Forum Machete,Modelism,Hobby: Dornier Do 217E/ Me 328 V-1. Mistel - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Dornier Do 217E/ Me 328 V-1. Mistel

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2005 - 07:06 PM

Denumirea machetei: Dornier Do 217E/ Me 328 V-1. Mistel
Scara: 1/72
Producator: Airfix
Cod cutie: 05029

Cu toate ca o directiva a RLM din 1941 incerca sa limiteze numarul de noi proiecte in aviatie, idei indraznete, mai mult sau mai putin viabile, nu incetau sa apara pe plansetele proiectantilor. Una dintre acestea a fost si conceptul de Mistel sau "Sprengstofftrager Beethoven". Cu toate ca initial (anul 1941) idea era ca un avion de tipul He177 sa duca pina in zona de conflict, fie un aparat de tipul Me 328 A, vinator, care dupa largare trebuia sa-i asigure protectia, fie un aparat de tipul Me 328B, bombardier, care dupa largare urma sa efectueze un bombardament punctual, conceptul a devenit repede ceea ce s-a cunoscut a fi un compozit: vinator si fost bombardier transformat in bomba zburatoare.
Atit Me 328A cit si Me 328B, urmau sa fie propulsate de cite doua motoare de tip Argus As 014, similare cu cele de pe Vergeltungswaffe–1 (V1). In anul 1943 prototipurile au facut citeva zboruri in circa unui Do217E, fara a fi insa lansate. Intre timp conceptia sa schimbat, renuntindu-se la varianta de vinator in favoarea unui avion bombardier, pilotat pina in apropierea tintei moment in care pilotul parasea avionul printr-un procedeu similar cu cel al Natter-ului (sau Fi 103- Reichenberg ).
Testul cu motoare efectuat in 1944, prima data cu ele fixate sub aripa, apoi pe fuselaj, au aratat ca acest tip de motor s-a dovedfit a fi impropiu deoarece producea prea multe vibratii (caracteristice motoarelor pulsoreactoare) ducind la distrugerea structurii de lemn a avionului.
Proiectul a fost abandonat in favoarea Mistel-ului cu avioanele de vintoare Bf 190 sau FW190 si bombardierele Ju 88.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: me328_1.jpg


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2005 - 07:09 PM

Kit-ul
Do217E
Injectie din plastic gri, de calitate acceptabila, nu pe rame ci pe "bare". Gravarea este in pozitiv si consta dintr-o sumedenie de nituri, altfel destul de corecta! Piesele au destule bavuri si regretabil, urmele "gurilor" de aerisire sint vizibile pe tevile de esapament, directie si eleroane si vor cere ceva munca pentru a le face "invizibile". Eleroanele, profundoarele si directia sint date separat, deci pot fi montate in poziti relexate. Din pacate, bordul de fuga al componentelor mai sus enuntate, precum si al aripilor, este extrem de gos, deci va trebui "rectificat", lucru destul de dificil tinind sema de sumedenia de nituri ce misuna prin zona. Kit-ul cuprinde si piesele necesare realizarii variantelor B, J sau N, cu tunurile aferente, mai putin antenele radar. O gaselnita inutila: trenul de aterizare este retractabil! Tot la capitolul minusuri se mai pot nota:
- palele elicii comune cu coafa
- partea superioara a fuselajului este indoita, pe linia de lipire, spre in jos, astfel ca la lipirea fuselajului in aceasta zona va apare o concavitate destul de greu de remediat din cauza niturilor
- cocpitul este extrem de sarac si cu peretii exegerat de grosi: o platforma cu trei chesti ce se vor scaune. Plansa de bord este din decal si nu ar fi un lucru rau daca ar fi lizibil. Bineinteles nu lipsesc momiile pe post de piloti! In rest nici un fel de aparatura! Gondola mitraliorului ventral este inutilizabila.
- partile clare, desi foarte transparente, nu au trasate nervurile ramelor si, mai mult, nu au nimic in comun cu realitatea!!
- trenul de aterizare (escamotabil, de’!) nu are verinul de impingere si suportii aparatoarelor rotilor. In plus este si incorect
- aparatoarele rotilor sint subdimensionate
- rotile sint saracacioase
- pe capotele motoarelor si gondola trenului de aterizare lipsesc gravarile.
- motoarele au capotele prea rotunjite in partea din fata, de asemenea elicele radiatoarelor fac corp comun cu capotele iar la montare s-a dovedit ca stiftul de ghidare era plasat incorect, astfel ca cele doua “gilme” veneau total aiurea. Nu s-a inteles rostul santului din partea din spate a capotelor motoarelor

