtinuta si aici. Care iarasi nu ar fi trebuit risipita.
Priveste la polonezi.


Cand cei Mercedes-Benz au venit la ARO pentru negocieri au fost intampinati cu "nu ne videm tara!". Deh, daca uzina era privatizata era mult mai greu sa furi si mai ales sa delapidezi fonduri. Asa ca s-a ales praful. Vax experienta! DACIA a fost salvata prin privatizarea cu RENAULT altfel ar fi avut aceeasi soarta. Salvata (miraculos) a fost si fabrica OLTCIT. Nu stiu cine ar fi trebuit sa aibe grija sa nu se risipeasca experienta din Romania Multe initiative industriale romanesti au fost doar aventuri economice care erau condamnate inca de la inceput si nu au facut decat sa risipeasca putinele resurse econimice ale tarii (ex. termocentrala Anina, programul Rombac etc.)
Inchiderea de fabrici nu a fost un fenomen intalnit doar in Romania. Si alte tari cu o traditie industriala mult superioara au avut si au probleme. De exemplu UK.
Referitor la polonezi: in 1980, cateva milioane de membrii ai partidului comunist polonez au demisionat din partid in decurs de cateva luni. Intre partidul comunist polonez si Sindicatul Solidaritatea au avut loc timp de aproape zece ani numerose confruntari. Desprinderea timpurie de economia de tip socialist a fost una dintre premizele favorabile ale redersarii Poloniei. In Romania s-a mers cu economia si societatea de tip stalinist pana la capat. Diferentele dintre noi si polonezi sunt consecintele directe ale evolutiei celor doua tari in deceniul opt.

#14 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2020 - 11:49 PM

Uzina Mecanica Bucuresti, fosta FMGS, cu patron rus? Ce vorbesti? Proprietar este statul roman, detinuta prin CN Romarm.
Ala de care vorbesti la ARO era cetatean american cu origini cubaneze ce-i drept. Dar era impins de americani, nu de rusi. El dorea sa cumpere uzina fara datorii. Asa i se promisese initial. Insa cum ne pregateam de aderare asa ceva nu a mai fost posibil. A fost admis ajutorul de stat numai pt FORD Craiova. N-a reusit sa finanteze dezvoltarea si productia .

#15 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 03 February 2020 - 12:38 AM

@flo
Nu am facut nicio referire la FMGS.
Tentativa celor de la Mercedes de a colabora cu ARO fost in 1991.

#16 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 03 February 2020 - 12:48 AM

Citeaza

Ala de care vorbesti la ARO era cetatean american cu origini cubaneze ce-i drept. Dar era impins de americani, nu de rusi.

Flo , eu de asta ziceam :
"Vitalie Usturoi ar fi fost cadru al GRU sovietic, profil Spetnaz-misiuni cercetare/diversiune in spatele frontului, grupul "Wisautniki", adica misiuni in civil."

"( ...) Dar a avut ghinionul să apară în existența ei Bancorex, care a acordat unei firme de peste Prut un credit de 20 de milioane de dolari pentru a cumpăra 3.200 de mașini Aro, adică jumătate din producția pe un an de zile.

Valeologia, firmă cu sediul în Chișinău, despre care s-a spus că ar fi fost o acoperire a mafiei rusești, a tras însă o dublă țeapă - n-a mai plătit nici creditul la Bancorex, nici mașinile Aro, pe care le-a vândut, mai departe, în țările ex-sovietice.(...) "

Ps. Am sa caut si articolul despre uzina de tancuri ... cred ca pe Romania Military l-am citit .

Aceasta postare a fost editata de dany: 03 February 2020 - 01:09 AM


#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 February 2020 - 01:34 AM

Nu comparați România cu Polonia. Nu avem ce pune în balanță, din păcate. Când auzeam pe la Europa Liberă despre Lech Walesa și Solidaritatea , în anii '80, la noi se înghesuiau mulți să-l pupe-n...urechi, pe Ceașcă și camarila.
Polonezii au dat un papă, în timp ce noi am dat...
Ce-am dat ?
Cât despre țepele luate de la unii și de la alții...să fim sinceri, cele mai bengoase ni le-am tras singuri.
Nici ăia, ruși americani sau moldoveni, nu ar fi putut să facă ce-au făcut dacă nu aveau cu cine.
Să fim sinceri.

#18 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2020 - 04:59 PM

Mercedes a venit in 1991 la Autobuzul, devenita ROCAR. Tiriac ii adusese. Cand au vazut nemtii tehnologia anilor '20, au intrebat in cat timp se demoleaza si se degajeaza terenul, mai putin cladirea administrativa. Dupa care au intrebat unde s-ar putea reconstrui in afara orasului noua uzina. Era de asteptat sa se opuna sindicatul, caci nemtii promisesera ca pastreaza mai putin de jumatate din angajati. La ARO, mai apoi, la fel concedierile au fost motivul pentru care angajatii i-au alungat pe nemti. La Semanatoarea s-a intamplat la fel.
Chestia cu furatul este o prostie. Oamenii se temeau pe buna dreptate ca raman fara paine. Erau absolut de inteles.

Inchiderea de fabrici la care faci referire a avut motive complet diferite in Marea Britanie fata de cele din Romania. Tot diferite si fata de cele din Germani de Est. Margaret Thatcher a inceput inchiderea minelor si a unitatilor siderurgice si metalurgice pentru ca acestea primeau subventii pentru a asigura salariile angajatilor. Daca britanicii nu au acceptat salarii mult mai mici, a nationalizat industriile respective si le-a inchis, mutand productia in India si Pakistan. Dupa asta multe alte industrii s-au relocat. Se putea si altfel. Germanii nu s-au dezindustrializat. La decesul Margatei, britanii scuipau pozele cu ea.
La noi s-au inchis uzine si pentru ca concurenta a reusit sa influenteze asta. ARO si tractoarele romanesti erau un competitor uneori sacaitor pentru sovietici. Diamantele sintetice concurau in schimb nu numai pe sovietici.
Si vorbesc de produse care aveau piata lor.
Alte uzine au murit fiindca nu mai exista piata accesibila. Autocamioanele spre exemplu. Autobuzele si autoutilitarele erau atat de inapoiate tehnologic incat aveau nevoie imediata de reinventare.
Intradevar ROMBAC, LASTUN, etc. au fost aventuri. Nici OLTCIT nu a fost departe.

Nu polonezii au dat un papa. Polonezilor li s-a dat un papa.

Daca studiem atenti, Poloni si Ungaria sunt statele foste comuniste care au inceput modificari politice si economice de catre fostele conduceri comuniste, chiar daca in Polonia fusese instituita Legea Martiala. Si tot aceste state isi apara acum cu fermitate interesele si in cadrul UE. Ceva ma face sa cred ca in folclorul lor nu exista proverbe de genul: Capul ce se pleaca, sabia nu-l taie.

Aceasta postare a fost editata de flo: 03 February 2020 - 05:04 PM


#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 February 2020 - 05:34 PM

Imagine atasata: POZA.thumb.jpg.399bf745bc62963c2085cb99b94adb02.jpg

#20 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2020 - 06:15 PM

Haios! Merg cu cel mic la ORL si doctorita glumind intreaba: Ce o fi mai periculos? In metrou sa se aseze in apropiere un chinez sau un arab cu un rucsac?

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi