BergeSherman rog ajutor
#24
Postat 23 January 2007 - 05:09 AM
dany, la Jan 22 2007, 10:51 PM, a spus:
Dany, la intrebarea asta, ti-am raspuns din prima mea postare... ai acolo indicate si kiturile existente in acest moment:
"...In fotografia aratata de tine, acel "Berge" are la baza (aproape sigur) un M4/75"dry".
Din pacate... singurele M4/75 existente pe piata (la 72), sunt kiturile Extratech si Trumpeter... si amandoua au erori de forme URATZELE, cel mai grav este nou aparutul Trumpeter (care-i o porcarie):
http://www.ontheway....M4earlyprev.htm
http://www.missing-lynx.com/reviews/small/...reviewgp_1.html
Daca nu-ti pasa de botul acela grosolan eronat, iti recomand totusi Trumpeter, pentru ca este foarte ieftin (6-7 usd la chinezi), se gaseste usor si pe toate drumurile, are sasiul si boghiurile corecte si mai frumoase decat Extratech... si mai ai ceva piese optionale... "
Uite si planurile pentru un M4/75 "dry", corp sudat cu botul la 56 de grade, carcasa transmisiei din trei piese boltuite, motor in stea:
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 23 January 2007 - 05:15 AM
#27
Postat 23 January 2007 - 09:23 AM
AlexGiuglea, la Jan 23 2007, 08:49 AM, a spus:
Cum o fi facut noroiul ?
Hm, avand in vedere topicul... credeam ca ai sa pui intrebarea:
" Oare care-i cea mai buna si ieftina cale, de a obtine un Sherman corect si bengos ?!?"
#28
Postat 23 January 2007 - 10:14 AM
DRAGOS, la Jan 23 2007, 09:23 AM, a spus:
AlexGiuglea, la Jan 23 2007, 08:49 AM, a spus:
Cum o fi facut noroiul ?
Hm, avand in vedere topicul... credeam ca ai sa pui intrebarea:
" Oare care-i cea mai buna si ieftina cale, de a obtine un Sherman corect si bengos ?!?"
Da, asa ar trebui, dar pe mine ma intereseaza mai mult dioramele decat detaliile tehnice

#29
Postat 23 January 2007 - 11:28 AM
AlexGiuglea, la Jan 23 2007, 10:14 AM, a spus:
DRAGOS, la Jan 23 2007, 09:23 AM, a spus:
AlexGiuglea, la Jan 23 2007, 08:49 AM, a spus:
Cum o fi facut noroiul ?
Hm, avand in vedere topicul... credeam ca ai sa pui intrebarea:
" Oare care-i cea mai buna si ieftina cale, de a obtine un Sherman corect si bengos ?!?"
Da, asa ar trebui, dar pe mine ma intereseaza mai mult dioramele decat detaliile tehnice

Prin poluarea topicului sper sa opresc noul curs pe care il ia discutia. :-?
Noroi identic, sau chiar mai frumos:
Aracet+tempera maro+negru plus nisip fin , dupa uscarea amestecului se pulverizeaza lac lucios, la 24 ore urmeaza ultimul strat: lipici lichid la tub (ala care nu prea lipeste). Foto nu este cel mai reusit dar rezultatul sigur este!
P.S. Daca ai nelamuriir da-mi un PM
Aceasta postare a fost editata de alexie: 23 January 2007 - 11:29 AM
#30
Postat 23 January 2007 - 01:09 PM
#31
Postat 23 January 2007 - 05:11 PM
alexie, la Jan 23 2007, 11:28 AM, a spus:
Multumesc, frate Alexie ! Ai fost ca intotdeauna, UN INTELEPT ZEN !
Raman dator...
Dany, rusii au primit O GROAZA de Sherman in Lend-Lease. Vorbim de mii de bucati. Si... le-au folosit la greu. Majoritatea, au fost din varianta M4A2, cu doua motoare diesel
General Motors 6-71. Le-au preferat asa, din motive logistice, majoritatea blindatelor lor fiind diesel.
Din acelasi motiv, americanii nu au folosit varianta asta mai deloc in Europa, ei avand toata motorizarea pe benzina. Au preferat variantele M4 si M4A1 cu motor cu 9 cilindrii in stea Continental R-975 si M4A3 cu motor Ford GAA V-8, ambele pe benzina.
Doar in Pacific, a fost agreeat M4A2-ul, Navy si Marines foloseau multa motorina, asa ca logistica era favorabila.
De aceea l-au dat la aliati. L-au folosit mult rusii, francenzii, polonezii si mai putin englezii (ei preferand alta varianta "exotica" pentru americani, M4A4 cu motor Chrysler WC Multi-bank, cu cilindrii "in H", tot pe benzina).
Cel din curtea MM, este tot un M4A2... din care nu a ramas mare lucru...
Varianta cea mai folosita cand "ne-au eliberat", a fost M4A2/76(W), cu botul la 47 de grade, trape mari oblice si turela T23. Seamana mult si poate fi confundat cu un M4A3/76(W), doar puntea si capacul motorului difera, deasemenea "fundul" cu sistemul de evacuare.
Uite aici, foarte interesante poze si inmatriculari. Din pacate textul este in ruseste:
http://www.battlefield.ru/index.php?option...emid=78&lang=ru
Problema este ca... din toate variantele de Sherman, M4A2, a fost cel mai vitregit ca reprezentare in braillescale ! Pana acum, nu exista NICI UN MODEL in plastic, nici la 72, nici la 76.
Exista insa o cale SUPERBENGOASA de a-l modela, dar din pacate... nu prea ieftina.
Adica folosind o conversie SUPERBISSIMA in rasina/metal alb de la MR-Models, plus sasiul si trenul de rulare de la un Italeri/Esci. Uite aici:
http://www.ontheway....M4A2-76prev.htm
Acesta-i perfect pentru unul rusesc. Conversia este cam scumputza dar EXCELENTA, uite pretul:
http://tracks-n-troops.com/shop/index.php?...roducts_id=1313
Sa stii ca merita din plin !
Totusi... vestea buna este ca UM, dupe ce ne-a amagit 'fo doi ani, cica in sfarsit porneste sa scoata BOGATA lor linie de Sherman, in care se va gasi... si M4A2.
Ceea ce nu stim, este calitatea si corectitudinea acestor kituri... ramane sa speram...
Uite o pagina din catalogul UM, pe 2007:
http://cartula.net/modules/ipboard/uploads...-1161669514.jpg
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 23 January 2007 - 05:16 PM