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture_004.1.JPG


#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2005 - 07:11 PM

Gravarea este in pozitiv, corect executata pe fuselaj (mai putin baia rotii de coada care este prea lunga si prea in spate), dar cu multe lipsuri si inexactitati pe aripi si ampenaje, atit pe intrados cit si pe extrados..
Probate la rece, piesele par a se imbina bine, fara lufturi.
Decalul este de buna calitate, bine desenat (exceptie face bordul), cu o multime de stensil-uri.Contine o singura inmatriculare.

Me 328 V1
Toate piesele sint injectate pe o singura culee din plastic de culoare crem, putin cam zgrumturos. Gravarea este in negativ. Cocpitul este simplut: doar o platforma cu o caricatura ce se vrea scaun.( culmea fara pilot!). Cupola, desi cam groasa, este foarte transparenta.

Cele de mai sus au fost prezentate pentru a ilustra, daca mai era cazul, ca nu intotdeauna un kit scump (30 euro cu comision cu tot!), este neapart si unul bun!

Constructie
Do 217
A fost nevoie de multa munca pentru a scoate ceva cit de cit onorabil din acest kit, desi initial s-a dorit realizarea lui direct din cuitie.
S-a inceput cu cocpitul si anume cu degrosarea peretilor acestuia (cred ca s-au indepartat citeva zeci de grame de plastic!). Plansa de bord a fost manufacturata dupa pocedeul descris un articolul “Plansa de bord” iar restul aparaturii (radio, supravegerea motoarelor, etc.) a fost copiat in folie de plumb dupa o colita de fotoincizii. Pe peretii cocpitului s-au “pozat” firele electrice ce leaga diferitele panouri. A fost schimbat scaunul pilotului, s-au pus curele (copii in folie de plumb), au fost montate palonierele cu pistoanele si “tevaria ” aferenta. Intreg cocpitul a fost vopsit cu MM1723 (RLM 66)

Foto 16, 7,8,9,11

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 16.JPG


#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2005 - 07:12 PM

cocpit

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 7.JPG


#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2005 - 07:14 PM

cocpit

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 8.JPG


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2005 - 07:15 PM

cocpit

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 9.JPG


#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2005 - 07:19 PM

Fuselajul a fost inchis, chituit, slefuit si regravat in intregime.
S-au lipit cele doaua jumatati ale aripilor, nu inainte de a fi degrosat la greu bordul de fuga al planurilor si eleroanelor. S-au slefuit si regravat in intregime si aripile.
S-a refacut baia trenului de aterizare. Pe jambele trenului de aterizare s-a simulat, prin infasurarea unui fir de cupru si pensularea acestuia cu solutie de aracet, burduful ce acopera sistemul oleopneumatic al amortizorului. De asemenea s-au construit mecanismul de “ramforsare” si micare a trenului de aterizare care era lipsa in kit. De asemenea s-au subtiat si corectat voletii ce inchid baia trenului de aterizare.
Cu motoarele a fost iarasi bai mare. Capotele, asa cum am aratat mai sus, sint incorecte, nu au motoarele, iar palelel radiatorului fac corp comun cu capotele. A fost indepartat stiftul de ghidare ce nu-si avea rostul si astupat santul din spate. Capotele au fost slefuite si regravate.
A fost corectat, slefuit si regravat ampenajul orizontal si vertical.

