retragere F117
#4
Postat 08 November 2006 - 03:40 AM


#5
Postat 12 November 2006 - 12:36 AM
#7
Postat 12 November 2006 - 03:07 AM
La cate operatiuni secrete au participat aceste avioane, inainte de a se afla de existenta lor, probabil ca nu vom stii decat peste vreo 50 de ani, vorba lui Basescu... Singurul avantaj al acestui avion era invizibilitatea radar, in rest nefiind un adevarat avion de lupta. Un ochitor bun l-a putut dobori fara un efort prea mare, din cauza zborului la joasa altitudine, daca-mi amintesc bine.
Cu afirmatia "in cazul unui conflict major raportul de forte era sensibil egal" din timpul Razboiului Rece" nu pot fi de acord. Americanii au avut intotdeauna superioritatea in cazul armamentului avansat, asa cum pot astazi sa observe istoricii militari. Castigarea cursei satelitilor a intarit definitiv aceasta suprematie, avansand apoi catre programul "razboiul stelelor". Tinerea la mare pret a fortei militare sovietice era o chestie de propaganda, menita sa adoarma opinia publica americana cu privire la cheltuielile enorme din domeniul militar, facute, normal, din banii contribuabilului american.

Cert este ca epoca avioanelor cu pilot se incheie. Satelitii militari si avioanele fara pilot fac deja treaba foarte buna. In plus, pe ei nu-i plange nimeni acasa in caz ca sunt "omorati".
Apropo de felul cum au inteles rusii sa aplice conceptul de "lupta impotriva terorismului", a cecenilor adica, vezi aici ce-a vazut satelitul Ikonos:
http://www.watchdog.cz/index.php?show=0000...2-000004&lang=1
Sau asta de la sol:
#8
Postat 12 November 2006 - 09:36 AM
Citeaza
Cu F-22 chiar nu e cazul. A intrat in productie de serie (vreo 60 de exemplare livrate USAF, fara prototipuri) si in dotarea a doua baze (Langley, Virginia si Eielson Alaska)
arhi:
Citeaza
http://www.watchdog....2-000004&lang=1
Nici israelienii n-au fost mai retinuti in Beirut in vara asta:

#9
Postat 12 November 2006 - 10:00 AM
Aceasta postare a fost editata de MiG: 12 November 2006 - 10:01 AM
#10
Postat 12 November 2006 - 10:48 AM

Cat despre F-117, fiecare cu parerea lui. Eu sunt de parere ca si-a meritat banii, a aruncat sute de tone de bombe cu doar un avion pierdut in lupta, a servit mai bine de 20 de ani in USAF, a fost prima aeronava care a fost conceputa special in sensul de a avea RCS cat mai mic, etc, etc...
Treaba cu "F-117 doborat la sarbi, problema mare" mi se pare o chestie trasa de par, cine isi imagineaza ca o tehnologie veche de 30 de ani mai are mari secrete de aflat, zic ca se insala amarnic. Cam intotdeauna cand "ceilalti" au pus mana pe o chestie care o credeau nemaipomenita, au realizat ca defapt propaganda e cu mult mai puternica decat credeau...

#11
Postat 12 November 2006 - 12:22 PM
Apropos de "secrete" - cartea asta nu a lasat nimic in "ceatza" - are schite, desene, planuri, fotografii, descrie toate sistemele si metodele de mascare a emisiilor, tactici, escadrile, serviciu, lista de pierderi etc. (asta era in 1995).
Eu zic ca "inamicii" aveau deja o idee despre "secretele avionului" pe vremea razboiului din Bosnia...
Dupa parerea mea, acest avion e, daca imi permiteti o analogie, cam cum e semnul ala "aparat foto cu burduf taiat cu ics roshu" in gara. Un ancronism care nu mai are de mult rost.
Avionul este depasit, dar nu pentru ca e prost sau nu mai e secret. Si-a trait traiul si si-a papat malaiul. A fost un "plane of its times", adica un raspuns specific la o problema specifica. Orice tehnica militara expira o data si o data. Acealsi lucru s-a intamplat si cu alte avioane, c'est la vie!
Oricum, va ramane un avion unic, cu propria sa nisha in istoria aviatiei.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 12 November 2006 - 12:23 PM
#12
Postat 12 November 2006 - 12:38 PM
#13
Postat 12 November 2006 - 12:42 PM
Citeaza
Atunci desfiintati sectiunea "Discutii libere" din subforumul "Discutii generale" ca sa putem discuta doar despre modelism fara alte tentatii

#15
Postat 12 November 2006 - 08:35 PM
#16
Postat 12 November 2006 - 09:27 PM
In zona asta a discutiilor "bine" si "rau" sunt pareri pur subiective, si nu prea ai ce sa argumentezi pe tema lor... D-asta n-am de gand sa accept subiecte care o dau in politica, pentru ca pana una-alta n-am chef de polemici inutile si sterile... Din care sigur cineva va iesi 'atins' intr-un fel sau altul.
Sunt discutii fara absolut nici o finalitate, si in momentul in care sunt purtate si fara argumente, nici macar nu sunt educative.
Cat despre restul, fiecare cu ale lui. Apropos, din cate vad toata lumea se exprima cat se poate de liber, n-am editat sau sters mesaje, n-am inchis gura nimanui... Deci?
#17
Postat 12 November 2006 - 09:52 PM
Cred ca hobbyul nostru se adreseaza inimii fiecaruia, starnindu-l la mai multa istorie, tehnica, geografie etc. Inevitabil, politica e peste tot... E insa absurd sa acuzam pe cineva ca daca face avioane sau tancuri germane din WW2 ar fii si nazist! Sa fim seriosi! La fel si cu cele din zilele noastre.
Cat despre secretele F-117, daca erau chiar toate cunoscute, inseamna ca americanii erau chiar inconstienti sa-l mai foloseasca in conflictul din Iugoslavia! Ceva scartaie in acest rationament, nu credeti? Apreciez, totusi, ca incidentul iugoslav a insemnat lovitura de gratie pentru F-117.
http://www.aeronautics.ru/f117down.htm
Imagini atasate
#19
Postat 12 November 2006 - 10:16 PM
Permite-mi sa te intreb o chestie. Si la care as prefera un raspuns argumentat... Daca acea pierdere a insemnat compromiterea secretului, cum se face ca aceleasi avioane au fost folosite si in continuare? Inclusiv deasupra Iugoslaviei, in zilele care au urmat? Sau in urmatorii 7 ani? Fara probleme sau ceva? Fara alte pierderi? Cum explici asta? Chiar tu spuneai ca ar fi fost inconstienti sa-l mai foloseasca in Iugoslavia daca se stiau toate secretele. Ei bine, a fost doborat, s-au aflat secretele, si inca a fost si este folosit. Te cam contrazici. Asadar?