Next in line...Nu pot spune cum de mi-a picat în mînă, dar uite-l

CR-32, progenitura lui Celestino Rosatelli, este probabil motivul pentru care Regia Aeronautica a cam început războiul cu avioane la nivelul anilor '30...Un avion extrem de bine făcut pentru vremea lui, rapid , foarte agil, robust și bine înarmat ( două BREDA/SAFAT cal.12,5mm , într-o epocă în care toți contemporanii lui aveau două pușcoace de 7,7mm), a dat impresia că nici nu ar mai fi nevoie de altceva... Construcție clasică, fuselaj din tuburi de oțel acoperit cu pînză, botul metalic, aripile împînzite, motor FIAT A.30RAbis de 600 CP, elice metalică bipală cu pas variabil reglabil la sol.
A servit foarte bine în Războiul Civil din Spania, în China și Africa de nord, unde s-a dovedit un adversar redutabil. Cît s-a luptat cu avioane contemporane lui ( A5M Claude, Gloster Gladiator, I-16 Rata...) a fost net superior. Apariția noii generații de vînători ( Bf-109, Hurricane , Spitfire , Zero) a pus capăt carierei "Săgeții" ( asta înseamnă Freccia...), fiind retras în roluri secundare ( antrenament). A fost în dotarea Ungariei (76 buc., folosite în conflictul cu Slovacia), Spania (100 buc. 32quater fabricate sub licență-Hispano HA 132L Chirri), Austria (45 buc., intrate în componența Luftwaffe după Anschluss, folosite inițial la antrenament ,apoi vîndute tot Ungariei), China (16 sau 24buc., înca din 1933),
Kitul va este probabil cunoscut, este clasicul Supermodel din anii '70, Italeri doar a mai cosmetizat pe ici-pe colo.
Cockpitul este simpluț, fără prea multe zorzoane. Am mai adăugat si eu cîte ceva, să-l mai apropii de realitate.


Foarte haioase centurile astea italiene, foarte complicate. Nu știu cît de grozave erau , dar modelistic sînt de efect !
Aha, se impune o explicatie totuși. CR-32 a fost produs în 4 variante. 32 simplu , 32ter si 32quater practic nu se pot deosebi la o primă vedere. Difereau prin motor și echipamente. Singurul reconoscibil imediat este 32bis, care avea două mitraliere BREDA cal 7,7mm pe aripile inferioare, protejate de carenaje aerodinamice. Și cum "There can only be ONE" , am ales să fac un bis, măcar e mai cu moț. De aia am pus centurile alea. 32 simplu nu avea așa ceva, doar două banale lap-belts.
Nu am insistat mult pe interior deoarece deschiderea este mică , oricum nu se vede nimic în afară de scaun !! Nici măcar tabloul de bord nu se vede ( ca de obicei am pus un Yahu frumușel foc), este "ingropat" adînc în fuselaj...
Unit semifuselajele , adăugat aripile inferioare și capotajul superior. Potrivirea foarte bună pentru un kit atît de vechi.

Nu mă întrebati de ce l-am bălăcit negru...Nu știu. Cred ca inițial am vrut să-l fac aluminium tot. Sau măcar intradosul. Apoi m-am răzgîndit. Kitul 1438 oferă 4 înmatriculări. Doar una îmi plăcea , și aia era avionul lui Grandinetti staționat în Gorizia, în 1935. Neah. Ăla era un 32 chior. Singurul bis este cel din Spania, dar mi s-a părut...tern. Banal. Oricum eram chitit pe unul din Spania, acolo a fost momentul de glorie maximă al 32-ului ! Așaaa, si am văzut o înmatriculare superbă , dar...în kitul 1322. Pe care nu-l am, și nu se prea găsește. Avionul căpitanului Vosilla, comandantul Squadriglia Autonoma Mitragliamento FRECCE, Munesia, aprilie 1938. Această escadrilă a fost echipată cu avioane 32bis.( puține 32bis au ajuns în Spania) și folosită în sprijinul trupelor de la sol ( la așa ceva erau utile cele două Breda de pe aripi...) Am gasit și două poze reale ale avionului , una chiar la sosirea în Spania, și alta cînd avea deja săgețile galbene pe fuselaj.
Asa ca am decis să-l fac pe acesta, încurajat și de faptul că am emblemele de pe fuselaj ( pe coala Sky a lui CR-42!). Voi vopsi restul.
Ceea ce-am și făcut.






Am încercat să reproduc cît am putut camuflajul original(executat cu pistolul , mînă-gratis, fără șabloane) . Practic nu există două avioane identice. Cînd am dat Marrone mimetico 1 am folosit parțial un fel de mască, iar Verde mimetico 2 dat mînă-gratis. Cred că mi-a ieșit mai bine decît speram.
Evident că săgețile galbene mai au nevoie de ceva retușări, dar este mai bine decît m-am așteptat.
Va urma.