Foto p410004.1

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P4100004.1.JPG


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2005 - 07:24 PM

La final toate componentele au fost adunate s-a chituit, slefuit si regravat unde a mai fost cazul.
Vopsirea s-a facut in RLM 70/71/65 utilizind setul Revell utilizaind masti, apoi s-au pus decalurile (foarte bune!). Dupa aplicarea “ing-urilor”, totul a fost dat cu lac, amestec semimat Maimeri.
S-a montat cupola si partea vitrata de bot precum si cupola dorsala. Din pacate toate sint niste fantezii! Cum am aratat mai sus, nu nu sint trasate nervurile ramelor, ba mai mult nici nu s-au putut desena cit de cit corect, asa ca au fost facute in “stilul Mave timpuriu”, adica cum s-a putut incit sa semene cit mai bine cu realitatea. Cupola postului mitraliorului dorsal este o pura gaselnita, dar nu mi-am mai batut capul cu ea.

Din considerente de reducere a greutatii am presupus ca s-a renuntat la blindajul scaunului si componentele turelei precum si a celorlalte mitraliere de la bord. Orificiile au fost astupate cu tabla de plumb pentru a simula o eventuala husa. In ori ce caz, in fotografiile de epoca, armamaentul nu se vede a fi montat la bord.
Me 328 V1
Singura interventie a fost montarea unui bord (rest de fotoincizie) , a unui scaun mai “civilizat” si a curelelor. Partile componente s-au asamblat fara probleme. Vopsirea a fost facuta cu setul Revell in RLM 70 pe extrados si RLM65 pe intados. S-au pus decalurile. Fiind “nou”, Me328 nu s-a mai “ing-uit”(!). In final s-a dat un starat de lac Maimerii, amestec semimat.
Cele doua componenete ala Mistel-ului au fost asamblate fara probleme.
Una peste alta, cu ceva transpiratie, a iesit totusi o macheta frumoasa, cu micile ei “scapari”, rinduita cu “fala” alaturi de celelalte Mistel-uri din ograda!
Alexandru
P.S. Fotografiile au fost facute, parte cu aparat clasic, parte cu aparat digital iar culorile, in urma prelucrarii imaginilor nu sint tocmai corecte. Din pacate trei poze nu le-a putut pune, probabil au fost prea mari

#9 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 03 March 2005 - 09:20 AM

Felicitari Z-mare, .... ce sa zic ....
Aceiasi calitate a muncii cu care deja sunt obisnuit.
Uneori mi se pare chiar ciudat sa te felicit pentru lucruri care, la tine, sunt deja lucruri normale (si mai sunt si altii pe acest forum si chiar multi :-D)
Bafta si spor la lucru!

#10 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 03 March 2005 - 09:30 AM

Excelent Alexandru! Uimitor cum reusesti sa faci maruntisurile alea prin cockpit! Cred ca ai niste ochi...

#11 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 03 March 2005 - 09:58 AM

Subscriu fara rezerve la aprecierile voastre !!! :-D
As fi de parere ca asemenea postari sa fie puse la Articole.
Pe forum sa discutam doar pe marginea lor.
Z-mare, pozele sunt din "generatia veche" sau sunt facute cu noul ap. digital ?

#12 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 03 March 2005 - 10:50 AM

Alexandru,
Excelenta lucrare si recenzie. Felicitari !
te mai asteptam!
Spor,
Bill :-D

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 March 2005 - 06:57 PM

Multumescpentru aprecieri
Pacat ca nu am putut pune toate pozele.
Ahmed, am ochii dar am si niste ochelariiiiiiiiiiiiiii :-D
Blue-Max, doar ultima poza e cu digital. In orice caz trebuie sa reinvat sa fotografiez :-o Aparatele sint mai deosebite decit ma asteptam :-D
Alexandru

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi