Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf109H - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf109H

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 March 2005 - 01:19 PM

Messerschmitt 109H

Denumirea machetei: Messerschmitt 109H
Scara: 1/72
Producator: MPM
Cod cutie: 72069
Kit ajutator: Bf109F Amodel.

Bf109H a fost parte dintr-un program mai amplu, initiat in scopul proiectarii unui vinator performant de mare altitudine, proiect numit “Hochleistungjager” si initaiat in anul 1943. La program au participat citeva prototipuri precum Bf109V54 sau Bf109V55. Aceste avioane au fost dotate cu motoare DB605 si inarmate cu tunuri de 20 mm MG151/20 si mitraliere MG 131 de 7,9 mm, iar aripile au fost considerabil alungite.
Pentru preserie, ca avion de baza, s-a folosit un Bf109G5 (dupa unele surse un F) cu aripi modificate prin adaugarea unui segment la baza aripii si ramforsarea acesteia ca urmare a mutarii trenului de aterizare de pe batiul motorului pe aripa. Aparatul a fost numit Bf109H1 si a facut zboruri de proba la Guyancout, Franta. S-ar parea ca are la raboj citeva Avro Lancaster doborite in cursul unui raid de recunoastere la peste 12 000 m altitudine!
In privinta variantelor, motorizarii si inarmarii sint inca nelamuriri: Bf109H-0 varianta de preserie, motor DB 601E; Bf109H-1 vinator, motor DB 605A (sau DB605E), inarmat cu 2 MG 17 si un Mk108,
Bf109H-2 vinator, motor DB 605A (sau Jumo 213), inarmat cu 2 MG 151 si trei Mk108, Bf109H-3 vinator, motor DB 605A (sau Jumo 213), nu este specificat tipul armamentului, Bf109H-4 recunoastere, motor DB 605A, neinarmat si Bf109H-5 motor DB 605L, rol si armament neprecizat.

Poza picture 02

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture_027_1.jpg


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 March 2005 - 01:20 PM

KIT-ul
De serie limitata, cu toate neajunsurile sale: plastic gri cam cretos, bavuri si “dopuri”, piesele pe o singura culee, gravare in negativ, detalii putine in cocpit, aripa turnata intr-o bucata. Cupola este termoformata si are doua variante: una normala si una Erla. De asemenea kit-ul contine un set de imbunatatire constind dintr-o folie cu fotoincizii (detalii plansa de bord, curele, paloniere, detalii cocpit, etc) si un set de rasina (podea cu scaun, pereti laterali, voleti tren aterizare si parte din capota motorului). Decalul este pentru o singura inmatriculare, nu are sensil-uri, dar are zvastica (e drept, din doua bucati!).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BF109H.JPG


#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 March 2005 - 01:23 PM

cocpit

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BF109H_1.JPG


#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 March 2005 - 01:27 PM

Constructie
Asa cum a sesizat 109, avionul de baza fiind un G5 (sau F, dupa unele surse) pe capota motorului nu aveau ce cauta cele doua capace (umflaturi) pentru mitraliere. La sugestia lui 109 am inlocuit fuselajul din kit-ul MPM cu unul de F din kit-ul Amodel, bineinteles schimbind si coada dupa ce a fost taiata in dreptul inelului nr 7.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P4100014.JPG


#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 March 2005 - 01:28 PM

Ca de obicei s-a inceput cu cocpitul. Pentru inceput a fost degrosat, apoi au fost montate ramforsarile. Pentru detalii s-a ales solutia fotoinciziilor, la care s-au mai adaugat, pe partea dreapta, teava de combustibil (fir transparent tras la cald) vopsita in galben (mai putin o zona din dreptul cutiei electrice) , regulatorul de oxigen (piese din plastic) vopsit in albastru, pompa de benzina (neagra), manometre, fire electrice, iar pe partea stinga, indicatorul trimerului. Pentru podeaua si scaun s-au folosit piesele din rasina. Cocpitul a fost vopsit cu MM1723 (RLM 66).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P4100018.JPG


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 March 2005 - 01:29 PM

S-au lipit cele doua jumatati ale fuselajului, apoi coada, s-a chgitui si regravat unde a fost cazul.
La trenul de aterizare s-au montat cel doua furci (foafreci) ale sistemului de amortizare si conducta de frina.
S-au montat aripile si ……surpriza (109 imi atrasese atentia, dar am uitat!): unghiu diedru al celor doua aripi era total diferit!! La capatul de plan aparea o diferenta de aproape 1 cm!!!. A trebuit dezlipit totul, pilit, indoit (mai degraba ….dezdoit) si relipit la loc, dar treaba a fost rezolvata. S-a regravat aripa pe extrados si intrados, s-a pilit bordul de fuga si mai ales zona radiatoarelor de apa.
Macheta a fost vopsita in RLM 74/75 pe extrados (MM 2084/285) si RLM 76 pe intrados (amestec propiu). Trenul de aterizare si baia au fost vopsite in RLM 02 (MM2071), palele elicii si coafa cu RLM 71 (setul Revell)
Cupola a fost montata deschisa.
S-au pus decalurile (foarte bune) plus citeva stensil-uri gasite prin cutia cu minuni.
Dupa o usoara patinare (ulei alb si siena naturala, Tamiya X-19 si XF -57) s-a pulverizat peste toata macheta lac Maimeri, amestec semimat.
Spre disperarea sotiei, Bf109H si-a luat locul printre celelalte machete, pe raftul din biblioteca.
Alexandru

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P4100016.JPG


#7 Useril este offline   Maverick 

  • Maverick
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 11-December 04
  • Location:Turda
  • Interests:Mig's

Postat 07 March 2005 - 12:42 AM

ce trebuie introdus in radiator ca sa imite cum trebuie filtrele de acolo?am de facut o vizita pe la baza la luna si nu stiu ce sa cer????
am de refacut un 109E4 si de inceput un 109g6 Hartman la 1:48 si vreau sa fie cum trebuie... :-D
Cu respect Mave

#8 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 07 March 2005 - 09:11 AM

cele mai bune imitatii de grilaje de radiator sunt filtrele de benzina de la avioane......
eu am achizitionat cateva filtre de diverse dimensiuni........de la foarte fin (aproape ca matasea) pana la unele cu ochiuri mai mari (cred ca sunt de aer), pentru grilaje de tanc

#9 Useril este offline   dr_oro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 07 March 2005 - 09:14 PM

La avioane nu comentez dar din cauza lui Z-Mare cred ca o sa ma reapuc.
Felicitari omul stie ce zice si ce face.
PS-imi plac si prezentarile.

#10 Useril este offline   uhu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 851
  • Inregistrat: 12-August 05
  • Location:Lugoj

Postat 07 September 2005 - 01:14 PM

:pint: Bravo,buna treaba!!!!!!!!!!!!!!!

#11 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 07 September 2005 - 01:28 PM

Nu stiam de modelul asta. Imi place cum arata cu aripile mai mari. Prezentarea si realizarea de exceptie ca de obicei.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi